Itse olen löytänyt uudestaan kynän ja paperin. En mene enää minnekään ilman niitä ja teen kaikkiin kirjoihin ja lehtiin nykyään muistiinpanoja ja merkintöjä lukiessani. Joskus minulta varastettiin tietokoneet murron yhteydessä ja vitutti suunnattomasti, kun siellä meni kaikkea itselle tärkeätä, joten se on yksi syy, mutta toisaalta myöskin tuntuu, että asiat hahmottuvat ja pysyvät paremmin muistissa, kun tietää missä on joku paperinivaska, missä on jotkut asiat, joita voi käydä välillä läpi verrattuna epämääräisiin tiedostoihin, jotka hautautuvat ikuisiksi ajoiksi tietokoneen uumeniin. En jotenkin ymmärrä, mitä lisäarvoa esim. joku iPad voisi tuoda yhtenä lisätietokoneena muiden rinnalla.
Voi olla, että nykykännykät ovat paljon parempia, mutta niillä on toisaalta hemmetin paljon vaikeampi soittaa ja lähettää tekstiviestejä kuin ennen. Esim. eilen kun ajoin maantiellä ja piti ottaa puhelu niin minulla oli suunnattomia vaikeuksia painella kosketusnäytölle se numero näkemättä ruudulle. Joo joo, pitää ajaa virallisesti parkkiin soittamaan, mutta mulla se ei ainakaan toimi niin. Vanhoilla puhelimilla kun opetteli muistamaan kuinka monta krt piti painaa kutakin näppäintä, jotta tulee haluttu nro tai kirjain niin sekä viestien lähettäminen että soittaminen oli vaivatonta katsomatta puhelinta. Saattaa olla, että yritän ostaa lähiaikoina kakkospuhelimeksi sellaisen puhelimen, millä on helppo soittaa vauhdissa ja akku kestää kauan.