Nimimerkien äänet/ ulkomuoto?

  • 36 021
  • 244
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kuinka tämän nyt alustaisin, ettei kukaan luule(tiedä) että olen hieman omituinen!

Annatko lukiessasi eri nimimerkkien tekstejä heille kuvitteellisen äänen vai et?
Ajatus tuli päähäni sellaisesta asiasta, kun on joutunut (saanut) tehdä pitkänkin aikaa ihmisten kanssa töitä puhelimessa, näkemättä heitä. Vihdoin kun on sitten kyseiset ihmiset kohdannut, he ovat olleet täysin erinlaisia kun oli kuvitellut! Ja sama kysymys koskee myös ulkonäköä? Että tälläinen kysymys, (hullu saa olla muttei tyhmä) !!

PS. Olikohan viimeinen avaus?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllähän ääni ja äänenpaino vaikuttaa suuresti myös siihen millaisen (luotettavuus, uskottavuus) kuvan antaa.

Takavuosien ylläri jonka muistaa aina oli Radio Mafian suosittu Olga K., "pieni, tumma nainen".

On tuota joskus tullut sokkorehvejä sovittua eikä oikein sitten kuitenkaan natsannut. Juu-u. Ja itse kimitän vain joskus kännissä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kyllähän sitä tulee jollain tavoin muodostettua mielikuva siitä, miltä eri kirjoittajat mahdollisesti näyttävät. Äänipuolesta en niinkään tiedä. Ja tosiaan näiden kanssa tuntuu olevan sama juttu kuin radiotoimittajien kanssa: kun sitten näkee henkilön oikeasti, niin tämä yleensä näyttää aivan erilaiselta kuin mitä mielikuva oli.

Itsehän olen mustahiuksinen, ruskeasilmäinen, kaksimetrinen ja 130-kiloinen bodari. Hiukseni ulottuvat puoleen selkään ja kasvojeni toinen puoli on maori-tatuointien peitossa. Pukeudun vain valkoisiin vaatteisiin ja ääneni on syvä basso.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Ervatsalo

Luulen että Ervatsalolla on aina tumma puku päällä ja lisäksi pitää paksukehyksisiä silmälaseja.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Enempiä puuttumatta Jatkoajan nimimerkkeihin, muistan yhden kerran kun olin sokkotreffeillä useita vuosia sitten.

Olin jutellut tytön kanssa ennen treffejä ehkä kaksi kertaa puhelimessa ja pääasiassa sovittu vain tapaamispaikka. Kun puhelut oli puheltu, mietin mielessäni, että ääni sopisi tosi hyvin yhdelle tytölle, jonka olin nähnyt baareissa muutamia kertoja, tosin en koskaan jutellut tai yhtään muutakaan mitään...Yllätys oli kyllä suuri, kun juuri tuo kyseinen tyttö sattui saapumaan paikan päälle. Lisämausteita tuohon toi myös se, että se tyttö oli lähes entisen tyttöystäväni näköinen, ja piti oikein selvittää hänen sukulaissuhteet.

Jatkoajan nimimerkeistä sen verran, että enpä ole koskaan ajatellut, että miltä he kuulostaisivat. Ehkä enemmänkin olen ajatellut, että miltä he näyttävät.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En niinkään ääntä ajattele, mutta nimimerkin ulkonäköä ja olemusta. Muutama esimerkki:

Jland on mun mielessäni rikas mies, puku päällä aina jne. Johtuen varmaan siitä että asuu ilmeisesti New Yorkissa ja siellä asuvat ihmiset on aina olleet mun pääni sisällä normaalia varakkaampia ihmisiä.

Cairnsista tulee mieleen parrakas ja raavas ukko joka intohimoisesti näpyttelee kertomuksia kiekkotappelijoista. Tiedän kyllä varsin hyvin että herra Suutari ei ole raavas ja parrakas :)

Hordi24 kirjoituksia lukiessani, kuvittelen itse Darcy Hordichukin näppäimen takana kirjoittelemassa. Sama pätee kaikkiin nimimerkkeihin joissa on viittaus kuuluisuuksiin/kiekon pelaajiin.

Aika hassua ajatella näin, mutta tämä kaikki tulee ihan alitajuntaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Luulen, että kaikkien tuntema nimimerkki Pee käyttää pukua, vaikka toisin väittää.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Itselläni on aina ollut käsitys että Nim. Predator on Wäinämöisen kaltainen kuolematon ja härski vaari joka on nähnyt jokaisen kiekko-ottelun mitä Töölössä on pelattu. Lapsiakin on vähintään 23.

Ja ne jotka tietävät sen sinitukkaisen rumpalin bluesin matseista. Hänen arpisen naamansa jostain syystä yhdistän lähes poikkeuksetta kaikkiin kiihkeisiin Bleus-faneihin jotka tänne kirjoittavat.

Lisäksi voisin lyödä vetoa että Tunkkin on oikeasti joku keski-ikäinen porvari Espoosta joka jollain perverssillä tavallaan pyrki värittämään oman elämänsä harmautta täällä.
R.I.P.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Re: Ervatsalo

Viestin lähetti HABS #11
Luulen että Ervatsalolla on aina tumma puku päällä ja lisäksi pitää paksukehyksisiä silmälaseja.

Mitä, kirjoittaako Simo Frangén Jatkoaikaan??
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äänestä en niinkään muodosta mielikuvia, mutta ulkonäöstä kylläkin. Esimerkiksi Pikku Myy on pieni, punertavatukkainen ja paljon punaista käyttävä vauhdikas persoona. Goldenawella taas on ainakin lyhyet, vaaleat ja geelillä laitetut hiukset. Predalla on hieman pidempi ja tumma tukka...

Tapaamistani henkilöistä muistan parin olleen yllätyksiä, kun olin kuvitellut heitä mm. vanhemmiksi kuin sitten oikeasti olivatkaan.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Muihin nimimerkkeihin yhtään kajoamatta täytynee tuoda julki sellainen asia, että minua on nimimerkkini perusteella pidetty jonkun sorttisena hiphop-ihmisenä löysine vaatteineen. Minkä hiton takia?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Koetetaanpas sitten...

Pee, ~20v Andre Wickströmin ja sen "Anoppi" ohjelman juontajan risteymä. Vain ulkoisin seikoin tarkastellessa. Ulosannin köyhyydenhän tietää jokainen.

JPL, perusäijä, et tunnistaisi massasta ilman polttomerkittyä JPL merkintää otsassa.

Jhag, kaljamaha ja menetetty nuoruus.

Graingerista tulee mieleen TPS:n paita mutta Kärppä-pipo.

...ehkä kaiken oudoin rinnastus, jolle en keksi sytä, lienee tämä: kausi = Mel Gibson! Älkää edes koettako ymmärtää, en sitä tee itsekään.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Re: Ervatsalo

Viestin lähetti HABS #11
Luulen että Ervatsalolla on aina tumma puku päällä ja lisäksi pitää paksukehyksisiä silmälaseja.

Ikäväkseni joudun ilmoittamaan, että et nyt ihan oikeaan osunut. Silmälasit häneltä kyllä löytyvät mutta eivät kyllä mitenkään erityisen paksut... Mukava tyyppi oikeassa(kin?) elämässä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Ervatsalo

Viestin lähetti HABS #11
Luulen että Ervatsalolla on aina tumma puku päällä ja lisäksi pitää paksukehyksisiä silmälaseja.
Eipäs, vaan Ervalla on päässään Hankkijan lippis ja yllään jussi-paita.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Ervasta lisää

Ennen, kuin kyseisen veturimiehen ja herrasmiehen tapasin niin olin jotenkin iskostanut päähäni kuvan keski-ikäisestä, hieman ylipainoisesta ja parrakkaasta miehestä, joka vetää vain raakaa viinaa ja suoraan pullosta. Järkytys oli suuri, kun ennakkoluulot suorastaan särkyivat.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kakkonen
No mitä luulette, että tulee mieleen? Joo'o, todella ryppuinen ja karvainen...

Ervatsalo
Ylipainoinen, röhönaurun omaava kaveri, joka istuu toimistojakkaran linttaan puolessav uodessa. Sellainen punakka kaljasieppo.

Rocco
Täys m...

Tepa
Mielikuva on jossain hiirulaisen ja sen Myyrmannin räjäyttäjän välimaastossa. Siis to-del-la knördehtävä kaveri.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Ervatsalo

Viestin lähetti siesta
Mitä, kirjoittaako Simo Frangén Jatkoaikaan??

Tämä juttuhan perustunee varmasti siihen että vielä kun radiosta tuli Alivaltiosihteeri -ohjelma, niin siitähän ervatsalo sai aina viikoksi vitsinsä ja allekirjoituksensa.

Nyt jutun lähteinä on ainoastaa Iltalehden pääkirjoitus.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Graingerista tulee mieleen TPS:n paita mutta Kärppä-pipo.

Joka ketjussa tätä lappalaispropagandaa, -tana.

Jääkoneenkuljettaja on 27-vuotias, saamelainen poronkasvattaja, jonka elämäntehtävä on käännyttää viattomia ihmisiä Kärppien kannattajiksi.

Frankie lienee joku lukiolainen. Fiksu heppu, vaikka IFK:ta kannattaakin.

Rosoh on joku lainsuojaton, jota kaikki sheriffit jahtaa. En kyllä tiedä, mistä tällainen kuva, mutta roistohan se on.
 
Viimeksi muokattu:

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
puskiin meni

TBK - kaljupäinen kyylä

ervatsalo - siniset haalarit ja kaljamaha

TOJ - äidin pieksemä ja yhteiskunnan sortama alamittainen rillipää

vlad - postin oranssit shortsit ja takatukka
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Varjo: Omaan kotiinsa linnoittautunut autistinen nero jota kiehtoo kuolema ja kaikki sotaan liittyvä. Kukaan muu ei ymmärrä häntä eikä hän ymmärrä muita.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti JustinCase
Ehkä enemmänkin olen ajatellut, että miltä he näyttävät.

Minä taas olen joidenkin nimimerkkien kirjoittelua seuratessa miettinyt, että mitä he käyttävät...

Väkisinkin erilaisten nickien kirjoittelua seuratessa miettii alitajuisesti, että minkälainen ihminen sen on kirjoittanut. Tosin JA:n foorumia seuratessa jo tekstin tyylistä ja sujuvuudesta voi päätellä yhtä ja toista kirjoittajan iästä ja koulutustaustasta. Tämä taas vaikuttaa ulkomuodon, iän jne arviointiin.

Joidenkin laulajien ääniä kuunnellessa tulee väistämättä mieleen, että millainen hemmo onkaan kyseessä. Mielestäni erikoisin ulkomuoto-ääni-yhdistelmä on Fredillä (joo, just se pylly-vasten-pyllyä-mies): ääni on kimeä ja ohut kuin pienellä hiirellä, vaikka massaa on varmasti yli 110 kg. Anastacian äänen tapauksessa voisi kuvitella päin vastoin: tumma nainen, jolla on massaa "riittävästi" ja ikää samoin. Mutta totuus onkin hieman toinen...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jos saa toivoa, niin kuvitelkaa mut varsin vetavan nakoiseksi kaveriksi, jolla on matala seksikas aani ja jolla on valtavia vaikeuksia pitaa naisia irti mun jumalaisesta bodista.

Tulis ees vahan vaihtelua tahan elamaan...

Kiitos.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minäpäs olenkin tavannut ervatsalon, ja tiedän, miltä hän oikeasti näyttää. Lälläslää... Tosin enpä ollut minäkään häntä kuvitellut sen näköiseksi, kuin oikeasti on. Mutta mahdottoman mukava jannu on kyllä, antoi paidankin päältään.

Ja olen minä joitain muitakin HPK-jannuja nähnyt, mutta ne eivät esitelleet itseään. Moukat.

Mitä tähän varsinaiseen aiheeseen tulee, niin en oikeastaan mieti, miltä kukakin näyttää. Harvoin ehdin edes katsoa, kuka minkäkin viestin on kirjoittanut, selaan vain juttuja läpi. Jonkinlaisia "luonteita" olen kyllä joskus ehtinyt kehittää tietyille kirjoittajille, ja niistä omista päätelmistä on kamalan vaikea päästä eroon, jos osoittautuvat vääriksi.

Ja jos joku nyt pohtii, niin minä olen siis edelleen se mielettömän hyvännäköinen blondi prinsessa =).
 
preda on keski-ikäinen, kalju, puhelias ja sosiaalinen, hieman tukevahko ja kaikkea muuta.

Tunkki on 189-vuotias goblin-velho, joka kostaa vielä jokin päivä.

edit. mnta vierhettä
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Predator: Tummat pitkät hiukset ja nahkatakki, 70-luku look.

Scholl: Urbaani juppi, pitää pukua tai merkkivaatteita yllään. Ei ole koskaan tehnyt ruumiillista työtä.

Roku: Keski-ikäinen duunari, päällään villapaita ja farmarit.

Kaikki nämä mielikuvat ovat syntyneet tätä palstaa lukiessa. Predator ja Roku tuovat paljon tälle palstalle, ja ovat mieleenpainuneimmat nimimerkit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös