Nico Rosberg matkalla mestariksi

  • 8 500
  • 64

scholl

Jäsen
Hämmästyneenä totesin, ettei GP 2 voittaja Keijon poika Rosbergista ole omaa ketjua. Aihetta toki on. Suomessakin media on kiitettävästi kertonut Nicosta jo hyvin nuoresta iästä alkaen, joten nyt parikymppisenä mies on melko tunnettu.

Hesarin artikkeli Nicosta pari viikkoa sitten saa minut avaamaan tämän ketjun. Siinä artikkelissa tulee sellainen sheddenmäinen ahaa elämys, että täähän on just sellainen kuski kuin mitä mielellään kannattaa. Nicosta tulee itselleni jotenkin mieleen nykyajan, ehkä fiksumpi painos Markku Alénia ja Henkka Toivosta. Maximum attack, mutta fiksusti.

Laitan tähän muutamia asioita, mitä Nico sanoo artikkelissa. Hesarihan kertoo, että Nico on käynyt Monacossa amerikkalaisen koulun ja puhuu sujuvasti (Hesari sanoo täydellisesti, mutten siihen usko) saksaa, englantia, ranskaa ja italiaa. Identiteetistään Nico toteaa: "Olen huomannut, että minulta puuttuu jotain, mitä esimerkiksi brasilialaisilla kuljettajilla on, kun he saapuvat palkintopallille juhlimaan voittoaan Brasilian lipun kanssa. Olisi kivaa, jos minäkin tuntisin samaa. Kun täällä voittoni kunniaksi soi Saksan kansallislaulu, tuntui minusta jotenkin oudolta. Minulta puuttuu tunne kuulua Saksaan tai Suomeen. Ehkä kilpa-autoilussa tunnen kuuluvani enemmän Suomeen, koska se muistuttaa minua isäni saavutuksista." Hesarin mukaan Nico pitääkin identiteettiään enemmänkin eurooppalaisena. Itse olen sitä mieltä, että nykyaikana on hyvä, että on Nicon tyylisiä ihmisiä. Ei tarvitse olla maailmankansalainen, mutta kun fanaattisuus ja kansallisvaltioiden aika alkaa olla ohi, voi olla ihan hyvin eurooppalainen. Pääasia on kuitenkin se, että on ammattilainen ja tekee kaikkensa voittaakseen.

Saksan lipusta Nico sanoo: "Minun piti valita toinen kansallisuuksistani. Kun olen kuljettaja, jolla ei ole takana mitään suurta sponsoria, on helpompi päästä formula 1:een, jos tulee Saksan kokoisesta suuresta maasta. On kuitenkin hieno tilanne, että minua pidetään Saksassa saksalaisena ja Suomessa suomalaisena. Ja se on ihan oikein, sillä olen isäni poika. Olen kahden maan kansalainen ja hyväksyn sen."

Nicolla on myös tervettä se täydellinen ammattitaitoon pyrkiminen, kovat tavoitteet itselleen ja hyvä itseluottamus. "Mitkään ulkoa tulevat paineet eivät yllä niihin odotuksiin, joita itse asetan itselleni", sanoo Nico ja jatkaa "olen taistelija viimeiseen asti, todella kunnianhimoinen ja vihaan häviämistä."

Hyvää on myös se, ettei Nico ole täysin kilpa-autoilija, vaan on hoitanut koulunsa kunnolla. Kuten hän itse sanoo: "Minulla oli huippuluokan ylioppilastodistus ja se oli minulle myös tärkeää, sillä haluan tehdä kaiken kunnolla."

Täytyy sanoa, että harvoin on vastaavanlaista kypsää, ammattimaista parikymppistä urheilijaa ollut kuin mikä Nico Rosberg on. Täytyy toivoa, että hän pääsee ensi kaudella Williamsin kilpakuljettajiksi. Joka tapauksessa ura näyttää valoisalta ja toisin kuin mitä tulee Räkään tai Kovalaiseen niin Nico Rosbergia kannustan kyllä aivan täysin.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Itseäni ihmetyttää, minkä vuoksi Suomessa vouhkataan Rosbergin esityksiä, kun kyseessä on käytännössä Saksalainen jannu joka ei puhuu oikeastaan sanaakaan suomea. Samalla periaattella voisi avata ketjun jokaiselle lupaavalle kuljettajalle.

Ja kuinka niin matkalla mestariksi? Juurihan hän voitti mestaruuden. Otsikonkin voisi järkevämmin nimetä.
 

scholl

Jäsen
Groove Armada kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää, minkä vuoksi Suomessa vouhkataan Rosbergin esityksiä, kun kyseessä on käytännössä Saksalainen jannu joka ei puhuu oikeastaan sanaakaan suomea. Samalla periaattella voisi avata ketjun jokaiselle lupaavalle kuljettajalle..

Jokainen voi vapaasti avata. Jos pidät vaikka Nelson Piquet juniorista niin avaa ketju hänelle tai Laudan pojalle tai Keimolan kartingradalla muita kaksi sekuntia nopeampia kierrosaikoja takovalle naapurinpojalle. Ketjujen määrä ei ole rajallinen, vaan jokaiselle voi avata.

Olen tiettävästi tuonut jo esille sen, että kansallisvaltioiden aika on ohi. Rosbergin ja itseni erottaa tässä tapauksessa se, että itse osaan suomea ja voin kirjoittaa Jatkoaikaan. Ei se siltikään tarkoita, että tämä Jatkoaika pitäisi olla jonkinlainen fanaattisten kansallismielisten leikkikenttä. Ainoana rajoittavana tekijänähän on se kielitaito.
Groove Armada kirjoitti:
Ja kuinka niin matkalla mestariksi? Juurihan hän voitti mestaruuden. Otsikonkin voisi järkevämmin nimetä.

Mestari tarkoittaa tässä tapauksessa jotakin muuta kuin jonkun luokan voittoa. Nico Rosberg on vielä oppipoika.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei meillä ole liikaa ns. "suuria suomalaisia", joten eiköhän kelpuuteta tuo Nicokin joukkoon, varsinkin kun kaveri itse haluaa itsensä laskettavan suomalaiseksi.

Kunhan jaksaa vaan itse muistuttaa olevansa suomalainen, hyväksyn kyllä hänet suomalaisena. Jos taas menee kieltämään juurensa, good riddance.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No mikäs siinä, onnittelut vaan vielä kerran siitä mestaruudesta, joka oli varmasti ansaittu.

Sympaattiselta mieheltä vaikuttaa ja tuntuisi jopa olevan ihan maanpinnalla, vaikka famea löytyy jo omasta takaa ja menestystä ja ulkonäköä. Kaikki edellytykset siis Formulauralle, joka voi jo aueta ensikaudella. Eikös se niin mennyt? Varmasti tulevaisuuden kuski, kun geenitkin varmaan sensuuntaiset.

Tulen seuraamaan kyllä ottamuksia ja ehkä sympatiseeraamaankin. Saksan lipun alla kyllä ajelee, että se nyt hieman rajoittaa. Eli supisuomalaiset mennee edelle tuossa mielessä. Nicon lausahdukset Suomesta on silti olleet positiivisia, enkä usko, että siihen muutosta tulee jatkossakaan, ellei täältäpäin aleta olla penseitä häntä kohtaan. Sitten, kukaties, voi kelkka kääntyä.

Edit. Pientä viilailua sanojen kesken.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Minä en usko, että Nicosta on F1-maailmanmestariksi. Hyvien taustavoimien = Keke (lue: raha) hän toki tulee saamaan siihen ainakin mahdollisuuden. Kaikissa tähänastisissa sarjoissaan hänellä on ollut lähes parhaat mahdolliset kalustot ja tiimit, poikkeuksellisia kykyjä ei vielä ole nähty. F1-maailmanmestaruutta ei kuitenkaan voi ostaa, siihen tarvitaan myös erinomaisuutta. Omaako Nico sitä - jää nähtäväksi.

Oma veikkaukseni on, että Rosberg ei yllä Häkkinen-Räikkönen-Schumacher-Alonso-kategoriaan vaan jäänee Järvilehto-Salo-Barichello-Coulthard-tasolle.

Itse kaveri ja hänen mahdollinen menestyksensä eivät kosketa minua suuntaan eikä toiseen.
 
Niin kauan kun kundi ajaa Saksan lipun alla eikä puhu käytännössä sanaakaan suomea minulle on aivan sama mitä Nico Rosberg tekee. Tottakai Nico puhuu kauniisti Suomesta ja "suomalaisuudestaan" - sponsoreita niitä suomessakin on. Ette kai te ihan oikeasti kuvittele, että Nicon "suomalaisuuspuheissa" muuta päämäärää on, kuin vietellä sponsoreita? Eihän siitä tietysti Nicoa voi syyttää että hän ei osaa puhua suomea eikä muutenkaan tunne itseään pätkääkään suomalaiseksi. Kekeähän siitä täytyy syyttää.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Groove Armada kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää, minkä vuoksi Suomessa vouhkataan Rosbergin esityksiä, kun kyseessä on käytännössä Saksalainen jannu joka ei puhuu oikeastaan sanaakaan suomea. Samalla periaattella voisi avata ketjun jokaiselle lupaavalle kuljettajalle.
Tuntuu olevan ylitsepääsemätön juttu monelle tämä Nicon olematon suomenkielen taito. Käsittämätöntä mielestäni, mutta kaikki ajatelkoon asioita tyylillään.

Mutta kun kerran taas on puhe tästä kansalaisuudesta, niin puutunpa hieman tähän suomalaisuus-pointtiin. Mieleesi ei siis lainkaan juolahda ajatus, että tähän Nicoon liittyvään "vouhkaamiseen" saattaisi Suomessa olla sellainen kovin yksinkertainen syy, että hän on Keken, eli suomalaisen F1-maailmanmestarin poika? Ehkä olen poikkeava, mutta kyllä tuo seikka mielestäni erottaa Nicon näistä kaiken maailman muista lupaavista kuljettajista, vaikka pojan taskussa kulkisi Irakin passi. Esim. Nelson Piquet Jr, Scott Speed tai vaikka Alexandre Premat eivät tietojeni mukaan ole viime vuosina ajaneet Suomen väreissä. Keken poika on kuitenkin Keken poika, on sitten minkä maan kansalainen tahansa, ja puhuu hän mitä kieliä tahansa.

Lisäksi Nicon uraa ja muutakin touhuilua on ollut mahdollisuus seurata ihan yleisimpienkin tiedotusvälineiden kautta harvinaisen hyvin aina teinivuosistaan asti, ja jälleen villi veikkaus: Julkisuus johtui alunperin eräästä Keke-nimisestä isästään, ja myöhemmin Nicon omista, todistetuista ajotaidoistaan. Ja näiden juttujen myötä Nicosta on tullut jatkuvasti tutumpi, ja häneen on kiinnitetty koko ajan enemmän huomiota. Nytkö pitäisi kuin taikaiskusta lopettaa kaikki kiinnostus ja "vouhkaaminen" tällaista huippulahjakkuutta kohtaan, kun hän ei ajakaan enää Suomen lippu autonsa kyljessä?

Ja sitten vielä muistutus tästä Nicon täydellisestä epäsuomalaisuudesta jatkuvasti jauhaville, Nicohan on itse asiassa suurimman osan kilpa-ajovuosistaan ajanut nimenomaan Suomen lipun väreissä, kunnes vasta F3-luokassa siirtyi Saksan edustamiseen. Ja yht´äkkiä hänellä ei siis olekaan minkäänlaista sidettä Suomeen? Vielä kertauksen vuoksi: hänellä on edelleen se suomalainen isä, joka sattuu edelleen olemaan F1-luokan maailmanmestari vuosimallia 1982. Joten on se kumma, jos Nicosta ei etsimälläkään löydä minkäänlaista erityispiirrettä, miksi hän kiinnostaa täällä enemmän kuin esim. jo mainitut Piquet Jr tai Alexandre Premat. Mutta toki heistäkin saa halutessaan ketjun avata, kuten scholl jo sanoikin.

Pikku hiljaa sivuun tästä kansallisuusaiheesta, alkaa muuten keittää lopullisesti yli. Vituttaa nimittäin jo valmiiksi ajatus, nyt kun Nico on nousemassa jo F1-kuljettajaksi, että montakohan miljoonaa kertaa saamme vielä täältäkin lukea jatkossa valitusta ja hämmästystä siitä, kuinka Nico ei osaa puhua Suomea? Sekö on koko homman avainkysymys? Mitä väliä sillä on, mitä kieltä se puhuu, tai minkä maan kansalainen se virallisesti on? Jos ei Nicon tekemiset kiinnosta, niin olkaa kiinnostumatta, mutta kuinka helvetin sokea ja reijo pitää olla, jotta ei kykene ymmärtämään Nicon yhteyttä ja linkkiä tänne suuntaan..

Nico on kyllä koko lyhyen uransa aikana osoittautunut harvinaisen fiksun oloiseksi nuorukaiseksi. Vaikuttaa panostavan uraansa sekä koulutukseensa sataprosenttisesti, tässä mielessä itselläni tuleekin mieleen esim. Tuomo Ruutu, joka näin ulkopuolisen silmään vaikuttaa myös antavan 100% kaikkeen mihin elämässään ryhtyy.

Lueskelin jotain arvokkaan näköistä englanninkielistä F1-julkaisua pari vuotta sitten Stockmannin lehtipisteessä, siinä kun oli useamman aukeaman juttu kyseisenä talvena järjestetystä Nicon ja Nelson Piquet jr:n ensimmäisestä kunnon Williams-testistä. Tallihan laittoi tuolloin maailmanmestarien poikia enemmän tai vähemmän paremmuusjärjestykseen. Jutusta ei jäänyt epäselväksi, kumpi näistä lupaavista kuljettajista oli testiviikonlopun ajan ollut parempi niin kierrosaikavertailussa, tallille antamassaan palautteessa sekä yleisen asenteensa osalta. Tallithan tekevät kaikesta päätellen tuollaisissa testeissä erinäisiä pikku jäynöjä, esim. säätävät auton hieman vituiksi, ja katsoo miten kuljettaja reagoi asiaan käytyään tyypeillä. Ja Nicohan reagoi, ja oli jutussa kommentoineen Williams-insinöörin sekä kuppikorva-Frankin mukaan selvästi kypsempi ja valmiimpi kuljettaja noista kahdesta. Ja kappas, siellähän se Nico nyt taistelee jopa ensi kauden kilpakuljettajan paikasta. Täytyy Williamsin kunniaksi sanoa oikein englanniksi, että I´m impressed.

Jutussa mainittiin lisäksi Nicon mielenkiintoisesta tyylistä kirjata ylös ihan kaiken, mitä tulee esille esim. auton säätöihin liittyen. Näitä kirjoittamiaan juttuja hän sitten analysoi ja sisäistää iltaisin. Samaa hän teki myös F3-luokassa, joten kaveri kyllä hoitaa teoriapuolta kuntoon myös ajohommiinsa liittyen. Kaikesta paistaa läpi halu oppia ja olla paras, ja kyllähän Nico on mielestäni kehittynyt kuljettajana nimenomaan kovan työn ja panostuksensa kautta. Ei hän aina ole ollut mikään superlahjakkuus, vaan harkitsi mikroautojen jälkeen jopa ajohommien lopettamista, joka osaltaan antoi lisäpotkua koulu-uralleen.

Ja sananen niistä ajohommista vielä, Nico teki kyllä suuren vaikutuksen varsinkin GP2-kauden jälkimmäisellä puoliskolla. Osoitti ratin takana kaikkea, mitä pitääkin, eli nopeutta, rauhallisuutta, ajattelukykyä sekä terävyyttä. Oli paljon räväkämpi esim. ohitustilanteissa, kuin osasin aiempien vuosien perusteella odottaa. Nico painosti, häiritsi ja kurkki kierroskaupalla, kunnes iski pahaa-aavistamattoman uhrinsa kimppuun jossain odottamattomassa paikassa. Osoitti ehdottomasti olevansa nimenomaan kilpa-autoilija, kaveria kyykytettiin välillä todella näyttävästi. Mielestäni uusi, todella lupaava puoli Nicon ajotyylissä, ainakin siihen verrattuna mitä itse olen sitä pienemmistä luokista nähnyt.

Itse tunnustaudun ehdottomasti jonkinasteiseksi Nico-faniksi. Olkoon sitten suomalainen, saksalainen tai kuten itse asian ilmaisee, eurooppalainen. Helvetin ryhdikkään oloinen nuori kuljettajalupaus joka tapauksessa, häneltä lienee aiheellista odottaa suuria saavutuksia. Siitä huolimatta, että ei puhu suomea.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Moon Ikerin kanssa tassa kylla 100%sti samaa mielta.

Ja samalla sanon sen itsekin, etta luin tata keskustelua ihmetellen: ensimmaisina paikalle rientaa tyyppeja kommentoimaan, etta "Nico ei kiinnosta" ja "Se on saksalainen, ei suomalainen".

Miksi tulla kommentoimaan ja tuomaan omaa mielipidettaan esiin, jos asia ei edes kiinnosta? Ei ymmarra. Ja toisaalta, nain eurooppalaisena itsekin, olen kovasti ihmeissani seka surullinen, etta tuleva lapseni ei ole siis millaan muotoa suomalainen, jos ja kun han Kanadan passin tulee saamaan. Isastaan huolimatta. Tama oli uutinen.

Nicosta viela, niin mies on osoittanut olevansa huippu-ammattitaitonsa lisaksi hyvin suvaitsevainen, asiallinen ja kohtelias nuori mies. Arvoja, joita soisi nakevan taallakin useammin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ruotsinkieli, Suomen toinen virallinen kieli

Niin, itse olen sitä mieltä, että Nico on hivenen moukka, koska ei ole koulussa lukenut pakkoruotsia!

Och samma på svenska. Så, jag tycker at Nico är liten dumma, därför han har inte läsat svenska i skolan.

Loppukaneetiksi päädyn vielä toteamaan, että mielestäni isän ja pojan saavutukset ovat nimenomaan isän ja pojan saavutuksia erillisinä, eli jos isä on maailmanmestari, niin ei se sitä tarkoita, että poikakin on maailmanmestari, vaan lähinnä maailmanmestarin poika.

Enhän minäkään ole välttämättä hevosmies ja punikki, vaikka isovaari kuuluikin punakaartin hevosmiehiin.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ervatsalo kirjoitti:
pakkoruotsia!
.
.
.
svenska


Vähäisellä pakkoruotsin lukemisella on pakko kysyä mikä pakkoruotsi on ruotsiksi?


Nicostakin sen verran, että Williams on kaukana autosta, jolla voitetaan mestaruuksia, valitettavasti. Renault-, Ferrari-, Mclaren-tallien jälkeen paljon tyhjää, jos ei sitten uusi BMW tule yllättämään...

No, ei kai Nicoa mikään estä tulevaisuudessa vaihtamasta toiseen talliin - tsemiä Nicolle!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ohmi kirjoitti:
...mikä pakkoruotsi on ruotsiksi?

Niin, käykö måstesvenska? Tai underkuvninsvenska?
Joku Tsokmannin kanta-asiakaskortin omaava purjeveneilijä voisi kertoa tarkemmin.

Täältä tähän
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ervatsalo kirjoitti:
Niin, käykö måstesvenska? Tai underkuvninsvenska?
Joku Tsokmannin kanta-asiakaskortin omaava purjeveneilijä voisi kertoa tarkemmin.
Kortti on, purjeveneile en. Tvångsvenska.

Nico on fiksu ja filmaattinen, kuten isänsä Keijo ja toisin kuin aitosuomalaiset neppiskuskit.

Toivottavasti Nico voittaa paljon kilpailuja, jotta Suomen kansa voi taivastella Keijon pojan onnetonta suomen kielen taitoa & Saksan kansallislaulua.

On kyllä Keijo kasvattanut pojan huonosti, kun maailman sisukkain kieli ei Nisolta taivu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sivuverkko kirjoitti:
Ette kai te ihan oikeasti kuvittele, että Nicon "suomalaisuuspuheissa" muuta päämäärää on, kuin vietellä sponsoreita?
No mistäs sinä sen tiedät, etteikö Nicolla voisi olla noiden sponsoreiden haalimisen lisäksi suomalaista identiteettiä ja aitoa Suomeen kohdistuvaa kiintymystä? Fiksulta ja sivistyneeltä kaverilta vaikuttaa. Ja mies nyt joka tapauksessa on puoliksi suomalainen. Kyllä sitä jotain yhteenkuuluvuutta silloin varmasti tuntee ja mahd. on ylpeä verenperimästään ja mikäpä siinä ollessakin ylpeä, kun isänsäkin on voittanut ensimmäisenä suomalaisena Formulamestaruuden.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sivuverkko kirjoitti:
Ette kai te ihan oikeasti kuvittele, että Nicon "suomalaisuuspuheissa" muuta päämäärää on, kuin vietellä sponsoreita?

Just...

Suomalaiskuskien suurin ongelma on saada rahoitus kasaan, pitää olla parempi kuin saksalainen tai espanjalainen, koska Suomi ei ole kummoinen markkina-alue, joten kukaan ei rahaa tyrkytä.

Joten Nico näkee että kannattaa esittää suomalaista jotta saa massit F1-uraan. Taitaa olla todella tyhmä jätkä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ted Raikas kirjoitti:
No mistäs sinä sen tiedät, etteikö Nicolla voisi olla noiden sponsoreiden haalimisen lisäksi suomalaista identiteettiä ja aitoa Suomeen kohdistuvaa kiintymystä? Fiksulta ja sivistyneeltä kaverilta vaikuttaa. Ja mies nyt joka tapauksessa on puoliksi suomalainen. Kyllä sitä jotain yhteenkuuluvuutta silloin varmasti tuntee ja mahd. on ylpeä verenperimästään ja mikäpä siinä ollessakin ylpeä, kun isänsäkin on voittanut ensimmäisenä suomalaisena Formulamestaruuden.

Näin heti alkuun totean, että minulle on ihan sama onko tämä Nico suomalainen, saksalainen tai vaikka turkulainen.

Mutta tosiasiahan on se, että ei se isä-Keijo mikään Suomi-patriootti ole koskaan ollut. Tämähän on ymmärrettävää kun miettii kuinka paljon "keppiä" Keijo sai uransa alkuvaiheessa Suomessa.

Itse uskon Nico "suomikiintymyksensä" olevan enemmän kohteliaan nuoren herrasmiehen puhetta kuin vilpitöntä takametsien tasamaatallaajan tunnetta sydämessä (EDIT: Eikä tässä ole mitään vikaa.)

Mutta tosiaan samapa tuo minkä maalainen kaveri tämä Nico on.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Ohmi kirjoitti:
Nicostakin sen verran, että Williams on kaukana autosta, jolla voitetaan mestaruuksia, valitettavasti. Renault-, Ferrari-, Mclaren-tallien jälkeen paljon tyhjää, jos ei sitten uusi BMW tule yllättämään...

No, ei kai Nicoa mikään estä tulevaisuudessa vaihtamasta toiseen talliin - tsemiä Nicolle!

Kyllä, mutta Williams on myös niitä suuria ja perinteisiä talleja, jotka kyntävät välillä syvällä suossa, mutta aina lopulta palaavat takaisin huipulle. Aivan kuten McLaren ja Ferrarikin. Ja toisin kuin esim. Jordan ja BAR, jotka saattavat ajaa yhden hyvän kauden ja hävitä muutaman vuoden päästä formulakartalta kokonaan (Jordan muuttuu ensi kaudeksi Mitlandiksi ja Honda on tiettävästi ostamassa BAR:ia kokonaan itselleen).

Se on sitten eri asia kuinka pitkään nykyinen Williamsin aallonpohja kestää ja kuinka pitkään Nico tallissa ajaa. Toki juuri tällä hetkellä kannattaisi olla McLarenin tai Renaultin palkkalistoilla, mutta jos se ei ole mahdollista, ei Williams ole nuorelle kuskille todellakaan huono vaihtoehto.


Ja kuten tässä jo joku totesikin, on tuo Sivuverkon logiikka vähintäänkin erikoinen (siis se, että Nico on ehdottomasti saksalainen ja mainostaa suomalaisuuttaan vain, että saisi sponsoreita Suomesta). Nicohan aloitti kilpa-autoilun Suomen lisenssillä ja vaihtoi sen Saksaan nimen omaan sen vuoksi, että saisi enemmän tukieuroja, tämän hän on itsekin myöntänyt. Eli kumpaankohan suuntaan se raha hänen puheitaan ja valintojaan on ohjannutkaan?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
LaTe_Show kirjoitti:
Mutta tosiasiahan on se, että ei se isä-Keijo mikään Suomi-patriootti ole koskaan ollut. Tämähän on ymmärrettävää kun miettii kuinka paljon "keppiä" Keijo sai uransa alkuvaiheessa Suomessa.
Meinaat, että Keke on kouluttanut poikansa pitämään Suomea ja suomalaisia paskamaisina?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ted Raikas kirjoitti:
Meinaat, että Keke on kouluttanut poikansa pitämään Suomea ja suomalaisia paskamaisina?

En, meinasin vaan sitä että jos Keijolla itsellä on eräänlainen evvk/no big deal-asenne Suomea kohtaan, niin tuskin hän näkisi erityistä vaivaa promotoidakseen suomalaisuutta ja sen kulttuuria, kieltä etc muuta pojalleen.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
LaTe_Show kirjoitti:
En, meinasin vaan sitä että jos Keijolla itsellä on eräänlainen evvk/no big deal-asenne Suomea kohtaan, niin tuskin hän näkisi erityistä vaivaa promotoidakseen suomalaisuutta ja sen kulttuuria, kieltä etc muuta pojalleen.
Kielen onkin promonnut superhyvin eli ei ollenkaan.

Keke ei suostunut edes postimerkkiin koska ei saanut siitä itselleen rahaa. Kekeen verrattunan Nico on supersympaattinen nuorimies. Meinasin kirjoittaa että hurmaava, mutta homofobiani ei päästänyt tuota näppikselle asti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Nico - aika hintti nimi suomalaiselle (vrt. esim Hugo)

Korhonen kirjoitti:
Eli kumpaankohan suuntaan se raha hänen puheitaan ja valintojaan on ohjannutkaan?
Kuten sivuverkko olikin ymmärtänyt suunnan jonne ne valinnat ohjautuvat kulloinkin määrää siis raha, ei esim isänmaallisuus tai kansallisuustunne. Nyt Saksaa, ehkä joskus tännekin jos Nokia maksaa tarpeeksi ja joskus ehkä Koreaan jos Samsung maksaa vielä enemmän.

Iker kirjoitti:
Mieleesi ei siis lainkaan juolahda ajatus, että tähän Nicoon liittyvään "vouhkaamiseen" saattaisi Suomessa olla sellainen kovin yksinkertainen syy, että hän on Keken, eli suomalaisen F1-maailmanmestarin poika?
semi-suomalaisen maailmanmestarin (born in stockholm) vartti-suomalainen poika. Jos Rosberg olisi jollain tavalla edustanut suomea tai tuonut kansalaisuuttaan esille, niin noilla asioilla ei olisi väliä, vaan häneen voisi samaistua ja häntä pitää kansallissankarina. Nyt hänen ylimielisyytensä tekee hänestä yhtä yhdentekevän maailmanmestarin kuin joku Mansell tai Piquet (Laudasta on sentään aina tullut positiivinen kuva).

Toki F1-maailmassa muutkin suomalaiset ovat aika isänmaatonta porukkaa ehkä JJ-Lehtoa lukuunottamatta, Salo on täysi ylimielinen mulkku ja Monacossa asuvat veropakolaiset Häkkinen ja Räikkönen (muistelisin?).

No, onneksi suomalaisilla on vielä Rosbergia lahjakkaampi kuski ja muutenkin loisto jätkä eli Kovalainen jota kannustaa tulevina vuosina.

edit: pikkupikku-typo
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
dana77 kirjoitti:
No, onneksi suomalaisilla on vielä Rosbergia lahjakkaampi kuski ja muutenkin loisto jätkä eli Kuivalainen jota kannustaa tulevina vuosina.

Onkos tämä Pasi Kuivalaiselle jotain sukua? Nico on kieltämättä yhtä hinttimäinen nimi kuin esim. Tony, mutta Rosbergilla on onneksi myös hieman epäsuomalaisempi sukunimi, joten tämä annettakoon anteeksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
dana77 kirjoitti:
Toki F1-maailmassa muutkin suomalaiset ovat aika isänmaatonta porukkaa ehkä JJ-Lehtoa lukuunottamatta, Salo on täysi ylimielinen mulkku ja Monacossa asuvat veropakolaiset Häkkinen ja Räikkönen (muistelisin?).

Räikkönen ja pikkuvaimo taitavat asustella Sveitsissä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
The Pyhän Keijon poika on yhtä pyhä ja tottakai häntä kannatetaan. Sillä että Nico ei ole supi-suomalainen, ei ole näissä hehkutuksissa pirunkaan väliä. Ovathan ihmiset aikanaan kannattaneet Prostia, Sennaa tai jopa Schumiakin.

Ilman The Pyhää Keijoa ei Suomessa edes seurattaisi Formuloita. Ei olisi ollut Häkkisiä, Tseitseitä, Saloja eikä Räikkösiä. Eikä näitä tulevia Nicoja ja Kovalaisia. The Pyhää Keijoa saamme kiittää kaikesta tästä pioneerityöstä aikanaan, jonka aikaansaamasta lumipalloefektistä nautimme nykypäivänä.

Nicolle peukku ehdottomasti ylöspäin.

Pyhän Keijon poika.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
dana77 kirjoitti:
Toki F1-maailmassa muutkin suomalaiset ovat aika isänmaatonta porukkaa ehkä JJ-Lehtoa lukuunottamatta, Salo on täysi ylimielinen mulkku ja Monacossa asuvat veropakolaiset Häkkinen ja Räikkönen (muistelisin?).
Ai jos urheilija asuu ulkomailla hän ei ole isänmaallinen? Aika kummallinen teoria, verojen takiahan kaikki huiput tuolla ulkomailla majailevat, ja Kimikin varmaan mielellään viettää aikaansa siellä niiden lööppien jälkeen jota hänestä täällä revitellään. Ja tällä teorialla 90% suomalaisista jääkiekkoilijoistakin isänmaattomia, kun eivät työsulku kaudella täällä koko kautta pelanneet verojen takia. Onko ruotsalainen, joka asuu Suomessa ja maksaa täällä veroja "Suomi-mielinen"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös