Mainos

Niklas Hagman Ässiin

• 187 278
  • 545

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urheilulehdessä tosiaan juttua, että Hagman palaa tämän kauden jälkeen kasvattajaseuraansa IFK:hon. Mutta en pistäisi paljoa painoarvoa tälle huhulle. Muistakaa viime kesä! Sama paskarööri uutisoi pomminvarmana Hagmanin tehneen meille sopimuksen, kuten myös Karalahden jne.

Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään taas tuli ihmeteltyä, että mitä ihmettä Virta on ajatellut, kun on pitänyt Nikkeä ja Umia eri ketjuissa. Molemmat selkeästi nauttii toistensa kanssa pelaamisesta, siitä olen 99% varma!

En kehdannut lähteä tonne maajoukkue osioon huutelemaan, koska se nyt on ilmeisesti? varmaa, että Nikke ei olympialaisissa pelaa. Tällä osastolla minun todennäköinen värilasillisuus ymmärretään varmasti paremmin.

Olenko minä ainoa ihminen Suomessa, kuka on oikeasti sitä mieltä, että Nikke ei ole niin kaukana Olympia paikasta, kuin mitä annetaan ymmärtää? Kuitenkin monet käyttää perusteluna sitä, että pitää osata pelata niitä maailman parhaita änärimiehiä vastaan. Kun katoin tän päivän peliä, niin kyllä tossa pelaamisessa oikeesti näkyy yli 700 NHL matsin kokemus, enkä usko, että mies on juurikaan huonommassa tikissä, kuin mitä esim. 8 vuotta sitten.

Mun mielestä Nikken hienoimpia ominaisuuksia on se, miten sillä pysyy peliasento kasassa. On sitten kyse taklauksesta / kiekon riistosta / taklauksen vastaanottamisesta / vääntökahinoista / suojaamisesta, niin äijällä on aina lapa jäässä, maila kahessa kädessa, ja jalat koukussa. Suomeksi sanoen aina ja joka paikassa vaarallinän mies. Toinen hieno ominaisuus on nopea peliäly, kaikki ratkaisut on mun mielestä nopeita. Näät on mun mielestä tärkeitä ominaisuuksia, kun pelataan NHL tyylistä lätkää. Kokemus ilmeni monesti tänään, esim. kun Nikke riisti ja väänsi Morrisonin kanssa.

Itse uskon, että kokonaisvaltasena pelaajan Nikke pärjäis paremmin kuin moni muu. Ei ehkä pitäis ja veivais kiekkoa yhtä kauan ko Aaltonen, tai taklais yhtä kovaa ko Hartikainen, mutta uskon, että pärjäisi paremmin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Meinaatko nyt peliasennolla sitä että kelkotellaan selkä suorana hyökkäysalueelta pois kun peli menee jo omaan päähän? Ei Hagman huono ollut, mutta kyllähän joukkueen tuska alkaa jo Nikessäkin näkyä.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei Hagman huono ollut, mutta kyllähän joukkueen tuska alkaa jo Nikessäkin näkyä.

Kärkiketjujen jätkistä Nikke on kuitenkin se, jolla on sitä potentiaalia tehdä niitä ratkaisumaaleja. Tänä vuonna se 15 kertaa on jo napsunut. Tänäänkin näytti monessa kohtaa siltä, että Nikke yrittää väkisin itse ratkoa pelit. Tässä lataus menee helposti ylitse ja loppuseuraus on turhautuminen. Voisi sitä apua silti tulla enemmän muiltakin.

Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaatko nyt peliasennolla sitä että kelkotellaan selkä suorana hyökkäysalueelta pois kun peli menee jo omaan päähän? Ei Hagman huono ollut, mutta kyllähän joukkueen tuska alkaa jo Nikessäkin näkyä.

Telkkarista katottuna en oo samaa mieltä, ainakin minun havaintojen mukaan luisteli hyvin omiin. Ja minä olin näkevinäni uutta peli-iloa, tuskan lievittämistä. Voi olla, että olen väärässä, ja sinä oikeassa sen tulee varmaan seuraavat pelit näyttämään. Mutta varmaan molemmat toivomme, että minä olen oikeassa, ja sinä väärässä?

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hagman turhautuu ratkaisuhetkillä (peliä jäljellä 2min) ja ottaa käytöskympin. Tätä ennen ukko veti ajoittain jo joka toista vaihtoa. Aina ei mene putkeen kultapojullakaan.

shaminy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit'13, Honkey Donkey Honkanen, Ape ja Pena
Taitaa Nikke pelata viikon päästä jo Helsingissä.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4

Suosikkijoukkue
Ässät
En liene ainoa, joka näkee Niken tilanteessa yhtäläisyyksiä viime vuoden case Joensuuhun? Sitä en tiedä, mikä on miehen rooli/käytös pukukopissa, mutta kentällä näyttää melko samanlaiselta. Yritystä ja voitonnälkää löytyy, mutta ajoittain se purkautuu ulos turhautumisena ja väkisin yrittämisenä. Ei siinä, varsin ymmärrettävä tilanne, enkä miestä tästä turhan rajusti tuomitse.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nikellä menee nyt aika kivasti. Töissä saa pitää kultakuuppaa ja maaleja tulee, kotona pääsee ihailemaan vaimon uutta tiukkaa takamusta *hymiö*

Tällä hetkellä miehellä tuntuu varmaan aika hyvältä paluu Suomeen ja perheen pariin.

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Nikellä menee nyt aika kivasti. Töissä saa pitää kultakuuppaa ja maaleja tulee, kotona pääsee ihailemaan vaimon uutta tiukkaa takamusta *hymiö*

Tällä hetkellä miehellä tuntuu varmaan aika hyvältä paluu Suomeen ja perheen pariin.

Tosta jutusta ammatilaisjääkiekkoilija Niklas Hagman saa kyllä kavereiltaan kuulla ihan riittävästi tulevina aikoina... Että kelpaahan sitä istuskella siinä kotisohvalla iltsaria lukemassa,
kun ehtoisa Piritta-emäntä kulkee ohitse keikutellen pyöreää pyllyään... Voi hyvänen aika mitä tekstiä, ei ole helppoa julkkiksen elämä.

Ai niin, toivottavasti illan ottelussa ajatukset sentään pysyvät kasassa, eivätkä ne Piritan pyöreät muodot pyöri mielessä. :)

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
On kyllä hieno pelimies tämä meidän Nikke. Asenne on loistava ja tahto ratkaista pelejä on kova. Kaiken lisäksi vielä osaa sen. Vaikkei ensi kaudella enää saada nauttia Hagmanin otteista, jättää kyllä hienon kuvan itsestään porilaisille Patafaneille. Arvostan.

Ps. Kunhan, ette sitä Lukkoon myy...

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Vaikkei ensi kaudella enää saada nauttia Hagmanin otteista, jättää kyllä hienon kuvan itsestään porilaisille Patafaneille. Arvostan.

Kirjoittelet kuin Hagman olisi myynnissä?
Miksi Nikke ei pelaisi ensi kaudella Ässissä?

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK

Ihan hallilta kuultuna, niin Nikkehän on yksi, jolla on kaikkein eniten ollut skismaa Virran ja valmennuksen kanssa. Miksi siis jatkaa täällä v-päiden joukossa, kun Suomesta löytyy maksukykyisempiä ja paremmin valmennettuja joukkueita? Tämä siis ihan henkilökemioita, kun mietin. Jos valmennus vaihtuu, niin en pidä Niken jäämistä Ässiin enää niin yllättävänä. Mutta onhan se realiteetti, että Kärpät ja pks-joukkueet maksavat huomattavasti parempaa liksaa ja välimatkat Suomessa eivät kovin hirvittäviä ole. Siis perhesyitä miettien.

Onhan se itselläkin se ykköstoive, että Nikke täällä jatkaisi, mutta nuo solmut valmennuksen kanssa eivät hyvää lupaa.

Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Ihan hallilta kuultuna, niin Nikkehän on yksi, jolla on kaikkein eniten ollut skismaa Virran ja valmennuksen kanssa. Miksi siis jatkaa täällä v-päiden joukossa, kun Suomesta löytyy maksukykyisempiä ja paremmin valmennettuja joukkueita? Tämä siis ihan henkilökemioita, kun mietin. Jos valmennus vaihtuu, niin en pidä Niken jäämistä Ässiin enää niin yllättävänä. Mutta onhan se realiteetti, että Kärpät ja pks-joukkueet maksavat huomattavasti parempaa liksaa ja välimatkat Suomessa eivät kovin hirvittäviä ole. Siis perhesyitä miettien.

Onhan se itselläkin se ykköstoive, että Nikke täällä jatkaisi, mutta nuo solmut valmennuksen kanssa eivät hyvää lupaa.

Kehonkieli pojilla ei kyllä näyttänyt minkäänlaisia viitteitä tälläisestä. Niklas & Umi tuulettivat Ässä-maaleja hymy naamalla sydämensä kyllyydestä. Jos touhu olisi aivan sama, eikä homma nappaisi pätkääkään, niin näin ei olisi. Kirjoitat puuta heinää.

Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark

Nikke on joukkueen kallein pelaaja, ja aivan varmasti Hirsimäen myyntilistan kärjessä jahka kuukauden vaihde lähestyy...
Ja mitä ensi kauteen tulee, niin jos ja kun Summanen pakenee takas Siperiaan ja Törmäsen Antti ottaa HIFK:n kapelimestarin viran vastaan, niin taatusi Nikkeäkin kiinnostaa taas pelata tutussa punapaidassa. Pelaisi siellä jo nyt jos ei olis Raimoo.
Rahallakaan Ässät ei pysty kilpailemaan HIFK:n kanssa.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kehonkieli pojilla ei kyllä näyttänyt minkäänlaisia viitteitä tälläisestä. Niklas & Umi tuulettivat Ässä-maaleja hymy naamalla sydämensä kyllyydestä. Jos touhu olisi aivan sama, eikä homma nappaisi pätkääkään, niin näin ei olisi. Kirjoitat puuta heinää.

Eihän tässä mitään puhuttu, että olisi homma "ihansamanostanpalkanjameenpiritankainaloon". Puhe oli siis siitä, että henkilökemiat on ollut VALMENNUKSEEN kovassa ristitulessa, ei joukkuekavereihin. Mistä minä silti tiedän onko siellä puhuttu asioita halki viikon sisään. En nyt kärpäsenä tissillä kuitenkaan ole ollut.

Valmennukselliset asiat eivät siis ole Nikkeäkään miellyttäneet ja on antanut asian ihan kuuluakin. En tosiaan osaa sanoa missä juuri nyt mennään. Pitkän aikaa asia vain oli noin, mitä tuossa kirjoitin.

Edelleen totuus on kuitenkin se, että Suomessa tienaa lätkällä paremmin, kuin Porissa aika monessa muussakin seurassa ja Hagmanilla alkaa kuitenkin ikää pian olla. Vaikka kovin mielellään Hagmanin ensi kaudella Ässissä näkisin, niin kyllähän tuo pisteiden valossa lähestulkoon dominointi liigassa saa pöydälle rahakkaita tarjouksia, joihin Nikke ehkä viimeistä kertaa lätkäurallaan aikoo tarttua. Toivotaan parasta, mutta edelleen Ässien tapauksessa täytyy pitää realismi hallussa, kun jutellaan tähtitason pelaajien jatkosopimuksista.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue

Hmm... jos Niken pitää valita Lukko tai Piritan juuri treenattu takamus niin tuskin tästä tarvitsee edes keskustella? *hymiö*

Ei Ässien tarvitse ketään pakolla myydä jos voittoja alkaa tulla tasaiseen tahtiin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ette oo ajatelleet sitä että jospa Niklas ajattelee että on jo saanut sen loppuelämänsä rahat tienattua ja kun Piritta ilmeisesti haluaa Poriin jäädä niin Nikke joko tekee parin vuoden jatkon Ässien kanssa ja on onnellinen perheensä kanssa tai lopettaa ja saa olla vielä enemmän perheensä kanssa. Tänä vuonna kuitenkin pääsee jo ikämiessarjaan, eli mikään pakko ei taida olla pelata senkään puolesta.

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nikellä on ollut sopimustarjous Idästä pöydällä jo Joulusta lähtien. Käsittääkseni ihan peli kerrallaan mennyt tällä hetkellä Ässissä ja siirto on vielä mahdollinen. *(Peli kerrallaan siis tarkoittaa, että katsoo, nouseeko Ässät Poffeihin)

Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kai se poissuljettu vaihtoehto ole lähteä Venäjälle helmikuun alussa parin kuukauden komennukselle? Sitten paluu Suomeen ja ensi vuonna sama kuvio.

Luulisi Nikellä olevan jo sen verran rahaa, ettei parin kuukauden isokaan tili niin paljoa houkuttele, että vaihtaa mukavan kotielämän hotelli/lento-härdelliin Siperiassa josta nyt on kerran päässyt eroon.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kai se poissuljettu vaihtoehto ole lähteä Venäjälle helmikuun alussa parin kuukauden komennukselle? Sitten paluu Suomeen ja ensi vuonna sama kuvio.

Itse olin aivan samoilla linjoilla teikäläisen kanssa. Ässät saa kelpo korvauksen, Nikke vetää parin kuukauden palkkasoturit, venakoilta rahat pois ja sitten takaisin perheen pariin Suomeen. Ei mikään mahdoton skenaario ja todennäköisesti win-win olisi tämä.

Vaikka Ässät olisikin jonkinlaisen nousun aloittanut, niin se ei jää yhdestä Hagmanista pitkässä juoksussa kiinni, että päästäänkö sinne pudotuspeleihin vai ei. Kuten jo todettu, niin tuolla pistetehtailulla alkaa satamaan hyviä tarjouksia pöydälle, niinkuin vettä normaalisti tammikuussa (ei ku). Nähtäväksi jää käyttääkö Nikke jonkin näistä korteista. En näkisi mahdottomana, että käyttää.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
...välimatkat Suomessa eivät kovin hirvittäviä ole. Siis perhesyitä miettien.

No tietenkin jos verrataan johonkin Venäjään, Yhdysvaltoihin tai Kanadaan. Suomi on kuitenkin pinta-alaltaan kohtalaisen suuri maa varustettuna järkyttävän huonolla julkisella liikenteellä ja yleensä se ainoa liikkumismuoto onkin oma auto. Jos perhe asuu Porissa, niin oikeastaan ainoa liikkumismahdollisuus perheen luokse on oma auto järkyttävän huonoja teitä pitkin. Olen itse opiskellut muutaman tunnin ajomatkan päässä Porista, ja puoliso työskenteli ja asui Porissa. Tuo reissaaminen rasitti enemmän kuin osasin odottaa ja söi varmasti melko paljon voimavaroja opiskelusta. Voin vain kuvitella kuinka paljon se vie voimia harjoittelusta ja pelaamisesta.

Herra Perkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulisi Nikellä olevan jo sen verran rahaa, ettei parin kuukauden isokaan tili niin paljoa houkuttele, että vaihtaa mukavan kotielämän hotelli/lento-härdelliin Siperiassa josta nyt on kerran päässyt eroon.

Rahan lisäksi miestä saattaa kiinnostaa "isot valot" muussakin mielessä. Olisihan se varmasti itsensä haastamista ja todistelua (itselle ja muille) siitä että taidot riittää vielä isommissakin kuvioissa.

... Jos perhe asuu Porissa, niin oikeastaan ainoa liikkumismahdollisuus perheen luokse on oma auto järkyttävän huonoja teitä pitkin...

Muistanko oikein, että Hagmaneilla oli asunto myös jossain pääkaupunkiseudulla? Eli jos pelit jatkuisi vaikka HIFK:issä, niin sieltä ei joka ilta tarvi ajella Poriin ja toisaalta perhe voi tulla Tsadiin kun huvittaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy