Jaa-has! Lahjat on jälleen jaettu. Käsivarret, kaula ja osin naamakin on täynnä naarmuja; joulupukin vierailun ajan pidin perinteisesti siskon koiraa sylissäni (pukki ei ole koiraihmisiä) ja
Shetlannin lammaskoira on harvinaisen seurallinen koira. Rakasta seuraa, silitystä, kinkkua, koiran herkkuja ja vaikka mitä oli tarjolla, mutta pukin luokse olisi pitänyt päästä. Jäljet ovat nyt nähtävissä peilistä.
Tänä vuonna pitää nostaa hattua siitä, että mitään turhaa ei tullut. Kaikille lahjoille on käyttöä. Toiveeni toteutuivat lähes täydellisesti; pääpaino erilaisissa ruoanvalmistusvälineissä (höyrykattila, kasari, teesetti jne.) ja lisäksi Viivi ja Wagner -seinäkalenteri. Oikeastaan muuta en toivonutkaan. Lisäksi juuri oikeata kosmetiikkaa, parit Viivi ja Wagner -boxerit yms. hyvällä maulla valittua tarpeellista, mutta ei välttämättä erikseen toivottua. Karkkipuolella sain juuri sen yhden Juhlapöydän konvehti -rasian; ikinä sitä ei toivo lahjaksi, mutta yhtenä jouluna en saanut sitä yhtäkään. Silloin tuli kyllä vähän orpo olo. Kaksi on jo liioittelua!
Tosin kaikessa hiljaisuudessa toivomistani tavaroista en saanut yhtäkään. Ehkä ensi kerralla kannattaisi mainita eikä luottaa siihen, että joku olisi huomannut tarpeen... Eteisen kynnysmatto, kylpyhuoneen mattosetti, sängyn yövalo sekä sokerina pohjalla Roope Ankan Elämä ja Teot II, Minä Aku Ankka tai Minä Roope-setä -kirjat. Toisaalta syntymäpäiväni on 16 päivän päästä (09.01.), jolloin perinteisesti olen tottunut saamaan pukin "unohtamat" lahjat.
Kaikesta huolimatta paras joululahjani on vielä huomenna edessä. Ikävää sanoakin, mutta (suurella todennäköisyydellä) huomenna syön viimeistä kertaa jouluateriaa mummini kanssa. Tänään vain kahviteltiin ja kyllä niin viimeisen kerran merkkejä oli ilmassa. *SNIIS*
Jagdtraum -merkkistä yrttilikööriä. Millaisesta tavarasta on kysymys?
Unkarilainen versio Jägermeisterista (vrt. Smirnoff Ice vs. Komitroff Ice tms.). Toiset pitävät jopa parempana kuin alkuperäistä; itse tosin en tykkää kummastakaan. Virossa työskennellessäni tuohon tuli tutustuttua tarkemminkin.
EDIT: ai niin suurin ero taitaa olla prosenttimäärä (Jägermeister 35% v. Jagdtraum 30%). Saksalainen yhtiöhän (distillery) noilla taitaa nykyisin olla molemmilla.
Veikkaan että jos vaimo juo itse kahvia, niin tuolla kun sumpit keität, niin sitä vanhaa lahjaa on tiedossa lukemattomat kerrat.
Ei siinä muuta, mutta kun se oli ainoa lahja ja odotin saavani jotain henkilökohtaistakin.
Hmmm... jos "se vanha lahja" ei ole henkilökohtaistakin henkilökohtaisempaa, niin kannattaisi varmaan miettiä muutamia perusasioita ihan uusiksi. Anteeksi; oli ihan pakko kuitata!
- sohvajääkaapin (joka on jalkapallon muotoinen ja jonne menee 5 tölkkiä)
Kuulostaa todella "viileältä"!
Onko aavistustakaan, onko Suomesta (/Ruotsista/Tanskasta/Saksasta) ostettu? Voitko esim. mallinumeron avulla heittää jotain linkkiä?