Nolanille to be suspended?

  • 4 106
  • 93

McKenzie19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, Kings, Whalers
Jags: Hyvin osaat provosoida, tuollaisia yleistyksiä syydät ja kehtaat vielä väittää kanadalaisia rasisteiksi? Ehkä olisi syytä lukea noita juttujasi ja \"katsoa peiliin\".
<BR>
<BR>Nolanin teko oli raukkamainen, ei tuollainen kuulu mihinkään peliin, eikä sitä pidä puolustella. Mutta Nolan on ihminen siinä missä muutkin, ja ihmiset tekevät joskus tyhmiä asioita. Pelikielto tulossa ja hyvä niin.
<BR>
<BR>Marshall likainen pelaaja? Tuohon haluaisin perusteluja, kiitos.
<BR>
<BR>Ja lopuksi vielä lisää panoksia Kanada-vihaasi avustamaan: kun kerran mainitset Kugelin sekoilun, suosittelen ottamaan selvää herroista Dave Brown, John Kordic ja Link Gaetz. Voit vapaasti käyttää heitä esimerkkeinä anti-Kanada-ristiretkelläsi. He ovat/olivat juuri näitä sekopäisiä ja väkivaltaisia pohjois-ameriikkalaisia ja luultavasti vielä rasistejakin.[addsig]
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-02-02 22:51, The Original Jags kirjoitti:
<BR>
<BR>Daespoo,
<BR>
<BR>Miksi sekoitat suomen ja englannin kielen? Se näyttää typerältä. Oletko ylpeä, kun olet juuri oppinut muutaman vierasperäisen sanan?
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>Ikävä todeta Jags, että tuollaiset kommentit kertovat kirjoittajastaan yllättävän paljon.
<BR>
<BR>Mitä tulee Nolaniin, niin täysin järjetön temppuhan tuo oli. En puolusta miestä mitenkään.
<BR>
<BR>Jotenkin minulla on kuitenkin sellainen kutina että jos taklaajana olisi ollut vaikkapa All Stars -pakki Ragnarsson, tämä keskustelu olisi lähellä peilikuvaa. Ja aivan turha sanoa ettei eurokiekkoilija tuollaiseen sorru. Kun päässä pimenee, niin päässä pimenee eikä siinä vaiheessa kysellä kotimaata. Toisaalta, ehkäpä Marshall olisi ansainnut sen...
<BR>
<BR>
<BR>
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: Mistyman 2001-02-03 01:48 ]</font>
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-02-02 17:31, The Original Jags kirjoitti:
<BR>
<BR>Eurooppalainen pelaaja ei olisi koskaan tehnyt vastaavaa temppua. Jälleen kerran osoitus siitä, miten sairasta kanadalainen kiekkoilu pahimmillaan on.
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>En nyt kommentoi näitä Salein ja Fedorovin tapauksia millään lailla. Otan nyt
<BR>vain esimerkin eurooppalaisesta herrasmiespelaajasta. Muistatko mitä Thomas
<BR>Sjögren teki Kuopiossa vuoden 1996 elokuussa. Jos et, niin ota selvää.[addsig]
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Jags: Sanoit että \"tällainen raukkamaisuus ei toisaalta ole Nolanilta mitään uutta, on hän ennenkin sikailuihin syyllistynyt\", voisitko hieman täsmentää? Itselleni ei muita \"raukkamaisuuksia\" tule mieleen kuin pari kautta takaperin milloin Nolan ei tiputtanut hanskojaan Probertin kanssa vaan joutui nyrkkeilysäkiksi, mutta se taitaa olla hieman eri tyylin \"raukkamaisuutta\"?
<BR>
<BR>Kaikkien aikojen pahin sikailija taitaa kuitenkin olla ruotsin åma påika Ulf.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kai ne oli Janeckylläkin ne kanadalaiset luistimet mikkä sekos ja potkas Kuusistoo rintaan vaikka Janecky koitti niitä lujaa estellä.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Kai muistamme myös seuraavan tapauksen?
<BR>
<BR>Thomas Sjögren vs. Tommi Kovanen
<BR>
<BR>Ja eikös Teemu Selännekin saanut joskus pelikiellon, kun hermostui Winnipegin aikoinaan vastustajaan ja huitaisi häntä melko lujaa ylävartaloon (en ollut varma iskukohdasta)?[addsig]
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Niistä Nolanin aikasemmista, niin eiköhän se Vujtekkia iskenyt MM-kisoissa takaa päin kuulaan ja sit kävi päälle.Voi olla kyl et muistan väärin...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
1997 MM-kisoissa tosiaan Nolan kävi Vujtekin kimppuun ja alkoi takomaan miestä. Ja kuten muistamme, niin kentällä oli tämän jälkeen kauhea älämölö käynnissä. Taitaa irlantilainen veri olla vähän kuumaa..[addsig]
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Onhan näitä esimerkkejä paljon. Sjögren vs. Kovanen on yksi tapaus, se oli muuten yksi törkeimmistä mitä olen koskaan nähnyt. Olin aiemmin pitänyt Sjögrenistä erittäin paljon pelaajana, mutta tämä tapaus kyllä pisti miettimään uudestaan.
<BR>
<BR>Ässissä aikoinaan pelannut Oleg Znaroks löi harjoituskaudella linja tuomaria nyrkillä. Miestä pidettiin mahdollisesti liigan parhaana ulkolaisena, mutta tapauksen johdosta kaveri sai karkoituksen. Tässäkin voidaan sanoa vaikka että Venäjällä ei kunnioiteta tarpeeksi tuomarin koskemattomuutta kun tällaista pääsee tapahtumaan.
<BR>
<BR>En nyt jaksa kommentoida noita Salein ja Fedorovin tapauksia. Eikö Salei vs. Briere ollut reenikaudella aika ruma välikohtaus?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Muistatteko kun Ruuttu tuli pelaajalakon aikana Hifkiin niin heti ekassa pelissä Sami Wahlsten löi hampaita suusta.Jagsilta kysyn että ootko Suomalainen sillä muuten on vaikea käsittää että Ryssät ovat suosikkejasi.Onhan tämä vapaa palsta ja vapaat mielipiteet mutta toi lähentelee jo maanpetosta.
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Nolan takoi Vujtekkia hanskalla/nyrkillä ei mailalla tai kyynerpäällä. Olihan se varsin halpaa, mutta Tsekit sai mitä ansaitsi.
<BR>
<BR>Pavel Burekin on syyllistynyt sikamaisuuksiin, vielä törkeämmin kuin Nolan Marshallia, Pavel veti kyynerpäällä Shane Churlaa monta vuotta takaperin, silloin kun pelasi vielä Vancouverissa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Kuunnelkaapa kaikki te höynäytetyt!
<BR>
<BR>Kanadalainen kiekko on sairasta. Olen tullut siihen lopputulokseen seuratessani kv. kiekkoilua n. 15 vuoden ajan.
<BR>
<BR>Olen nyt 22 vuotias. Aloin seurata kiekkoa aktiivisesti joskus 6-7 vuotiaana. Uskokaa tai älkää, niin pienenä minäkin kannatin Kanadaa arvokisoissa. Mutta kun ikää alkoi tulla lisää, huomasin että jotain on vialla. Huomasin, että Kanadan tyylissä pelata oli jotain mikä suoraan sanoen inhotti minua. Muutos tapahtui hitaasti, mutta vähän kerrallaan aloin ymmärtää mistä kanadalaisessa kiekossa on kysymys.
<BR>
<BR>Samalla kun kanadalainen tyyli alkoi tuntua entistä vastenmielisemmältä, huomasin että venäläinen tapa pelata kiekkoa muodosti tämän tyylin vastakohdan. Se alkoi kiehtoa minua. Aloin ymmärtää, että venäläiset olivat oivaltaneet oikein pelin idean, sen oikean luonteen. He pelasivat jääkiekkoa siten kuin minä pelin ymmärrän ja hahmotan.
<BR>
<BR>Varsinaisen läpilyöntinsä sydämeeni venäläinen jääkiekko teki Albertvillen olympiakisoissa 1992. Rakastuin! Se joukkue pelasi juuri sillä tavalla, kun minun mielestäni jääkiekkoa pitää pelata. Nauhoitin kaikki IVY:n joukkueen pelaamat ottelut siinä turnauksessa. Joukkue teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Siinä heijastui kaikki jääkiekon kaikki hyvät, oikeat ja jalot ominaisuudet.
<BR>
<BR>Aloin lukea entistä enemmän venäläiseen jääkiekkoon liittyvää kirjallisuutta. Tilasin N:liiton pelaamia kiekkopelejä vuosikymmenien takaa. Minusta oli tullut venäläisen kiekon suurin kannattaja. Kun venäläinen huippujoukkue pelaa jääkiekkoa, on kyseessä jotain muutakin kuin pelkkää urheilua. Siitä löytyy myös sellaista esteettistä nautintoa, jollaista en löydä minkään muun maan pelistä ehkä Tshekkiä lukuunottamatta.
<BR>
<BR>Samalla kun ymmärsin venäläisen tavan pelata jääkiekkoa olevan paras mahdollinen, huomasin kanadalaisen tavan vilpillisyyden, inhottavuuden ja suoranaisen pahuuden. Huomasin vilpillisen tuomaritoiminnan eri turnauksissa, joissa taidoiltaan ylivertaiset venäläiset yritettiin saada häviämään. Huomasin kanadalaisen kiekkoilijan täysin paatuneen, väkivaltaisen ja kanssapelaajan terveydestä piittaamattoman luonteen, joka entisestään lisäsi inhoani Kanadan kiekkoilua kohtaan. Huomasin, että tämä tapa pelata oli kaikkea sitä mitä jääkiekon ei pitäisi olla.
<BR>
<BR>Olen järkevä kaveri ja tein tarvittavan johtopäätökset nopeasti. En enää koskaan voisi kannattaa kanadalaista jääkiekkojoukketta, koska se sotii avoimesti kaikkea sitä vastaan mitä pidän hyvänä ja oikeana. Katselin vasta N:liiton ja Kanadan välisen ottelun 1982 MM-kisoista. Slava Fetisov teki maalin N:liitolle, jonka jälkeen Craig Hartsburg kävi lyömässä mailalla Sergei Shepeleviä kaulaan. En enää pystynyt jatkamaan pelin katsomista. Inhon tunne valui kurkustani alas.
<BR>
<BR>Vankka mielipiteeni on, että henkilö joka ihannoi kanadalaista jääkiekkoa ei ole täysin \"kondiksessa\". Tällainen henkilö ei voi olla oikea kiekkofani, vaan hänen kieroutunut ajatusmaailmansa saa virikkeitä Kanadan esittämästä sikapelistä ja ruokkii hänen omia sairaita fantasioitaan. Täten kehottaisen tällaisia ihmisiä mitä pikimmin hakeutumaan hoitoon, tai mieluummin ottamaan Raamatun ja lukemaan Jumalan Sanaa. Parannus on aina mahdollinen.
<BR>
<BR>Joka tapauksessa venäläinen (N:liittolainen) pelityyli edustaa minulle sitä ainoaa josta voin täysin nauttia. Mixun esittämä väite että olen maanpetturi kuvaa hyvin suomalaisten tapaa suhtautua yleensä kaikkeen vänäläiseen. En voisi vähemmän välittää jostakin 60 vuotta sitten soditusta sodasta. Olen toki kiitollinen veteraaneille jotka siellä olivat, mutta turha vihanpito ei hyödytä ketään. Stalin on kuollut jo aikoja sitten.
<BR>
<BR>Onneksi Suomesta löytyy lisäkseni muitakin venäläisen jääkiekon ystäviä, joiden kanssa on mukava vaihtaa mielipiteitä. Olen huomannut, että venäläisen kiekon ystävät edustavat lähes poikkeuksetta älykkäintä ihmistyyppiä lätkäfanien keskuudessa. Venäläinen kiekkoilu miellyttää älykästä ihmistä, kun taas primitiivinen, vilpillinen ja väkivaltainen kanadalainen kiekkoilu vetoaa hieman eri ihmistyyppiin. Tähän johtopäätökseen olen tullut.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Odgers,
<BR>
<BR>Buren taklaus ei ollut varsinainen sikateko. Ainoa asia josta Burea voi moittia oli se, että hänen jalkansa nousivat jäästä taklauksen aikana. Buren kädet eivät olleet ylhäällä, ei myöskään maila.
<BR>
<BR>Churla oli koko ottelusarjan ajan hakannut Burea poikittaisella selkään ja yleensä tehnyt kaikkensa saadakseen Buren ulos ottelusarjasta. Pavelin teko oli oikeutettu ja se myös kuvastaa hänen rohkeata luonnettaan. Ei jokainen 170 senttinen kaveri uskalla taklata itseään lähes 20 senttiä pidemmältä ja 15 kiloa painavammalta pelaajalta tajua kankaalle. Ja vielä melkein puhtaasti! Buren taklaus osoitti sen, ettei Pavel anna goonien vapaasti hyppiä silmilleen. Juuri oikea asenne! Mikään ei ole tylsempää ja turhauttavampaa kuin katsella kaiken maailman Matt Johnsoneiden sitovan, hakkaavan ja ronkkivan Buren kaltaisia pelaajien tuomareiden vähät välittäessä. Antakaa vain takaisin. Eiväthän Churlan kaltaisen pelaajat ole edes jääkiekkoilijoita. Eivät he kuulu jääkiekkokaukaloon.
<BR>
<BR>Joten aplodit Burelle! Hyvin tehty, Pasha!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
<BR>2001-02-03 14:46, The Original Jags kirjoitti:
<BR>
<BR>Vankka mielipiteeni on, että henkilö joka ihannoi kanadalaista jääkiekkoa ei ole täysin \"kondiksessa\". Tällainen henkilö ei voi olla oikea kiekkofani, vaan hänen kieroutunut ajatusmaailmansa saa virikkeitä Kanadan esittämästä sikapelistä ja ruokkii hänen omia sairaita fantasioitaan. Täten kehottaisen tällaisia ihmisiä mitä pikimmin hakeutumaan hoitoon, tai mieluummin ottamaan Raamatun ja lukemaan Jumalan Sanaa. Parannus on aina mahdollinen.
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>Hei, eikö tuo nyt ollut vähän liikaa jo? Ihan oikeasti meinaan.
<BR>
<BR>Jokaisella pitäisi olla oikeus kannattaa millaista pelityyliä tahansa ja mitä haluaa. Ja yleistäminen on tyhmää. Ei KAIKKI kanadalaiset ole hulluja halonhakkaajia. Mitäs herrat Adam Oates, Steve Yzerman ja Pierre Turgeon nyt esimerkiksi mainitakseni? Taitoniekkoja, jotka keskittyvät pelaamiseen, ei \"tappamiseen\".
<BR>
<BR>Mielestäni on myös mautonta, ehdottaa kanadalaisen kiekon kannattajia hoitoon. Todella mautonta itse asiassa!
<BR>
<BR>Ja antaa Raamatut olla siellä hyllyssä, ei niitä tässä nyt tarvita.[addsig]
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Arnold,
<BR>
<BR>Pidän monista kanadalaisista kiekkoilijoista. Ihan oikeasti! Mario Lemieux, Larry Murphy, Adam Oates ja Jason Arnott kuuluvat ehdottomiin suosikkeihini.
<BR>
<BR>Mutta en voi mitään sille, että siitä maasta tulevat ne kaikki pahimmat hörhöt ja sikailijat. Tunnen antipatiaa kanadalaista tapaa pelata jääkiekkoa kohtaan. En voi sille mitään. Vaikka yrittäisin kannattaa kanadalaista joukkuetta, se ei yksinkertaisesti onnistuisi.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minä kyllä allekirjoitan täysin sen, että eurooppalainen kiekko (tosin ei pelkästään venäläinen, vaan myös suomalainen, tsekkiläinen ja ruotsalainen parhaimmillaan) ovat mukavampaa katsoa, kuin kanadalainen. Silti väite siitä, että eurooppalaiset eivät sikailisi on aika typerä. Jos verrataan määriä, mitä NHL:ssä ja muissa rapakontakaisissa sarjoissa pelaa amerikkalaisia suhteessa eurooppalaisiin, voisin väittää että sikailut ovat suurin piirtein samassa suhteessa. Lisäksi kaikki NHL-joukkueet hankkivat poliisinsa yleensä nimenomaan kanadalaisista pelaajista. Toki poikkeuksiakin on. Esimerkiksi joku saattaa pitää Oliwaa poliisina ja hän on puolalainen. Tässäkin viestiketjussa on tullut esille monta tekoa, jotka eurooppalaiset ovat tehneet. Niitä kaikkia ei millään voi laittaa vahingon piikkiin. Tai jos voi pitää osa kanadalaistenkin toilailuista saada pistää sinne. Olisi mielenkiintoista nähdä tilastoja, niin euroopasta kuin NHL:stä sen suhteen kuinka moni pelikieltoon johtanut törkeä teko on eurooppalaisen ja kuinka moni amerikkalaisen tekemä. Ja sitten verrata niitä pelaajamääriin jota näistä maista tulee. Mielestäni tilastot ovat ainoa tapa millä näitä väitteitä voi tukea. Pelkästään mutulla heittäminen niin kanadalaisia kuin eurooppalaisiakin vastaan on täysin turhaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jags,se mitä sanoin maanpetturuudesta niin se tuli vähän pilkesilmäkulmassa.Mutta se Buren temppu Churlaa kohtaa oli tyylipuhdas kyynärpää taklaus.Jos joku jotain muuta väittää niin on joko sokea tai ei ole taklausta nähnyt.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Odgers:
<BR>Takoihan se Nolan Vujtekkia hanskalla joo, mutta mikä siitä tempusta tekee yhden ehkä MM-historian raukkamaisimmista oli se että takominen alko takaapäin. Kukatahansa jää alle jos ensin pamautetaan takaraivoon aivan yllättäen.Jos tapellaan niin tapellaan reilusti eikä niinkuin ämmät.Ja muuten,ei ollut kyllä Nolanilla kauheen paljon syytäkään ainakaan minun mittapuuni mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Rayman,
<BR>
<BR>MM-kisojen kaikkien aikojen raukkamaisin temppu: Wilf Paiement lyö kahden käden kirvesiskun Sergei Babinovin päähän takaapäin. Babinovilta halkeaa kypärä. Kun suomalainen tuomari Raimo Sepponen antaa Paiementille ottelurangaistuksen, kanadalaiset Phil Espositon johdolla haukkuvat Sepposen \"kommariksi\", \"ryssäksi\" jne. On ne niin ihania nuo kanadalaiset jääkiekkoilijat...
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Tuo oli jo aika paksua Jags, jopa sinulta. Sitä rasistin leimaa voit pikkuhiljaa alkaa lyömään omaan otsaasi, olet kuin joku lähetystyöntekijä joka väkisin käännyttää pakanoita oikeaan uskoon.
<BR>
<BR>Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia, olet ehkä itsekin huomannut, näin ollen he myös pitävät erilaisesta jääkiekosta, vaikka itse pidänkin enemmän taitokiekosta, kovat ja puhtaat taklaukset näyttävät minusta hienoilta, niitä kanukit näyttävät puolet enemmän kuin muut kansallisuudet yhteensä. Scott Stevenssin peli perustuu fysiikkaan, ei taitoon, mutta se on hienoa katseltavaa. Lisäksi sieltäkin tulee Lemieux´n tai Gretzkyn kaltaisia taitureita, kaikkien aikojen taitavin ja lahjakkain kiekkoilija on kanadalainen, Mario Lemieux.
<BR>
<BR>Kanadalainen kiekko ei ole läpeensä pahaa ja vääriä ajatuksia viljelevää, sieltä on joka tapauksessa tullut paljon hienoja kiekkoilijoita. Kyllähän sinne niitä idiootteja mahtuu, mutta se systeemi joka on tuottanut Matt Johnsonit ja Bryan Marchmentit, on tuottanut myös Yzermanit, Francisit ja Oatesit. Niitä sikoja tulee jokaisesta maasta, edellä on mainittu riittävästi tapauksia, joten tiedät sen hyvin itsekin.
<BR>
<BR>Yrittäisit Jags nähdä välillä Pohjois-Amerikan kiekkoilun hyviä puolia, tai venäläisen kiekkoilun huonoja, kirjoituksistasikin tulisi jotain muuta kuin pelkkiä venäläisten ylistyksiä tai kanadalaisten haukkumista. Ja sillä, millaisesta kiekosta pitää, tuskin on mitään tekemistä kyseisen henkilön älykkyyden kanssa, idioottikin voi pitää taitokiekosta ja älykäs fyysisestä kiekosta.
<BR>
<BR>
 

McKenzie19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, Kings, Whalers
Jags: Enää eivät siis kanadalaisiin pelaajiin liittyvät yleistykset riitä, nyt alat jo kertomaan miten huonoja ihmisiä kanadalaisesta kiekosta pitävät ihmisetkin ovat? Tuo on oikeasti pelottavaa. Jostain kumman syystä mieleeni ilmestyy kuva Edward Nortonista parin vuoden takaisessa roolissaan saarnaamassa sitä yhtä ja ainoaa totuutta joidenkin ihmisryhmien alempiarvoisuudesta.
<BR>
<BR>Mutta mitäs minä tiedän, olenhan vain typerä primitiivinen kanukkikiekon ystävä, eikös vaan?
<BR>
<BR>Bure rohkea kun uskalsi kyynärpäällä niitata Churlan? Yhtä rohkeaksi teoksi luokittelisin viime joulukuussa sattuneen tapauksen, jossa Nedved huitaisi J.Thorntonia kaulaan mailallaan. Ja kyseessä ei ollut mikään vahinko, miehet seisoivat vastakkain ja katsoivat toisiaan silmiin. Thorntonhan tietysti ansaitsi sen, eihän Nedvediä olisi saanut tönäistä.
<BR>
<BR>Ja Dave Brown! Älä unohda Brownia! Mursi Sandströmin leuan poikittaisella mailalla ja sanoi joskus haastattelussa: \"I don\'t care what anyone thinks, it doesn\'t matter\". Saiiiras steroidipää-rasistikanukki![addsig]
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-02-03 14:46, The Original Jags kirjoitti:
<BR>
<BR>Kuunnelkaapa kaikki te höynäytetyt!
<BR>
<BR>Kanadalainen kiekko on sairasta. Olen tullut siihen lopputulokseen seuratessani kv. kiekkoilua n. 15 vuoden ajan.
<BR>
<BR>Olen nyt 22 vuotias. Aloin seurata kiekkoa aktiivisesti joskus 6-7 vuotiaana. Uskokaa tai älkää, niin pienenä minäkin kannatin Kanadaa arvokisoissa. Mutta kun ikää alkoi tulla lisää, huomasin että jotain on vialla. Huomasin, että Kanadan tyylissä pelata oli jotain mikä suoraan sanoen inhotti minua. Muutos tapahtui hitaasti, mutta vähän kerrallaan aloin ymmärtää mistä kanadalaisessa kiekossa on kysymys.
<BR>
<BR>Samalla kun kanadalainen tyyli alkoi tuntua entistä vastenmielisemmältä, huomasin että venäläinen tapa pelata kiekkoa muodosti tämän tyylin vastakohdan. Se alkoi kiehtoa minua. Aloin ymmärtää, että venäläiset olivat oivaltaneet oikein pelin idean, sen oikean luonteen. He pelasivat jääkiekkoa siten kuin minä pelin ymmärrän ja hahmotan.
<BR>
<BR>Varsinaisen läpilyöntinsä sydämeeni venäläinen jääkiekko teki Albertvillen olympiakisoissa 1992. Rakastuin! Se joukkue pelasi juuri sillä tavalla, kun minun mielestäni jääkiekkoa pitää pelata. Nauhoitin kaikki IVY:n joukkueen pelaamat ottelut siinä turnauksessa. Joukkue teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Siinä heijastui kaikki jääkiekon kaikki hyvät, oikeat ja jalot ominaisuudet.
<BR>
<BR>Aloin lukea entistä enemmän venäläiseen jääkiekkoon liittyvää kirjallisuutta. Tilasin N:liiton pelaamia kiekkopelejä vuosikymmenien takaa. Minusta oli tullut venäläisen kiekon suurin kannattaja. Kun venäläinen huippujoukkue pelaa jääkiekkoa, on kyseessä jotain muutakin kuin pelkkää urheilua. Siitä löytyy myös sellaista esteettistä nautintoa, jollaista en löydä minkään muun maan pelistä ehkä Tshekkiä lukuunottamatta.
<BR>
<BR>Samalla kun ymmärsin venäläisen tavan pelata jääkiekkoa olevan paras mahdollinen, huomasin kanadalaisen tavan vilpillisyyden, inhottavuuden ja suoranaisen pahuuden. Huomasin vilpillisen tuomaritoiminnan eri turnauksissa, joissa taidoiltaan ylivertaiset venäläiset yritettiin saada häviämään. Huomasin kanadalaisen kiekkoilijan täysin paatuneen, väkivaltaisen ja kanssapelaajan terveydestä piittaamattoman luonteen, joka entisestään lisäsi inhoani Kanadan kiekkoilua kohtaan. Huomasin, että tämä tapa pelata oli kaikkea sitä mitä jääkiekon ei pitäisi olla.
<BR>
<BR>Olen järkevä kaveri ja tein tarvittavan johtopäätökset nopeasti. En enää koskaan voisi kannattaa kanadalaista jääkiekkojoukketta, koska se sotii avoimesti kaikkea sitä vastaan mitä pidän hyvänä ja oikeana. Katselin vasta N:liiton ja Kanadan välisen ottelun 1982 MM-kisoista. Slava Fetisov teki maalin N:liitolle, jonka jälkeen Craig Hartsburg kävi lyömässä mailalla Sergei Shepeleviä kaulaan. En enää pystynyt jatkamaan pelin katsomista. Inhon tunne valui kurkustani alas.
<BR>
<BR>Vankka mielipiteeni on, että henkilö joka ihannoi kanadalaista jääkiekkoa ei ole täysin \"kondiksessa\". Tällainen henkilö ei voi olla oikea kiekkofani, vaan hänen kieroutunut ajatusmaailmansa saa virikkeitä Kanadan esittämästä sikapelistä ja ruokkii hänen omia sairaita fantasioitaan. Täten kehottaisen tällaisia ihmisiä mitä pikimmin hakeutumaan hoitoon, tai mieluummin ottamaan Raamatun ja lukemaan Jumalan Sanaa. Parannus on aina mahdollinen.
<BR>
<BR>Joka tapauksessa venäläinen (N:liittolainen) pelityyli edustaa minulle sitä ainoaa josta voin täysin nauttia. Mixun esittämä väite että olen maanpetturi kuvaa hyvin suomalaisten tapaa suhtautua yleensä kaikkeen vänäläiseen. En voisi vähemmän välittää jostakin 60 vuotta sitten soditusta sodasta. Olen toki kiitollinen veteraaneille jotka siellä olivat, mutta turha vihanpito ei hyödytä ketään. Stalin on kuollut jo aikoja sitten.
<BR>
<BR>Onneksi Suomesta löytyy lisäkseni muitakin venäläisen jääkiekon ystäviä, joiden kanssa on mukava vaihtaa mielipiteitä. Olen huomannut, että venäläisen kiekon ystävät edustavat lähes poikkeuksetta älykkäintä ihmistyyppiä lätkäfanien keskuudessa. Venäläinen kiekkoilu miellyttää älykästä ihmistä, kun taas primitiivinen, vilpillinen ja väkivaltainen kanadalainen kiekkoilu vetoaa hieman eri ihmistyyppiin. Tähän johtopäätökseen olen tullut.
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>
<BR>Olet kyllä aika erikoinen mies, jags. Olet ensiksi kannattanut kanadalaista kiekkoa ja sen jälkeen tullut \"uskoon\" ja alkanut kannattaa venäläistä kiekkoa. Täytyy sanoa etten ole koskaan tavannut toista kaltaistasi.
<BR>
<BR>Koita nyt nähdä joskus hyvät puolet Pohjois-Amerikan kiekostakin, niitä varmasti on ainakin muutama. Vai etkö vain halua nähdä niitä? Jälkimmäinen vaihtoehto vaikuttaa todennäköiseltä.
<BR>
<BR>Miten voit sanoa ettei kanadalaisesta kiekosta pitävä ihminen ole oikea kiekkofani!? Tuota ei voi ymmärtää. Itse pidän myös heidän tyylistään pelata kiekkoa. Pidän myös itseäni kovan luokan kiekkomiehenä. Olenko siis ymmärtänyt kaiken väärin ja seurannut Peliä täysin turhaan kymmenen vuotta elämästäni, olen nyt 19 vuotias. En ymmärrä ajatusmaailmaasi ollenkaan.
<BR>
<BR>Kun luin tekstiäsi oli sellainen olo kuin olisi ollut kuuntelemassa jotakin ryssä-propagandaa jossakin isossa hallissa, missä ei ole muita kuin sinun kaltaisiasi friikkejä.
<BR>
<BR>On aivan pakko ottaa tekstisi talteen levykkeelle, en ole koskaan ennen lukenut mitään vastaavaa.
<BR>
<BR>PS. Älä ota liian vakavasti, ihmiset ovat erilaisia. Onneksi.
<BR>
<BR>
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
jags> Mikset sitten lopeta suosiolla NHLlän seuraamista koska siellä vaan sikaillaan ja hakataan toisia nyrkillä kuola ja veri valuen, ja siirtyisit venäläisten ikiomaan RHL-sarjaan!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jaahas, Jags sitten paljasti oikeat karvansa, en paljoo anna arvoa tollasille pelleille.
<BR>
<BR>Miksi käytän englanninkielisiä termejä? Ehkä siksi että niille ei ole järkeviä suomalaisia vastikkeita jotka kaikki ymmärtäisivät heti. Kaikki tietävät mitä tarkoitan termillä \'repeat offender\' mutta joku \'rikoksen uusija\' voi pistää miettimään.
<BR>
<BR>Fedorov sai pelikiellon täysin aiheesta, se huitaisu ei TODELLAKAAN ollut vahinko. Mene katsomaan uudestaan jos et usko (toisaalta tunnut olevan niin pihalla että ei taida enää järjen puhuminen tehota).
<BR>
<BR>Buren temppu oli täysin harkittu temppu, ei mitään epäilystä siitä. Raukkamainen temppu sinänsä, ei ollut kanttia tiputtaa hanskoja. Bure ei ole 170-senttiä vaan 6\'0 eli n. 183cm pitkä.
<BR>
<BR>Toi sun ryssien ihannointi sopii hyvin kuvaan, ainoa asia joka ihmetyttää on se minkä helvetin takia katot NHL:ää jos et siitä tykkää. Mene katsovaan Pietariin paikallisen liigan pelejä kun näytät siitä tyylistä pitävän.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Daespoo,
<BR>
<BR>Et näytä olevan mikään järjen jättiläinen.
<BR>
<BR>Fedorovin huitaisu ei ollut pelikiellon arvoinen. Jokaisessa NHL pelissä olen nähnyt vastaavia ja pahempia huitaisuja, joista ei ole tullut edes jäähyä. Viime kauden playoffseissa Craig Berube löi mailansa poikki Aleksei Kovalevin naamaan. Ei jäähyä. Fedorovin tapaus oli mitätön tuohon verrattuna. Fedorov ansaitsi tilanteesa 2 minuutin jäähyn, muttei missään nimessä enempää. NHL osoitti jälleen kerran rasistisuutensa.
<BR>
<BR>Bure ei ole 183 senttinen. Hän on korkeintaan 175 cm, jos sitäkään. NHL:n tilastot aina liioittelevat pelaajien kokoa. Buren taklaus oli rohkea ja oikeutettu. Churla oli sikaillut koko sarjan ajan Burea vastaan ja sarjan ratkettua Bure päätti antaa takaisin. Hyvä, että kerrankin näin päin. Itse taklaus ei ollut mitään ihmeellistä. Esim. Hacker Hatcherin poikittainen Petr Sykoran naamaan viime keväänä oli sata kertaa pahempi. Eikä tarvitse muistuttaa, ettei Hacker saanut tilanteesta mitään rangaistusta. Onneksi Petrille ei käynyt tilanteessa pahemmin.
<BR>
<BR>Venäläisen kiekkoilun ihailu on loistava asia. Siinä yhdistyvät kaikki jääkiekkoilun hyvät ominaisuudet. Kunpa kaikki pelaisivat jääkiekkoa niinkuin venäläiset!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös