Nightwish

  • 836 373
  • 3 772

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Ihan huttua oli tämä uutuus kolmen pyöräytyksen jälkeen. Vaikea löytää mitään tarttumapintaa vaikka siellä keskellä koetettiin jopa hieman yltyä rymistelemäänkin. Joku vääräleuka voisi todeta että ei ihme jos tämän myötä ei huvita lähteä kiertelemään...
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jotain tuossa miksauksessa on mennyt karmivalla tavalla pieleen, etenkin kertsin kohdalla puuroutuu täysin kun soitto menee junttaukseksi ja päälle tuodaan nuo kaikki lisukkeet. Jansen yksinkertaisesti hukkuu tuonne.

Itse biisikin ensikuulemalla kuin joku AI:n tekemä kollaasi muutaman viime levyn aikaisesta menosta, eli eipä sen isompia säväreitä suuntaan tai toiseen. Ei huono, mutta ei toisaalta mitään spessuakaan, ja vähän huvittaa nuo uhmakkaat puheet jostain 10-minuuttisesta sinkkubiisistä, kun tääkin on lopulta sen vähän päälle neljä minsaa kun otetaan parin minuutin turhat intro ja outrot pois. Radioita varten joku saksittu versio löytyy jo varmasti, tai sitten soittavat biisiä itse ilman noita "turhia" lisukkeita.

Hirveän inspiroituneelta tämä ei nyt vaan kuulostanut, mikä on bändin historian huomioonottaen harmi, mutta toisaalta nykytilanteeseen peilaten ihan ymmärrettävää.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
...samaa biisiä ollaan kuunneltu monen kirjoittelijan kanssa. Jos tämä on keihäänkärki niin miten alhaalla se rima on muun albumin osalta?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Altec

Jäsen
Tiedostettu juttu tämä kertosäe. Onko se sitten hyvä - en tiedä.
 

Liitteet

  • image.png
    image.png
    20,8 KB · kertaa luettu: 218

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
...samaa biisiä ollaan kuunneltu monen kirjoittelijan kanssa. Jos tämä on keihäänkärki niin miten alhaalla se rima on muun albumin osalta?
Toisaalta sitten 'Endless' -levyn kärkisinkku 'Élan' oli mielestäni ehkä tylsintä Nightwishia koskaan. Levy oli kuitenkin ihan onnistunut kokonaisuus. Élanin skippaan edelleen lähes joka kerta, kun levy on soitossa.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että ei tämä ensimmäinen sinkku nyt ainakaan odotuksia nostattanut.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Ei tämä sinkku nyt itsellänikään mitään kovin kummoisia väristyksiä aiheuttanut, mutta minusta pitää ottaa huomioon se, ettei Holopainen (enää, jos koskaan) tee näitä pelkkä kaupallinen menestys mielessä ja tietää varmasti itsekin, että jakaa kuulijoiden mielipiteitä.

Jos haluaisi, niin takuulla pystyisi heittämään sellaisia rapian kolmen minuutin takuuvarmoja isoon massan uppoavia ja meneviä hittejä, mutta haluaa selkeästi jotain muuta.

En nyt koko albumia pelkästään yhden sinkun perusteella vielä tuomitsisi.
 

rpeez

Jäsen
Ei tämä sinkku nyt itsellänikään mitään kovin kummoisia väristyksiä aiheuttanut, mutta minusta pitää ottaa huomioon se, ettei Holopainen (enää, jos koskaan) tee näitä pelkkä kaupallinen menestys mielessä ja tietää varmasti itsekin, että jakaa kuulijoiden mielipiteitä.

Jos haluaisi, niin takuulla pystyisi heittämään sellaisia rapian kolmen minuutin takuuvarmoja isoon massan uppoavia ja meneviä hittejä, mutta haluaa selkeästi jotain muuta.

En nyt koko albumia pelkästään yhden sinkun perusteella vielä tuomitsisi.
Näinpä.

Täällä negailun perusteella ilmeisesti odotetaan Nightwishilta jotain bangeria, mutta minusta Tuomas on lipumassa pois sellaisesta kokonaan. Itsekin toivoisin hieman helpompaa musiikkia, kaunista kyllä, mutta helpompaa.

Youtube kommenteissa ilmeisesti on löydetty biisin sanoma, koska kommentit on ylistäviä. Itse en tajunnut juuri mitään, Tuomaksen älykkyys ja tietotaso on liikaa. Hän tekee taidetta, niin se vain on.

Alun teksteistä päättyen "you are the dream of many ancestors" tarkoitus on kai sanoa, että saamme olla kiitollisia esi-isiemme ponnistuksista. Enempää en ole lyriikoihin tutustunut.

Edit. Ja musiikillisesti kappale ei ollut oikein makuuni.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Näinpä.

Täällä negailun perusteella ilmeisesti odotetaan Nightwishilta jotain bangeria, mutta minusta Tuomas on lipumassa pois sellaisesta kokonaan. Itsekin toivoisin hieman helpompaa musiikkia, kaunista kyllä, mutta helpompaa.
No ei odoteltu ei vaan lähinnä jotain laadukasta ja kiinnostavaa. Tietyllä tavalla jatkeltiin edellisen levyn boogieta. Sille albumille ei paljon kuunteluita herunut tässä taloudessa vaikka toinen on ollut aiemmin kovakin fani.
 

Jancky

Jäsen
Meidän taloudessa myös on NW-fani joka taisi kuunnella uusimman levyn kertaalleen. Itse luukutin tuota levyä todella paljon ilmestymisvuotenaan. En olekaan ollut suurin fani vaikka bändin kulta-ajan teoksista pidänkin. Edelliseltä levyltä jäi harmittamaan eniten se miten vähän Hietalaa oli käytetty.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pakko muuten kommentoida tuota uuden biisin musiikkivideota, että niin vain bändi löi taas jonkinlaisen maailmanennätyksen maailman syleilemisessä *hymiö*
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Olen samaa mieltä siitä, että tässä on tiettyä täytebiisimäistä fiilistä. Jotenkin How's the heartin tapaista huikeudenpuutetta, mikä ei ole hyvästä Nightwishin kohdalla - itse ainakin kaipaan NW:ltä sitä, että kaikki ihokarvat nousevat pystyyn, kappale jättää montun auki, ottaa kaiken huomion ja haastaa sekä tunne- että älypuolella. Sitä tässä ei ollut.

Miksauksen puolesta ymmärrän mitä moni on tarkoittanut, mutta itseäni tämä puoli ei haitannut. Minusta miksaus jopa palveli kappaleen musiikillista kokonaisuutta, vaikka onhan se sangen epätyypillistä, että päävokalistin laulu jää rivi-instrumentin virkaan. Toivon kyllä, että levyn muut laulut eivät ole miksattu näin.

Lopulta: Nightwishin kuuntelu studiolevyltä on vähän kuin (pahoitteluni mauttomasta vertauksesta!) paneminen kortsun kanssa: kivaa joo, mutta se viimeinen silaus fiiliksestä jää puuttumaan. Etenkin Floorin kanssa tämä on ollut selkeä piirre (siis se musiikin kuuntelukokemus). Niinpä odotellaan miltä homma alkaa kuulostamaan livenä ennen kuin annetaan lopullinen tuomio.

6+/10
 

Animal

Jäsen
Pakko muuten kommentoida tuota uuden biisin musiikkivideota, että niin vain bändi löi taas jonkinlaisen maailmanennätyksen maailman syleilemisessä *hymiö*
Kehaistaan videota kuitenkin sen verran, että tyylikäs video ja siitä tulee selville mitä Holopainen haluaa sanoa. Biisin puutteita se ei kuitenkaan poista.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kappaleesta tulee minulle mieleen elokuvan soundtrack jossa on laulua eikä bändilevy, ehkä Tuomaksen kannattaisi kokeilla siipiään jonkun elokuva parissa. Tosin Yövissyn kuuntelu jääny omalta osalta radiobiiseihin ja minusta tässä ei päästy niiden tasolle.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen samaa mieltä siitä, että tässä on tiettyä täytebiisimäistä fiilistä. Jotenkin How's the heartin tapaista huikeudenpuutetta, mikä ei ole hyvästä Nightwishin kohdalla - itse ainakin kaipaan NW:ltä sitä, että kaikki ihokarvat nousevat pystyyn, kappale jättää montun auki, ottaa kaiken huomion ja haastaa sekä tunne- että älypuolella. Sitä tässä ei ollut.
Minkään totaalisen monttu auki fiiliksen ja ihokarva reaktion puuttuminen ei itselleni ole enää nykyään mikään mittari NW:n kohdalla. Tässä kun bändiä on kuunnellut 90-luvulta asti, niin vaikeahan sellaista on enää saavuttaa edes Holopaisen, ainakin nyt itse koen niin. Oikeastaan minkään biisin on aika mahdoton enää olla joku uusi Creek Mary´s Blood tai vastaava

Lopulta: Nightwishin kuuntelu studiolevyltä on vähän kuin (pahoitteluni mauttomasta vertauksesta!) paneminen kortsun kanssa: kivaa joo, mutta se viimeinen silaus fiiliksestä jää puuttumaan. Etenkin Floorin kanssa tämä on ollut selkeä piirre (siis se musiikin kuuntelukokemus). Niinpä odotellaan miltä homma alkaa kuulostamaan livenä ennen kuin annetaan lopullinen tuomio.
Olet näemmä unohtanut, että mitään liveä ei tule. Bändihän jää nyt suoraan tauolle minimissään kolmeksi vuodeksi..

Floorin kohdalla on sanottava, että fiiliksen puuttuminen hänen aikakaudelleen menee paljolti sen piikkiin millä levyillä hän on ollut mukana. Aiemminkin olen sanonut, että EFMB on osin lähes kuuntelekelvottoman huono ja osin vain todella tylsää kamaa, melkoinen häpeätahra bändin diskografiassa. Ja sitten taas edellinen levy oli vain niin omituista materiaalia, vaikka ei sen puoleen ollutkaan sillä tavalla huono..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kappaleesta tulee minulle mieleen elokuvan soundtrack jossa on laulua eikä bändilevy, ehkä Tuomaksen kannattaisi kokeilla siipiään jonkun elokuva parissa. Tosin Yövissyn kuuntelu jääny omalta osalta radiobiiseihin ja minusta tässä ei päästy niiden tasolle.
Roope Ankka -teemalevy ainakin oli hyvä, melkeimpä 2000 -luvun parasta Holopaista. Toimisi varmasti jos tekisi elokuva soundtrackejä.

Mutta itseäni ainakin kiinnostaisi mitä tapahtuisi jos Tuomas oikeasti suivaantuisi kehnoihin arvosteluihin ja tekisi vaikka levyn ulkopuolelta biisin tai pari ihan perinteisessä bändikokoonpanossa ilman mitään orkestrointeja. Vois olla saatanan kovaa, tai sitten ei.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Oikeastaan minkään biisin on aika mahdoton enää olla joku uusi Creek Mary´s Blood tai vastaava
Itselleni on osunut useitakin huumaavan hyviä kokemuksia viimeisen kymmenen vuoden ajalta.

Olet näemmä unohtanut, että mitään liveä ei tule. Bändihän jää nyt suoraan tauolle minimissään kolmeksi vuodeksi..
Sitä kun on kuunnellut bändiä 90-luvulta saakka, niin jaksaa kyllä odotella. En tosin muistanut, että hiatus olisi ihan noin pitkä. Mutta siinähän se menee muuta puuhaillessa.

Aiemminkin olen sanonut, että EFMB on osin lähes kuuntelekelvottoman huono ja osin vain todella tylsää kamaa, melkoinen häpeätahra bändin diskografiassa.
Kyllä kait tällainenkin mielipide on pakko sallia. Tai siis ettei se laitonta ole. Minulle tuo on studioalbumina Nightwishin paras, vaikka Aneten ajan kaksi albumia menevät musiikkinsa osalta ohi. Tarjan tankeroaikaa taas en hyvällä muistele, ja radiokanava vaihtuu aina jos sitä tarjotaan. Aivan kammottava laulaja, mikä on vain korostunut Floorin myötä.

Siis miten voi olla pitämättä Yours is an empty hopesta, Shrudder before the beautifulista tai varsinkin Greatest show'sta? Hyvin vaikea ymmärtää...
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Jotenkin jäänyt vähän fiilis että onko jopa yritetty liikaa. Mielestäni Floorilla toimii nuo Anetten biisit erittäin hyvin kun ne on aika yksinkertaisiksi (suhteessa) kirjoitettu. Se on sitten säväyttävää kun Floor laulaa ne täydellisesti. Sitten on viellä hienosti varsinkin liveissä vuoroteltu eri instrumenttejä ettei mene tukkoon.

Nyt jää jotenkin itselle fiilis, että laitettiin liikaa ja meni vähän mössönsi. Vahmistimella ja studiokuulokkeilla oli ihan jees, mutta langattomilla kuulokkeilla ei jaksanut kuunnella loppuun kun meni niin mössöksi.

Pitänee nyt vielä antaa mahdollisuus mutta 5/10 ensireaktiona.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis miten voi olla pitämättä Yours is an empty hopesta, Shrudder before the beautifulista tai varsinkin Greatest show'sta? Hyvin vaikea ymmärtää...
Minulle tuon albumin huippuhetki on "Our Decades in the Sun". Käsittämättömän kaunis kappale.

Muutenkin yleisesti ottaen samoilla linjoilla kanssasi: musiikillisesti Nightwishin huippu oli Olzonin aikana. Turusen biisejä kyllä kuuntelee, mutta vähemmistössä ne on.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä nyt noudattaa sitä nyky-Nightwishin perusoiretta.

Sellaiset Sleeping Sunmaiset taivaankansiin kurkoittavat, komeat melodiakulut loistavat poissaolollaan ja orkestraatio-räimeellä puutteita kursitaan kasaan.

Sinällään iha jees, mutta kovasti kädenlämpöinen fiilis tästäkin jää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Animal

Jäsen
Sellaiset Sleeping Sunmaiset taivaankansiin kurkoittavat, komeat melodiakulut loistavat poissaolollaan ja orkestraatio-räimeellä puutteita kursitaan kasaan.
Tämä on mahdottoman sääli, sillä jos esim. Holopaisen roolia puhtaana kosketinsoittajana esim. Darkwoods My Betrothedin viimeisimmällä kuuntelee, niin mies on edelleeen todella hyvä tunnelmanluoja hyvinkin monenlaiseen ilmaisuun.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Minusta Nightwish oli parhaimmillaan silloin, kun Holopaisella oli vielä suitset tekemisessä. Nyt on vapaat kädet ja se kuuluu kyllä. On miljoonaa eri raitaa, mutta itse biisi jää telineisiin. Ennen taas biisit olivat timanttia ja orkestraatiot mukava lisämauste. Mutta tätä Holopainen haluaa tehdä, ja se miehelle suotakoon.

Toki bändi on saavuttanut sellaisen aseman, että vaikka levyn kappaleet koostuisivat Holopaisesta läpsyttelemässä perseposkiaan, niin se myy ja menestyy.
 

Erkki-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt oon itekki 4 kertaa biisin kuunnellut ja ehkäpä hienoinen pettymys se on. Tunnelma biisissä on hieman laahaava, eikä sitä onnistuta parantamaan melodiallakaan, joka ei vaan hirveästi kolahda. En nyt sano, että biisi on erityisen huono, mutta aavistuksen parempaa itse odottelin. Ensimmäinen kuuntelu oli reilusti alle 100e senheiserin nappikuulokkeilla videoton YouTube versio. No se kuulosti ihan surkealta miksauksineen..ääni tuntui särkyvän lähes koko biisin ajan, varsinkin kertosäkeissä. No toinen kuuntelu meni Spotify versiolla ja JBL charge4:lla, joka on pieni bluetooth kaiutin...ihan sama juttu äänien kanssa..paskalta kuullosti. Kolmas kuuntelu youtuben virallisen videon kera kuuntelulaitteena Jabra evolve on ear bluetoothit. Nyt äänen särkymistä en enää huomannut. Sitten kuuntelu vielä Yamahan kotiteatterivahvistimella OR:n kajareista subbareineen. Ja taas kuulosti saundit paremmilta. Voiko tosiaan olla niin, että äänenlaatu vaihtelee noinkin paljon riippuen millä biisiä kuuntelee? Vai onko noissa Juutuubi tai Spotifyvrrsioissakin joitakin eroavaisuuksia?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Todella mitäänsanomaton tekele tuo kappale. Toivottavasti levy on parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös