Täähän on mun mielestä oikeinkin hyvä levy. Ei se Tuomas bändiä tartte siihen taustalle.Kyllä se Roope Ankka levy todisti ettei Tuomas ilman bändiä ole lainkaan mielenkiintoinen.
Täähän on mun mielestä oikeinkin hyvä levy. Ei se Tuomas bändiä tartte siihen taustalle.Kyllä se Roope Ankka levy todisti ettei Tuomas ilman bändiä ole lainkaan mielenkiintoinen.
Sitä "Hahto irti" ei tule tapahtumaan vaan biisien ja musiikin ehdoilla mennään. Bändi on siinä vaiheessa uraa että kikkelin venyttelylle ei ole mitään tarvetta. Hietala vertaili rumpaleita keskenään sanomalla että Hahto on enemmän Ian Paice, Nevalainen on enemmän John Bonham. Minusta tuo analogia on varsin osuva, Hahto on teknisempi kun taas Jukka on fyysisempi ja kuulostaa raskaammalta. Myös miesten soittotyylit ja tavat poikkeavat suuresti toisistaan, Hahdolla liikkuu kädet ja jalat mutta kroppa pysyy koko ajan ryhdikkäästi paikoillaan, mikä on teknisesti oikeampi tapa soittaa ja säästää energiaa. Nevalainen taas heiluu kannujen takana kuin heinämies ja moni fani kaipaa juuri tuota showmanshippiä rumpujen taakse. Soittaminen, oli sitten kyseessä mikä instrumentti tahansa, on paljon muutakin kuin teknistä taitavuutta. Fiilis, tatsi ja tyyli ovat iso osa sitä miltä homma kuulostaa. Minä pidän Empun sooloista todella paljon koska ne ovat suht lyhyitä, erittäin melodisia ja läpi sävellettyjä. Joitain minuuttikaupalla kestäviä tilutteluja ei enää tällä iällä jaksa kuunnella. Hahto on varsin mitat täyttävä korvaaja Nevalaiselle joskin kovin eri tyylinen rumpali.
Enhän minä kikkelin venyttelyä ollut vaillakaan. Mutta kun nyt on selvää ettei Jukka enää tee paluuta, niin rumpuja ei tarvitse enää tehdä sitä silmällä pitäen, vaan nyt voidaan sovittaa puhtaasti Hahdon soitolle kaikki. Ja tässä on sellainen mahdollisuus josta saadaan mahdollisesti tuotua uutta elementtiä orkesterin musiikkiin.
Hahtohan joutui pakon edestä opettelemaan uuden ja puhtaan tyylin soittaa, kun miehellä selkä vihoitteli pitkään. Tekniikan puolesta Hahto on varmasti yksi puhtaimpia soittajia, mutta kyllä minun mielestä sieltä silti löytyy sitä fiilistä, tunnetta tai miksi sitä ikinä haluaa kutsua.
Minusta on äärettömän hienoa että Floor vaivautui opttelemaan suomea sen hetken kun asui täällä. Tällä hetkellä hän asuu rakkaassa länsinaapurissamme mutta sieltä on lyhyt matka tänne. Ihana tuo Floorin vauvamasu.
Eipä se kielen opiskelu siihenkän jäänyt, ainakin tarinoiden mukaan Floor on ainakin jossain määrin kielestä hajuilla. Mitä tarinoita kuullut olen niin ainakin nyt kun uutta materiaalia purkitetaan, niin asustelee Suomessa.
Ei ole kuulunut, eikä Anettenkaan aikana kuulunut settiin vuoden 2008 jälkeen. Setlist.fm -sivustolta pystyy aika tarkasti katsomaan bändien settilistat ja Nightwishin kokoisen suositun yhtyeen kohdalla ne on aikalailla täydelliset jokaisen keikan osalta. Ehkä joitain varhaisia keikkoja puuttuu, mutta muuten on kyllä listat esillä.Tuli tuon edellissivun 7 data to the wolves -keskustelun jatkoksi mieleen auton shufflesta pitkästä aikaa soimaan pärähtänyt Cadence of her last breath. Hiton hieno biisi jo Anetten laulamana, mutta millainen ollenkaan mahtaisi olla Floorin tulkitsemana. Yritin hakea YouTubesta näytettä, mutten hämmästyksekseni löytänyt ensimmäistäkään. Onkohan kuulunut missään post-Anette -vaiheessa edes settilistalle?
Kiitos vinkistä! Aika erikoista, voisi mielestäni olla todella toimiva biisi settiin etenkin Floorin kuorruttamana.Ei ole kuulunut, eikä Anettenkaan aikana kuulunut settiin vuoden 2008 jälkeen. Setlist.fm -sivustolta pystyy aika tarkasti katsomaan bändien settilistat ja Nightwishin kokoisen suositun yhtyeen kohdalla ne on aikalailla täydelliset jokaisen keikan osalta. Ehkä joitain varhaisia keikkoja puuttuu, mutta muuten on kyllä listat esillä.
Nyt on Hietalan akan pojalla esiintymisasu kohdillaan. Ja joku vielä kehtaa väittää ettei suomalainen mies osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla. :)
Tässä toinen upea cover:Melkoista järkälettä aikoinaan jo Nightwish coveroi. Hieno veto, Hietala on jotain anvöliiböl. Hauskinta lukea näiden Pink Floyd truefanien kommentteja. No onhan tuolla monta ylistävääkin kommenttia.
High Hopes
Kauhunsekaisin tuntein odotin että mitähän sieltä paljastuu, mutta kyllähän tuo mimmi myös laulaa hyvin. Eikä tosiaan satu silmiin katsominenkaan.Minä harvoin kiinnitän ulkomusiikillisiin seikkoihin huomiota mutta tätä videota tiiraillessa näin tapahtui. Tämä brassivokalisti Juliana on muodollisesti varsin pätevä esittämään tämän kyseisen biisin. :)
Kauhunsekaisin tuntein odotin että mitähän sieltä paljastuu, mutta kyllähän tuo mimmi myös laulaa hyvin. Eikä tosiaan satu silmiin katsominenkaan.