Niklas Ylitalo

  • 63 008
  • 406

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
3-4 ketjuun Ylitalosta saadaan pitkäksi aikaa hyvä pelimies, ehkä myös erikoistilanteisiin. Hyvä liike ja hyvä laukaus, sekä asenne on ainakin tekemisen perusteella timanttia. 3-5 vuoden päästä saattaa kuitenkin olla, että on haettava isompaa roolia muualta.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
On pakko nostaa ketju ylös. Mieshän pelasi tänään ykköskentässä kuin kuuluisi sinne. Jäätävä vimma kaksinkamppailuissa. Nopeus lisääntynyt huomattavasti. Itseluottamus pilvissä. Käsiäkin alkaa löytyä. Vielä kun saisi vähän pisteitä taululle. Ylitalo saattaa hyvinkin olla kelpo kakkoskentän mies muutaman vuoden päästä. Tulee mieleen viime kauden Mikko Petman.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On pakko nostaa ketju ylös. Mieshän pelasi tänään ykköskentässä kuin kuuluisi sinne. Jäätävä vimma kaksinkamppailuissa. Nopeus lisääntynyt huomattavasti. Itseluottamus pilvissä. Käsiäkin alkaa löytyä. Vielä kun saisi vähän pisteitä taululle. Ylitalo saattaa hyvinkin olla kelpo kakkoskentän mies muutaman vuoden päästä. Tulee mieleen viime kauden Mikko Petman.
Mä olen vähän skeptinen että kahteen ekaan ketjuun riittäisi, mutta 3-4 ketjuihin kyllä. Kiekon kanssa ratkaisuihin tarvitaan aika paljon oveluutta ja potkua vielä, mutta pelaamalla ja onnistumisilla nuo yleensä paranevat.
 

Kuusnolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
VGK, Korven Honka, Kuivalahden Kiri
Ylitalo pääsee kiekon kanssa yli siniviivan, mutta mitään peliä edistävää ei kyllä pysty sen jälkeen tekemään. .hyökkäyspelissä siis , hyvä 4. ketjun sekoittaja kylläkin.
 
Kaikella kunnioituksella; itsellä vahvat fiilikset, että yhden- kahden vuoden Mestis-polku näyttää oikean suunnan/tason.
Tulee mieleen hiukan hyökkäyssuuntaan lahjakkaampi kaimapoika Näppi muutaman kauden takaa.
Silloin Dufvan enkeleissä miehet pelasivat ja pojat odottivat vuoroaan. Moni lähti muualle - junnuista.

En tiedä mikä on paras tapa menestyksen kannalta, mutta se on varmaa, että keskikertaisesta junioripelaajasta ei tule liigapelaajaa vain peluuttamalla väkisin Liigassa. Minusta Lukolla on aika monta "liian keskikertaista" potentiaalia, joita yritetään pakottaa liigavalmiuteen. Olisiko kuitenkin parempi kasvaa isolla vastuulla junnuissa/Mestiksessä, jos et ole valmis voittamaan Liigassa.
Tilanteita on toki monelaisia.
Esimerkkinä vaikka TPS, jonka junioripolku johtdattaa nuoret pelaajat (99-03) ikäluokan kv-pelien kautta edustukseen.
Anttalainen, Rafkin, Viro, Intonen, Liukas, Pulli, Pyyhtiä, Pärssinen, Väisänen, Slafkovsky , Suomi (11)
Meillä vastaavan tason/potentiaalin junnuja Lehtinen, Kukkonen, Nyman, Päivärinta, Suni, Petman (6)
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: #87-

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Asennetta on aivan älyttömästi, taitotaso ei valitettavasti kyllä matchaa. Tulee olemaan todella hyvä kolmos- nelosketjun kaveri, mutta epäilen vahvasti että nousisi tulosyksikköön.
 
Tulee olemaan todella hyvä kolmos- nelosketjun kaveri
Mitkä asiat saavat olettamaan/ennakoimaan, että pian 22-vuotias Ylitalo olisi menestyvässä/mestaruutta tavoittelevassa organisaatiossa "todella hyvä 3-4.ketjun kaveri"?
Itse en ole nähnyt sellaisia merkkejä - missään vaiheessa tätä tai edellistä kautta.
Kehityskaaria on toki erilaisia, mutta rohkea ennuste miehen pelihistorian ja kentällä tapahtuvien asioiden perusteella.
Ikää on kuitenkin 1.2. alkaen se 22, eli mikään untuvikko enää.
Liigassa 68 matsia hyökkääjänä, tehot 1+3=4 -6 (pistekeskiarvo 0.06/ottelu).
Esimerkiksi reilut 15kk nuorempi Mikko Petman on pelannut 136 liigamatsia 16+14=30 0.
Hänestä vois mielestäni tehdä tuon kaltaisen ennusteen ihan selvin päin. Mutta miten ja millä perusteella Ylitalosta ?
Siis menestyvän/mestaruutta tavoittelevan organisaation "todella hyvä 3-4.ketjun kaveri".
 
Viimeksi muokattu:

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Mitkä asiat saavat olettamaan/ennakoimaan, että pian 22-vuotias Ylitalo olisi menestyvässä/mestaruutta tavoittelevassa organisaatiossa "todella hyvä 3-4.ketjun kaveri"?
Itse en ole nähnyt sellaisia merkkejä - missään vaiheessa tätä tai edellistä kautta.
Kehityskaaria on toki erilaisia, mutta rohkea ennuste miehen pelihistorian ja kentällä tapahtuvien asioiden perusteella.
Ikää on kuitenkin 1.2. alkaen se 22, eli mikään untuvikko enää.
Liigassa 68 matsia hyökkääjänä, tehot 1+3=4 -6 (pistekeskiarvo 0.06/ottelu).
Esimerkiksi reilut 15kk nuorempi Mikko Petman on pelannut 136 liigamatsia 16+14=30 0.
Hänestä vois mielestäni tehdä tuon kaltaisen ennusteen ihan selvin päin. Mutta miten ja millä perusteella Ylitalosta ?
Siis menestyvän/mestaruutta tavoittelevan organisaation "todella hyvä 3-4.ketjun kaveri".
Ei mikään konkreettinen varmaan. Tilastoista voi tehdä tiettyyn pisteeseen asti arvioita, mutta aika paljon tapahtuu niiden takanakin.

Ja jos Petmanilla on ollut 11p, ja -4 samassa pelimäärässä kuin Ylitalolla on nyt, niin en minä välttämättä ihan niin suoria johtopäätöksiä vetäisi kuin sinä.
 
Ei mikään konkreettinen varmaan. Tilastoista voi tehdä tiettyyn pisteeseen asti arvioita, mutta aika paljon tapahtuu niiden takanakin.

Ja jos Petmanilla on ollut 11p, ja -4 samassa pelimäärässä kuin Ylitalolla on nyt, niin en minä välttämättä ihan niin suoria johtopäätöksiä vetäisi kuin sinä.
Joo, itsekin toivon Ylitalon osoittavan oletukseni täydellisen vääriksi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Asennetta on aivan älyttömästi, taitotaso ei valitettavasti kyllä matchaa.

Piti samaa kirjoittaa. Tuo energiaa ja tekemisen meininkiä kentälle, mutta ratkaisut kiekollisena harvoin peliä edistäviä. Kuitenkin itsellä sellainen kutina, että oikeiden pelikaverien kanssa voi löytää enemmän tehoja, Ylitalosta voi kuoriutua Liedeksen kaltainen duracell-pupu, joka silloin tällöin on oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja iskee kiekon verkkoon.

Kehityskaaria on toki erilaisia, mutta rohkea ennuste miehen pelihistorian ja kentällä tapahtuvien asioiden perusteella.
Ikää on kuitenkin 1.2. alkaen se 22, eli mikään untuvikko enää.
Liigassa 68 matsia hyökkääjänä, tehot 1+3=4 -6 (pistekeskiarvo 0.06/ottelu).
Esimerkiksi reilut 15kk nuorempi Mikko Petman on pelannut 136 liigamatsia 16+14=30 0.

Kuten itsekin totesit pelaajat kehittyvät eri tahtiin. Koivistoinen teki 21-vuotiaana tehot 4+4.
 

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lisätään Ylitalon omaan ketjuun, kun huhuketjuissa alkoi karkailemaan aiheen vierestä.

Kuten jo joku sanoikin, Ylitalolla on suurimmat puutteet juuri peliälyssä. Ratkaisut ovat huolimattomia ja hätäisiä sekä usein täysin logiikan vastaisia. Tällä hetkellä rinnastan kaksi vuotta nuoremman Iivari Säkkisen yhtä hyväksi pelaajaksi, Säkkisellä ehkä jonkin verran parempi pelipää.

Ehkä siis ei ole enää kummankaan etujen mukaista roikottaa Niklasta ensi kaudella mukana, vaan hakea hänelle pelipaikkaa Mestiksestä. Parin vuoden jälkeen nähdään, onko hänestä hyväksi 3-4 kentän pelaajaksi. Tällä hetkellä Ylitalon pelillinen anti on lähelle Kainulaisen vastaavaa. Kainulaisen osalta se on lähellä nollaa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Tällä hetkellä Ylitalon pelillinen anti on lähelle Kainulaisen vastaavaa. Kainulaisen osalta se on lähellä nollaa.

En tiedä saisiko tätä sanoa ääneen, mutta Petmanin anti on samaa tasoa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisätään Ylitalon omaan ketjuun, kun huhuketjuissa alkoi karkailemaan aiheen vierestä.

Kuten jo joku sanoikin, Ylitalolla on suurimmat puutteet juuri peliälyssä. Ratkaisut ovat huolimattomia ja hätäisiä sekä usein täysin logiikan vastaisia. Tällä hetkellä rinnastan kaksi vuotta nuoremman Iivari Säkkisen yhtä hyväksi pelaajaksi, Säkkisellä ehkä jonkin verran parempi pelipää.

Ehkä siis ei ole enää kummankaan etujen mukaista roikottaa Niklasta ensi kaudella mukana, vaan hakea hänelle pelipaikkaa Mestiksestä. Parin vuoden jälkeen nähdään, onko hänestä hyväksi 3-4 kentän pelaajaksi. Tällä hetkellä Ylitalon pelillinen anti on lähelle Kainulaisen vastaavaa. Kainulaisen osalta se on lähellä nollaa.
Kyllä näistä nuorista Suni, Tammela ja jopa Hämäläinenkin ovat Ylitaloa edellä monessa asiassa, Päivärinnasta nyt puhumattakaan. Ylitalo pääsee kiekon kanssa hyvin alueelle, mutta siihen se sitten yleensä jääkin. Lopputulos on yleensä huono syöttö, kiekon menetys tai laukaus pienestä kulmasta. Tammelan otanta on toki liian pieni, mutta hän on kuitenkin avannut pienellä peliajalla maalitilinsä niin CHL:ssa ja Liigassakin. Hämäläinen on lisäksi ainakin mun silmiin esiintynyt erittäin pirteästi pelaamissaan peleissä ja Suni nyt pesee Ylitalon mennentullen jokaisella sektorilla, paitsi suorassa luistelussa. Eli täysin samaa mieltä, Ylitalon olisi hyvä lähteä ottamaan tämän kauden jälkeen roolia ja kehitysaskelia Mestiksen puolelle.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä saisiko tätä sanoa ääneen, mutta Petmanin anti on samaa tasoa.
Joopa joo. Sanoa toki saat mitä haluat, mutta en mä kyllä tiedä miten olet päässyt tähän lopputulemaan?

Kainulainen 25v. 171 ottelua 15+19=34 (0,20 p/o)
Petman 20v. 136 ottelua, 16+14=30 (0,22 p/o)

Tuolla tavallako, unohtaen että toinen voisi vetää U20-sarjassa ja toinen alkaa olemaan oikeasti Liiga-uransa päätepysäkillä jos tahti ei parane?
 

JukeX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kannata kuitenkaan luopua toivosta, koska pelaajillahan on tunnetusti erilaisia kehityskaaria. Jotkut puhkeavat kukkaan vasta 25 ikävuoden ylitettyään tai jopa myöhemmin, ja yleensä tälläisellä "late bloomerilla" se tapahtuu nopeasti ja yllättäen, aivan kuin hän olisi äkkiä tajunnut pelistä ja pelaamisesta jotain uutta, tai löytänyt kokonaan uuden ulottuvuuden itsestään.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kannata kuitenkaan luopua toivosta, koska pelaajillahan on tunnetusti erilaisia kehityskaaria. Jotkut puhkeavat kukkaan vasta 25 ikävuoden ylitettyään tai jopa myöhemmin, ja yleensä tälläisellä "late bloomerilla" se tapahtuu nopeasti ja yllättäen, aivan kuin hän olisi äkkiä tajunnut pelistä ja pelaamisesta jotain uutta, tai löytänyt kokonaan uuden ulottuvuuden itsestään.

Harvinaista se silti on. Ylitalon kaltaisilla pelaajille yleisin vaihtoehto on heikommat sarjat ulkomailla tai sitten Mestistä. Mestiksessä yleensä max 1-2 kautta, sen jälkeen aika katsoa muita töitä, kun pelaamalla ei rahaa saa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä saisiko tätä sanoa ääneen, mutta Petmanin anti on samaa tasoa.

Tää oli isoin aivopieru hetkeen, mitä oon lukenut.

Mutta palataan Ylitaloon. Mielestäni nopeus riittää selvästi Liigaan. Fysiikassa on varmasti kehittämisen varaa. Pelisilmäkin on melko kattava käsite. Moni yhdistää sen aina suoraan pisteiden tekemiseen, mutta siihen liittyy ihan niin puolustamista, sijoittumista kuin montaa muutakin asiaa. Mielestäni Ylitalo ei ole täysin hasardi. Kiekolliset ratkaisut voisi parantua, jos vähän ottaa vauhtia pois.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Joopa joo. Sanoa toki saat mitä haluat, mutta en mä kyllä tiedä miten olet päässyt tähän lopputulemaan?
Tää oli isoin aivopieru hetkeen, mitä oon lukenut.
Turha minua on syyttää. Tilastojen valossa Ylitalo ja Petman pelaavat suunnilleen yhtä heikosti. Petman toki tekee maalin silloin tällöin.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Turha minua on syyttää. Tilastojen valossa Ylitalo ja Petman pelaavat suunnilleen yhtä heikosti. Petman toki tekee maalin silloin tällöin.
Itse en pidä Mikko Petmania ihan niin kovana prospektina mitä täällä moni, mutta….
Kyllä itse näen kaikissa tapauksissa Petmanin tekevän pitkän uran liigassa, ja mahdollisuudet on olla ihan tekijämieskin.
Ylitalo on vuoden vanhempi (?), eikä omaa kyllä sellaisia ominaisuuksia, joilla koskaan tekisi kovinkaan kummoisia tehoja liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös