Ei tähän viimeaikojen aiheeseen voi sanoa muuta kuin, että, onneksi päästiin haahkasta eroon. Ei siinä mitään, ihan vetävä ja kaunisääninen nainen tuo Tarja, mutta en ole koskaan hänestä digannut ihan ihmeemmin. Bändissä joka tapauksessa vaikuttaa tätänykyä häntä huomattavasti parempi laulaja ja virtuoosi, suorastaan suomalaisen hevimusiikin "grand old man", tuskin edes tarvitsee nimeä mainita.
Huomasin jo ankkarockin sinänsä muutenkin veltossa NW keikassa, että Turunen oli ihan kuin eri maailmasta muun bändin kanssa. Patsasteli ja käväisi näyttelemässä itseään yleisön edessä, kontaktia ei syntynyt minkään elementin kanssa. Melkein olisi voitu heijastaa hologrammi Tarja Turusesta lavalle ja se olisi ajanut saman asian. Hietala taasen oli bändin parasta antia karhealla ja samalla elämänmakuisella heviasenteella, puhumattakaan jumalallisen upeasta lauluäänestä. Minun silmissäni hän veti show'ta ja Turunen oli väsähtänyt statisti hälläväliä asenteella varustettuna. Tuollainen asenne ei vaan yksinkertaisesti sovi metallimusiikkia soittavaan bändin, joka on tiimityöskentelyä ja tiivistä yhteiseloa, jotta linja ja henki säilyy. Katselkaa vaikka Mokoman DVD, niin tajuatte mitä meinaan hyvällä meiningillä.
Turusen kirje oli minusta kyllä äärimmäisen huvittava ja laskelmoitu vastine bändin vastaavalle. Sellainen kunnon marttyyrikirje, jonkalaista osasi kyllä odottaakin. Pelästynyt viaton pikkutyttö ymmällään ihan kaikesta. Joopa joo ja lehmät lentää. Mainitsi vielä oikein "faninsa" siinä. Niin, ne Tarja Turunen -fanit, ei suinkaan NW-fanit. Hyvä heitto madame ja tottahan se on, tunnusti sen itsekin. Aika egoisti.
No, nyttenpä erottuu sitten ne, ketkä on bändiä fanittanut Tarjan takia ja ne, ketkä musiikillisesti. Itse en lukeudu oikeastaan kumpaakaan, mutta ymmärrän paremmin niitä, ketkä diggaavat Holopaisen sävellystaitoja ja bändin yleistä osaamista. Minulla ei ole epäilystäkään, etteikö NW voisi menestyä jatkossakin. Osa faneista säilyy vuorenvarmasti ja jos hyvän laulajattaren hankkivat, niin uusi fanikuntakin kehittyy, se on selvää. Kenties jopa "Neiti X" fanikunta.
Turunen voi jatkaa rauhassa niiden joululevyjensä tekoa, hänen uransa ei juurikaan kiinnosta minua. NW kuitekin kasvatti kiinnostustaan silmissäni tämän asian tiimoilta huomattavasti.
Jännityksellä seuraavaa levyä odotellen.