Nightwish

  • 824 044
  • 3 714

Korjelovits

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ehkäpä monelle tässä Tarja-hommassa on kyse siitä, että Tarjan aikaiset Nightwish-levyt ovat monelle sitä ainoaa ja oikeaa Nightwishiä.
Anette Olzonin aikaiset levyt olivat itselleni ainakin aika ynnä muut -osastoa ja jotenki vasta tänä vuonna olen tarkemmin kuunnellut Endels Forms -levyä. Yllättävän hyväksi osoittautui. Uusin HUMAN-levy on jäänyt parille kuuntelulle ja siksi hyvin etäiseksi.
Eli itsekin ehkä jotenkin kuulun tähän Tarjan ylistämisporukkaan, mutta johtuu ainoastaan alkupään levyjen laadusta verrattuna uudempaan tuotantoon.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ehkäpä monelle tässä Tarja-hommassa on kyse siitä, että Tarjan aikaiset Nightwish-levyt ovat monelle sitä ainoaa ja oikeaa Nightwishiä.
Anette Olzonin aikaiset levyt olivat itselleni ainakin aika ynnä muut -osastoa ja jotenki vasta tänä vuonna olen tarkemmin kuunnellut Endels Forms -levyä. Yllättävän hyväksi osoittautui. Uusin HUMAN-levy on jäänyt parille kuuntelulle ja siksi hyvin etäiseksi.
Eli itsekin ehkä jotenkin kuulun tähän Tarjan ylistämisporukkaan, mutta johtuu ainoastaan alkupään levyjen laadusta verrattuna uudempaan tuotantoon.
Näin minäkin luulen.

Tosin kyllä joku jossain ylisti just äskettäin että Tarjan laulamana Ghost love score is masterpiece. Vaikka enemmän olenkin lukenut kuinka Floorin kohdalla on mainittu näin.

Tarjaa ylistäviä löytyy edelleen joka maasta mutta paljon niitä on erityisesti latinoissa ja niin miehissä kuin naisissakin. Osin varmaan johtuu siitä missä Tarja asuu ja siitä että hällä on latinomies.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ehkäpä monelle tässä Tarja-hommassa on kyse siitä, että Tarjan aikaiset Nightwish-levyt ovat monelle sitä ainoaa ja oikeaa Nightwishiä.
Anette Olzonin aikaiset levyt olivat itselleni ainakin aika ynnä muut -osastoa ja jotenki vasta tänä vuonna olen tarkemmin kuunnellut Endels Forms -levyä. Yllättävän hyväksi osoittautui. Uusin HUMAN-levy on jäänyt parille kuuntelulle ja siksi hyvin etäiseksi.
Eli itsekin ehkä jotenkin kuulun tähän Tarjan ylistämisporukkaan, mutta johtuu ainoastaan alkupään levyjen laadusta verrattuna uudempaan tuotantoon.
Minä taas ajattelen juuri toisin päin, että se alkupään NW-tuotanto on jotenkin aika yksipuolista ja vähän "keskeneräisen" tuntuista. Anetten aikakaudella siihen tuli monipuolisuutta mutta laulajan rajoitteet tuli siinäkin vastaan ja homma jäi vielä vähän piippuun. Vasta Floorin myötä sitten Nightwish saavutti sen muodon, mitä sen on minusta aina kuulunutkin olla. Kuten sanoin, niin minusta nuo vanhatkin NW-biisit sai Floorin myötä ihan uutta eloa ja potkua, kun niihin tuli enemmän nyansseja sen sinällään aika monotonisen klasarisopraano-kollotuksen lisäksi.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Näin minäkin luulen.

Tosin kyllä joku jossain ylisti just äskettäin että Tarjan laulamana Ghost love score is masterpiece. Vaikka enemmän olenkin lukenut kuinka Floorin kohdalla on mainittu näin.

Tarjaa ylistäviä löytyy edelleen joka maasta mutta paljon niitä on erityisesti latinoissa ja niin miehissä kuin naisissakin. Osin varmaan johtuu siitä missä Tarja asuu ja siitä että hällä on latinomies.
Onhan Tarja hyvä Ghostissa. Vähän niinkun paluu bändin juurille aina kun Tarjan vedon tuosta biisistä kuulee.

Floor on varmaan maailmassa toinen joka tuon biisin voi ottaa haltuun ja näiden vertailu olisi epäreilua.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Hietalasta nyt kun on puhuttu, niin tuli tässä herran kevätkiertueella poikettua ja hyvässä vireessä oli miehen laulu ja soitto (toki niin muunkin bändin osalta). Asia joka pisti silmään, oli että Marko näytti paremmin voivalta kuin vuosiin. Näytti jopa nuoremmalle kuin esim. NW:n kiertueella 2019 ja 2018, jolloin viimeeksi livenä nähnyt. Välispiikit rempseitä ja rentoja eikä näyttänyt muutenkaan stressaavan millään tavalla. Kaikenkaikkiaan hyvän mielen keikka. Suosittelen ehdottomasti muille palstalaisillekin, jos vaan millään tavalla soolotuotannon musiikki uppoaa.
Ainoa mikä biisi mikä omaan makuun olisi voinut jäädä setistä pois, oli coveri War pigs. Tämäkin lähinnä omaan makuun sen vuoksi, että hyvä laulanta pilaa ks. biisin :D
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hietalasta nyt kun on puhuttu, niin tuli tässä herran kevätkiertueella poikettua ja hyvässä vireessä oli miehen laulu ja soitto (toki niin muunkin bändin osalta).
Tätä sivuten, kesän Tarotin keikat ovat itselleni kovin juttu hetkeen, kyseessä on omalla asteikolla aivan Top 5-bändejä koskaan. Ei oikein malttaisi odottaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa mikä biisi mikä omaan makuun olisi voinut jäädä setistä pois, oli coveri War pigs. Tämäkin lähinnä omaan makuun sen vuoksi, että hyvä laulanta pilaa ks. biisin :D
Minua taas harmittaa että Marko jätti Sapattivuoden uuden levyn äänitykset kesken. Eikä sinne ilmeisesti FB päivitysten perusteella ole saatu korvaajaakaan hankittua
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kitteellä ootellaan jo kovasti Karhubaarin terassilla keikan alkua.. ja hellettäkin piisaa. Tosiaan eka kerta Nightwissy livenä meikäläiselle. Tästä oon haaveillu Dark passion playn julkaisusta lähtien..fiilikset katossa
Noniin nautihan! Itse olen muistaakseni 9 kertaa nähnyt bändin livenä, onhan se aina kova. Kieltämättä tuo Kiteen keikka olisi houkutellut, mutta valitettavasti mulla on huomenna töitä niin ei oikein nyt osu. Vaikka olisi ihan autoilemalla ollut niin se olisi ollut aamuyötä ennen kuin olisi kotiin päässyt, joten näin tällä kertaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joensuussa bussia odotellaan ja kohta Kiteelle...
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tässä kun jonottaa ulospääsyä kaupungista, niin lyhyesti pari sanaa keikasta:

- Perushyvä keikka, olisin kuitenkin odottanut vähän jotain The Kitee lisää - joku yllättävä biisibtai Jukka vetämässä kapuloissa Last Ride of The Dayn tmv.

- Karjalaisten laulu alkuun oli ihan kiva lisä

-Nostalgiset kuvat bändin historiasta IWMTB:n taustalla oli jees
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun jonottaa ulospääsyä kaupungista, niin lyhyesti pari sanaa keikasta:

- Perushyvä keikka, olisin kuitenkin odottanut vähän jotain The Kitee lisää - joku yllättävä biisibtai Jukka vetämässä kapuloissa Last Ride of The Dayn tmv.

- Karjalaisten laulu alkuun oli ihan kiva lisä

-Nostalgiset kuvat bändin historiasta IWMTB:n taustalla oli jees
Kiitos raportista, kävin juuri äsken nopeasti vilkaisemassa settilistaa ja isoin yllätys oli se että mitään yllättävää ei ollut. Toki onhan se selvää että kun tuollainen bändi vetää massiivisen produktion niin about jokainen liike on suunniteltu etukäteen, mutta olisi tosiaan luullut että historiallinen paluu kotikentälle olisi tuonut edes jotain yllättävää. Sleeping Sun näytti olevan biiseistä ainoa sellainen "golden oldie", muuten siellä oli näköjään tätä uudempaa kamaa.

Vaikka Nightwish on varmaan se ehdoton lempibändini, niin nyt kun tuota settilistaa vilkuili niin sinänsä ei harmita että tuli nyt missattua tämä keikka. Nopealla vilkaisulla mitään kovin dramaattista eroa ei ollut parin vuoden takaiseen Kuopion keikkaan, toki samaa kiertuettahan se on joten ihan loogista mutta kuitenkin.

En tiiä, pitääkö tässä vähitellen alkaa ajattelemaan että ei tuo bändi välttämättä mitään ihan älyttömiä ässiä enää vedä hihasta, tai sitten tämä nykyinen kiertue on vaan väärä aika sellaisten odottamiseen. Pitää olla tyytyväinen että näin bändin livenä silloin Decades-kiertueella kun vedettiin katalogia aika tehokkaasti läpi ihan sieltä ysäriltä kaikkeen siihen asti ilmestyneeseen tai paria vuotta aiemmin Himoksella, joka oli toki osa Endless Forms Most Beautifulin kiertuetta mutta samalla myös bändin "epävirallinen" 20v juhlakeikka missä oli tosiaan mm. Nevalainen rummuissa Last Ride of the Dayssa ja Sami Vänskä bassossa Stargazersin aikana. Myös Wishmasterin soittivat tuolloin ekaa kertaa Suomen maaperällä vuosikausiin.

Aika aikaansa kutakin, useinhan bändi on tullut nähtyä ja ei siinä, hyvin mahdollisesti olisin voinut tuonnekin vielä lähteä jos nyt ei olisi tosiaan työpäivä tulossa huomenna.
 

Altec

Jäsen
Harmittavia teknisiä ongelmia myös alussa. Screenien kanssa ongelmaa sekä Troyn pillit paskana I Want My Tears Backin aikana…
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
- Perushyvä keikka, olisin kuitenkin odottanut vähän jotain The Kitee lisää - joku yllättävä biisibtai Jukka vetämässä kapuloissa Last Ride of The Dayn tmv.
Olin katsomassa keikkaa kaverini kanssa joka asunut ikänsä Kiteellä. Tuli ennen keikkaa sitten jutustelua siinä sivussa kaverin paikallisten kavereiden kanssa, niin kaikki odottivat jotain Kitee extraa. Juurikin Jukkaa tai Vänskää johonkin biisiin. Samaa sitten moni pohti paikallisessa kuppilassa keikan jälkeen. Mutta paikalliset olivat kuitenkin tyytyväisiä että keikka ylipäätään oli Kiteellä ja kerrankin kylällä oli äksöniä ja eivät edes settilistasta napiseet erityisesti.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kiitos raportista, kävin juuri äsken nopeasti vilkaisemassa settilistaa ja isoin yllätys oli se että mitään yllättävää ei ollut. Toki onhan se selvää että kun tuollainen bändi vetää massiivisen produktion niin about jokainen liike on suunniteltu etukäteen, mutta olisi tosiaan luullut että historiallinen paluu kotikentälle olisi tuonut edes jotain yllättävää.

Joo ehkä oli vähän sitten liikaakin ennakko-odotuksia, pitää tosiaan muistaa että tämä on Human Nature -kiertue eikä mikään tyyliin erikoisspesiaalikeikka pelkästään kotikaupunkiin. Se on juuri noin niin kuin sanot järjestelyiden yms. osalta.

Toistan itseäni, että silti olisi jotain enemmän odottanut, mutta ei nyt voi varsinaisesti olla pettynyt, varsinkin kun itse tullut nähtyä pumppu livenä vain kaksi kertaa aiemmin.

Ja onhan Floorissa lavakarismaa enemmän kuin Tarjassa ja Anetessa yhtensä. Ei toki nyt raskaana ollessa voinut ihan täysillä vetää, mutta silti. Suomenkieliset lyhyet spiikit oli jotenkin söpöjä sillä aksentilla ja silmillä ja eleillähän Floor kertoo paljon. Saatan olla (taas) vähän rakastunut.

Olin katsomassa keikkaa kaverini kanssa joka asunut ikänsä Kiteellä. Tuli ennen keikkaa sitten jutustelua siinä sivussa kaverin paikallisten kavereiden kanssa, niin kaikki odottivat jotain Kitee extraa. Juurikin Jukkaa tai Vänskää johonkin biisiin. Samaa sitten moni pohti paikallisessa kuppilassa keikan jälkeen. Mutta paikalliset olivat kuitenkin tyytyväisiä että keikka ylipäätään oli Kiteellä ja kerrankin kylällä oli äksöniä ja eivät edes settilistasta napiseet erityisesti.

Joo kyllä tämä sitten kuitenkin aikalailla konsensus on ollut kaikkien huulilla, että jotain Kitee extraa tulisi. Mutta ei tässä nyt silti tosiaan suoranaisesti pettynyt voi olla, se viimeinen wau-efekti kotikontujen kunniaksi jäi kuitenkin uupumaan.
 

Erkki-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle Kiteen keikka oli kova juttu, kun tosiaan eka kertaa bändin nyt vasta livenä näin. Huomasin myös nuo pienoiset skreeniongelmat ja ne Troyn pilliosuudet jäi kokonaan kuulumatta I want my....biisissä. Stadionille ei olis kauheesti enempää porukkaa mahtunut ja porukka oli kyllä hyvin messissä käsiään taputtaen. Olin avokatsomon piippuhyllyllä. Paikka ei ollut huono, mutta seuraavan keikan, jos sellaista koskaan enää tulee, menen kyllä katsomaan niin lähelle lavaa, kuin vaan pääsen. Kaikenkaikkiaan mulle jäi loistavat fiilikset keikasta
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomasi kyllä että pitkä kiertue takana. Soitto oli tarkkaa eikä ylimääräisiä pomppuja ollut suuntaan tai toiseen. Kliinisen tarkka suoritus. Mutta se taitaa olla ainoa mahdollisuus kun bändi esiintyy taustanauhojen kanssa... Niiden ansiosta sellaiset nousut ja laskut setin sisällä jää aika pieniksi joten keikat muistuttavat hyvin pitkälti toisiaan...
Bändi vaikutti olevan varsin hyvällä fiiliksellä ja odotettu keikka oli ilmiselvästi. Floorin laulu oli eräs parhaista livevedoista mitä olen nähnyt. Ghost Love Scoren loppu ei ole aina onnistunut mutta nyt oli ns. bullseye...
Eniten itse jäin kaipaamaan Markon lavakarismaa. Bändissä siis ei mitään vikaa, mutta kun tämä ole itsellä eka keikka ilman Markon laulua ja preesensiä niin siinä eron huomasi...
Kannatti käydä. Olihan Kiteellä porukkaa...
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Olipas hieno keikka! Porukka hyvin mukana ja sattui vierustovereiksi muuta brassi jotka vaikuttivat oikein mukavilta tyypeiltä.
Soitto oli tarkkaa, pieniä teknisiä ongelmia jotka tottakai välillä kuuluu live esityksiin. Bändi veti hyvällä asenteella ja näki että kotikeikka oli iso juttu. Floorinkin valtasi tunne Ad Astralin lopussa ja bändin poistuessa lavalta alkoikin kyynelehtimään. Floor oli kyllä koko illan huikea ja välispiikit oli rautaa!
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olipas hieno keikka! Porukka hyvin mukana ja sattui vierustovereiksi muuta brassi jotka vaikuttivat oikein mukavilta tyypeiltä.
Soitto oli tarkkaa, pieniä teknisiä ongelmia jotka tottakai välillä kuuluu live esityksiin. Bändi veti hyvällä asenteella ja näki että kotikeikka oli iso juttu. Floorinkin valtasi runne Ad Astralin lopussa ja bändin poistuessa lavalta alkoikin kyynelehtimään. Floor oli kyllä koko illan huikea ja välispiikit oli rautaa!
Ossi Runne?
:)
 

Altec

Jäsen
Olihan tuo hyvä. Viime keväänä näin niin Tampereella kuin Stadissakin, mutta oli tämä selvästi parempi teknisistä ongelmista huolimatta. Floorin laulu erityisesti.

Ja näki kuinka valtava tunnelataus purkautui Floorin johdolla Ad Astran lopussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös