Niinistö presidenttikisaan

  • 23 673
  • 351

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Lapanen kirjoitti:
Että nyt ketjun otsikostakin tulisi välillä puhetta, niin olen tyytyväisenä laittanut merkille kaikkien kolmen pääehdokkaan feministisen kannan keinohedelmöityksen sallimisesta naispareille.

Niinistö sallisi keinohedelmöityksen myös parisuhteensa rekisteröineille miespareille.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Ja Cubelle vielä: Mitä luulet, miksi RKP:n Elisabeth Rehn sai vuonna 1994 ensimmäisellä kierroksella toiseksi eniten (22 %) ääniä? Vaaleissa oli hänen lisäkseen vain yksi nainen: Eeva Kuuskoski (2,6 %). Sitten vuonna 2000, kun mukana olivat myös Halonen, Uosukainen ja Hautala, sai Rehn vain 7,9 % äänistä. Mistäköhän tuo mahtoi johtua.
Vaikea sanoa, kun olin tuolloin 10-vuotias, enkä kovin tarkkaan tapahtumia seurannut (tai ole niistä lukenut jälkeenpäin). Arvokysymyksiä epäilisin edelleen, mutta mene ja tiedä, kun en taustoja tunne riittävästi.

JimmyMac kirjoitti:
En luule mitään, vaan tiedän. Sillä näin olen kuullut joidenkin naisten sanovan.
Tämä keskustelu lähtee vähän jo uriltaan ja tuntuu, että se oma kantanikin on jossain vaiheessa muille sekoittunut. Missään vaiheessa sitä en ole väittänyt, ettei tällaisiakin naisia löydy, jotka äänestävät jotain ehdokasta pääasiassa sukupuolen perusteella. En kuitenkaan millään usko, että heitä on enemmän kuin miehiä, jotka äänestävät Niinistöä tai Soinia tai ketä tahansa muuta sen takia, että nämä ovat miehiä. Monelle tuntuu Jatkoajassakin olevan kova pala, että meillä on nainen presidenttinä.

Vastustin tässä ketjussa ennen kaikkea sitä tapaa, millä toit asiaa esille. Mielestäni loit jossain vaiheessa vaikutelmaa siitä, että naiset äänestävät mielestäsi jotenkin tyhmemmin kuin miehet ja että heidän äänensä eivät ole yhtä perusteltuja. Se oli mielestäni tarpeetonta, koska uskon sukupuolten väliseen älylliseen tasa-arvoon ja ajatus siitä, että naisehdokas menestyy vain koska on nainen tuntui mielestäni takapajuiselta.

Tuohon ylläolevaan ei tarvitse muuten vastata, koska mielestäni korjasit jo tätä käsitystä aiemmissa viesteissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös