Nightwish

  • 825 935
  • 3 714

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lieksa-biisi hakkaa kaikki uuden levyn biisit 100-0
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
While Your Lips Are Still Red (menikö kappaleen nimi oikein?), ei kyllä taida olla NW-biisi, ainakaan sillä nimellä sitä ei mielestäni ole mainostettu, vaan Tuomas Holopainen & Marco Hietala. Toki siinä nyt taitaa olla melkein koko NW mukana, että makuasia se kaiketi on, mihin projektiin yhdistää. Itse en vaan ole mieltänyt suoranaisesti bändin tuotokseksi, vaan noiden kahden herran. Elokuvamusiikkia.

Upea biisi se joka tapauksessa on ja teki minuun valtavan vaikutuksen leffassa. Mielestäni sopi siihen täydellisesti, vaikka monet kriitikot onkin sen olemassaolon leffassa tyrmännyt.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
http://uk.youtube.com/watch?v=7ZG4WqjZ-Mo&mode=related&search=
Bye Bye Beautifulin musiikkivideo. Ei vissiin ollut vielä täällä.

Edit: Parempi video.

Hmm...Marcon osuudet toimivat helwetin hyvin, mutta kokonaisuudesta jää se jokin puuttumaan. Vähän jäi sellainen hmv olo tuon jälkeen. Olisin odottanut kakkossinkkuna master passion greediä tai 7 days to the wolvesia. Pitäähän tuo lätty toki hankkia ja tuomita se vasta muutaman kuuntelun jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihan hyvältä kuullostaa tämä uusi Nightwish. Tarjan ääntä kaipaa varmaan joissain vanhoissa biiseissä, mutta muuten luotan kyllä Anetteen. Amaranth on hyvä kipale, mielenkiinnolla odotan täällä hehkutettuja muita uusia biisejä. Tuo Bye bye beautiful ei iskenyt kovin kovaa.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
While Your Lips Are Still Red (menikö kappaleen nimi oikein?), ei kyllä taida olla NW-biisi, ainakaan sillä nimellä sitä ei mielestäni ole mainostettu, vaan Tuomas Holopainen & Marco Hietala. Toki siinä nyt taitaa olla melkein koko NW mukana, että makuasia se kaiketi on, mihin projektiin yhdistää. Itse en vaan ole mieltänyt suoranaisesti bändin tuotokseksi, vaan noiden kahden herran. Elokuvamusiikkia.

Upea biisi se joka tapauksessa on ja teki minuun valtavan vaikutuksen leffassa. Mielestäni sopi siihen täydellisesti, vaikka monet kriitikot onkin sen olemassaolon leffassa tyrmännyt.

Virallisesti Nightwish-biisi, vaikka bändistä ei ole siinä kuin 3/5 (Jukka Nevalainen em. lisäksi). Syynä on lähinnä se, että Holopainen ei omien sanojensa mukaan julkaista MITÄÄN omalla nimellään.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Virallisesti Nightwish-biisi, vaikka bändistä ei ole siinä kuin 3/5 (Jukka Nevalainen em. lisäksi). Syynä on lähinnä se, että Holopainen ei omien sanojensa mukaan julkaista MITÄÄN omalla nimellään.
Mikäs tähän on syynä?

Mainio slovari tuo WYLASR, vaikka melodiakulku paikoitellen huomattavasti Evaa muistuttaakin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mikäs tähän on syynä?

Mainio slovari tuo WYLASR, vaikka melodiakulku paikoitellen huomattavasti Evaa muistuttaakin.

Soundissa Tuomas siitä puhui, ei vaan halua. Sen tarkemmin ei syitä eritellyt.

15 tuntia on ollut Dark Passion Play myynnissä ja saldo on 42 000 kpl myytyä levyä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kyllä uppoaa uusi lätty allekirjoittaneeseen. Kaikki elementit, joiden takia olen orkesterista aiemminkin pitänyt, ovat tallella. Keikkaa odotellessa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En ole halunnut hakea netistä noita sinne vuotaneita biisejä, vaikka vastaan ovatkin tulleet. Haluan kuunnella levyn sen ilmestymispäivänä. Mutta ne kaksi mitä olen kuullut (eli Eva ja Amaranth) ovat aivan kelpo biisejä ja jos kaikki kommentit siitä että ne ovat levyn heikoimpia pitävät paikkansa on odotettavissa saatanan kova levy.
Hyvää kannatti odottaa. Saatanan hyvä levy on kyseessä. Toisaalta yksikään biisi ei mene ylitse muiden, mutta ei mene myöskään alitse.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kohta pitää lähteä tarkastamaan bändin nykykunto Tavastialle, voisikin alkaa pikkuhiljaa siirtymään keskustaan muutamalla binille. Huomenna sitten seuraa raporttia miltä näytti ja kuullosti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
15 tuntia on ollut Dark Passion Play myynnissä ja saldo on 42 000 kpl myytyä levyä.
Tuo 42000 on kauppoihin tukusta tilattu määrä, ei vielä kotiin kannettuja eli sinä mielessä tuo 15 tuntia ei liity asiaan mitenkään. No joka tapauksessa varmasti lopulta kolkuttelee Oncen myyntilukuja.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Uusi pitkäsoitto vaikuttaa tosiaan näin parin kuuntelun jälkeen tasaisen vahvalta. Yhtään Ghost Love Scorea ei löydy, mutta sitä tuskin oli realistista edes odottaa.

Ainakin Cadence Of Her Last Breath, Sahara ja For The Heart I Once Had ovat allekirjoittaneen jo vakuuttaneet.

Mielenkiintoisin yksityiskohta muuten löytyy Tuomaksen Tarjalle suuntaamasta yksinpuhelusta "Bye Bye Beautiful", jonka kertosäe päättyy varsin paljon kysymyksiä ja vihjauksia herättävään lauseeseen "You chose the long road but we'll be waiting"...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienolta levyltä vaikutti. En ole koskaan ollut tosiaan mikään Nightwish-fani, enkä usko että minusta tulee nyttenkään, mutta kyllä tämä vakuutti pääasiassa enemmän kuin yksikään noiden levy aiemmin. Anette toimii aivan loistavasti äänenä yhdessä Hietalan kanssa, ihan eri tavalla mitä Turunen toimi. Ihan umpihuonoja biisejä ei ollut yhtään, osa toki ainakin alkuun vähän mitäänsanomattomia väliinputoajia.

Eniten miellytti avausraita, joka oli minun makuuni sopivan pitkäkin. Näin sitä pitää Tuomas! Upeita kohtia pitkin matkaa. Amaranth on myös hieno, vaikkakin vähän popahtava ja hittimateriaalia. Tarttuva silti. Sahara miellytti ehkä eniten, tässä erityisesti Anetten ääni toimii upeasti ja arabialaissävyiset mystiset äänimaailmat ja soiton väkevyys teki vaikutuksen. Mainiota. Lisäksi nuo keltihtävät biisit oli myös mieleen loppupuolilla.

Varmasti tulee kuunneltua uudemmankin kerran. Nightwish jysäytti, epäilijät kavahtakoot.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anette toimii aivan loistavasti äänenä yhdessä Hietalan kanssa, ihan eri tavalla mitä Turunen toimi.

Totta. Ja jotenkin tuntuu että Anette on antanut bändille paljon enemmän vaihtoehtoja ja mahdollisuuden laajentaa skaalaa. Tarja kuitenkin klassisille laulajille tyypilliseen tapaan on varsin yksipuolinen laulaja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on vähän sama tilanne kuin Raikkaalla, eli en fani ole ollut, eikä minusta sellaista varmasti tulekaan, mutta tykkään kyllä näistä uusista sen mitä nyt olen ehtinyt Youtubesta kuunnella. Seven days to the Wolves, Master Passion Greed ja Amaranth ainakin iskevät. Amaranthia saa haukkua kuinka helpoksi kappaleeksi tahansa, se vain rullaa kivasti, ja se riittää mulle. Taas soi tuo viikko susille, todella hyvä biisendaali. Voi olla, että ensimmäinen NW tulee sampion hyllyyn tämän myötä.

Anetten ääni kestää mielestäni kuuntelua paremmin kuin Tarjan oopperointi. Tarjaa varmasti kaipaa joissain vanhoissa vedätyksissä, kuten Sleeping Sun, mutta jotenkin tuo Anetten ääni on moni-ilmeisempi ja sopii hyvin Marcon äänen kanssa yhteen.
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Bai bai babe

Mielenkiintoisin yksityiskohta muuten löytyy Tuomaksen Tarjalle suuntaamasta yksinpuhelusta "Bye Bye Beautiful", jonka kertosäe päättyy varsin paljon kysymyksiä ja vihjauksia herättävään lauseeseen "You chose the long road but we'll be waiting"...

Tämä iski itsellekkin korvaan, kun kuulin kappaleen tänä aamuna ensimmäistä kertaa. Mukavia piiloviestejä. Mikäs olisikaan parempaa mainosta, kun vaihtaa solistia ryminällä pariin kertaan...
Tuo Aneten heiluminen kyllä ärsyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tietääkö kukaan, milloin DPP julkaistaan ulkomailla, vai julkaistiinko se jo eilen ja missä?

Kyselen tätä ihan tyhmyyttäni. Harkitsin pitkään, että kannattaako tähän ketjuun edes tulla räpeltämään, kun täältä saa kuitenkin turpiinsa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muistelsin lukeneeni, että 28. päivä julkaistaisiin muualla.
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Oijoi, näyttää lupaavalta kyllä tuo keikkalista. Everdream, Dark chest of wonders ja Slaying the dreamer... Nuo biisit mie haluankin kuulla keikalla! 11.12 odotellessa..

Eiliseltä keikalta pätkä Everdreamia ja Evaa. Keikka oli täyttä parhautta ja voin sanoa, että Nettan pesee Turusen livenä 100-0. Nyt siellä lavalla on BÄNDI eikä patsasteleva diiva & pojat.
 
Viimeksi muokattu:

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Mahtava keikka ainakin omasta mielestäni. Kolmas Nightwishin konsertti, jonka olen nähnyt ja mielestäni selkeästi paras. Uudet biisit toimivat upeasti, etenkin The poet and the pendulum oli parhautta. Toinen kohokohta itselleni oli Ever Dream.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Japsipainoksen bonusbiisi The Escapist olisi kyllä mahtunut itse levylle ja komeasti. Hieno kipale ja menisi heittämällä parhaimmistoon myös itse levyllä. Taitaneen julkaista seuraavan sinkun b-puolena Suomessa.

Mitäs muuta sitä itse levystä osaisi sanoa yhden kuuntelukerran perusteella. Avausraita kuulosti loistavalta, mutta sitten iski lievä pettymys. Ihan ok tavaraa levy täynnä, mutta ei ehkä kuitenkaan niin hyvää kuin odotin. No, kuunnellaan lisää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jumantsuigeli, tuo 7 days to the Wolves on tajuttoman kova kappale! Eikä ole edes ainoa, esim. The Islander on hieno, hiukan erilainen NW kappale. Hyvä te!
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Japsipainoksen bonusbiisi The Escapist olisi kyllä mahtunut itse levylle ja komeasti. Hieno kipale ja menisi heittämällä parhaimmistoon myös itse levyllä. Taitaneen julkaista seuraavan sinkun b-puolena Suomessa.

Tuo the Escapist näyttäisi olevan mukana myös iTunesista ostetettaessa.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös