Ettehän te muutamat tietenkään tykkää, mutta silmiinpistävää näissä Lasun kuuluisissa plussissa on se, että niistä leijonanosa on syntynyt Kärppien murskavoitoissa. Kun SaiPa (6-1) ja Sport (8-1) ottelut otetaan pois jää jäljelle +5. Tänään tuli myös lisäksi yksi ilmainen plussa Leskisen maalista tyhjiin. HIFK-ottelussa (5-0) tuli yksi plussa, joten Kärppien alle viiden maalin voitoissa Lasun tilasto on +3. Lähinnä minä kuitenkin panen vähemmän painoa noille rumasti revenneille SaiPa ja Sport otteluille sekä tämänpäiväiselle ilmaisplussalle, HIFK on kuitenkin HIFK.
Joo tosiaan näin ei saisi sanoa, mutta onhan tuossa nyt jotain nähtävissä rivien välistä, vaikka kuinka olisi suosikkipelaaja. Tai ainakin minä huomioin sen että tehoja ei ole tullut juuri lainkaan muissa kuin noissa murskavoitoissa ja samoin +- tilasto on noita murskavoittoja lukuunottamatta aika keskinkertainen.
Muutenkaan en ole tottunut siihen, että pelkällä +- saldolla ulkkarivahvistus ansaitsisi termiä loistava, tai lähellekään. Mieleen tulee vaikkapa Jesse Puljujärven kausi, eli vaikka hän oli välillä joukkueensa paras tuossa tilastossa ei se vielä riittänyt siihen että hänen kauttansa olisi pidetty loistavana. Samoin itseäni vaivaa Lasun varsin heikko saldo aloituksissa, sillä puolustavalle sentterille tuo olisi kuitenkin arvokas ominaisuus. Mut ei mitään, kaikki kunnia tsemppaukselle. Minä olen aina tykännyt siitä kun kaverit yrittää selvästi parhaansa ja kyllä minä odotan vielä Lasultakin ainakin vähän enemmän tehoja.