Tuosta voi olla montaa mieltä. Parkkipaikkoja vietiin kymmeniä, polkupyöriä ei näy juuri nimeksikään. Heillä on ilmeisesti suoremmat reitit lähikatujen jalkakäytävillä. Mitä tulee maanalaisiin pysäköintilaitoksiin, niin ei niistä käsin nopeaa asiointia, kuten pikaista arkilounasta, kukaan hoida. Harmittelen keskustan autioitumista.
heh, keskustahan on vilkkaampi kuin koskaan, zsissus sentään. Kannatas varmaan käydä siä? Siä on 8.5k autohallipaikkaa, joihin on helppo ajaa.. tai tuu ratikalla.
Ja faktana, kun Hämpin parkista päätetiin, luvattiin poistaa kadunvarsipysäköintiä. Näin Hämppi sai myös Vihreiden tuen.. poistettiinko? No ei. Rakennettiin 500 paikkaa maan alle ja poistettiin 6 parkkiruutua. kyllä, kuusi. Tähän liittyi myös lupaus Hämeenkadun pyöräteistä, joita sitten ei toetuettukkaan, koska parkkipaikat (autopuolue jyräsi kokkareissa ja demareissa).
Surullisen kuuluisa jääne keskustorin mittasen pyörätien muodossa sitten toistakytävuotta siinä maksas yksinäisen pätkänä, kunnes ratikkapäätöksessä asia vihdoin korjattiin
(ja siinäkin hyvän pyörä ja kävelyinfran rakentamistapaohjeiden vastasesti liian kapeina ja ilman mekaanista erottelua väylien välillä)
Nyt tehdään 400 paikkaa jälleen lisää, ja poistetiin parikymmentä.
Ja en tiä mihin aikaan sää siä liikut, mutta kyllä tolla pyöräväylällä riittää liikennettä. Sehän on jatke Puutarhakadun pyöritelle ja Patosillalle, siä on laskurit