Niklas Hagman Ässiin

  • 186 433
  • 545
Jos ei yli 700 ottelun NHL- ja maajoukkuetähteä hyödyntämällä saada lisäsponsoreita liikkeelle tai vanhoilta nyhdettyä lisäeuroja, on se seuralta melko amatöörimäistä puuhastelua.
Kyllä kaikki irrotettavissa olevat sponsorirahat pitäisi saada irti pelkän mestaruuden jälkilöylyillä.

Näkkäri kirjoitti:
Mikäli Hagmanilla on esim. Henkilökohtaisia sponsoreita, voidaan palkasta miinustaa niiden mukainen siivu pois. Et siis tiedä Hagmaniin menevistä kustannuksista muuta kuin palkan? Sitäkin vielä kyselet eli et ole siitäkään varma.
Sinä tuon henkilökohtaisen sponsorin ehdollistat. On jokseenkin perusteltua käyttää niitä faktoja, joita on esitetty, eli menojen kohdalla 275k€. Jos tietoon tulee, että ekstrasponsorointien jälkeen Ässien kulut Hagmanista ovat esimerkiksi 150k€, niin tuolloin olisi perustellumpaa pitää häntä satsauksensa arvoisena.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinä tuon henkilökohtaisen sponsorin ehdollistat. On jokseenkin perusteltua käyttää niitä faktoja, joita on esitetty, eli menojen kohdalla 275k€. Jos tietoon tulee, että ekstrasponsorointien jälkeen Ässien kulut Hagmanista ovat esimerkiksi 150k€, niin tuolloin olisi perustellumpaa pitää häntä satsauksensa arvoisena.

Väärin. Sinä sanoit ettei Hagman ole vielä panostuksensa arvoinen. Minä kysyin tälle lisätietoa. Suuntaan tai toiseen. No, sieltä ei sitä sitten löytynyt. Sinä et siis tiedä sitä panostuksen määrää, jonka Ässät Hagmaniin on laittanut. Olisi kovin sinisilmäistä väittää, että se olisi varmasti vain tuo "vissii jotain 275k€".
 
Sinä et siis tiedä sitä panostuksen määrää, jonka Ässät Hagmaniin on laittanut. Olisi kovin sinisilmäistä väittää, että se olisi varmasti vain tuo "vissii jotain 275k€".
Niillä tiedoin, mitä toistaiseksi on esitetty. Olen valmis muotoilemaan kantani uudelleen, jos saan faktaa siitä, että panostus on oleellisesti pienempi kuin julkisuudessa esitetty 275k€. Tuon 275k€:n suhteen olen valmis muotoilemaan kantani uudelleen kauden päätyttyä, jos siihen aihetta on. Ei tämä sen ihmeellisempää ole.
Palaan aiheeseen, kun uutta ilmenee.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Se fakta mikä minulla on, ja sen takana pysyn kunnes toisin todistetaan, niin panostus on +300 000, kuten olen aikaisemminkin todennut, mutta se siitä. Kyllä mies tällä hetkellä on kaiken sen arvoinen ja ehkä hieman enemmänkin. Tietysti pelin taso voi heitelleä sinne tänne, mutta vaikea sitä on uskoa miehen menoa katsellessa. Aina sata lasissa eikä selittele mitään.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelaajan taloudellista arvoa voi mitata monilla eri mittareilla. En ole talousalan tietäjä, mutta tämän nyt sanoo maalaisjärkikin. Pelaajan palkka on helppo mittari, mutta kuka kertoisi ne kaikki plussat joita esim. Hagmanin pelillinen panos ässille tuo. Vasta sen jälkeen voitaisiin aidosti miettiä onko hän sen panostuksen arvoinen.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Itse sitten taasen olen jo ennen kauden alkua kuullut "luotettavalta" taholta, että itse Toivola olisi saunaillassa sopimuksen allekirjoituksen jälkeen todennut, että palkka olisi 150K€ luokkaa, eli halpa oli. Itse en edelleenkään usko asiaa.....
mut näin minulle väitettiin. Mistä näistä tietää, ennenkuin tän vuoden verotiedot tulevat julki, jos silloinkaan.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Yksi tapa mitata pelaajan hinta-laatu suhdetta voisi olla seuraava:

- Täyttääkö paikkansa? Eiköhän tuo tämän hetken parhaan hyökkääjän kohdalla toteudu.

- Onko palkanmaksuun varaa? Ei taida tulla kuitenkaan tarvetta mennä velkarahan puolelle Niken palkan eteen.

- Onko yhden pelaajan eteen uhrattu rahallisesti jokin toinen joukkueen osa? Aika tasapainoisen oloinen tuo joukkue kuitenkin on.

Sikäli tämä puhe hinta/laatu-suhteesta on hiukan hassua, sillä joukkue on Nikkestä huolimatta budjetissa, laatua on nelosketjuun saakka ja mies itse kantaa joukkueen tärkeimmän ratkaisijan viittaa tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Aijaijai, miten timanttinen viesti Sniderin Deeltä, tuolta alakerran transvestiittien isännältä. Bravo!

Oi sitä ilon ja onnen päivää jos täällä joskus päätettäisiin, että analysoidaan tapahtumat vasta jälkikäteen. Se olisi hienoa.
Se olisi. Spekuloinnit sikseen ja palsta kiinni kauden ajaksi. Keskustellaan sitten viisaasti kauden jälkeen.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan sama mikä Niklaksen palkka on, jos mies pelaa nykyisellä tasolla ja näyttää esimerkkiä muille, kuinka laitetaan joka ilta kaikki peliin. Ja jos tuollainen pelimies mahtuu Ässien budjettiin, niin minkä h.lvtin takia täällä pitää yhä vieläkin taivastella ja ihmetellä onko hän palkkansa arvoinen!? Oikeanlaisten pelaajien löytäminen on monille joukkueille välillä ihan mahdotonta, vaikka olisi millaiset resurssit käytössä, olkaamme siis onnellisia, että Ässät on löytänyt kaverin, joka sopii hyvin tämän hetken joukkueeseen.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Pori on sellainen pyllyreikäkylä, ettei Hakki täällä pelaisi ilman, että olisi mennyt aikanaan kairaamaan porilaista missiehdokasta. Joten maksetaan vaikka Piritalle Hakin sijasta, koska hän tämän pelaajan tänne on hankkinut.

Hagman on sellaisen statuksen pelaaja, että ei voida pelkästään vaan tuijottaa euro / piste -mittareita. Siihen liittyy niin paljon muuta, mistä onkin ollut jo kommenttia useimmissa aikaisemmissa viesteissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos Niklas Hagman jatkaa samalla tavalla (ei siis tarvitse edes parantaa), tulee hän tekemään runkosarjassa sen 50-65 pistettä.

Tämän jälkeen onkin jo aivan samantekevää, minkä värväyksen palkka olisi 200k ja kenen palkka 300k, etenkin kun joukkueen taloustilanne on erinomainen.

Itsellä on kutina, että Hagmanin siirto Ässiin tulee saamaan vielä ties minkä sortin eeppiset ja kultaiset mittasuhteet. Syytkin ovat selviä: kaveri on kuin liukuhihnalta maalipaikoissa ja kiekkokin menee ihan ok prosentilla häkkiin.

Viimeisissä peleissä Niklas Hagman on mielestäni kiistatta osoittanut, että hän on edelleen ihan maailmanluokan pelaaja.

Mielestäni Ässä-fanien tulisi olla ylpeitä ja iloisia, että Hagman valitsi Ässät. Vaikka perhe Porissa onkin, niin ei satavarmasti olisi Niklas Ässiin tullut, jos joukkue olisi ollut mallia 2000-luvun alun sekoilu.
 

Nexra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koittakaa nyt tajuta...

Yhä edelleen täällä muutamat kirjoittaa, että hakki sitä ja hakki tätä...vaikka se on tullut monasti harvinaisen selväksi, että Niklas Hagman on Nikke!! Hän on sen itse sanonut! Niklaksen isä oli hakki, Niklas ei siitä nimestä pidä. Koittakaa nyt tajuta. Ei voi olla niin vaikeaa...
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yhä edelleen täällä muutamat kirjoittaa, että hakki sitä ja hakki tätä...vaikka se on tullut monasti harvinaisen selväksi, että Niklas Hagman on Nikke!! Hän on sen itse sanonut! Niklaksen isä oli hakki, Niklas ei siitä nimestä pidä. Koittakaa nyt tajuta. Ei voi olla niin vaikeaa...

Nikke on Niklas Bäckström.
Saahan sitä sanoa hakiksi jos siltä tuntuu, ei niitä lempinimiään voi itse päättää, ihme nillitystä taas. Wikipedia tietää kertoa etä lempinimi on Pikku-Hakki. Ni.
 

Levokari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niklas Hagmanin arvo Ässille voidaan laskea suoraan ratkottujen pelien määrässä ja niistä saaduilla pisteillä. Toki maalintekoon vaaditaan syöttäjät, joukkue yms selittely. Tapparaa vastaan 2 maalia + ratkaiseva rankkari= 2 pts joukkueelle, Tps kotona, 2 onnistunutta rankkaria = 2pts joukkueelle, Pelsut vieraissa 2 maalia, toinen voittomaali = 3 pts joukkueelle, Jyp kotona 2 maali, toinen voittomaali = 3 pts joukkueelle.
Mielestäni on euronsa ansainnut, ainakin tässä vaiheessa.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suppeasti tästä casesta seuraavaa. En itse ollut kovin innostunut, kun huhuja alkoi liikkumaan, toisaalta taas kun sainaus julkaistiin, juttu tuntui jo tosi hyvältä, eli kait sitten takki kääntyi.

Mitä Hagmanin hintaan tulee, pitää kait miettiä, mitä muita vaihtoehtoja oli. Tuppurainen, Lahti, Pyörälä, Kuprukin, vaikka sentteri, Jormakka, Kuusela, Koivisto, Vahalahti, Jekimovs, Löfman, Vihko, Puustinen ja tietty sitten vielä nämä AHL jyrät ja vastaavat.

Noista edellä mainituista iso osa sellaisia, mitä ei olisi tänne saanut millään konstilla. Suurin osa noista paljon halvempia, ite jos olisi pitänyt noista joku tänne tuoda, jonka saamiseen jonkinlaisia mahdollisuuksia, ei kait tuossa ole kuin Puustinen ja toisesta syystä Kupru.

Eli olkaamme todella iloisia Hagmanista taloudellisista satsaukssta huolimatta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nikke on Niklas Bäckström.
Saahan sitä sanoa hakiksi jos siltä tuntuu, ei niitä lempinimiään voi itse päättää, ihme nillitystä taas. Wikipedia tietää kertoa etä lempinimi on Pikku-Hakki. Ni.

Hagmania voi kutsua vaikka Velluksi, jos siltä tuntuu. Hän on mediassa kertonut lempinimekseen Nikken, eikä pidä Hakki tai Pikku-Hakki nimityksestä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mielestäni aika harva nimimerkki tyrmäsi Hagmanin hankinnan vaan totesivat hänen hintansa olevan korkeampi kuin taidot edellyttävät. Itse olin sitä mieltä, että Hagmanista maksetaan varmasti ylihintaa, mutta pidin hankintaa silti järkevänä.

Nyt tosin näyttää, että voin joutua perumaan puheitani, koska Hagman on ollut erittäin hyvä. Voisi jopa puhua pelin dominoinnista....

Hmm... mielestäni en viitannut johonkin tiettyyn nimimerkkiin, vaan ihmisryhmään, jolla on omasta mielestään hallussaan absoluuttinen totuus pelaajista.

Jukka Hirsimäelle maksetaan siitä, että tekee nämä päätökset Ässien edun mukaisesti. Uskallan täysin luottaa kykyyn arvioida, kenelle kannattaa maksaa ja kuinka paljon. Edelleen väitän, että Ässien ratkaisupelaajista suuri osa pelasi melko edulliseen hintaan. Mainitaan vaikka Daniel Brodin. Hinta-laatu oli varmasti kohdallaan.

Nimiä Hagman, Dixon tai muita vastaavia ei saada Poriin, jos palkkioksi tarjotaan kaksi omenaa ja pussillinen tomaatteja. Luontaistalous meni jo.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niklas Hagmanin arvo Ässille voidaan laskea suoraan ratkottujen pelien määrässä ja niistä saaduilla pisteillä. Toki maalintekoon vaaditaan syöttäjät, joukkue yms selittely. Tapparaa vastaan 2 maalia + ratkaiseva rankkari= 2 pts joukkueelle, Tps kotona, 2 onnistunutta rankkaria = 2pts joukkueelle, Pelsut vieraissa 2 maalia, toinen voittomaali = 3 pts joukkueelle, Jyp kotona 2 maali, toinen voittomaali = 3 pts joukkueelle.
Mielestäni on euronsa ansainnut, ainakin tässä vaiheessa.

Aika kalliita pisteitä, mikäli noin suoraviivaisesti laskee. Hagmanin tyylisen pelaajan rooli joukkueessa on paljon moniuloitteisempi kuin annat ymmärtää, mikäli ymmärrät. Smolenak oli aikanaan Ässissä hyvä pelaaja pisteiden valossa, mutta ei sitten loppuen lopuksi ollutkaan palkkansa arvoinen. Hagman on ollut koko kauden hyvä kentällä, näyttänyt hyvää esimerkkiä muille ja nyt on alkanut pisteitäkin napsumaan. Enkä ole kuullut kopistakaan negatiivista, päinvastoin.
 

Levokari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika kalliita pisteitä, mikäli noin suoraviivaisesti laskee.
Kyse oli tilastollisesta faktasta, jos ymmärrät...
Hagman oli alkukaudesta heikko, niin ylöspäin kuin alaspäin pelattaessa. Tämä korostuu Umicevicin kanssa, koska hän pelaa pelkillä vaistoilla. Tästä asiasta olen jo aivan varma, ettet ymmärrä.
Kohta sanot, että maalintekijät voivat ottaa erivapauksia, ja että Elo on pelannut melko hyvin. Tällöin sukellat entistäkin syvemmälle, koska Elo on joukkueen huonoin puolustussuuntaan ja maalejakaan ei nyt oikein ole tullut. No, se hänestä. Smolenakin ja Hagmanin yhtäläisyydet kentällä rajoittuvat kypärän väriin, eihän viitsisi verrata näitä herroja?
Hagman on aivan varmasti hyvä jätkä, ja hän tuo katsomoon lisää kannattajia. Kaikki pitävät hänestä ja vaimokin on kaunis, mutta fakta on se, että hänet on hommattu ratkomaan pelejä ja sitä kautta nostattamaan joukkueen itseluottamusta sekä sijoitusta. Ei häntä hommattu kärkikarvaajaksi tai pukukopin hauskuuttajaksi, meillä on jo Huhtanen sekä Uusitalo. Ymmärräthän sen...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyse oli tilastollisesta faktasta, jos ymmärrät...

En ole TosiFani mutta täytyy sanoa että en kyllä ymmärrä. Aika vähissä ovat pelaajat joiden arvo mitataan vain ja ainoastaan pisteillä ja Hagman ei ainakaan tällä hetkellä ole tällainen pelaaja. Eikä pelien ratkaisemistakaan voida ajatella mielestäni vain sen kautta kuka ne ratkaisevat pisteet tekee kun useimmissa tapauksissa konkreettisia ratkaisijoita ovat kuitenkin ovat ne jotka pelaavat eniten ja hyökkäävimmissä rooleissa. Se, mikä pelaajan vaikutus on kentällä tapahtuviin asioihin on paljon suurempi ja monisyisempi asia kuin tehdyt tehopisteet. Esimerkiksi Ville Uusitalo on jo vuosien ajan ollut Ässille pelejä ratkaiseva pelaaja vaikka ei olekaan välttämättä tehnyt varsinaisia ratkaisumaaleja.

Vai menenkö minä nyt johonkin miinaan tässä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyse oli tilastollisesta faktasta, jos ymmärrät...
Hagman oli alkukaudesta heikko, niin ylöspäin kuin alaspäin pelattaessa. Tämä korostuu Umicevicin kanssa, koska hän pelaa pelkillä vaistoilla. Tästä asiasta olen jo aivan varma, ettet ymmärrä.
Kohta sanot, että maalintekijät voivat ottaa erivapauksia, ja että Elo on pelannut melko hyvin. Tällöin sukellat entistäkin syvemmälle, koska Elo on joukkueen huonoin puolustussuuntaan ja maalejakaan ei nyt oikein ole tullut. No, se hänestä. Smolenakin ja Hagmanin yhtäläisyydet kentällä rajoittuvat kypärän väriin, eihän viitsisi verrata näitä herroja?
Hagman on aivan varmasti hyvä jätkä, ja hän tuo katsomoon lisää kannattajia. Kaikki pitävät hänestä ja vaimokin on kaunis, mutta fakta on se, että hänet on hommattu ratkomaan pelejä ja sitä kautta nostattamaan joukkueen itseluottamusta sekä sijoitusta. Ei häntä hommattu kärkikarvaajaksi tai pukukopin hauskuuttajaksi, meillä on jo Huhtanen sekä Uusitalo. Ymmärräthän sen...

Taitaa kaikki Luvian-nimimerkit ymmärtää yhtä paljon pelistä...

Sinä lähdit laskemaan Hagmanin arvoa maalien ja pisteiden kautta, joten vertaukseni Smolenakiin oli mielestäni täysin validi. Käsittääkseni Smolenak johtaa tällä hetkellä pistepörssiä ja oli aika tehokas Ässissäkin. Vai otetaanko hänen kohdallaan huomioon jotain muutakin kuin maalit ja syötöt? Ei kai häntäkään hankittu seuramieheksi?

Enkä oikein ymmärrä miten Elo liittyy tähän keskusteluun, hänen ja Hagmanin vertailu on turhaa, toinen on ominaisuuksia, toinen osaamista. Kuten sanoin Elon siirtyessä Poriin, hänessä on paljon hyviä ominaisuuksia. Viime keväänä hän sai pelata Uusikartanon kanssa, jonka arvoa monia ymmärrä. Nyt vieressä on oman pelinsä kanssa tuskaileva Niemi, joten on ymmärrettävää ettei Eloakaan näy.

Kun Hagmania arvioidaan, pitää ottaa huomioon koko paketti, Pirita, media, fanit, pukukoppi ja pisteet. Ymmärrän, että vähemmän peliä seuranneet laskevat niitä maaleja ja syöttöjä, mutta kokeneilla pelaajien rooliin kuulu paljon muutakin.
 

Levokari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei hyvä tavaton. En väitä, että Hagmanin arvo mitataan pelkästään tehdyissä maaleissa. Luettelin pelit joissa hän on konkreettisesti ratkaissut Ässille pisteet. Meniköhän se nyt perille?! Ässissä Hagmanin rooli on ratkaista pelejä, ja hän on vastannut huutoon melko hyvin. En tuonut esille kuinka hyviä syöttöjä hän on saanut tms, vain ja ainoastaan pelit jotka hän on ratkaissut Ässille ja näin ollen joukkueen sijoitus on parantunut.
 

Levokari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
TF ei ymmärrä, että on maaleja jotka ratkaisevat pelin ja on maaleja jotka tulevat jo pelin ratkettua. Näissä on iso ero. Lue viestini hieman tarkemmin, jotta ymmärrät mitä tarkoitetaan. Hagmanin vertaaminen Smolenakiin on sinällään outoa, koska he ovat hyvin erilaisia pelaajia. Pelkkä pörssin tuijottaminen ei ole koko totuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös