Mainos

Nokia Arena

  • 240 221
  • 1 556

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi ihmeessä jo kerran myydyn lipun myyntitaakka otettaisiin takasin itselle, kun sen voi ulkoistaa jo lipun hankkineelle.. eli palauta myyntiin on ihan järjetön, kun se on jo myyty. Yhden lipun myynnistä kaksinkertaset myyntikulut. Tehköön lipun ostaja sit sille jotain, esim lainatkoon/myyköön eteenpäin omalla kustannuksellaan...

seurojen kannalta siis näin...
Siksi näissä ei käytännössä koskaan saakaan sitä lipun hintaa kokonaan takaisin, jos on joku myyntiin palauttamisen systeemi olemassa.

Jos oletetaan, että kausarin omistaja on maksanut lipusta vaikkapa 30€/ottelu. Seura on jo saanut sen rahan. Jos tuo palautetaan myyntiin, niin kausarin omistaja voi saada jonkun 10€ hyvityksen tms, mutta seura voi myydä kyseisen lipun uudelleen täyteen 30€ hintaan.

Tästä ei toki välttämättä ole seuralle hyötyä, jos halli ei ole koskaan loppuunmyyty ja laadukkaita vapaita paikkoja on runsaasti jäljellä, mutta monissa pienemmissä halleissa tästä toimintatavasta voisi olla seuralle suurtakin hyötyä.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miksi ihmeessä jo kerran myydyn lipun myyntitaakka otettaisiin takasin itselle, kun sen voi ulkoistaa jo lipun hankkineelle.. eli palauta myyntiin on ihan järjetön, kun se on jo myyty. Yhden lipun myynnistä kaksinkertaset myyntikulut. Tehköön lipun ostaja sit sille jotain, esim lainatkoon/myyköön eteenpäin omalla kustannuksellaan...

seurojen kannalta siis näin...

Ei todellakaan ole järjetön, jos sen paikan saa tuolloin myytyä kahteen kertaan ja kausikorttilainen saa tuosta hyvityksenä esim 50% arvoisen lahjakortin (fanikauppaan yms).
 
Viimeksi muokattu:

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei todellakaan ole järjetön, jos sen paikan saa tuolloin myytyä kahteen kertaan ja kausikorttilainen saa tuosta hyvityksenä esim 50% arvoisen lahjakortin (fanikauppaan yms).
Niin JOS.

Esimerkiksi vaikkapa peliin x tulee 6000 katsojaa ja kausarilaisia (yhteensä 3000) on paikalla 1500. Kausarilaisista toinen 1500 on myynyt lippunsa. Seura ei myy yhtään lippua "kahteen kertaan" ja persnettoa tulee 1500 lipun palautuksen verran. Loppuunmyydyt pelit ovat asia erikseen, mutta näitähän ei kaudessa hirveästi ole.

Vai olenko ymmärtänyt systeemin väärin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin JOS.

Esimerkiksi vaikkapa peliin x tulee 6000 katsojaa ja kausarilaisia (yhteensä 3000) on paikalla 1500. Kausarilaisista toinen 1500 on myynyt lippunsa. Seura ei myy yhtään lippua "kahteen kertaan" ja persnettoa tulee 1500 lipun palautuksen verran. Loppuunmyydyt pelit ovat asia erikseen, mutta näitähän ei kaudessa hirveästi ole.

Vai olenko ymmärtänyt systeemin väärin?
Mikään ei estä laittamasta tuohon sellaista ehtoa, että kausarin omistaja ei saa mitään, jos paikkaa ei saada myytyä.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin JOS.

Esimerkiksi vaikkapa peliin x tulee 6000 katsojaa ja kausarilaisia (yhteensä 3000) on paikalla 1500. Kausarilaisista toinen 1500 on myynyt lippunsa. Seura ei myy yhtään lippua "kahteen kertaan" ja persnettoa tulee 1500 lipun palautuksen verran. Loppuunmyydyt pelit ovat asia erikseen, mutta näitähän ei kaudessa hirveästi ole.

Vai olenko ymmärtänyt systeemin väärin?

Niin siis hyvitys tulisi vain tapauksessa, missä lippu on onnistuttu myymään eteenpäin. Jo Hakametsässä ja nyt korostetusti Nokia-Areenassa tuo tilanteen huomaa etenkin parhaiden paikkojen kanssa. Kummatkin keskisektorit noin riveiltä 10-18 ovat pelissä kuin pelissä yleensä harmaana, mutta vastaavasti pelissä tyhjää kyllä löytyy.

Perheen kanssa tuo ongelma vielä korostuu, koska vaimon ja parin lapsen saaminen samalle riville tuolle alueelle on haastavaa.

Eli periaatteessa tuo systeemi auttaisi myymään tehokkaammin niitä suosittuja katsomoja eli lähinnä keskisektorin ylimpiä rivejä + fanikatsomon läheisiä istumapaikkoja.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Miksi ihmeessä jo kerran myydyn lipun myyntitaakka otettaisiin takasin itselle, kun sen voi ulkoistaa jo lipun hankkineelle.. eli palauta myyntiin on ihan järjetön, kun se on jo myyty. Yhden lipun myynnistä kaksinkertaset myyntikulut. Tehköön lipun ostaja sit sille jotain, esim lainatkoon/myyköön eteenpäin omalla kustannuksellaan...

seurojen kannalta siis näin...
Ei siitä suurta taakkaa olisi sen jälkeen kun ominaisuus on lipunmyyntijärjestelmään koodattu. Riskiä ei myöskään tarvitse ottaa itselle, jos ehdot laaditaan niin, että paikan myyntiin palauttanut kausikorttilainen saisi hyvityksen vain, jos lippu menee uudelleen kaupaksi.

Lippu.fi on itse asiassa julkaissut fansale-palvelun, joka tosin on käytössä vain joissakin loppuunmyydyissä tapahtumissa. Siinä lipun voi palauttaa myyntiin. Jos lipun joku ostaa, alkuperäinen lippu mitätöityy ja uusi ostaja saa uuden lipun samalle paikalle. Alkuperäinen ostaja saa rahansa takaisin vähennettynä 5% provikalla ja uusi ostaja maksaa lipun hinnan päälle 10% provikan. Lippu.fi vetää siis käytännössä 15% provikan, mikä on jo hyvä bisnes, jos riski lippujen käteen jäämisestä on alkuperäisellä ostajalla.

Samalla periaatteella noita loppuunmyytyjä pyörätuolipaikkoja voisi kierrättää. Vaatisi varmaan jonkinlaista muutosta lipunmyyntijärjestelmään, mutta olisi periaatteessa mahdollista. Sehän ei palvele ketään, jos paikkoja ei saa ostettua samaan aikaan kun paikkoja kuitenkin jää tyhjilleen.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Samalla periaatteella noita loppuunmyytyjä pyörätuolipaikkoja voisi kierrättää. Vaatisi varmaan jonkinlaista muutosta lipunmyyntijärjestelmään, mutta olisi periaatteessa mahdollista. Sehän ei palvele ketään, jos paikkoja ei saa ostettua samaan aikaan kun paikkoja kuitenkin jää tyhjilleen.
Voisin kyllä veikata, että pyörätuolikatsomon asiakaskunta ei ole suurimmalta osin kaikkein optimaalisin tuollaiseen systeemiin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä lipun uudelleenmyynnistä on vaihtoehtoiskustannukset, ja jos tsekkaatte lippu.fi konserttilippujen (ja mm ja nhl jne) jälleenmyyntipalvelun faneille (fansale.fi), niin siinä kyllä osataan rahastaa myyjää. Ei se mikään "koodausongelma" ole vaan vaihtoehtokustannusten hinnoitteluongelma. Jos kerranmyydyn lipun jälleenmyynnin voi ulkoistaa, niin totta hemmetissä se ulkoistetaan. Ainoana vaihtoehtona olisi, ettei myyntiinpalautuksesta hyvitetä mitään, vaan se tehdään "rakkaudesta lajiin". Mikään hyvityssumma, joka houkuttelisi vapauttaan paikan, ei taida olla houkutteleva seuran kannalta. Kukaan ei 10€ hyvityksellä vaivaudu 30€ lippua vapauttaan.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä lipun uudelleenmyynnistä on vaihtoehtoiskustannukset, ja jos tsekkaatte lippu.fi konserttilippujen (ja mm ja nhl jne) jälleenmyyntipalvelun faneille (fansale.fi), niin siinä kyllä osataan rahastaa myyjää. Ei se mikään "koodausongelma" ole vaan vaihtoehtokustannusten hinnoitteluongelma. Jos kerranmyydyn lipun jälleenmyynnin voi ulkoistaa, niin totta hemmetissä se ulkoistetaan. Ainoana vaihtoehtona olisi, ettei myyntiinpalautuksesta hyvitetä mitään, vaan se tehdään "rakkaudesta lajiin". Mikään hyvityssumma, joka houkuttelisi vapauttaan paikan, ei taida olla houkutteleva seuran kannalta. Kukaan ei 10€ hyvityksellä vaivaudu 30€ lippua vapauttaan.

Siis enemmänhän tuo olisi työkalu kausikortin omistajile. Sekä toisaalta myös houkutin kausikortin hankkimiseen sellaisissa tapauksissa, missä tietää, että pelejä tulee jäämään väliin.

Tarkoittaen sitä, että kyllä minä vapauttaisin korttini ihan mielelläni takaisin myyntiin, jos se olisi tehty esim niin helpoksi kuin sen lainaaminen apin kautta kaverille. Tuosta hyvästä vielä joku kiva hyvitys vapauttajalle, niin uskoisin sen pienentävän hieman myös kausikortin hankkimisen kynnystä.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siitä suurta taakkaa olisi sen jälkeen kun ominaisuus on lipunmyyntijärjestelmään koodattu. Riskiä ei myöskään tarvitse ottaa itselle, jos ehdot laaditaan niin, että paikan myyntiin palauttanut kausikorttilainen saisi hyvityksen vain, jos lippu menee uudelleen kaupaksi.

Lippu.fi on itse asiassa julkaissut fansale-palvelun, joka tosin on käytössä vain joissakin loppuunmyydyissä tapahtumissa. Siinä lipun voi palauttaa myyntiin. Jos lipun joku ostaa, alkuperäinen lippu mitätöityy ja uusi ostaja saa uuden lipun samalle paikalle. Alkuperäinen ostaja saa rahansa takaisin vähennettynä 5% provikalla ja uusi ostaja maksaa lipun hinnan päälle 10% provikan. Lippu.fi vetää siis käytännössä 15% provikan, mikä on jo hyvä bisnes, jos riski lippujen käteen jäämisestä on alkuperäisellä ostajalla.

Samalla periaatteella noita loppuunmyytyjä pyörätuolipaikkoja voisi kierrättää. Vaatisi varmaan jonkinlaista muutosta lipunmyyntijärjestelmään, mutta olisi periaatteessa mahdollista. Sehän ei palvele ketään, jos paikkoja ei saa ostettua samaan aikaan kun paikkoja kuitenkin jää tyhjilleen.
Ja tuo on jenkkilässä ihan normaalia toimintaa. Esim. Ticketmasterin kautta helppo laittaa oma paikka myyntiin, jos ei itse pääse/halua mennä paikalle.
 

axe

Jäsen
Tuli käytyä eilen taas Nokia Arenassa koripallotapahtumassa. Hieno tapahtuma olikin, areenan yleisöennätys ja kaikkea. Se tosiaan pisti vain jälleen kerran silmään, että myyntipisteillä on viittä-kuutta kassaa, mutta silti käytössä myymässä ja jonoja keräämässä niistä on vain kaksi.

Koska se on nyt puolessatoista vuodessa niin vakiintunut, että kassoja on vain se pari, niin selkeästi joko järjestävälle taholle se riittää ja rahaa tulee sopivasti sisään ja mahdollinen nurina on vain jossain keskustelupalstoilla, tai sitten se vaan on niin saatanan kallista Suomessa pistää pari minimipalkkalaista lisää neljäksi tunniksi myymään. Oli kumpi oli, niin ilmeisestikään lisää myyjiä ei tule, eivätkä ne ole varastossa odottamassa vielä suurempia katsojamassoja kun sellaisiakaan ei vaan voi enää tulla. Mutta siinä tapauksessa voisiko sen nyt hukkatilana olevan 60 prosenttia myymälätiloista ottaa käyttöön sitten ihmisiä varten? Ne onnekkaat, jotka saavat purilaisensa jonotettua säädyllisessä ajassa, voisivat sitten nautiskella hankkimistaan kalliista antimista edes vähän väljemmin, kun saataisiin ne turhat tyhjät neliöt käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Ihan sama onko areenassa 13000 katsojaa vai vaan pari tuhatta niinku nyt Ässien ja Timrån aamupelissä, niin ahdasta ja jonoja tehdään. Estetään sitten levittäytyminen katsomoon ja pidetään kikkareita kiinni. Säästetäänhän tällä taas muutama satanen kun ei oo järkkäriä joka oviaukolla turnauksen pariin ekaan tuntiin.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Olisi nyt sitten ohjattu katsojatkin edes sille puolelle, joka näkyy pääkameran kuvan taustalla. Timrå–Ässät-ottelu näyttää ihan joltain koronaottelulta tai Ratinan futispeliltä, kun taustalla näkyy vain tyhjiä penkkejä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Laitetaas alkukauden tärkein uutinen hallia koskien, kun sellainen sieltä käytäviltä kantautui.

hanarapakarjala 0,4 8.60€
hanaheineken 0,4 8.80€
lonkerot 0,33 8.90€
Tölkit 0,5 11.20€

Maltti IPA saatavilla nyt myös katsomokäytävällä. 0,33 tölkki 8.80€
On halpaa.
 

Kiekkokanaria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat pohjoseen
Laitetaas alkukauden tärkein uutinen hallia koskien, kun sellainen sieltä käytäviltä kantautui.

hanarapakarjala 0,4 8.60€
hanaheineken 0,4 8.80€
lonkerot 0,33 8.90€
Tölkit 0,5 11.20€
Olikos tässä nyt siis 10snt nostettu hintoja viime keväästä?

Miten toimi järjestelyt Ilves-Tappara pelissä kun paikalla kuitenkin yli 5000 henkeä? Oltiinko talkooporukalla edelleen?
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olikos tässä nyt siis 10snt nostettu hintoja viime keväästä?

Miten toimi järjestelyt Ilves-Tappara pelissä kun paikalla kuitenkin yli 5000 henkeä? Oltiinko talkooporukalla edelleen?
Oli kyllä melkoiset jonot. Myyntipisteillä oli vajaamiehitys, ja tuntui että pahemmat jonot kuin täyteenmyydyssä playoff pelissä. Ainakin sellainen vaikutelma jäi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Laitetaas alkukauden tärkein uutinen hallia koskien, kun sellainen sieltä käytäviltä kantautui.

hanarapakarjala 0,4 8.60€
hanaheineken 0,4 8.80€
lonkerot 0,33 8.90€
Tölkit 0,5 11.20€

Maltti IPA saatavilla nyt myös katsomokäytävällä. 0,33 tölkki 8.80€



@Kiekkokanaria

Viime kaudella lonkero oli tuon 8.90 €. Muiden tuotteiden hintaa en osaa sanoa onko miten noussut. Tai no Krusovice olut taisi olla 10 egeä.

Hyvin on lonkerotölkin hinta noussut vuosien saatossa, kun aikanaan Hakametsässä lonkero maksoi 5 €. Sitten joka vuosi hinta nousi aina 50 snt ja viimeisin hinta taisi olla 8.40 €.

Hinta pysyy korkealla niin kauan kunnes jengi lopettaa ostamisen. Aina löytyy joku joka ostaa noilla(kin) hinnoilla

Itse olen pitänyt R-kioskia aina kalliina, mutta ei se kovin kallis paikka ole, kun sieltä saa 2 x 0.5 ltr tölkin lonkeroa hintaan 9 €.

Pistää miettimään että olenko tyhmä kun ostan lokeron ennen peliä, kun saisin 3 x saman määrän maksamalla 0,10 € enemmän

Edit

@Meidänpeli Tuollakin pystyisi tehostamaan myyntiä, kun voisit ostaa juomat valmiiksi seuraavaa erätaukoa varten. Jännä homma kun se Nordiksella on toiminut vuosia, niin miksi se ei toimisi Arenalla.
Osan jengistä ei tarvitsisi jonottaa, kun juomat on sivupöydällä sun nimellä valmiina.
Myyntiä saataisiin paljon enemmän.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Tuollakin pystyisi tehostamaan myyntiä, kun voisit ostaa juomat valmiiksi seuraavaa erätaukoa varten. Jännä homma kun se Nordiksella on toiminut vuosia, niin miksi se ei toimisi Arenalla.
Osan jengistä ei tarvitsisi jonottaa, kun juomat on sivupöydällä sun nimellä valmiina.
Myyntiä saataisiin paljon enemmän.
Sama eväiden kanssa, joita voisi jonkinlaisen sovelluksen avulla tilata noudettavaksi joko kioskien tiskeiltä tai katsomoiden oviaukoista (jälkimmäiseen tarvittaisiin tosin jotain ruokalähettejä tms.). Ruokaa voi syödä katsomossa erien aikanakin toisin kuin alkoholijuomien nauttiminen muualla kuin anniskelukatsomossa. Tuolla saattaisiin jaettua erätauoille ajoittuvia myyntipiikkejä tasaisemmin koko tapahtuman ajalle ja sen palkattavan työvoiman ei tarvisi seistä kioskeilla lähes toimettomana merkittävän osan tapahtumasta.

Samaa ajatusta on nostettu toistuvasti esille nyt jo puolentoista kauden ajan, mutta ilmeisesti areenaa ja NoHoa ei kiinnosta homman kehittäminen. Varmasti tuollaisen kehittäminen maksaisi jotain, mutta toisaalta se voisi lisätä myyntiäkin, kun osa saattaa luopua ostoajatuksista nyt jo jonojenkin vuoksi. Siihen sitten vielä riistohinnat toisena myyntiä rajoittavana tekijänä.
 

axe

Jäsen
Samaa ajatusta on nostettu toistuvasti esille nyt jo puolentoista kauden ajan, mutta ilmeisesti areenaa ja NoHoa ei kiinnosta homman kehittäminen. Varmasti tuollaisen kehittäminen maksaisi jotain, mutta toisaalta se voisi lisätä myyntiäkin, kun osa saattaa luopua ostoajatuksista nyt jo jonojenkin vuoksi. Siihen sitten vielä riistohinnat toisena myyntiä rajoittavana tekijänä.
Ihan taatusti siellä on tehty periaatteellinen johtopäätös, että koska paikalla käyvälle porukalle ei ole realistista vaihtoehtoa mennä muualle, niin palvelu voi olla paskaakin. Jos normaali ravintola ei toimi, ihmiset siirtyvät toiseen ravintolaan ja se huono menee konkkaan. Mutta koska areenassa käyvä väki käy siellä vain koska siellä on se jääkiekko, koripallo, Robbie Williams tai mikä tahansa minkä he haluavat nähdä, niin ravintolamonopoli voi tehdä ihan mitä lystää millä hinnoilla tahansa ja miten huonosti tahansa, eikä se ihmisväki kuitenkaan voi siirtää syömistensä ja juomistensa hoitamista muualle.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Sama eväiden kanssa, joita voisi jonkinlaisen sovelluksen avulla tilata noudettavaksi joko kioskien tiskeiltä tai katsomoiden oviaukoista (jälkimmäiseen tarvittaisiin tosin jotain ruokalähettejä tms.). Ruokaa voi syödä katsomossa erien aikanakin toisin kuin alkoholijuomien nauttiminen muualla kuin anniskelukatsomossa. Tuolla saattaisiin jaettua erätauoille ajoittuvia myyntipiikkejä tasaisemmin koko tapahtuman ajalle ja sen palkattavan työvoiman ei tarvisi seistä kioskeilla lähes toimettomana merkittävän osan tapahtumasta.

Samaa ajatusta on nostettu toistuvasti esille nyt jo puolentoista kauden ajan, mutta ilmeisesti areenaa ja NoHoa ei kiinnosta homman kehittäminen. Varmasti tuollaisen kehittäminen maksaisi jotain, mutta toisaalta se voisi lisätä myyntiäkin, kun osa saattaa luopua ostoajatuksista nyt jo jonojenkin vuoksi. Siihen sitten vielä riistohinnat toisena myyntiä rajoittavana tekijänä.

Eihän tuo olisi edes kauhean vaikea tilata ruokaa omalle paikalle. Woltin tai foodoran kanssa diili ja toimituspaikka omalle paikalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös