Tänään taas tuli ihmeteltyä, että mitä ihmettä Virta on ajatellut, kun on pitänyt Nikkeä ja Umia eri ketjuissa. Molemmat selkeästi nauttii toistensa kanssa pelaamisesta, siitä olen 99% varma!
En kehdannut lähteä tonne maajoukkue osioon huutelemaan, koska se nyt on ilmeisesti? varmaa, että Nikke ei olympialaisissa pelaa. Tällä osastolla minun todennäköinen värilasillisuus ymmärretään varmasti paremmin.
Olenko minä ainoa ihminen Suomessa, kuka on oikeasti sitä mieltä, että Nikke ei ole niin kaukana Olympia paikasta, kuin mitä annetaan ymmärtää? Kuitenkin monet käyttää perusteluna sitä, että pitää osata pelata niitä maailman parhaita änärimiehiä vastaan. Kun katoin tän päivän peliä, niin kyllä tossa pelaamisessa oikeesti näkyy yli 700 NHL matsin kokemus, enkä usko, että mies on juurikaan huonommassa tikissä, kuin mitä esim. 8 vuotta sitten.
Mun mielestä Nikken hienoimpia ominaisuuksia on se, miten sillä pysyy peliasento kasassa. On sitten kyse taklauksesta / kiekon riistosta / taklauksen vastaanottamisesta / vääntökahinoista / suojaamisesta, niin äijällä on aina lapa jäässä, maila kahessa kädessa, ja jalat koukussa. Suomeksi sanoen aina ja joka paikassa vaarallinän mies. Toinen hieno ominaisuus on nopea peliäly, kaikki ratkaisut on mun mielestä nopeita. Näät on mun mielestä tärkeitä ominaisuuksia, kun pelataan NHL tyylistä lätkää. Kokemus ilmeni monesti tänään, esim. kun Nikke riisti ja väänsi Morrisonin kanssa.
Itse uskon, että kokonaisvaltasena pelaajan Nikke pärjäis paremmin kuin moni muu. Ei ehkä pitäis ja veivais kiekkoa yhtä kauan ko Aaltonen, tai taklais yhtä kovaa ko Hartikainen, mutta uskon, että pärjäisi paremmin.