Niklas Frimanin isä on pelannut vastustajan paidassa, kun olen käynyt ensimmäisen kerran katsomassa Jokereiden jääkiekko-ottelua syksyllä 1988. Siitä kaikki kohdallani alkoi ja nyt ympäri käydessä sekä yhteen jälleen tullessa Kari-Pekan poika saa kunnian jatkaa uraansa kauneimmassa mahdollisessa nutussa - tai ainakin kauneimman mahdollisen logon alla. Yhtään en tiedä, millaisella kuosilla alkavalla kaudella Jokerit edustaa.
Niklas Frimanin otteet harjoitusotteluissa jättivät toivomiselle melkoisesti varaa. Luotan kuitenkin edelleen siihen, että pelitavan iskostuessa selkäytimeen Niklas löytää roolinsa joukkueesta. Roolin, jonka hän kunnialla pystyy suorittamaan. Puolustamisen aakkoset ja peruspakin pelikirja eivät ole Niklas Frimanille liian haastavat, mutta miten hän suhteuttaa tämän siihen, mitä muu joukkue (valmennus) häneltä odottaa. Liian varmaa ei mielestäni voi alkaa pelata, osa puolustamista on kuitenkin kunnioittaa kaukalossa olevia sinisiä viivoja sekä kiekolla että ilman sitä. Älä valu ja iske tehokkaasti sekä oikea-aikaisesti. Taistele Niklas Friman, minä olen täysillä sinun puolellasi.
Kirjoitinkin jo aikaisemmin tähän ketjuun, että Friman on tehnyt keväällä ja kesällä ihan sikana duunia. Uskon, että tuo työ tuottaa jollain aikavälillä onnistuneita suorituksia otteluissa.