Nightwish

  • 839 808
  • 3 777

Kyynis

Jäsen
Only The Good Die Young

Kännissä, minä, kyllä.

Kun selviän järkytyksestä niin, perkele. Huhuna olen kuullut, että Bruce olisi jättänyt Iron Maidenin. Mikä on Tarjan tilanne?
 

Kaivanto

Jäsen
Vincent kirjoitti:
Eiköhän Tarja itse valinnut tiensä, kun hän ilmoitti,että hän ei tarvitse enää Nightwishiä ja voi tarpeen tullen lähteä päivän varoitus ajalla.

Täytyy kuitenkin muistaa, että kyseessä on vain yhden osapuolen versio. Se voi olla faktisesti totta ja antaa silti asioista vääristyneen kuvan. Sanoilla on aina asiayhteytensä. Onhan periaatteessa mahdollista, että Holopainen ja Turunen ovat riidelleet ja Holopainen on sanonut Turuselle jotain tyyliin "minä olen tehnyt Nightwishin kaikki biisit, ilman minua olisit aloitteleva oopperalaulaja josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan" ja Turunen olisi sitten tähän tokaissut "jaaha, no en tarvitse Nightwishiä enää, ehkä näet piakkoin, tarvitseeko Nightwish minua - muista Tuomas, että voin lähteä bändistä koska tahansa päivän varoitusajalla, joten valmistaudu tekemään jostakusta muusta aloittelevasta oopperalaulajasta kuuluisa". Esimerkki täysin hypoteettinen, havainnollistava.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Itseäni on aina ihmetyttänyt, minkä vuoksi Tarja "minä olen oopperalaulaja" Turunen aivan yhtäkkiä alkoi olemaan haastatteluissa italialaisen gigolon kanssa, puhumaan Marcellosta ja kertomaan kuinka onnellinen hän on.

Ei mielestäni ihmekään että Nightwishin pojilla on mennyt hermot, sillä niin vahvasti tämä äijä on vaikuttanut Turuseen. Mies on alkanut selvästi jollain tapaa kontrolloimaan tämän keskinkertaisen operavokalistin uraa ja mainetta, ja hänestä on tätä kautta tullut Turusen manageri.

Jos vertaa 2 vuotta sitten annettuja haastatteluja, voi huomata kuinka Italilainen kikkeli on mennyt Turusen arvoasteikossa perinteisen makaroonin ohi.

Fakta on, että Tuomas Holopainen on säveltänyt ja sovittanut lähes kaikkia Nightwishin biisit. Turunen on taas tuonut äänellään esiin nämä visiot, mutta Holopainen voi kirjoittaa biisejä kelle tahansa.

Jos ex-vokalisti joskus vielä laulaa operaa kuuluisilla areenoilla, olen enemmän kuin hämmästynyt.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Näinpä. Alunperinhän Turunen päätyi mukaan bändiin, koska oli Holopaisen kouluajan tuttuja, eikä sen takia, että hän olisi ollut jotenkin ilmiömäisen lahjakas.

Kiinnostavaa tosiaan katsoa, mihin suuntaan bändi tästä lähtee. Jos he pelaavat korttinsa oikein, edessä voi olla aivan uudenlainen menestys, mutta toisaalta tätä voidaan historiaa kirjoittaessa myöhemmin pitää bändin kuoliniskuna. Odotan innolla uutta materiaalia.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Riskiveto, mutta jos ei veikkaa ei voi voittaa. Jos bändin kunnianhimo on lähinnä taloudellinen, niin sitten kyseessä on hölmö riski, mutta jos halutaan musiikillisesti eteenpäin, niin sitten ihan hyvä veto. Kunhan vaan ovat miettineet homman niin, ettei sitten ryhdytä katkeriksi, jos homma pissiikin kintuille.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Jos vertaa 2 vuotta sitten annettuja haastatteluja, voi huomata kuinka Italilainen kikkeli on mennyt Turusen arvoasteikossa perinteisen makaroonin ohi.

Marcelo on argentiinalainen, ei italiailainen, ha!
Turusen potkut ovat mielestäni kuolinisku yhtyeelle. Mitä kauemmas Suomesta mennään sitä vahvemmin Nightwish on yhtä kuin Tarja Turunen. Ei kaikkia kiinnosta se kuka ne biisit vääntää, vaan se kuka näkyy ja kuuluu eniten. Toki Nightwish voi edelleenkin keikkailla mutta huomattavasti pienemmillä areenoilla.
Molemmissa osapuolissa on varmasti vikaa, en yhtään epäile etteikö Yoko Ono -syndrooma olisi tässäkin tapauksessa kyseessä. Totta varmaan on myös se, että bändin pojuja on vituttanut Tarjan saama huomio.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Jaa. Tämmöinen juttu.

On sitten argentiinalainen öljypää, ns. rikollinen ja sairas ahnepaska muuttanut Tarja Turusenkin luonnetta sen verran ahneempaan suuntaan, että tämä sitten päättyi näin. Nämä ovat aina kovia paikkoja faneille ympäri maailmaa...

Yksi suomalaisen musiikin suurimmista myyntivalteista saa siis uuden naisvokalistin. Mielenkiintoista nähdä, jatkuuko Nightwishin oopperanmakuinen sankarihevi tulevaisuudessa uuden solistin myötä vai saako bändin musiikkityyli jotain uusia elementtejä, komponentteja, joita - tällä hetkellä katkera, vihainen ja ennen kaikkea surullinen - suuri fanijoukko odottaa varmasti pelolla sekä yhtä lailla ilolla?

Tottakai musikaalinen tyyli ja suuntaus tulee jonkin verran väkisellä muuttumaan, mutta yksi avainkysymyksistä tässä lieneekin se, että saako Nightwish pidettyä fanijoukkonsa heidän musiikkinsa äärellä Turusen lähdön takia, mikä on bändille varmasti erittäin tärkeää jo heidän uskottavuutensakin takia.

Uutta solistia on turha tässä vaiheessa millään tavalla arvuutella. Luulen, että papereita on tutkiskeltu ja Holopaisella on argumentit valmiina uutta kiinnitystä varten. Koelaulajia varmasti testataan moneen kertaan monelta eri kantilta, mikä saattaa venyttää tärkeää valintaa pitkäänkin. Yhtä kaikki, varmaa on vain se, että seuraava "Turunen" ei ole millään lailla ahne - tai aviomiehensä vietävissä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
HN kirjoitti:
No ei niitä kyllä ole kuin pari miljoonaa.
No, sittenhän Nightwishillä ei ole mitään ongelmaa. Saavat jopa huomiseksi paremman laulajan.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Mr. Penguin kirjoitti:
Mutta kun itse kirjeessä juuri sanotaan, että "We are beyond the point where things could be settled by talking." elikkä puhumalla ei asiaa enää olisi pystynyt hoitamaan, sen verran suureksi oli tuo rako Tarjan ja poikien välillä päässyt kasvamaan.

Mielestäni Tuomasta täytyy onnitella siitä että hän on saanut kirjeeseen kaikesta huolimatta noinkin ystävällisen ja lämpimän sävyn, ja siitä että hän on täysin rehellinen ja antaa kaiken tulla julki. Tarja kuitenkin meinasi sabotoida Tuomaksen unelman ja lapsen, joten teksti olisi voinut olla paljonkin karumpaa.

Nyt ei voi sanoa muuta kuin että Tarja on ampunut itseään aika pahasti jalkaan. vaikka hän olisi kuinka NW:n keulakuva ja kuinka hyvä laulaja, hän ei ole mitään ilman Nightwishiä. Tuskin kukaan jaksaa maksaa Tarjan oopperasooloiluista. Kun NW:n uusi albumi julkaistaan, tuskin kukaan enää muistaakaan koko naista. "Ai niin, muistatkos sen vanhan laulajan..."

Tässä on aika hyvin kiteytettynä asian ydin. Minä olen satavarma, että yksikään hevijannu ei olisi koskaan kuullutkaan Turusesta, mikäli ei olisi laulaa lallattanut Nightwishissä.

Ja mitä säväreitä itse sain kirjeen luettua? En juuri minkäänlaisia, minusta erittäinkin asiallisesti kirjoitettu, ottaen huomioon sen, että kyseessä on sankarihevibändi. Millä taas tarkoitan sitä, että näinkin asiallisesti asian hoitaminen tuntuu kovin vieraalta rock-maailmassa.

Tässä on tullut vieläpä ilmi tällaisella tusinaseuraajalle, että kyseinen pimatsu ei ilmeisesti osallistunut tuotantoon muuten, kuin rilluttelemalla mikkiin valmiit sanat.

Jos on vierailija niin joskus se vierailu päättyy aivan varmasti. Nyt kävi niin, että tytteli dumpattiin ennen kuin ehti itse eroamaan. Miksi sinnitellä ja koittaa rakennella jotain, kun uuden lehden voi kääntää jo nyt? Varsinkin kun se pitää kääntää joka tapauksessa.

ps. tuskin se Holopainen siellä hulluna juhlii, että sainpas sanottua...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Päivitetty rintavarustus

tuuski kirjoitti:
.....voisivat ottaa uudeksi laulajattareksi vaikka sen Lullacryn beiben.
http://www.lullacry.com/images_2003...Lullacry on stage - photo by Metalkings06.jpg

Niin, itse lähden täysin purjein kannattamaan tätä linjausta, puhuttaessa Nightwishin uudesta solistista!

Jos jotakuta sattuu ko. metallikissan nimi kiinnostamaan, niin se on Tanya, elikkäs Tanja Kemppainen.

Ja mm. täältä sitten lisää niitä kuvia: http://www.lullacry.com/pictures.php

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
tuuski kirjoitti:
Tarjan paikalle palkataan ehkä hieman matalamman profiilin persoona, mutta on kuitenkin Tarjaa taitavampi muusikko ja paremmin bändiin sopiva. Nightwish nousee yhdeksi maailman suurimmista bändeistä. Tarjan omat projektit menestyvät myös kohtalaisesti, mutta verrattuna Nightwishin tekoihin ne eivät ole juuri mitään. Tarja katkeroituu ja käy läpi useita vieroituksia. Lause "kaikki mihin Nightwish koskee tuntuu muuttuvan kullaksi ja kaikki mihin minä, kaatuu" kuullaan Tarjan suusta seuraavan 20 vuoden aikana useammin kuin olisi tarvetta.

Tunnetaan myös nimellä Dave Mustaine-syndrooma...
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Taatusti kirjoitti:
Tunnetaan myös nimellä Dave Mustaine-syndrooma...

Eddie Van Halen kertoi aikoinaan, että Van Halen -yhtyeen suurin ongelma on LSD. "Lead Singer Disease", hän tarkensi, ja kertoi laulajien kärsivän muun muassa sellaisista harhaluuloista, että bändi ja maailma ovat vain heitä varten.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Peesataan Cityyn aamulla soittanutta kaveria: Bändi vaihtaa nimensä Nightmareksi, jolloin Mervi Tapola hoitaa laulupuolen, Matti roudaamisen ja sitten vaan kiertämään Saksaa.

Uutinen ei maailmaani hetkauta, mutta täytyy ihmetellä miksi bändi sopi viime torstaina Sampo-pankin kanssa heidän kuvallaan varustetun pankkikortin lanseerauksesta markkinoille. Muutaman päivän ajan on lehdissä ollut suuria mainoskampanjioita ja nyt Holopainen sitten kertoo, että tilanne on ollut paska jo vuoden alusta saakka. Business puolella on kavereilla aika helvetisti vielä oppimista, sillä kyllä tälläisillä tempauksilla saadaan yhteistyökumppanit nopeasti häviämään.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Mielenkiintoista on anyway se, että Nightfish kiinnostaa ensimmäistä kertaa meikäläistä ja muuta montaa uteliasta joilta bändiä vähemmän levyhyllystä löytyy.

Näin näyttää olevan, kun minäkään en bändistä enää pidä. Itse tutustuin bändiin Angels Fall First -levyn aikoihin, enkä olisi sille varmaankaan korvaani lotkauttanut, ellei bändissä olisi ollut siihen aikaan jotain todella uutta: oopperatyyliin hoilaava naislaulaja. Oceanbornkin oli vielä hyvä levy, mutta sen jälkeen on tullut harmillisen selväksi se, miten keskinkertaista materiaalia Nightwishin musiikki on. Eritoten bändin kitarariffit ovat tusinatehtailussaan jo legendaarisia. En siis oikein jaksa ymmärtää, mikä Nightwishin musiikissa on muka niin erinomaista, mutta eihän minun kaikkea tarvitsekaan ymmärtää, ja ihmisillä on oikeus omaan makuunsa.

Vankka mielipiteeni on se, että olipa Holopaisen säveltäjänlahjoista mitä mieltä tahansa, Turunen oli aikoinaan juuri se tarvittava erilainen elementti, joka erotti Nightwishin miljoonasta samanlaisesta bändistä silloin aikoinaan. Samalla bändi oli aloittamassa tätä nyt niin pinnalla olevaa naislaulajaformaatin esiinmarssia. Kysymys kuuluukin enää, että tarvitaanko sitä erilaista elementtiä enää Tarjan muodossa (vai muodoissa?), vai voiko sen tässä vaiheessa jo korvata jollakin vastaavalla? Toivon joka tapauksessa molemmille osapuolille menestystä jatkossakin, vaikka tuskin tulen kummankaan musiikkia erityisesti kuuntelemaan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän ensi kesään mennessä "riidat" ole sovittu, ja bändi jatkaa entisellä kokoonpanolla entistä suositumpana, tuohan tällainen dramaattinen avoin kirje helvetisti mainosta bändille.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jermu kirjoitti:
Eiköhän ensi kesään mennessä "riidat" ole sovittu, ja bändi jatkaa entisellä kokoonpanolla entistä suositumpana, tuohan tällainen dramaattinen avoin kirje helvetisti mainosta bändille.

Kummallakaan ei ole tulevaisuutta yksinään. Nightwishin tapaisia kikkeliheavy-bändejä mahtuu 13 tusinaan, ja mikäli Turunen hakisi uuden bändin taakseen - idea olisi jo käytetty, eikä se luultavasti kiinnostaisi enää ketään.

Tuskin tässä tarvitsee odottaa edes kesään saakka, joulumarkkinoilla on luultavasti säpinää Turusen comebackin takia...
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Jermu kirjoitti:
Eiköhän ensi kesään mennessä "riidat" ole sovittu, ja bändi jatkaa entisellä kokoonpanolla entistä suositumpana, tuohan tällainen dramaattinen avoin kirje helvetisti mainosta bändille.
Nämä ovat taas niitä asioita, jotka laskevat bändin musiikillista imagoa aivan helvetisti. En toivoisi mitään sen kaltaista, että Turunen Nightwishiin palaisi millään lailla. Toivottavasti näin ei tule myöskään tapahtumaan, sillä uskottavuus touhusta lähtee saman tien.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
HN kirjoitti:
Tarja Turunen ei ole oopperalaulaja. Hän on opiskellut klassista laulua, joka on ihan eri asia kuin ooppera. Hän ei laula oopperaa, eikä hän laula edes oopperalaulajien tyylillä.

No ehkä ei, mutta muistaakseni hän on ollut Savonlinnan oopperajuhlien kuorossa useammankin kerran, joten on varmasti saanut vaikutteita siitäkin. Ja minusta niitä vaikutteita kuulee. En kuitenkaan sen kummemmin ala aiheesta vääntämään, tämä vain huomioina.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos Agnes Pihlava putoaa Idolsin finaaleissa ennen kärkikolmikkoa, siinä olisi Nightwishille hyvä keulakuva. Saa ilmaista mainosta Idolseista, ei osaa ääntää englantia yhtään Turusta paremmin, tykkää laulaa heviä ja sillä on Tarjaa parempi ääni.

No tuskinpa kuitenkaan.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Mielenkiintoista nähdä kuinka Turunen tulee noihin syytöksiin vastaamaan. Tämän päivän Ilta-Sanomissa lupailee sanovansa oman mielipiteensä asiasta omilla nettisivuillaan.

Comebackiin en jaksa uskoa. Holopainen on sen verran fiksu kaveri, että ei varmasti lähde nöyristelemään pyytämällä Turusta takaisin. Tai näin ainakin toivoisin. Muutoin hommasta meni maku.

Uuden solistin valinta onkin sitten mielenkiintoinen juttu. Vaihtuuko tyyli? Täytyy kuitenkin muistaa, että Turusen klassinen laulutyyli tuli bändiin mukaan ikään kuin vahingossa. Kukaan ei ilmeisesti tiennyt Tarjan laulavan "klassisellatyylillä" ennen ensimmäisiä harjoituksia 9 vuotta sitten. Nyt tuo tyyli on kuitenkin valtava osa koko Nigthwish imagoa, joten mahdollinen tyylinmuutos herättäisi varmasti paljon keskustelua ja muutoksia fanikannassa. Henkilömäärällisesti suuri osa Nightwish faneista on kuitenkin ulkomailta, jossa aina suhtaudutaan tämmöisiin asioihin hieman eri tavalla, kuin koto-Suomessa.

Niin ja tuo Tarja vs. Muut asetelma on ollut näkyvissä jo aika pitkän aikaa. Esimerkiksi tuolla loistavalla End Of Innocence dvd:llä Turunen on täysi statisti , jos dokumentin musikaalisia osuuksia ei oteta huomioon. Dokumentista saa sen kuvan, että Tarja todellakin vain tulee lavalle ,vetää keikan ja lähtee kotio. Muu bändi tuntuu enemmänkin yhdeltä hullunkuriselta perheeltä, joka elää kiertueet voimakkaasti yhdessä. Väkisinhän tuommoisessa touhussa ihmiset kasvavat erilleen. Toki ei Tarjaa varmasti poikien tavoin kiinnosta ryypätä kaikkia iltoja kiertueilla, mutta silti Turusen pieni osuus dokumentissa kielii jo jostakin.

Ja nämähän eivät suinkaan olleet ensimmäiset Nightwish potkut. Holopaisen ja alkuperäisen basistin, Sami Vänskän, sukset menivät ristiin vuonna 2001. Lopulta Holopainen ilmoitti Vänskälle, ettei pysty enää soittamaan ja elämään kiertueilla miehen kanssa, ja Vänskä lähti suosiolla bändistä. Tilalle tuli sitten Hietala. Ilmeisesti myös tämä tilanne muodostui musiikin ulkopuolisista tekijöistä...
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Tästä aiheesta onkin jo varmaan kaikki sanottu, mutta järkyttyneitä ollaan täälläkin. Ensituntuma oli, että mitä helvettiä, miksi ne Tarjan erotti. Sen jälkeen kun olen lukenut tuon kirjeen ja erinäisiä keskustelupalstoja, mieleni on jotenkin kääntynyt bändin poikien puolelle. Vaikea silti sanoa mitä siellä kulisseissa on oikeasti tapahtunut.

En jaksa uskoa, että Nightwishin suosio jatkuisi samanlaisena, vaikka laulajaksi löydetääisiin Tarjaakin lahjakkaampi naisvokalisti. Suurin osa faneista ja levyjä ostaneista mieltää kuitenkin Nightwishin Tarjan bändiksi, vaikkei asia niin olekaan. Itse kuitenkin odotan mielenkiinnolla, minkälainen laulaja bändille löydetään. Periaatteessa mahdollisuudet voivat olla uuteen suosioon, mutta melkeinpä suuremmat mahdollisuudet ovat suosion alamäkeen. Älkää nyt ainakaan Marco Hietalaa harkitko laulajaksi! Siihen rahkeet eivät millään riitä ja bändin persoonallisuus olisi täysin mennyttä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mielestäni Nightwish pärjäisi oikein hyvin Hietalan ollessa laulajana. Nytkin Turusen oltua puikoissa Marcon laulanta on ollut minun mielestäni parasta antia silloin kun sitö on ollut tarjolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös