Niilo Halonen, Helsingin IFK

  • 125 029
  • 905

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Maalivahtipeli on 90% joukkueen suorituksesta. Kun sulla on ylivoimaisesti playoffien paskin maalivahti, niin on suoranainen ihme, että sarja on 2-2.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Viimeinen kerta hallilla, jos HIFK:lla ei ole maalivahtia. Tuo kaveri ei saa edes rantapalloa kiinni. Vitun valmentajat, jotka eivät toisen maalin jälkeen vaihtaneet Taposta maaliin. Tuo on sellainen harrastelijaporukka, että ei pahempaa ole nähty liigassa. Halosen ura HIFK:ssa on ohi, paska mikä paska.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En muista näin heikkoa maalivahtia meidän playoffeissa koskaan nähneeni. Täysin luokaton suoritus.
Toisen lempijoukkueeni kohdalla olen kerran todistanut vastaavaa suorittamista. Kaudella 2011-12 Penguins-Flyers sarjassa Fleury päästi aivan joka kudin läpi eikä se sarja päättynyt Penguinsin kannalta suotuisasti. Fleury toki jatkoi Penguinsissa vielä pitkään, mutta oli tulevissa parissa mestaruudessa kakkosmaalivahti.

Kysymys kuuluu näettekö Halosella enää uraa IFK:ssa? Aika helvetin vaikea olisi lähteä ensi kauteen Halonen ykkösmaalivahtina.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Toisen lempijoukkueeni kohdalla olen kerran todistanut vastaavaa suorittamista. Kaudella 2011-12 Penguins-Flyers sarjassa Fleury päästi aivan joka kudin läpi eikä se sarja päättynyt Penguinsin kannalta suotuisasti. Fleury toki jatkoi Penguinsissa vielä pitkään, mutta oli tulevissa parissa mestaruudessa kakkosmaalivahti.

Kysymys kuuluu näettekö Halosella enää uraa IFK:ssa? Aika helvetin vaikea olisi lähteä ensi kauteen Halonen ykkösmaalivahtina.
Paha lähteä näin kesken pelin spekuloimaan. Tällä hetkellä kaikille kenkää. Heti. Vitun nynnyt.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kyllä Halosen ura HIFK:ssa on käytännössä ohi. Ei häntä voi ajatella ykköseksi ja kakkosen rooli mieluummin Taposelle ja Vinnille. Huomenna Taponen maalille ja Vinni varalle, vai luovutetaanko kokonaan? Vituttaa tuo Salmelainen ja valmennus, puuhastelijoita eikä yhtään enempää. Halonen yrittää tehdä sen, mihin kyvyt riittävät, ne vain ovat liian heikot.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskon että saattoi olla hyvinkin suunnitelmana lähteä ensi kauteen Halonen ykkösenä. Näiden pudotuspelien jälkeen se ei ole enää uskottavuuden nimissä mahdollista. Jopa Salmelainen ymmärtää tämän. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä heittää trooli mereen.
 

Tykinkuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkohan tuon on olla keskenkuntoinen/hajalla, näkeehän sen jo tosta liikkeestäkin ja yleisestä epävarmuudesta. Olihan se pitkään pelaamatta ja sitten melkein suoraan pleijareihin ineen.

Mun mielestä perustaso ei riitä IFKn ykköseksi mutta eihän se nyt noin paska ole miltä nyt näyttää.

Eihän se sen vika ole että sitä peluutetaan väkisin.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka ei tietenkään ole kiva kivittää Halosta, mutta mun mielestä on turha alkaa täällä keksiä Haloselle mitään loukkaantumista. Halonen on ollut valitettavasti koko pleijarisarjan luvalla sanoen paska ja ei se paska siitä selittelemällä muutu. Se taas ei ole Halosen vika ettei valmennuksessa osata reagoida tilanteisiin nopeammin.

Nyt on korkea aika antaa Taposelle mahdollisuus, niin sitten voidaan ainakin todeta, että on yritetty. Jos huomenna Halonen pelaa pitäisi kaikki siitä päättävät erottaa tehtävästään välittömästi.
 

Tykinkuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei täällä kukaan kiistä sitä että Halonen on ollut paska imuri, se että se johtuu puolikuntoisuudesta ei sitä asiaa miksikään muuta. Lähinnä en nyt lähtisi ihan tohon paskanheittoon että toivottavasti kaverin ura IFK:ssa on ohi ja ettei muka ole sm-liigatason veska.

Mun mielestä kunnossa ollessaan ihan kelvollinen kakkonen, ykkösen pitää olla ihan jotain eri tasoa kuin Garteig. Se oli Salmelaisen moka kun ei Kahvaran tyyliin vahvistanut maalivahtiosastoa kun Halonen oli paskana ja Garteig torjui joka pelin, se on puolestaan taas valmennusjohdon moka että Taposta ei ole ajettu aiemmin sisään.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei täällä kukaan kiistä sitä että Halonen on ollut paska imuri, se että se johtuu puolikuntoisuudesta ei sitä asiaa miksikään muuta. Lähinnä en nyt lähtisi ihan tohon paskanheittoon että toivottavasti kaverin ura IFK:ssa on ohi ja ettei muka ole sm-liigatason veska.

Mun mielestä kunnossa ollessaan ihan kelvollinen kakkonen, ykkösen pitää olla ihan jotain eri tasoa kuin Garteig. Se oli Salmelaisen moka kun ei Kahvaran tyyliin vahvistanut maalivahtiosastoa kun Halonen oli paskana ja Garteig torjui joka pelin, se on puolestaan taas valmennusjohdon moka että Taposta ei ole ajettu aiemmin sisään.
Ehdottomasti liigatason maalivahti. Jotenkin vaikea tilanne. Oli loukkaantumiseen saakka hyvällä voittavan maalivahdin tasolla. Ja sen suhteen luotto kevääseen oli kova, ilmeisesti siellä nyt sitten on viellä jotain loukkia alla. Silti itse lähtisin Halosen kanssa ensikauteen, kunhan rinnalle saadaan joku oikeasti joskus voittanutkin maalivahti.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Sivuttaisliike heikko. Se on hyvin scoutattu. Lisäksi tulee liikaa ulos sivulle maalilta. Niinpä vastustaja yrittää vanhanaikaista. Mutta tänään yksinkertaisesti imaisi. Upotti saman tien joukkueen. Ei voi odottaa että playoffeissa tarvitaan kuusi maalia voittoon. Ei ikinä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Vaikka ei tietenkään ole kiva kivittää Halosta, mutta mun mielestä on turha alkaa täällä keksiä Haloselle mitään loukkaantumista.
Yep tähän vahva sama.
Jos sinulla on loukkaantuminen etkä pysty antamaan 100% suoritusta joukkueelle niin jäät sitten sivuun.
Silloin kun puet paidan päälle ja hyppäät askiin niin silloin pitää pystyä antamaan se 100% suoritus.
Erittäin pettynyt jos Halonen aloittaa Turussa huomenna. Nyt pelataan sarjaa jossa vaaditaan enäään kaksi voittoa. Enään ei ole mahdollisuutta antaa vastustajalle 4-0 johtoa eteen. Toivon mukaan Halonen saa itsensä vielä kasattua. Ikävä kyllä en vain millään näe että mies tänä vuonna pelaa maalissa ellei Taponen sula ihan täydellisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdottomasti liigatason maalivahti. Jotenkin vaikea tilanne. Oli loukkaantumiseen saakka hyvällä voittavan maalivahdin tasolla. Ja sen suhteen luotto kevääseen oli kova, ilmeisesti siellä nyt sitten on viellä jotain loukkia alla. Silti itse lähtisin Halosen kanssa ensikauteen, kunhan rinnalle saadaan joku oikeasti joskus voittanutkin maalivahti.
Luotto on kova, toivottavasti ensikaudella on rosterissa. En tiedä aikaisemman loukkaantumisen syytä, mutta, jos korona niin ei välttämättä ole annettu toipumiseeen tarpeeksi aikaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On oikeasti henkisesti kova paikka nuorelle maalivahdille ykkösveskarina ja lähtökohtaisesti ehkä myös ainoana veskarina pleijareihin. Halosella ei ollut allaan yhtä ainutta pudotuspeliä ennen tätä kevättä ja nyt suoraan sairastuvalta maaliin kantamaan paljosta vastuuta. Mä en missään nimessä, enkä missään olosuhteissa syytä Halosta mistään. Ja toivottavasti Nippe ei itsekään syytä. Toivon, että Garteig antaa Nipelle nyt sen tuen, mitä nuori mies tarvitsee ja näin uskon olevankin.

Fakta on se, että Halosella ei ole "kaikki kunnossa", eikä hän ole pelannut sillä tasolla, millä odotettiin. Mutta rehellisyyden nimissä, koko joukkue on pelannut niin isosti päin persettä, että ei tätä voi yksin Halosen piikkiin kaataa. Ei ole Nipeltä tullut kauheasti apuja silloin, kun niitä olisi eniten tarvittu, mutta eihän me nyt oikeasti suolata yksin Halosta siitä, että omissa soi alvariina. Kukaan ei hyödy siitä, että Halosen itseluottamusta nujerretaan vielä vähän lisää omien fanien toimesta.

That said, Halosen paikka ei enää tässä sarjassa ole aloittavana maalivahtina. Katsotaan seuraavassa sarjassa sitten. Mutta eivät noi maalit ole yksinomaan veskarin surkeaa imurointia, vaan kyllä siellä on kollektiivisesti pettänyt omassa päässä moni asia samaan aikaan. Sen varaan ei voi laskea kukaan kenttäpelaaja, että veskarilla on jumalmoodi päällä. Sellainen on korkeintaan mukava yllätys.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On oikeasti henkisesti kova paikka nuorelle maalivahdille ykkösveskarina ja lähtökohtaisesti ehkä myös ainoana veskarina pleijareihin. Halosella ei ollut allaan yhtä ainutta pudotuspeliä ennen tätä kevättä ja nyt suoraan sairastuvalta maaliin kantamaan paljosta vastuuta. Mä en missään nimessä, enkä missään olosuhteissa syytä Halosta mistään. Ja toivottavasti Nippe ei itsekään syytä. Toivon, että Garteig antaa Nipelle nyt sen tuen, mitä nuori mies tarvitsee ja näin uskon olevankin.

Fakta on se, että Halosella ei ole "kaikki kunnossa", eikä hän ole pelannut sillä tasolla, millä odotettiin. Mutta rehellisyyden nimissä, koko joukkue on pelannut niin isosti päin persettä, että ei tätä voi yksin Halosen piikkiin kaataa. Ei ole Nipeltä tullut kauheasti apuja silloin, kun niitä olisi eniten tarvittu, mutta eihän me nyt oikeasti suolata yksin Halosta siitä, että omissa soi alvariina. Kukaan ei hyödy siitä, että Halosen itseluottamusta nujerretaan vielä vähän lisää omien fanien toimesta.

That said, Halosen paikka ei enää tässä sarjassa ole aloittavana maalivahtina. Katsotaan seuraavassa sarjassa sitten. Mutta eivät noi maalit ole yksinomaan veskarin surkeaa imurointia, vaan kyllä siellä on kollektiivisesti pettänyt omassa päässä moni asia samaan aikaan. Sen varaan ei voi laskea kukaan kenttäpelaaja, että veskarilla on jumalmoodi päällä. Sellainen on korkeintaan mukava yllätys.

Totta. Sanoisin, että Halosen esitykset luisuivat tähän pisteeseen vähän onnettomassa kierteessä, ja nyt on tämän kauden osalta eväät syöty.

On normaalisti todella hyvä veskari, mutta on joutunut nyt tosi epäreiluunkin rakoon ottaen huomioon mikä on historia playoffien alla. Nyt ei kyllä kulje yhtään, mutta en minä siitä likasankoa vain Niilon niskaan kaataisi, vaan vastuulliset istuu muualla. Pelillisesti ei toki riitä ja tänään olisi nähdäkseni kolme pitänyt ottaa. Paikan ei pitäisi olla tällä hetkellä tolppien välissä, ja IFK taisi sen itsekin Niilon osalta Garteig-peluutuksessaan tiedostaa.


Edit. Lisätty "ei" - sana, muuttaa lauseen merkityksen täysin.
 
Viimeksi muokattu:

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä pudotuspelisarja ollut lähtökohtaisesti todella haastava tilanne Haloselle. Toisaalta taas; koko kauden on hoettu, että Halonen on ykkösmaalivahti ja ykkösen nyt vain pitää pystyä kantamaan kaikki mahdolliset paineet, joita ratkaisupelit tuo tullessaan. Kaikki muu on liian vähän. Jos ykkönen ei tähän kykene, niin silloin katse kääntyy siihen suuntaan joka kokoaa joukkueen.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Jos Halonen haluaa olla tulevaisuuden ykkönen, niin kyllä pään pitäisi kestää paremmin. Tällä hetkellä ylipelaa, kuten Turussa ja tänään sitten aivan luokaton esitys. Jos taustalla on jotain loukkaantumista, mikä vaivaa vielä, ymmärrän, mutta muuten ei tule ykkönen olemaan HIFK:ssa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos Halonen haluaa olla tulevaisuuden ykkönen, niin kyllä pään pitäisi kestää paremmin. Tällä hetkellä ylipelaa, kuten Turussa ja tänään sitten aivan luokaton esitys. Jos taustalla on jotain loukkaantumista, mikä vaivaa vielä, ymmärrän, mutta muuten ei tule ykkönen olemaan HIFK:ssa.

Joo, Niilolla ei tällä hetkellä varmaan kestä pää.

Mutta yleisesti luulen syyn olevan siihen tuo tilanne missä mies velloi ennen pudotuspelejä. Enkä fyysisestä kondiksestakaan ole ihan varma.

Normaalikaudella luulen , että Niilo voisi olla ihan kärkiveskareita myös pudotuspeleissä, mutta kyllä siihen taitaa ensi kaudeksi vielä backup-kirittäjän tarvita. Mutta sitten on Taponen. Jompi kumpi siirtyy pois uuden veskarin tullessa, ja luulen sen olevan Roope, jolle soisi kyllä näytönpaikan jossain muualla, jos IFK vielä jatkossakin Halosen remmissä pitää.


Itse pitäisin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä pudotuspelisarja ollut lähtökohtaisesti todella haastava tilanne Haloselle. Toisaalta taas; koko kauden on hoettu, että Halonen on ykkösmaalivahti ja ykkösen nyt vain pitää pystyä kantamaan kaikki mahdolliset paineet, joita ratkaisupelit tuo tullessaan. Kaikki muu on liian vähän. Jos ykkönen ei tähän kykene, niin silloin katse kääntyy siihen suuntaan joka kokoaa joukkueen.

Kuka on hokenut? Jotkut Garteigiin pettyneet kirjoittelijat täällä korkeintaan. Ja niillähän ei ole väliä, koska täällä nyt itketään milloin mistäkin. Kausi oli rakennettu sen varaan, että meillä on tandemi. Ja runkosarjan loppua kohden näyttikin siltä, että meillä on itse asiassa hyvin pullat uunissa. Kunnes sitten Garteig loukkaantui ja Halonen joutui haastavaan paikkaan, koska oli itse ilman pelituntumaa ja ollut pitkään muutenkin poissa. Ja kappas, yhtäkkiä oletkin ykkösmaalivahti ja kakkosena joku teinipoika.

Mulla Garteig oli tandemin toinen veskari koko kauden ja suurimmat odotukset pleijareissa. Ei niinkään peliesitystensä vuoksi, vaan siksi, että tiesin, että pää hänellä kestää kyllä. Ja sillä pääsee pleijareissa jo aika pitkälle. Kokemuksen merkitystä ei voi liikaa korostaa, mutta onnellisten tähtien alla myös noviisit voivat onnistua. Meillä vain niin kovin harvoin on niitä onnellisia tähtiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös