No mitäs pukki toi?

  • 228 644
  • 1 620

Pekkis

Jäsen
-viinipullo
-sukkia
-pitkät kalsarit
-suklaata
-leffa
-Lumia
-kirja

Mitään en halunnut ja näin taas kävi. Joulun parasta antia on jo vuosikaudet ollut hyvä ruoka ja hyvät juomat. Näin tänäkin Jouluna.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuota rahaa ihmettelin itsekin. Tuntuu oudolta, että joku antaa/saa rahaa joululahjaksi. Tai no, jos kyseessä on teini niin ymmärrän, mutta en usko tai väitä että tässä ketjussa kirjoittaneet olisivat teinejä. Ja eihän se minulta ole pois.

Yhtenä noista rahoja saaneena voisin kommentoida sen verran, että kaikki rahat tuli isovanhemmilta. Toisella isovanhemmalla on aina ollut se perinne, että kutoo villasukat joululahjaksi ja pistää sen lisäksi kirjekuoren siihen kiinni. Saadaan sitten kuulemma ostaa, mitä halutaan. Minä ainakin arvostan sitä, että annetaan meille nuorille aikuisille ns. vapaat kädet sitten ja kuitenkin ajatushan se lopulta on tärkein. Allekirjoittaneella on vielä kaiken lisäksi syntymäpäivä pari viikkoa ennen jouluaattoa, niin siinä sitten lyödään kaksi kärpästä yhdellä iskulla kätevästi. Toinen isovanhempi ei yleensä rahaa laita, mutta tänä vuonna tuli jostain syystä Savon mummolta KuPS:n kaulaliinan kyljessä vähän rahnaa. Ja tiedättekö mitä, opiskelijalla on rahasta aina pulaa joten sikäli kyseessä oli tarpeelliset joulurahalahjat!

Työssäkäyvien aikuisten välillä rahalahjat ovat ehkäpä sitten hieman kyseenalaisempia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Mitään ei pitänyt tulla, mutta sisko kävi hetki sitten nakkaamassa paketin josta löytyi Liverpool muistivihko. Loistava lahja: rahallinen arvo tod.näk 1€ tiimarista, tunnearvo: mittaamaton.
 

inchino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Työssäkäyvien aikuisten välillä rahalahjat ovat ehkäpä sitten hieman kyseenalaisempia.

En ole tässä ketjussa saamiani joululahjoja luetellut, mutta kerronpahan silti, että olen 31-vuotias omistusasunnossa asuva jo 11 vuotta työelämässä ollut nuorimies joka sai tänä jouluna vanhemmiltaan lahjaksi makeisia, hygieniatuotteita ja 500€ käteistä. Taustalla tässä on se, että isäni äiti siirtyi ajasta ikuisuuteen aikaisemmin tänä vuonna ja jätti jälkeensä omakotitalon jonka myymisestä saadut rahat isäni jakoi kahden sisarensa kanssa. Velattomassa talossa asuvat vanhempani eivät mielestään tarvitse näin suurta "ylimääräistä" rahasummaa ja haluavat antaa taloudellista tukea omille lapsilleen vaikka jokainen meistä on jo pitkään asunut omillaan ja tulee toimeen ihan normaalisti. Aiemmin saatiin jo huomattavasti isommat summat "ennakkoperintönä", ja vaikka se tuntuu vähän vaivaannuttavalta ottaa rahaa vastaan kun ihan hyvin itsekin toimeen tulee, niin pelkästään kiitollinen näistä rahoista olen. Vastustelukaan ei auttanut, olivat päättäneet lahjoittaa fyrkkaa ja sillä selvä. Vastaavassa tapauksessa toimisin varmasti samalla tavalla omaa jälkikasvua kohtaan.

Ei mulla nyt mitään sen kummempaa tarvetta ollut tästä avautua, mutta täällä kun ihmetellään näitä rahalahjoja ja puhutaan jostain sossuhommista, niin ajattelin nyt kertoa yhdenlaisen esimerkin. Ei meidän perheessä ole koskaan varsinaisesti rahassa kylvetty, mutta tänä vuonna oli tällainen poikkeustapaus. Palataan villasukkameininkiin sitten ensi vuonna.

Kiitos nyt vielä kerran rahoista äiti ja isä jos satutte tätä ketjua lukemaan. Rahalahja on ihan hyvä lahja.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Tuntuu oudolta, että joku antaa/saa rahaa joululahjaksi.

Suonen sinulle sen tunteen, mutta jossei mielikuvitus laukkaa tai jos kysyttäessä lahjan kohdehenkilöltä henkilö vastaa että kaikkea on jo, on seteli miltei ainoa vaihtoehto tilanteessa.

Meidän perhe sai paljon leluja, mutta myös jonkin verran rahnaa, joka on hyvä pistää lapsien tileille, ja ostaa sitten joskus niille jotain, mitä he OIKEASTI tarvitsevat. Meillä köyhyyden rajoissa oleskellessa on ihan ok kun lapsilla on pari tonnia puskuria, millä sitten hankitaan heille jotain hyödyllistä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
- Lumia
- Parilapannu
- Paremman luokan kokkiveitsi
- Kuivattuja chilejä
- Lippu lätkän mm-kisoihin Suomi-Itävalta
- Huppari
- Sukkia
- Arpoja (kaikki tyhjiä yllätys yllätys)

Porukat tykkää ostella paljon lahjoja. Johtuu varmaan siitä, että heidän mielestään meillä ei ollut paljon rahaa kun olin lapsi ja vähän lahjoja. Tosin omasta mielestäni lahjoja on aina tullut ihan riittävästi. Ei sitä itse enään tässä iässä oikein mitään osaa pytää mutta enpä tuota antamisen iloa porukoiltakaan viitti viedä.
 
Suosikkijoukkue
Caps, Zlatan, Läski-Ovi, Orpik, Tom Wilson
Sean Avery says sloppy seconds...

Ei ainakaan myöntänyt mitään siihen suuntaan, lahjoina yksi kudottu talvitumppu (toinen tulossa kuulemma ensi jouluksi) ja toisena lahjana liian pieni talvitakki...eli toisinsanoen yhtään lahjaa ei jäänyt kotiin asti viemisiksi, ajatus toki tärkein.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Poika sai varmaan eniten lahjoja ja niin se kuuluukin, ei toki kalliimpia.

Mut itselle:

- 42" Plasma-tv (ite puolet maksettu)
- Stihl-moottorisaha MS 201
- infrapuna-lämpömittari
- boxereita
- jotku ihmevillakalsarit
- partakone
- Ässät -t-paita (ainoa hyvännäkönen tuote sieltä....)
- piparia
- pientä sälää, suklaata, dödöä yms....
- rahaa
- kynsikkäät/kintaat
- Lumilyhty-arpa josta ei tietenkään voita mitään (järkevää)
- jotain pientä lahjaa on vielä tulossa varmaankin...
+ öljypolttimessa oli ylimääräistä "lahjaa" aatonaattona ja aattoiltana..

Oma äiti ei tykkää ostaa lahjoja, antaa mieluummin rahana kun taas emännän vanhemmat tykkää antaa/ostaa lahjoi...joskus tuntuu että mukulat hukkuu lahjamäärään mutta ei sitä iloa lahjojen antajiltakaan pois voi viedä.
Hienoa kuitenkin kun on välittäviä isovanhempia, omat muistot kun ei ole ihan yhteneviä.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
kärppäpusakka
(jorma)
muki
suklaamuna
kynttilä
tikkari
hetelmä karkkeja kourallinen ja avaimenperälääkityslaatikko, tana kele. mahtavuutta.

Mikäs tässä, jorma lähti.
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En saanut mitään. Tosin vajaat 3 kuukautta takaperin sain 30-vuotislahjaksi selkärankareuman, koetan pärjätä sillä yli joululahjattomuuden pettymyksestä.

En saanut minäkään tänä jouluna lahjoja, mutta en minä niitä toivonutkaan. Parasta oli se, että tyttöystäväni piti minusta huolta. Minulla on myös reuma, mutta myös psoriasis eli Reiterin tauti , joka minulla kroonistui. Sain diagnoosin sattumalta kuin sinäkin 30v. päivänä (24.9. 2006). En tiedä oliko pukin vai minkä tuomisia vatsatauti, jota nyt vasta taltutan väkisin kirkkaalla viinalla ja olen jo Tapaninpäivän puolella maistanut jo lohileipääkin. Tyttöystäväni auttoi minut myös suihkuun, koska olin maannut 3vrk sängyssä jotta saatiin kuollut ja halkeillut iho pehmenemään ja rasvattua.


Eli sain parhaan joululahjan, mitä voi toivoa. huolenpitoa ja välittämistä ihmiseltä, jolla olisi paljon valinnanvaraa.

ps. itse en käytännössä kävele, mutta elämässä huomaa muita asioita, kun jotain menettää. Voimia ja voimistelua.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
En saanut mitään. Tosin vajaat 3 kuukautta takaperin sain 30-vuotislahjaksi selkärankareuman, koetan pärjätä sillä yli joululahjattomuuden pettymyksestä.

En saanut minäkään. Mitään. Reuman kanssa olen pärjäillyt, vaikka en sitä ole varsinaisesti kokenut saamiseksi.

Meinasin ostaa itselleni Vihreitä kuulia, siis niitä marmelaadeja. Unohdin. Btw jos scholl olet tulossa miitinkiin tammikuussa, voin tarjota vihreät kuulat.
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eiks se Finlandia-loota oo parempi ku vihreät kuulat. Oli ainaki halvempi hinta/kg ja siinä on useampi maku. nam sanon minä...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mulle tupsahti JYPin virallinen pelipaita omalla nimellä ja numerolla, uusi puhelin (Samsung Galaxy XCover) sekä lisäksi näitä perinteisiä alushousuja, sukkia ja suklaata. Ehdoton "helmi" oli yksi Sisu aski. Paketoituna totta kai!
 

Nick Neim

Jäsen
Sisko toi teetetyn avaimenperän, jossa on kuva kummipojasta. Hieno ja omaperäinen lahja, josta olen enemmänkin kuin tyytyväinen.

Sen lisäksi näitä perus suklaita, sukkia yms. Sovittu kun oltiin, ettei mitään suurempaa kukaan kenellekkään aikuiselle osta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pukki toi

- 3xhieronta-lahjakortti
- Minä, Zlatan Ibrahimovic
- Levykauppa Äx-lahjakortti
- The Mist-elokuva
- Mariskooleja
- rahaa
- Joku spesiaali Finnish Defence Forces-avaimenperä.
- Työnantajalta rahaa
- Seuralta viinipullo

Tuo kirja oli ainoa jota osasin odottaa oikeastaan ja oli ainoa toive, jota tosin en ollut ääneen sanonut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulle tupsahti JYPin virallinen pelipaita omalla nimellä ja numerolla

Sait siis Jypin pelipaidan, jonka selässä lukee PAKKIPARI? Olisi muuten oikeasti aivan helvetin legendaarinen paita, josta syntyisi juttua! Jos HIFK:sta pitää muistaa pari huikeaa pakkia, niin #77 Rafalski ja #3 Zidlicky. Niinpä voisin ostaa HIFK:n fanipaidan samalla tekstillä ja laittaa numeroksi 77+3 eli 80.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Neljä dvd:tä historiaan liittyen, satku rahaa ja pari kirjaa kirjastosta kera Pandan juhlarasian. Viimeisin oli paras, koska en noita kirjoja kuitenkaan uudelleen lue. Lisäksi kun sen vaimoltani sain, ei yhteiset rahatkaan kuluneet. Ovelaa. Huijasimme joulupukkia ja markkinataloutta, hahaa! Haistakaa paska!

Niin, ja olin periaatteessa tyytyväinen. Dvd:t ovat mielenkiintoisia, vaikken niitä ehdi katsomaankaa. Pari juttua saa niistä tunneille kuitenkin hyvin. Toivoin reinoja, joten lievästi petyin ensialkuun, mutta pyrin olla näyttämättä sitä. En itkenyt ääneen, vähän vain herkistyin.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
- pari kirjaa
- suklaata
- vehnätyynyn
- villasukkia (kaksi paria)
- Stokkan lahjakortin
- rahaa vaatehankintoihin (saapa mitä tarvitsee/haluaa)
- boolimaljan
- pari t-paitaa
- pyjaman
- sinisen Mariskoolin
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sait siis Jypin pelipaidan, jonka selässä lukee PAKKIPARI? Olisi muuten oikeasti aivan helvetin legendaarinen paita, josta syntyisi juttua! Jos HIFK:sta pitää muistaa pari huikeaa pakkia, niin #77 Rafalski ja #3 Zidlicky. Niinpä voisin ostaa HIFK:n fanipaidan samalla tekstillä ja laittaa numeroksi 77+3 eli 80.
Mä sain tossa syksyllä sellaisen pelipaidan, jonka selässä lukee "Pukki".

Myös se joku potkupalloilija väittää olevansa pukki, mut vittu millä näytöillä? Ai jotain palloa potkimalla vai häh?!?

Lisäksi tossa on nimmari. Kiitti Hiphei.com. Enää en tuolla varmaan viitsi noihin vedonlyöntikilpailuihin osallistua kun vien kaikki palkinnot...
 

Pengu

Jäsen
Pukki toi jonkin verran lahjoja mutta ei hirveästi mutta sanottakoon että mieluisia lahjoja tuli.

- Uusi Penguins jersey, #87 Crosby Winter Classic 2011
- 10 Greatest Games in Penguins history- DVD
- Madden NFL 13
- Lahjakortteja
- Boksereita, pitkiä kalsareita jne
- Rahaa
- Suklaata
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Mitään en toivonut mutta silti sain suklaata, lakanat ja muutaman satasen rahaa. Vaimon ja sukulaisten kanssa sovittiin, ettei aikuisille mitään osteta mutta appivanhemmat ja omat vanhemmat jälleen rikkoivat sopimusta. Tosin rikoin minäkin ja lahjat lahjat hommasin niin omille vanhemmille, vaimon vanhemmille kuin vaimollekin.

Muksuille tarkoituksella ostettiin hiukan edellisvuosia vähemmän lahjoja mutta melkoinen läjä silti penskojen eteen sukulaisten ja kummien toimesta kasaantui. Itselle ostin ennen jo ennen joulua kunnon talvitakin, toppahousut ja sormikkaat. Lisäksi itselle ja pojalle hommasin yhteiskäyttöön ps Vitan.

Paras joululahja kuitenkin oli kuitenkin se, että saimme vaimon kanssa loppujen lopuksi hommat sujumaan ja vietimme joulua jälleen yhdessä, perheenä. Vaikka kliseeltä kuulostaakin, oli mahtava katsella lasten touhuja serkkujensa kanssa sekä sitä odotusta ja iloa mitä joulu sai pienissä ihmisissä aikaan. Jouluruokien pupeltamisesta ja muutenkin rauhassa möllöttämisestä keskellä metsää olikin tullut jotain sellaista josta nautin suuresti.

Saunominen ulkosaunassa sen jälkeen, kun kolmenkymmenen asteen pakkasessa ensin on kantanut puut ja veden auki hakatusta avannosta tunnosti myös melkoisen hyvälle.

Kun vielä viime jouluna olimme asumuserossa vaimoni kanssa ja olin joulun ajan yksin kolme vuorokautta ympärikännissä lenkkiä syöden, kontrasti tähän jouluun ei juuri suurempi olisi voinut olla.

Paras. Joulu. Ikinä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen edelleen suuren hämmennyksen vallassa, en minä näin kiltti ole ollut, en lähellekään:

- villasukkia
- suklaata
- lahjakortin Stokkalle (400 euroa, ihan liikaa)
- Armanin paidan
- Tuulen viemää -dvd
- uusi blenderi
- rahaa sukulaisilta, joilta liikkuminen ei enää oikein luonnistu
- toffeeta

Ja viimeisenä muttei todellakaan vähäisimpänä: yhteensä vuorokauden istumisen lentokoneessa ja viikko viiden tähden hotellissa maassa, jonne olen aina halunnut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös