No more Jari Levonen

• 9 608
  • 68

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti polvipetteri
Johanneksen kannattaisi lukea huolella toisten kirjoitukset ennen hermostumistaan, sillä minun nähdäkseni nimimerkki raipe ei tarkoittanut mitään taklaustilannetta, vaan sitä hässäkkää, joka alkoi Vopatin mailan heilahdettua Pitkämäen ristikkoon.

Ketju on ihan pelkkää huumoria (stadilais/manselaista) vai mitä Raipe. En ollut paikanpäällä, mistä voin tietää mitä siellä tapahtui.

Heh ja : ) : )

Marek#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SaPKo
Suvannolle kiviä taskuun jos kerran jonkun laisia "painorajoituksia" tässä ruetaan vaatimaan!!!

Viheltääkö Levonen vielä liigapelejä, kun en ole itse miestä pitkään aikaan liigapeleissä nähnyt. Viimeeksi miehen näin puhaltamassa Suomi-sarjaa Imatralla joskus marraskuussa.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Son of the Beach
Viheltääkö Levonen vielä liigapelejä, kun en ole itse miestä pitkään aikaan liigapeleissä nähnyt. Viimeeksi miehen näin puhaltamassa Suomi-sarjaa Imatralla joskus marraskuussa.
Kyllä Japa vielä liigaa puhaltelee. Ainakin Blues-Jokerit matsissa mies oli pilli kourassa.

Tämä on muuten mielenkiintoinen ketju. Nythän jo Levosta ja Henriksonia varten on olemassa ketjut, joiden sisältö on "ei enää kiitos!" Tätä vauhtia kun dumareiden kritisointia jatketaan, kevätkaudella pelit vedetään ilman yhtään päätuomaria. Keskustelu siirtyykin arvioni mukaan seuraavaksi linjalle "päätuomarilla vai ilman ?"

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: selitystä

Viestin lähetti raipe
Se mikä kirjoituksessani pitää paikkansa, on se , että Levonen on ylimielinen ja näyttää sen yleisölle mennessään pukukoppiin. Virne naamalla sen näyttää.
No eivät tuomarihommat ole tehneet Japasta ylimielistä, koska samanlainen virne on ollut miehen kasvoilla niin kauan kun muistan miestä nähneeni.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vanhoja pelaajia on jo valtaosa tuomareista, joukkueenjohtajista, toimitusjohtajista, valmentajista, hockey night-kommentaattoreista jne. Joka paikassa toitotetaan, ettei lajia voi ymmärtää kuin entiset pelaajat ja siksi pelikokemus ajaa koulutuksen ohi useimmissa valinnoissa.

Onkohan kuitenkaan näin? Varsinkin, kun lajin fiksuimmat pelaajat useimmiten hankkivat toisen ammatin, eivätkä putoa peliuran jälkeen tyhjän päälle. Lajin keskitason päättäjiksi onkin sitten päätynyt niitä, joilla ei älli tai kapasiteetti ole riittänyt hankkia oikeita töitä peliuran kestäessä.

Tuomareiksi on päätynyt pelaajista juuri sellaisia, jotka muistetaan sääntöjen rajamailla liikkuneesta pelityylistään ja sama linja jatkuu pilli kourassa (mm. Levonen, Henriksson ja Laaksonen). Näidenkö pitäisi olla palauttamassa viihdyttävää jääkiekkoa? Tuskin.

Laji on tätä kautta jäämässä väistämättä vanhojen pelaajien leikkikentäksi, jossa uudistukset eivät mene läpi, koska niin "ei ole ennenkään tehty". Vanhoista rutiineista poisoppiminen on vaikeaa. Pienten hienosäätöjen sijaan tulisi koko liiga perata suojatyöläisistä isolla luudalla ja hankittava oikeita uudistajia. Luulisi kahvakiekon poistamisenkin olevan oikeasti vain tahtokysymys.

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kun mainitaan nimi Jari Levonen, ensimmäisenä tulee mieleen tuomari.
Kun mainitaan nimet Henriksson, Toivola, Rönn, Ringbom tulee mieleen kaikkein viimeisenä jotain jääkiekkoon liittyvää. Näistä em. dumareista on kait lähtöisin ne "seepra" -huudot.

Mielipiteitähän mahtuu tänne monenlaisia ja tässä niistä yks. Tänään Blues peli Raksilassa ja jopa toivon että tuomarina olisi Levonen. Edellisestä Oulun reissustasi onkin jo aikaa.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Todettakoon, että tiistain Kärpät-Blues ottelussa tuomarina oli Jari Levonen, enkä sen parempaa tuomarointia ole vielä tälle kaudelle nähnyt.

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Näillä erotuomarivirheillä saattaa runkosarjan lopullisia sijoja ratkaistaessa olla yllättävänkin suuri merkitys. Nyt HIFK on saanut jo kaksi bonuspistettä. Ensimmäinen tuli 2-3 voitosta Kärppiä vastaan, kun Favorin hylkäsi Kärppien täysin selvän tasoituksen.

Myös Kärpät - TPS pelissä Kärppien selkeä 3-3 tasoitus hylättiin Rönnin toimesta ja näin TPS sai bonus pisteen ja Kärpät menetti jo toisen pinnan tällä kaudella.

Jos nämä kolme joukkuetta taistelevat runkosarjan lopussa samoista sijoista, niin näillä muutamilla pinnoilla on taatusti merkitystä.

Menee vähän off topiciksi, mutta halusin tuoda ilmi sen seikan, että luokattomilla tuomariratkaisuilla on todellakin merkitystä pitkässäkin runkosarjassa.

Mielestäni tilannetta voisi auttaa jo se, että tämä käsittämättömän typerä sääntö, kolmesta asiasta mitä videolta voidaan katsoa, poistettaisiin.

Kalastaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sami Heleniuksen jäähytilastoa!

Viestin lähetti JiVe
"Sami Heleniuksen 2 minuutin jäähyt/ottelu Jari Levosen ollessa päätuomarina" ja "Sami Heleniuksen 2 minuutin jäähyt/ottelu kun Jari Levonen ei päätuomarina"

Tässä tulisi tilastoa nyt joulutauon kunniaksi:

SAMI HELENIUKSEN SAAMAT JÄÄHYT

Levonen 6 2 min jäähyä/ 6 pelissä
Henriksson 4 2 min jäähyä/ 3 pelissä
Ringbom 1 2 min jäähy/ 5 pelissä
Rönn 3 2 min jäähyä/ 7 pelissä
Favorin 2 2 min jäähyä/ 5 pelissä
Laaksonen 0 2 min jäähyä/ 1 pelissä
Pajunen 3 2 min jäähyä/ 2 pelissä
Toivola 1 2 min jäähy/ 3 pelissä
Kruus 4 2 min jäähyä/ 2 pelissä + 5 min jäähy+ 20 min.

Siinä aineistoa purtavaksi. Lisäksi huomioitavaa, että Levonen jätti kahdessa pelissä Heleniuksen jäähyittä. =)
"Ovikello" taas ei löydä Samin pelistä juuri yhtään rikkeitä

Viimeksi muokattu:

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti Teme
Nyt HIFK on saanut jo kaksi bonuspistettä. Ensimmäinen tuli 2-3 voitosta Kärppiä vastaan, kun Favorin hylkäsi Kärppien täysin selvän tasoituksen.

Myös Kärpät - TPS pelissä Kärppien selkeä 3-3 tasoitus hylättiin Rönnin toimesta ja näin TPS sai bonus pisteen ja Kärpät menetti jo toisen pinnan tällä kaudella.

Jos nämä kolme joukkuetta taistelevat runkosarjan lopussa samoista sijoista, niin näillä muutamilla pinnoilla on taatusti merkitystä.

Voi herran pieksut...

Se on sitten tietysti mahdotonta että sinun joukkueesi olisi joskus hyötynyt jostain tuomarivirheestä?

Mikä on esim. analyysisi viime kauden neljännestä semifinaalista?

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Re: Sami Heleniuksen jäähytilastoa!

Viestin lähetti Kalastaja
Tässä tulisi tilastoa nyt joulutauon kunniaksi:

SAMI HELENIUKSEN SAAMAT JÄÄHYT ...
Kiitoksia vaivannäöstä.
Kahdesti ilman jäähyäkin Levosen peleissä. Olen tainnut osua paikalle silloin kun boksi on viuhunut vähintään pari kertaa. (kauden avaus vs IFK ja viime viikon Blues-ottelu) Niinpä jäikin sellainen tunne, että Levosella on joku pakkomielle passittaa SH boksiin kerran erässä. =)

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Viestin lähetti Tenkanen
Voi herran pieksut...

Se on sitten tietysti mahdotonta että sinun joukkueesi olisi joskus hyötynyt jostain tuomarivirheestä?

Mikä on esim. analyysisi viime kauden neljännestä semifinaalista?

Tarkoitus oli vastata väitteeseen, että näillä tuomarivirheillä ei olisi vaikutusta lopullisiin sarjasijoituksiin, koska ne aina tasoittuvat kauden aikana. Näinhän siinä ei todellakaan aina käy. Itse olen vahvasti sen kannalla, että videolta voitaisiin tarkistaa kaikki epäselvät maalit.

Esimerkkinä minulla on hyvin vaikea käyttää esim. Lukkoa, jolta olen nähnyt vain muutaman pelin tällä kaudella. Esimerkin valinta osui myös siksi Kärppiin, koska TÄLLÄ kaudella Kärpät on selvästi kärsinyt muutamasta tuomarivirheestä.

Viimeksi muokattu:

ÄssienÄssä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Re: Sami Heleniuksen jäähytilastoa!

Viestin lähetti JiVe
Kiitoksia vaivannäöstä.
Kahdesti ilman jäähyäkin Levosen peleissä. Olen tainnut osua paikalle silloin kun boksi on viuhunut vähintään pari kertaa. (kauden avaus vs IFK ja viime viikon Blues-ottelu) Niinpä jäikin sellainen tunne, että Levosella on joku pakkomielle passittaa SH boksiin kerran erässä. =)

JiVe hyvä, en yhtään ihmettelisi vaikka Levoselle olisi tuollainen pakkomielle jäänyt päälle omilta peliajoiltaan jolloin Seppo Mäkelä usein passitti Japan jäähylle vähintään kerran erässä...tuli vaan mieleen kun muistan näitä tilanteita niin elävästi.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Re: Re: Sami Heleniuksen jäähytilastoa!

Viestin lähetti ÄssienÄssä
JiVe hyvä, en yhtään ihmettelisi vaikka Levoselle olisi tuollainen pakkomielle jäänyt päälle omilta peliajoiltaan jolloin Seppo Mäkelä usein passitti Japan jäähylle vähintään kerran erässä...tuli vaan mieleen kun muistan näitä tilanteita niin elävästi.
Japahan sai kerran kympin käytösrangaistuksen kun katsoi Seppoa vihaisesti...

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eivät muuten ilmeisesti taida olla missään tekemisissä nykyisin, nämä herrat Mäkelä ja Levonen meinaan?

Tuli vaan mieleen, että silloin kun Levosen peliura loppui ja hän julkisesti mainitsi ryhtyvänsä tuomariksi, niin yhtä lailla julkisesti Mäkelä lupasi kaiken tukensa Japalle siinä tuulisessa hommassa.

Aika hiljaista on tainnut olla sillä rintamalla?

Järvi T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Detroit Red Wings Respect: Tps ja Kärpät
MInun mielestäni Levonen on paljon parempi tuomari kuin Henriksson. Henriksson on pilannut aivan liian monta peliä Porissa. Puusilmä- hannua ei saa päästää enään liiga pelejä viheltämään. Hän on aivan paska.

Levosen pelejä en ole nähnyt kuin tv:stä, mutta kyllä ne ovat menneet mielestäni aivan hyvin. Saisimmepas nauttia Porissa Japan viheltämistä peleistä.

Sm-liigan tuomari taso on kyllä aika heikko. Ja huononpaan suuntaan ollaan koko ajan menossa. Tälle tarvii tehdä jotain. Herätys liigan johto.

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti Teme

TÄLLÄ kaudella Kärpät on selvästi kärsinyt muutamasta tuomarivirheestä.

Taidat selvästi itse uskoa tuohon?! No, ei sillä ole väliä.

En usko että Kärpät olisi kärsinyt sen enempää tai vähempää kuin mikään muu joukkue.

Jukka L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Viestin lähetti Johannes
- väite, että Levonen erätauolle mennessään "olisi virnuillut yleisölle tyyliin, näittekö mitä tein"

Levonen on näyttänyt allekirjoittaneelle keskisormea katsomoon kun kritisoin kovaan ääneen tuomiota. Tämän todistaa vieressäni istuneet kaverit. Itse pidän Levosta täytenä pellenä joka voisi siirtyä tuomaroimaan kyykkää !

Hakkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Jukka L
Levonen on näyttänyt allekirjoittaneelle keskisormea katsomoon kun kritisoin kovaan ääneen tuomiota. Tämän todistaa vieressäni istuneet kaverit. Itse pidän Levosta täytenä pellenä joka voisi siirtyä tuomaroimaan kyykkää !

Mahtoikohan ihan syyttä suotta näyttäneen? Olisikohan peiliin katsomisen paikka jälleen kerran itse kullakin? Ja taas mennään etiäppäin kunnes saadaan uutta matskua tähän turhan päiväiseen erotuomarien haukkumiseen. *stereovirne*

Tuamas

Jäsen
Itse toivoisin että saataisiin poriin kaikkiin peleihin tuomarit joukosta Levonen, Kruus, Rantala, Favorin ja Ringbom. Tai no oikeastaan kuka vain käy, kunhan ei Henrikssoni vihellä.

Levonen on näkemissäni peleissä vetänyt varsin johdonmukaista linjaa ja pysynyt siinä, se on nykytuomareiden ongelma ei mielestäni ole siinä etteikö tilanteita nähtäisi vaan se että vihellyksissä ei ole minkäänlaista linjaa. Pahimmat koiruudet joita päätuomari ei näe, saadaan yleensä kuitenkin käytännössä aina viimeistään linjureilta kuultuna vihellettyä.

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään Tappara-Ilves -pelissä Levonen oli aivan loistava ensimmäisen puoliskon ottelusta, mutta sitten itseänsä täynnä oleva yksilö tajusikin, että pitää ottaa roolia vanhaan malliin. Se Dahlmanin jäähy meni oikein, mutta kaikki sen jälkeen oli vähintäänkin kyseenalaisia. Tappara tuntu kärsivän, mutta Ilvestä se loppupeleissä rokottikin. Suksi suolle Levonen. Onneksi linjatuomari neuvoi käyttämään niitä videoitakin.

Jukka L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Viestin lähetti theref
Minä vuonna ja minkä sarjan pelissä? Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla.

Täm tapahtui muistaakseni kaudella 02-03 Jukureiden kotiplayoffs pelissä. Itsekään en aluksi uskonut tapahtunutta, mutta näin todellakin tapahtui. Pelissä oli kiihkeä tunnelma ja Levosta oli lämmitetty koko pelin ajan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy