Ihan mielenkiintoisia julkistuksia kyllä Nokialta. Olen muutaman vuoden ajan käyttänyt Androidin kalliimpia malleja, ja olen ollut muuten tyytyväinen mutta kyllähän tuota alustaa sellainen tietty epävakaus vaivaa. SGS II:ssa alkaa olla jo parin vuoden jälkeen sen verran vikoja että varmaan menee puhelin vaihtoon.
Muutaman viikon olen nyt käyttänyt Nokia Lumia 820:aa. Puhelinhan on aivan erinomaisen laadukkaan ja nopean oloinen, ja tuntuu jotenkin luotettavammalta kuin Androidit joita olen käyttänyt. Mutta pari (isoa) miinusta kuitenkin on tullut heti vastaan. Sovellusvalikoima on aika onneton verrattuna Androidiin, lisäksi tuo Windows on todella tylsä käyttöjärjestelmä. Ajaa varmasti asiansa, mutta ajoittain iskevään leikkikalun tarpeeseen tämä puhelin ei ole oikein hyvä. Edelleen, kun pitää tsekata netistä jotakin, vedän taskusta ennemmin SGS II:n kuin Lumia 820:n.
Älypuhelinten uutuudenviehätys on kuitenkin tässä vuosien myötä karissut, ja puhelimien taso ylipäätään noussut niin paljon, että olen ajatellut siirtyä seuraavaksi pykälää halvempiin puhelimiin, ehkä sellaiseen 250-400 euron harukkaan. Minulla ei ole mitään käsitystä sen hintaluokan Androidien laadusta, ja toisaalta nuo Nokian julkistukset kyllä vaikuttavat mielenkiintoisilta. Onkohan perhana sittenkin palattava vielä Nokian leiriin. On ne vaan laadukkaan oloisia vehkeitä.
E: ja työpuhelimena siis toistaiseksi tuo WP.