Onko Leonin pointti, että matkalle pitää ottaa mukaan kännykkä, pokkari ja järkkäri? Ja sitten kun pokkarilla saa sen täydellisen kuvan illallispöydästä vaimon synttäreiltä, niin ei tarvikkaan odottaa kuin pari viikkoa että sen voi uploadata sosiaaliseen mediaan. Tai tietty sen voi ladata hotellihuoneella läppäriin ja siitä sitten someen. Toki tämä edellyttää että pitää ottaa mukaan kännykkä, pokkari, järkkäri ja se läppäri. Hirveän käytännöllistä.
Pointtini on kristallinkirkas ja veitsenterävä. Tuo Nokian "keihäänkärki", 41 mp kamera, ei ole minusta riittävä killer feature, millä kaapataan markkinoita älypuhelinpuolella, eikä varsinkaan Nokian/Elopin hypen edellyttämällä laajuudella. Ihan kiva kuriositeetti, kieltämättä hyvä kuvanlaatu, mutta kun ostajia ei vaan tule tarpeeksi. Paska muotoilu on suurelta osin tuon kameran syytä. Typerän näköinen värkki, minkä huolisin korkeintaan ilmaiseksi. Työpuhelimeksi tuskin ottaisin, vaikka firma luurit maksaakin. Jos tekisivät tuon ihan puhtaasti kameraksi kameran muotoilulla ja käytettävyydellä, voisin kiinnostuakin. Sen lisäksi kuitenkin tarvitsen kännykän, joten missä pihvi?
Minua ei oikeastaan kiinnosta tippaakaan, mitä muut pakkaavat mukaansa. Ja vaikka teitäkään ei minun matkalaukkuni sisältö kiinnosta, kerron sen silti. Meidän dynamic duo pakkaa mukaansa 1-2 kameraa, matkasta riippuen. Ja melkein matkasta riippumatta Sonyn Nex on ns. paras huono, kun kameraa pakatessa valitaan. Optisen etsimen puute korvautuu hyvillä ominaisuuksilla ja pienellä koolla. Peilijärkkäri otetaan mukaan, jos molemmat haluavat kuvata samaan aikaan. Seuraavalle safarille lähtee kaksi peilijärkkäriä. Pokkari kulkee mukana lähinnä hiihtomatkoilla. Ajattelin kyllä ottaa sen mukaan jollekin patikallekin, kun joskus vaan väsyy roikottamaan pikkujärkkäriä. Puhelin on mukana, koska puhelin on oltava mukana. Kuvia sillä otetaan yleensä kaljatuopeista ja hulppeista ruoka-annoksista. Täydellistä kuvaa ruuasta ei muuten pokkarilla oteta. Salama tai kohina pilaavat kuvan auttamatta. Sitä en edelleenkään ymmärrä, minkä vitun takia sosiaalisen verkoston pitäisi saada online-raportointia meidän matkoistamme. Olen kasvanut ulos tuosta touhusta jo ennen sosiaalisen median syntyä. Läppärikin kulki ennen mukana, toimien kuvien varmuuskopiona ja pikaselaimena, kun päivän saalista purettiin, taustamusiikin säestyksellä. Nyt sitä tuouhua hoitaa tabletti. Edellisellä reissulla pakkasin mukaan gorillapodinkin. Sitä edellisellä reissulla kismitti, kun ei ollut jalustaa mukana iltakuvia varten. Super-käytännöllistä.
Ai niin, harrastan valokuvausta. Joko olen suututtanut kaikki seitsemän PureView-fania tällä palstalla?