Nokia Arena

  • 248 690
  • 1 594

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kauanko ulospääsy kestää yleensä?

Riippuu vähän, miten Ratapihankatu vetää vs paljonko väkeä on ollut hallissa. Joskus pääsee tosi nopeasti joskus menee "tovi". Ja sekin vähän vaikuttaa, miten nopeasti ehdit autollesi

Koskipuiston ulosajosta pääsee kyllä suoraan ulos kun ajaa vaan. Sieltä voi sitten ajaa Rongankatua vaikka paloasemalle päin
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin kun hallin edusta on suljettu on tosiaan vaihtoehto ajaa Sorinkatua alas ja sieltähän ei saa kääntyä Viinikan suuntaan, ainoastaan Ratinaa kohti? Ei paljon auta, jos on menossa vaikka Nekalaan?
No aina voi mennä Nesteen pihan kautta Hatanpään valtatielle ja sieltä sitten vasemmalle...
No kohta sekin "hankaloituu", kun ratikkatyömaa etenee Pirkkalaa kohti...
Jos ei halua koukata Nesteen pihan kautta, niin takaisin pääsee kääntymään ajamalla Ratinan parkkihallin sisäänajon liikenneympyrään. Toki siinä tulee muutama sata metriä ylimääräistä ajamista ja muutamat valot. Ratikkatyömaa tuo tosiaan tuolle alueelle omat ongelmansa. Tosin Ratinan sillan ylittävää liikennettä ei oikein voi järkevästi ohjata muuta kautta, joten ihan poikki siitä ei voi liikennettä panna.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kun kerran spekuloi mahdollista uutta sisäänkäyntiä Viinikan liikenneympyrän läheltä.

Tämä ei ole spekulaatio, vaan toteutettava Hämpin laajennussuunnitelma, jonka rakennustyöt alkaa tänävuonna Viinikankadulta ja valmistuvat vaiheittain aikaisintaan vuonna 2029.

Tuo Viinikankadun rakentamisen aikanen suunnitelma on aiheuttanut parranpärinää, ja syystä. Meinaavat poistaa pyörätien kokonaan ja laittaa pyöräilijät kiertään yliopiston kautta kun autoille tietty jätetään suora ohitusbaana...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuo Viinikankadun rakentamisen aikanen suunnitelma on aiheuttanut parranpärinää, ja syystä. Meinaavat poistaa pyörätien kokonaan ja laittaa pyöräilijät kiertään yliopiston kautta kun autoille tietty jätetään suora ohitusbaana...

No joskus "näinkin" päin? Rongankadulla tais mennä toisin päin, autojen parkkipaikkoja katosi, josta aiheutuu kaupungille menetyksiä parkkimaksuista? No onhan siinä nyt uusi hyvä baana pyörille?

Paljonko tulisi kiertoa jos toteutuu noin, kuten sanoit...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
No joskus "näinkin" päin? Rongankadulla tais mennä toisin päin, autojen parkkipaikkoja katosi, josta aiheutuu kaupungille menetyksiä parkkimaksuista? No onhan siinä nyt uusi hyvä baana pyörille?

Paljonko tulisi kiertoa jos toteutuu noin, kuten sanoit...

Joskus?.. Siis pääsääntöisesti AINA kävelijä ja pyöräilijä väistää ja kiertää ja mutkitellee ja autoile varataan rempoissa suorat väylät.

Rongankatu taas on pysyvä, oikeanlainen ratkaisu, eli kun vierssä on maanalaista pysäköintiä ja lisää tulee, kandee sitä kadunvarsilta ottaa pois.. Siinä tehtiin samalla laadukasta pyöräväylää, joka sekin tosin sössittiin pikkukakkosenpuiston ja Hämpin risteyksen osalta autoilijaetuisuudeksi (koska autoilijoita kuritetaan liikaa) ja kaupunki menetti miljoonan avustusta pyöräinfran rakentamiseen. Tietoisesti…
 

Temetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Olen ennenkin huomannut että Ilves kannattajat eivät ole olleet normi kannatuspaikoillaan, mutta miksi? Miksei molemmat fanipäädyt voi olla käytössä myös paikallis peleissä? Haluaako Tappara maximaalisen voiton alarivien penkeillä vai mikä homma?
 

axe

Jäsen

Olen ennenkin huomannut että Ilves kannattajat eivät ole olleet normi kannatuspaikoillaan, mutta miksi? Miksei molemmat fanipäädyt voi olla käytössä myös paikallis peleissä? Haluaako Tappara maximaalisen voiton alarivien penkeillä vai mikä homma?
Tää liittyy jotenkin itsekkäiden aikuisvauvojen yli metrin kokoisiin tutteihin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Rongankatu taas on pysyvä, oikeanlainen ratkaisu, eli kun vierssä on maanalaista pysäköintiä ja lisää tulee, kandee sitä kadunvarsilta ottaa pois.. Siinä tehtiin samalla laadukasta pyöräväylää, joka sekin tosin sössittiin pikkukakkosenpuiston ja Hämpin risteyksen osalta autoilijaetuisuudeksi (koska autoilijoita kuritetaan liikaa) ja kaupunki menetti miljoonan avustusta pyöräinfran rakentamiseen. Tietoisesti…
Tuosta voi olla montaa mieltä. Parkkipaikkoja vietiin kymmeniä, polkupyöriä ei näy juuri nimeksikään. Heillä on ilmeisesti suoremmat reitit lähikatujen jalkakäytävillä. Mitä tulee maanalaisiin pysäköintilaitoksiin, niin ei niistä käsin nopeaa asiointia, kuten pikaista arkilounasta, kukaan hoida. Harmittelen keskustan autioitumista.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tuosta voi olla montaa mieltä. Parkkipaikkoja vietiin kymmeniä, polkupyöriä ei näy juuri nimeksikään. Heillä on ilmeisesti suoremmat reitit lähikatujen jalkakäytävillä. Mitä tulee maanalaisiin pysäköintilaitoksiin, niin ei niistä käsin nopeaa asiointia, kuten pikaista arkilounasta, kukaan hoida. Harmittelen keskustan autioitumista.

heh, keskustahan on vilkkaampi kuin koskaan, zsissus sentään. Kannatas varmaan käydä siä? Siä on 8.5k autohallipaikkaa, joihin on helppo ajaa.. tai tuu ratikalla.

Ja faktana, kun Hämpin parkista päätetiin, luvattiin poistaa kadunvarsipysäköintiä. Näin Hämppi sai myös Vihreiden tuen.. poistettiinko? No ei. Rakennettiin 500 paikkaa maan alle ja poistettiin 6 parkkiruutua. kyllä, kuusi. Tähän liittyi myös lupaus Hämeenkadun pyöräteistä, joita sitten ei toetuettukkaan, koska parkkipaikat (autopuolue jyräsi kokkareissa ja demareissa).
Surullisen kuuluisa jääne keskustorin mittasen pyörätien muodossa sitten toistakytävuotta siinä maksas yksinäisen pätkänä, kunnes ratikkapäätöksessä asia vihdoin korjattiin
(ja siinäkin hyvän pyörä ja kävelyinfran rakentamistapaohjeiden vastasesti liian kapeina ja ilman mekaanista erottelua väylien välillä)

Nyt tehdään 400 paikkaa jälleen lisää, ja poistetiin parikymmentä.

Ja en tiä mihin aikaan sää siä liikut, mutta kyllä tolla pyöräväylällä riittää liikennettä. Sehän on jatke Puutarhakadun pyöritelle ja Patosillalle, siä on laskurit
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Olen ennenkin huomannut että Ilves kannattajat eivät ole olleet normi kannatuspaikoillaan, mutta miksi? Miksei molemmat fanipäädyt voi olla käytössä myös paikallis peleissä? Haluaako Tappara maximaalisen voiton alarivien penkeillä vai mikä homma?

Tästähän on täällä palstalla väännetty jo kohta pari vuotta eri ketjuissa =).

Tappara ei halua, että vieraskannattajat heiluttaa lippuja pelin aikana, koska isot liput haittaavat takana olevien näkymää. Siinä on aika paljon istumapaikkoja ja aitioitakin.

Ilves kannattajat toivoivat muutosta ja tällä kaudella Heille oli osoitettu katsomoa parvella. No sekään ei näköjään kelpaa... Tapparan vika?
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tästähän on täällä palstalla väännetty jo kohta pari vuotta eri ketjuissa =).

Tappara ei halua, että vieraskannattajat heiluttaa lippuja pelin aikana, koska isot liput haittaavat takana olevien näkymää. Siinä on aika paljon istumapaikkoja ja aitioitakin.

Ilves kannattajat toivoivat muutosta ja tällä kaudella Heille oli osoitettu katsomoa parvella. No sekään ei näköjään kelpaa... Tapparan vika?

Turha heittää tuollaista ”Tapparan vika” uhriutumiskorttia kun kukaan ei ole noin väittänyt. Tappara määritti sinne parvelle nyt sen vaatimuksen että 200 pitää saada myytyä että nuo saadaan tuolla erikoishinnalla Osastolle. Tämä on ihan ymmärrettävää koska nuo ovat lähtökohtaisesti istumapaikkoja joista normihinta on ilmeisesti jopa 42 euroa(!). Tätä ei saatu täyteen mitä suuresti itsekin ihmettelen joten nuo liput menevät nyt yleiseen myyntiin. Tottakai tuosta sitten täytyy vetäytyä koska eihän homma vain toimi jos siellä on Osaston porukkaa ja seassa satunnaisia katsojia ja perheitä joille tuo kannattajatoiminta ei ehkä ole se the juttu.

Joten ei, ei ole nyt Tapparan vika ja kyllä, Osastolle kelpasi tuo parvi ja on kelvannut mutta jostain syystä tuota määrää ei saatu kasaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
heh, keskustahan on vilkkaampi kuin koskaan, zsissus sentään. Kannatas varmaan käydä siä? Siä on 8.5k autohallipaikkaa, joihin on helppo ajaa.. tai tuu ratikalla.

Ja faktana, kun Hämpin parkista päätetiin, luvattiin poistaa kadunvarsipysäköintiä. Näin Hämppi sai myös Vihreiden tuen.. poistettiinko? No ei. Rakennettiin 500 paikkaa maan alle ja poistettiin 6 parkkiruutua. kyllä, kuusi.
Ja en tiä mihin aikaan sää siä liikut, mutta kyllä tolla pyöräväylällä riittää liikennettä. Sehän on jatke Puutarhakadun pyöritelle ja Patosillalle, siä on laskurit
Höpö höpö, vai valehteletko tarkoituksellisesti? Yksin Hämeenkadulta on poistettu parkkipaikkoja moninkerroin tuon mainitsemasi kuuden sijaan. Rongankadulta kymmeniä, ja lähes jokaiselta keskustan kadulta (erityisesti kosken itäpuolelta) enemmän tai vähemmän. Ei ole ihme, ettei maksukykyistä väkeä näy, pl. juottolat.

Itse asioin keskustassa päivittäin, joten olen aika hyvin perillä tilanteesta. Parkkipaikka on onneksi työn puolesta, joten siitä ei tarvitse murehtia.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Höpö höpö, vai valehteletko tarkoituksellisesti? Yksin Hämeenkadulta on poistettu parkkipaikkoja moninkerroin tuon mainitsemasi kuuden sijaan. Rongankadulta kymmeniä, ja lähes jokaiselta keskustan kadulta (erityisesti kosken itäpuolelta) enemmän tai vähemmän. Ei ole ihme, ettei maksukykyistä väkeä näy, pl. juottolat.

Itse asioin keskustassa päivittäin, joten olen aika hyvin perillä tilanteesta. Parkkipaikka on onneksi työn puolesta, joten siitä ei tarvitse murehtia.
Tätä väitettä olen naureskellut. jo pitkään. Tampereen keskusta on ollut Ratikan valmistumisen ja Covidin jälkeen vilkkaampi kuin vuosiin. Siis siellä on ihmisiä.

Ehkä 1950-luvulla, jolloin tehtaat keskustassa olivat voimissaan, oli keskustassa aamuisin ja iltapäivisin enemmän väkeä. Maailma muuttuu ja on nykyaikaa viedä autot ahtaista keskustoista katutasolta pois. Maanalainen pysäköinti on lisäksi nopeampaa, koska autoilijan ei tarvitse enää etsiä paikkaa, vaan päräyttää halliin ja nousta katutasolle. Vaikuttaa siltä, että “selvä hyökkääjä” ei ole vielä käyttänyt Hämpin parkkia?

Hienoon suuntaan ovat Tampereen kaupungin liikennejärjestelyt menneet viime vuosina.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Höpö höpö, vai valehteletko tarkoituksellisesti? Yksin Hämeenkadulta on poistettu parkkipaikkoja moninkerroin tuon mainitsemasi kuuden sijaan. Rongankadulta kymmeniä, ja lähes jokaiselta keskustan kadulta (erityisesti kosken itäpuolelta) enemmän tai vähemmän. Ei ole ihme, ettei maksukykyistä väkeä näy, pl. juottolat.

Itse asioin keskustassa päivittäin, joten olen aika hyvin perillä tilanteesta. Parkkipaikka on onneksi työn puolesta, joten siitä ei tarvitse murehtia.

Menee kyllä aiheesta jo sivuun, mutta kyllähän Tampereen keskusta on todella hyvä (olosuhteisiin nähden) myös autoilijan näkökulmasta. Isoja parkkihalleja löytyy jokaisesta ilmansuunnasta tulevalle enkä itse ole törmännyt todella pitkään aikaan siihen, ettei tila riittäisi. Huomattavasti parempi tilanne kuin esim joskus ysärillä, kun isommat parkkitilat oli käytännössä vain Stockan ja Koskarin parkit.


Toki hintalappu on sitten eri keskustelu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Näkeekös Areenan baareista miten jäälle? Onko tuo Ruby & Fellas ainoa? MM kisoissa ei tullut asiaan perehdyttyä ja nyt mietin excursiota helmikuun lopulle.
 

Pablito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Real Madrid, Toronto Maple Leafs
Näkeekös Areenan baareista miten jäälle? Onko tuo Ruby & Fellas ainoa? MM kisoissa ei tullut asiaan perehdyttyä ja nyt mietin excursiota helmikuun lopulle.

Ruby & Fellasista näkee jäälle, mutta lippuunhan kuuluu myös omat premium istumapaikat. Eli käytännössä mukavammat nahkapenkit kuin muualla hallissa. Katsomossa saa myös ottaa janojuomaa jos haluaa.

Vahva suositus tälle, kolme kertaa ollut nyt avaamisen jälkeen yllämainitussa peliä nauttimassa. Ruoat olleet hyvät ja paikat erinomaiset tällain muutenkin piippuhyllyllä aina istuvana.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Höpö höpö, vai valehteletko tarkoituksellisesti? Yksin Hämeenkadulta on poistettu parkkipaikkoja moninkerroin tuon mainitsemasi kuuden sijaan. Rongankadulta kymmeniä, ja lähes jokaiselta keskustan kadulta (erityisesti kosken itäpuolelta) enemmän tai vähemmän. Ei ole ihme, ettei maksukykyistä väkeä näy, pl. juottolat.

Itse asioin keskustassa päivittäin, joten olen aika hyvin perillä tilanteesta. Parkkipaikka on onneksi työn puolesta, joten siitä ei tarvitse murehtia.

6 poistetiin kun tuli Hämpin parkki. 15 vuotta myöhemmin ratikkarakentamisen yhteydessä poistu loput parikymmentä Hämeenkadulta. Rongankadulta nyt 40.

Samaan aikaan keskustaan on rakennettu yli 1000 parkkihallipaikkaa (Hämppi, Areena, Tecnopolis, Ratina). Tää nyt vaan on fakta. Oon ollu ite näistä tappelemassa siältä Hämpin päätöksestä asti.



Ja maksukyvystä olet totaalisen väärässä olettaessasi, että se liikkuu keskustan autolla, tutkitusti rahaa käyttää jalankulkija (joka on näidne keskustahankkeiden välillinen vaikutus, Areenasta purkatuu katuverkoon 140 vuodessa tuhansia kävelijöitä) ja niistäkin vain pieni osa tulee omalla autolla. Lisäksi Keskustan tilastointialueell asuu 70k ihmistä.. reilusti yli kaks kertaa kun Hervannassa…

Voit kuuklata tuoreen Tampereen Keskustan asiontitutkimuksen ja muuttaa vanhentuneita käsityksiä asioista (se o pdf, ei tällä palstalla sovi liiteex)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös