Nick Ritchie, Oulun Kärpät

  • 500 663
  • 3 209

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kyllähän se selkeä tosiasia että Kärpillä kävi todella hyvä onni, että saivat juurikin Richien porukoihinsa. Tämä kultakimpale kun vain malttais pysyä kentällä eikä keräisi jäähyjä ja pelikieltoja niin hän voisi hyvinkin palauttaa Kärpille juuri sen kunnian joka Kärpille kuuluu. Mutta kuka se on, joka kertoo sen hänelle että lopeta nyt saatana sen urpoilu ja tee sitä mistä sulle maksetaan! Halpa mies on erittäin harvoin riittävän hyvä mutta idiootti ei ole koskaan riittävän hyvä, ei edes saduissa.

Toivottavasti oli tänä iltana Raksilassa katsomassa peliä. Siinä oppitunti Suomikiekon lainalaisuuksista ja siitä tunteesta mitä voi olla saavutettavissa tällä Oulun visiitillään. Toivon kyllä kaikkea hyvää Ritchielle ja olis huikeaa nähdä kaverin onnistuvan tässä uudessa Kärppä joukkueessa
 

Jupi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Napoli
Pointsit Myllykoskelle, asiallista kommnetointia.

Liiga on edelleen tasokas sarja, ei tänne tulla mistään dominoimaan. Odotukset Ritchieta kohtaan olivat totaalisen ylimitoitetut, vaikkakaan hyvin ei ole alkanut pelillisestikään.
Kulttuuriero erimielisyyksien ratkomisessa on myös iso. Ja kun pimeän keskellä tapahtuu jotakin erilaista, niin johan on media ja mielensä pahoittajat into piukkana.
Tässä rikoksessahan ei ollut uhria. Kukaan ei loukkaantunut, paitsi ehkä henkisesti.

Minä ainakin toivotan kaverin lämpimästi takaisin askiin. Potentiaalia on olla hyvä lisä joukkueeseen. Ihmeidentekijää ei varmaan kannata odottaa.
 

Farssi

Jäsen
Todella hienoa kuulla ettei Ritchieta olla ainakaan Oulusta potkimassa. Vaikka alku onkin ollu suorastaan koominen valtaviin odotuksiin verrattuna, tässä kuitenkin puhutaan kaverista joka on pelannut maailman kovimmassa liigassa yli 500 matsia. Kaverissa on pakko olla jotain, joka on kaikki kaudet pitänyt hänet ”ylhäällä”, ja osittain jopa tuloksentekoyksiköissä. Se on ihan käsittämättömän kova saavutus.
Liigaan P-Amerikkalaiset pelaajat tulee yleensä ECHL- tai AHL-liigoista. Nyt IFK:hon tuli kaveri ECHL:stä, ja paukutti ekaan matsiin kaksi maalia. Maalitykki Ritchie ei välttämättä tule olemaan, mutta loppukauden täällä pysyessään kaveri tulee väkisinkin tuomaan esille niitä ominaisuuksia mitkä änärissäkin kantoi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Media ja erilaiset johtavat asiantuntijat, myös sellaiset jotka omalla pelaaja- ja valmentajaurallaan ovat syyllistyneet erilaisiin tunteen vallassa tehtyihin ylilyönteihin, hurskastelevat Ritchien tekoa ja vaativat erottamista.
Näin aika kultaa muistot. Ja näin sosiaalinen ja yhteisön paine ajaa mitä erilaisimpiin miellyttämiskeinoihin, jotta asema asiantuntijana säilyy.
Ritchie sai pitkän pelikiellon aivan oikeutetusti täysin turhasta aktiosta, missä pahimmillaan olisi voinut käydä paljon huonommin. Se oli tuomittava teko.
Mutta, milloin asiantuntijat, liiga ja kurinpito alkaa puuttumaan erilaiseen provokaatioon ja sääntöjen vastaiseen tai ainakin sääntöjen rajamailla tapahtuvaan tökkimiseen, hakkaamiseen, huitomiseen ja selkeisiin päähän kohdistuviin taklauksiin yhtä ponnekkaasti? Tähän kategoriaan kuuluvat myös laidan lähellä selkään tapahtuvat poikittaiset mailat. Tuomarit eivät anna niistä johdonmukaisesti rangaistuksia eikä kurinpito puutu. Ne kuulunevat jääkiekkoon? Ritchien tapauksessa ei ollut kyseessä jääkiekosta, mutta onko provokaatiossa ja näissä epäpuhtaissa taklauksissa kyse siitä?
Eniten kritisoin sitä, että nykyisin sallitaan hyvin pitkälle kaikenlainen roikkuminen, koukkiminen ja estäminen. Onko pelaajien vain tämä siedettävä, että jääkiekon pelaamisesta tulee tällä tavalla todella vaikeaa?
Kun näistä em asioista ei tule rangaistuksia eikä sanktioita, jossain vaiheessa joltain palaa käpy ja oikeus otetaan omiin käsiin.
Kenenkään, joka on itse kaukalossa joskus ollut ei tarvitse tällaisia tunteenpurkauksia ihmetellä. Ja niiden, jotka eivät seuraa jääkiekkoa muulloin, kun jotain tämän tapaista tapahtuu, voisivat silloinkin olla kommentoimatta. Kun ei sitä kompetenssia ole muuhun kuin kauhisteluun.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ritchien suurin anti tähän saakka on ollut tuo hämmentäminen ja vastustajan pasmojen sekoittaminen. Sitä toivoisin näkeväni taas pelikiellon jälkeenkin. Toivon ettei tämä tuomio nyt kastroinut Nickiä ihan totaalisesti. Kaikki mitä pelillisesti voi auttaa, on vaan plussaa.

TPS-pelissä vaan taisi valitettavasti kohdata tuossa hämmentämisessä voittajansa. Jatkossa Ritchien pitää olla taas se, joka aiheuttaa tunnekuohuja vastustajassa, eikä toisinpäin.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
Hyvä juttu, että käynyt vähän tuulettamassa pääkoppaa valvotussa ympäristössä. Vaikuttaa kotiutuneen Ouluun, mikä on tärkeää.
Positiivisen kautta. Muutenhan tuolla oli joukkueen porukkaa hyvällä fiiliksellä liikkeellä yön pimeillä tunneilla ja puheensorinaa riitti fanien kesken sekä iloisia kasvoja. Maistuuhan se pieni rentoutuminen tuollaisen selkänahan jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun yössä oli mennyt Nickillä hieman lujaa eilen ja oli lentänyt myös järjestysvalvojien puolesta pihalle eräästä baarista. Turhaa kohua nostattamatta tilanteesta, oli joukkuekaverit pelastaneet tilanteen ja saaneet homman hoidettua lopulta asiallisesti kuntoon.
Toivottavasti muistaa kysyä kaverin suostumusta, jos meinaa ottaa senkan nenästä. Tästä sarkasmivaroitus.
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Nickillä on vielä matkaa Rauman illanviettoihin - täällä pelajat viettää yönsä putkassa.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Kylhän sitä itsekutakin vituttaisi päätyä tarunhohtoisesta jonnekin susirajalle. Mutta joku roti nyt tonkin käytöksessä pitää olla.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Kyllä tässä on aivan selvästi Liigan kiinnostavin pelaaja. Yli 240 000 ketjun avausta ja joka kierroksen jälkeen vieraskannatajat tulee huutelemaan typeriä.

Mielenkiinnolla olen itsekin Ritchien otteita seurannut näin ulkopuolelta. Ainakin se matsi minkä näin paikan päältä Helsingissä niin hyvä pelaaja on kyseessä, jos vähän malttaa mielensä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo mielen maltti on se iso juttu. Pikkasen minua vituttaa se tapa, jolla tuomarit ovat Ritchien ottaneet vastaan tähän sarjaan. Heti ensimmäisestä pelistä alkaen hän on saanut linjanvastaisia kakkosia. Taisi siellä oli yksi sellainenkin peli, jossa Ritchie oli ainoa pelaaja, joka jäähyjä sai ja täysin linjanvastaisia kakkosia vielä, tai no eivät olleet, kun linja oli, jotta vihelletään vain Ritchielle. Minusta tällainen kertoo surullista kieltä Liigan tuomareista, hyi!

Mutta mutta, ei auta, epäoikeudenmukaisuutta pitää sietää ja ehkä tuomaritkin pikkuhiljaa pystyvät sisäistämään, että Ritchie tätä sarjaa nyt pelaa, eikä hänelle tarvitse keksiä omia sääntöjä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ritchie voi parhaimmassa tapauksessa tarjota Kärpille ja kannattajille taivaan ja vastustajille helvetin. Mies laittaa fysiikan ja pääkopan kuntoon, on ilkeä vastustaja ja ratkoo Kärpät johtavana pelaajana nostelemaan kannua. Ja vieraat repivät pelihousunsa eivätkä enää tiedä millä sanoilla isoa Nickiä arvostelisivat.
Toisessa skenaariossa miehen kasetti eikä fysiikka kestä. Peli pelin jälkeen sattuu ja tapahtuu, Nick istuu boksissa ja pelikiellossa, kyllästyy ja haistattaa liigalle paskat ja häipyy vähin äänin.
Jotenkin en saa tästä miehestä välimallin kaveria vaan jotain äärimmäistä tulee tapahtumaan.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Toivotaan, että on ihan suosiolla lähtenyt, eikä laittanut niin sanotusti "painiksi" järkkärien kanssa. Se tästä olisikin vielä puuttunut...

Kuten tuli jo aiemmin mainittua, Oulussa on menossa täydellinen sirkus juuri nyt, jota saadaan ainakin kevät seurata. Änäri-Ritchie, Laten potkut, Mäntymaan Hawaji-hoki, koko seuran sekava tila, Karhusen comeback, varmaan Juhiskin hyppää kohta remmiin mukaan...

Harvoin mustavalkoinen ajattelu mihinkään sopii, mutta en itse näe oikein kevääksi mitään välimallin vaihtoehtoa tapahtuvaksi. Joko tässä on Kärppien yksi kaikkien aikojen kamalimmista ulkomaalaisflopeista ikinä (kuten merkit aika uhkaavasti siihen viittaavat). Tai sitten kaveri tulee vielä kaikkien näiden vaikeuksin kautta nousemaan hyvällä tavalla yhdeksi Kärppien kaikkien aikojen ikonisimmista kulttipelaajista, jota muistellaan vielä vuosikymmeninekin päästä. Noh, muistellaan varmasti joka tapauksessa, hyvällä tai huonolla...Hieman samoilla linjoilla @Kuulantyöntäjä kanssa, mitään välimallia ei kyllä ole.

Katsotaan, mihin vaaka kevään aikana kallistuu, itse olen kyllä "hieman" skeptinen kumpaa energiaa Ritchie lopulta Kärppien joukkueeseen kevääksi tuo, jos sama ralli jatkuu...Eihän tämä kaveri mikään urheilullisuuden, johtajuuden ja esimerkillisyyden perikuva ole, mutta aikamoinen 'hahmo' on Ouluun joka tapauksessa saapunut.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Katsotaan, mihin vaaka kevään aikana kallistuu, itse olen kyllä "hieman" skeptinen kumpaa energiaa Ritchie lopulta Kärppien joukkueeseen kevääksi tuo, jos sama ralli jatkuu
Itse menen jopa niin pitkälle että uskoisin että ollaan sillä kuuluisalla vedenjakajalla nyt. Joko Ritchie tulee takaisin fokus pelissä ja fysiikka kunnossa ja antaa palaa, välillä läikkyen yli, tai tulee takaisin entistä vittuuntuneempana ja turhautuu entisestään. Kuukauden päästä ollaan viisaampia.

Mitä itse eilisestä kuulin niin tilanne ei ihan niin radikaali ollut että Ritchie olisi järkkärin toimesta heitetty ulos ja joukkuekaverit pelastaneet ettei homma olisi mennyt pahemmaksi. Ymmärsin että jotain sanaharkkaa on ollut toisen asiakkaan kanssa ja portsarit tulleet sitten selvittelemään että mikä homma.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikein! Illanvietto ja rentoutuminen on epäonnistunut, jos joku ei lennä baarista pihalle.

Kaupunki vois alkaa pikkuhiljaa kaavailemaan Ritchille patsasta.
Itse en ihan vielä näillä näytöillä alkaisi patsasta miehelle puuhailemaan. Baarista ulos lentäminen varsinkin on meriittinä sellainen, että sillä perustein saisi varmaan yhden jos toisenkin patsaan olla Ouluun pystyttämässä. Mahdollisia uusia lempinimiä pelaajalle keksiessä tuon toki voi huomioida. Tosin ilmeisesti tilanne nyt ei edes ollut ihan noin radikaali.

Toisaalta tiedostan myös sen, että kaupungin suunnittelu- ja kaavoitusprosessin hitaus ja byrokratia huomioiden, joku patsaskin varmasti kohtaisi monenlaisia haasteita ja hidasteita erilaisten selvitysten, valitusten ja niiden käsittelyn muodossa. Siksi mahdollisen patsaan kaavailu tulisikin aloittaa hyvissä ajoin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1946

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä itse eilisestä kuulin niin tilanne ei ihan niin radikaali ollut että Ritchie olisi järkkärin toimesta heitetty ulos ja joukkuekaverit pelastaneet ettei homma olisi mennyt pahemmaksi. Ymmärsin että jotain sanaharkkaa on ollut toisen asiakkaan kanssa ja portsarit tulleet sitten selvittelemään että mikä homma.
Pääasia on kuitenkin se, että on voiton jälkeen jätkien kanssa yössä, vaikka pitkä pelikielto on päällä. Noin sitä tullaan tutuiksi ja Ritchie pääsee enemmän ja enemmän osaksi yhteisöä. Ja kun kokee olevansa osa porukkaa ja joukkuetta, on valmis antamaan itsestään enemmän ja enemmän joukkueen eteen. Miettikää, mikä äijä Ritchie on, kun routasydän alkaa takomaan aidosti.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Baarista ulos lentäminen varsinkin on meriittinä sellainen, että sillä perustein saisi varmaan yhden jos toisenkin patsaan olla Ouluun pystyttämässä.
Urheilijat ei tunnetusti juo hirveitä määriä kun kausi on käynnissä, joten niinä kertoina kun päästään kunnolla yöhön niin kunto on monella sellainen että henkilökunta käy kyselemässä kotiinmenoaikaa. Näitä on sattunut paljon aikoinaan ja varmasti sattuu tulevaisuudessakin, ihmisten on myös hyvä pitää mielessä että baarista "ulos heittämiseen" löytyy aivan uskomaton määrä syitä, mistä ylivoimainen enemmistö on missä kunnossa ollaan sillä hetkellä. Yleensä jos käytös on uhkaavaa tai muuta niin asiakasta ei heitetä ulos vaan pääsee itsekseen odottelemaan poliisin tuloa.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Itse menen jopa niin pitkälle että uskoisin että ollaan sillä kuuluisalla vedenjakajalla nyt. Joko Ritchie tulee takaisin fokus pelissä ja fysiikka kunnossa ja antaa palaa, välillä läikkyen yli, tai tulee takaisin entistä vittuuntuneempana ja turhautuu entisestään. Kuukauden päästä ollaan viisaampia.

Mitä itse eilisestä kuulin niin tilanne ei ihan niin radikaali ollut että Ritchie olisi järkkärin toimesta heitetty ulos ja joukkuekaverit pelastaneet ettei homma olisi mennyt pahemmaksi. Ymmärsin että jotain sanaharkkaa on ollut toisen asiakkaan kanssa ja portsarit tulleet sitten selvittelemään että mikä homma.
Tokihan nämä tällaiset jutut alkavat aina elämään myös varmasti hieman omaa elämäänsä. Varsinkin kun kyseessä on nyt vastikään karmeaan ylilyöntiin sortunut superstarba "änäri-Ritchie", niin varmasti se on omiaan liekittämään ja paisuttamaan tätä juttuja ja sen mittasuhteita.

Tällaisen 'hahmon' tapauksessa houkutus alkaa värittelemään paksummalla pensselillä todellisia tapahtumia on varmasti erityisen suuri, ja kohta ollaan tilanteessa, missä joku kertoo, miten Ritchie onkin taitellut useamman järkkärinkin nippuun samanaikaisesti ja kolmen metrin kullillaan miekkaillut vielä muut baarin nassuttajat, ennen kuin mies saatiin lopulta vihdoin ja viimein ulos.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Toivottavasti nuo jutut eivät pidä paikkaansa. Mua säälittää huippu-urheilijat joilla on henkkoht ongelmia. Jääkiekossa tuosta on niin paljon surullisia esimerkkejä. Vaikka en tästä kaverista mitään tiedäkään niin toivon että hän palaa kehiin ja auttaa joukkuetta ja itseään pelaamalla
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tervetuloa takaisin peleihin Nick kun sen aika koittaa. Olen lueskellut ikäni kaikkea kommentointia ja sehän kuuluu asiaan, puolesta ja vastaan. Tämä seppä nimeltään Nick Ritchie tuo tuulahduksen jostain… poikkeuksen siitä normaalista johon on kiva tuudittautua/toiset haluavat tuudittaa ja jota ei tarvitse itsekseen miettiä/pelätä tai analysoida. Kasarin alusta olen ollut Kärppäfani ja sellaisena se minun tarinani tulee myös päättymään. Jääkiekko on parhaimmillaan silloin kun siihen sisältyy myös sitä hitonmoista tunnetta, eikä pelkästään sarjataulukko/ pistekeskiarvo/ maaliodottama sun muuta hevonhutun laskelmointia. Joskus joku on se rotta ja joskus joku antaa sitten myös takaisin olipa kyse kiekkokaukalosta tai mistä muusta sijainnista tahansa…sekin on elämää. Virheitä tulee ja menee, jopa kaikkein innokkaimmat kritisoijat ovat tehneet niitä.
Tämä oli ensimmäinen kommenttini tänne ja pointtini on se, että: Tervetuloa takaisin peleihin Nick! Olen hemmetin ylpeä että päätit tulla Oulun Kärppiin. Kaikki ainekset ovat kasassa siihen että tällä kaudella voi tapahtua mielenkiintoisia asioita ja Oulussa pelataan pitkää ja mielenkiintoista kevättä…
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyl mä olisin tulevaa Ässät - Kärpät peliä seurannut entistä tarkemmin, jos Ritchie olisi ollut kehissä. Hyvä vaan, että väriä piisaa ja juttua hänestä riittää, tulee varmaan pitkä keskusteluketju tästä vaikka välillä oli jo suljettu. Nyt keskityn sitten Tiivolan seuraamiseen teidän rosterista kyseisessä pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös