Vähän olen vajaa, mutta noin 10+ kerrankaan jälkeen en tajua, mitä tuo jannu sanoo toisessa lauseessaan. "...and we are about to re..."
..re-invigorate the market."
Vähän olen vajaa, mutta noin 10+ kerrankaan jälkeen en tajua, mitä tuo jannu sanoo toisessa lauseessaan. "...and we are about to re..."
Asia on pysynyt salaisuutena tähän asti koko maailmassa. Tai siis siten, että yhtään uskottavaa huhua ei ole mistään tullut siitä, mikä valmistaja olisi kyseessä tai ei olisi kyseessä. Mutta sinulla olisi se paras tieto koko maailmassa?"and we're going to re-invigorate the market."
Mä oon kuullut (ainakin aiemmin) luotettavalta taholta, että TabCo ei ole Nokia. Yllätyn, jos näin kuitenkin on, mutta pianhan sen näkee.
Hassua mutta totta. Suurin yksittäinen syy miksi epäilen ettei Nokia ole taustalla vihjeiden osuvuudesta huolimatta on se etten usko Nokian kykenevän moiseen.
Toisaalta, vuoden vaihteessa on palkattu uusi markkinointijohtaja (jenkkimimmi jolla paljon jenkkityyppisestä markkinoinnista kokemusta) voisi ehkä yllättää.
"Wieden+Kennedy sai kenkää sen jälkeen, kun lontoolainen Inferno-toimisto sai 80 miljoonan punnan eli noin 92 miljoonan euron brändikampanjan hoidettavakseen kesäkuussa. Lisäksi Fallon-toimisto sai 80 miljoonan punnan maailmanlaajuisen matkapuhelinkampanjan...Nokian uudelleenjärjestäytymisen tuloksena syntyi kaksi uutta liiketoiminta-aluetta: älylaitteet sekä matkapuhelimet. Mainostoimistokumppanuudet menivät uusiksi järjestelyn mukana."
Asia on pysynyt salaisuutena tähän asti koko maailmassa. Tai siis siten, että yhtään uskottavaa huhua ei ole mistään tullut siitä, mikä valmistaja olisi kyseessä tai ei olisi kyseessä. Mutta sinulla olisi se paras tieto koko maailmassa?
En keksi tuolle mitään muuta syytä kuin Microsoft-sopimuksen sisältö, jossa määritellään hyvin tarkasti kilpailevan tuoteportfolion tappaminen, koska puhelin söisi WP-markkinaa, jolle on lähes samanaikaisesti tulossa ensimmäiset tuotteet Nokialta. Mainosmielessä N9lle annettiin kuitenkin julkaisulupa. Tämä kaikki on omaa oletustani.Mutta miksi N9:iä ei olla tuomassa markkinoille esimerkiksi Briteissä? Ei voi käsittää.
Mainosmielessä N9lle annettiin kuitenkin julkaisulupa.
Gartner ei ole sinun tai Strategy Analyticsin kanssa samaa mieltä:Strategy Analytics: Apple Becomes World's Number One Smartphone Vendor in Q2 2011 | Business Wire
Nokia putosi sijalle 3 älypuhelinkaupassa Q2 2011, tietolähteenä Strategy Analytics. Vertailu on tehty tietysti kappalemääräisestä myynnistä, ei liikevaihdosta tai liikevoitosta.
Gartner ei ole sinun tai Strategy Analyticsin kanssa samaa mieltä:
Research in Motion Ltd - Gartner: Nokia Holds On To Smartphone Market Leadership In 2nd Quarter
Heidän mukaansa Nokia oli Q2 suurin älypuhelimien myyjä. Ja vertailu on tietysti kappalemääräisestä myynnistä, ei liikevaihdosta tai liikevoitosta.
Ensimmäistä kertaa muuten näen analyysin, jossa on otettu huomioon Q2 kiinan varastojen purkujen vaikutukset. Lähes kaikki anaalit tähän mennessä ovat lukeneet sokeasti osareita, joissa Q2 määrät ovat vääristyneet pienemmiksi ja Q1 suuremmiksi.
Ei tuo ainakaan N950 ole, siinä kamera on aivan eri kohdassa. N9:n peilikuvalta näyttäisi.N9:stä tulossa ilmeisesti myös valkoinen versio. Vai N950:sta? Vai onko sittenkin joku WP-puhelin? Kumminkin, hyvältä näyttää valkoisena.
White N9 spotted again DGui
Ei luoja. Mielipiteesi muuttuu tässä päivän aikana ylösalaisin, kun luet saman uutisen eri lähteestä.Gartner Says Sales of Mobile Devices in Second Quarter of 2011 Grew 16.5 Percent Year-on-Year; Smartphone Sales Grew 74 Percent
Täällä on tämä alkuperäinen Gartner-tutkimusyhtiön selvitys, jonka mukaan Nokian älypuhelimia myytiin eniten maailmassa Q2 2011, jos lasketaan mukaan varastojen muutokset. Nokia oli siis sittenkin #1 älypuhelinten kappalemääräisessä myynnissä, onnitteluni. Nyt on 3 eri tietoa, joiden mukaan Nokia oli kolmas, toinen ja ensimmäinen. Hassua.
Oma kiinnostus on jo siirtynyt siihen paljonko eri yhtiöt ja käyttöjärjestelmät myyvät loppuvuoden 2011 aikana, kun eletään jo elokuuta ja kolmas vuosineljännes pian puolivälissä.
Mutta huvittavaa on se, että saman uutisen uudelleen luettuasi muutut tuuliviiriksi.
"So what".
Kun näkee oikean ja kunnollisen linkin, niin on pakko tarkistaa omaa mielipidettään. Typerä on se, joka ei kykene muuttamaan faktojen edessä tarvittaessa mieltään.
Heikko haku miten? Sama Gartnerin uutinen vain eri sivustoilta. Lisäksi se oli jo eilen aamulla ihan yleisest luettavissa noin miljoonassa eri paikassa ja laitoin vain yhden linkin monesta mahdollisesta.Myyrältä kyllä aika heikko haku tuuliviireilyyn. Tuuliviireilyähän olisi se, että faktat pysyy muuttumattomana, mutta mielipide muuttuu jostain muusta syystä(kts. Seppo Kääriäinen).