NHL20 (PS4) – Liigakausi

  • 40 542
  • 604
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Hienoa että olette saamassa liigan pystyyn. Itse jätän tähän osallistumisen väliin ihan jo siksi että haluan antaa osallistumisen etusijalle seurojen faneille. En itse tunnusta mitään väriä Liigasta joten en tähän osallistu. Mutta onnea sarjaan.

Vinkkinä että kannattanee etsiä netistä generaattoreita joilla voi luoda sarjaohjelmia ja tulokset syöttämällä järjestelmä päivittää tulokset sarjataulukoita myöten. Näitä on muunmuassa Challonge ja se mitä Jatkoaika Cupissa käytettiin. Ongelma noissa on se, että niissä ei tunneta jääkiekon pisteenlaskusysteemiä joten sarjataulukko pitäisi laskea manuaalisesti vaikka tulokset voi kirjata mutta niissä pitää itse huomioida jatkoajalle menneet ottelut. Mutta tulosten ylläpitoon nuo ovat hyviä sekä siihen että pysyy kärryillä mitä pelejä on pelattu ja monta ottelua on jäljellä yms. Kyllä tuollainen onedriveen tehtykin voi toimia mutta vaatii ylimääräistä työtä ehkä enemmän.
 

Barney

Jäsen
Hienoa, että saatiin liiga näin nopeasti täyteen. Joukkuejako näyttää siis tältä:

Joukkueet:

HIFK - @RedRebel / HugoDonovan
HPK - @adetti / Mainiovainio
Ilves - @Outzala / Outzala
Jukurit - @5hole / Five5hole35
JYP - @Linjatuomari / JariH92
KalPa - @Captain Kalmah / Varjohukka100
KooKoo - @mustaoranssi / spacemonkey-77_
Kärpät - @miskosafd / Miggis87
Lukko - @strapat
Pelicans - @Surtr / Tptk00
SaiPa - @Barney / Aurinkokunkku79
Sport - @Rairama / Rairama
Tappara - @Hercules
TPS - @Lucky Thirteen / LuckyNroThirteen
Ässät - @Naurava Kulkuri / K__O__S__E

Parilta osallistujalta puuttuu vielä tuosta listasta PS-käyttäjä, sillä he eivät ole sitä ilmoittaneet. Mitä mieltä olette erän pituudesta? Onlinepeleissä oletus taitaa olla 4 minuuttia, mutta tuossa edellisessä turnauksessa pelattiin 5 minuutin erillä, joten kumpi otetaan? Toinen sääntöihin liittyvä asia on tuo maalivahtien ohjaus. Ohjataanko itse maalivahteja rankkareissa vai jätetäänkö se tietokoneelle? Säännöiksi valitaan kansainväliset, joten muuta muokattavaa tuossa ei ole. Jatkoaika pelataan siis noilla säännöillä maaliin asti, mikä on varmaan pelillisesti fiksuinta.

Kun ollaan saatu päätettyä nuo säännöt, niin minun puolestani pelit voidaan aloittaa vaikka tänään. Oma ehdotukseni on, että peliaikaa annetaan kaikille kolme viikkoa eli siis 20.4. pitäisi olla runkosarja kaikkien joukkueiden osalta taputeltu. Jos kaikki saavat pelattua pelinsä pois nopeammin, niin aikataulua voidaan muokata niin, että pudotuspelit päästään aloittamaan jo aikaisemmin.
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Oma ääni pilkuissa sille, että ite ohjataan. Tietokonemolarille liian varmoja tapoja tehdä maaleja.

Mitenkäs vaikeustaso? Ammattilainen, tähtipelaaja vai supertähti? Tähtipelaaja muistaakseni oletuksena.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Toinen sääntöihin liittyvä asia on tuo maalivahtien ohjaus. Ohjataanko itse maalivahteja rankkareissa vai jätetäänkö se tietokoneelle?

Tuo maalivahdin manuaalinen ohjaaminen voi pahimmillaan olla sellasta räpellystä, että mielellään sen jättää tekoälyn hoidettavaksi.
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuo tähtipelaaja ja 5 min erät tuntu ihan sopivilta ja maalivahdin ohjaus itselle. Mites pisteet? Kerääkö taas jokainen oman joukkueen osalta? Jos näin saadaan homma toimimaan niin voin käydä päivittelemässä tuohon exeliin aina välillä koko liigan pistepörssin. Vaatis sit jokaiselta että muistaa ottaa kuvan pelin jälkeen pisteistä. Aattelin pistää youtubeliven tuonne kanavalle omista peleistäni niin tallentuupahan sinne ainakin.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Kerääkö taas jokainen oman joukkueen osalta?
Minusta paras että itse kerätään oman joukkueen pisteet ja pelaajat sopii keskenään keskinäisen tilastojen jaon tänne.

Mitä tulee maalivahdin ohjaukseen, niin ei haittaa oli kumpi vain, mutta ehdotan itse ohjattavaa maalivahtia rankkareissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Minusta paras että itse kerätään oman joukkueen pisteet ja pelaajat sopii keskenään keskinäisen tilastojen jaon tänne.

Mitä tulee maalivahdin ohjaukseen, niin ei haittaa oli kumpi vain, mutta ehdotan itse ohjattavaa maalivahtia rankkareissa.
Mulle voi laittaa pleikkarilla vaikka screenshotin tilastoista (psn LuckynroThirteen) niin voin pistepörssin päivitellä.
 

RedRebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Sunderland AFC
Hienoa, että saatiin liiga näin nopeasti täyteen. Joukkuejako näyttää siis tältä:

Joukkueet:

HIFK - @RedRebel / HugoDonovan
HPK - @adetti / Mainiovainio
Ilves - @Outzala / Outzala
Jukurit - @5hole / Five5hole35
JYP - @Linjatuomari / JariH92
KalPa - @Captain Kalmah / Varjohukka100
KooKoo - @mustaoranssi / spacemonkey-77_
Kärpät - @miskosafd / Miggis87
Lukko - @strapat
Pelicans - @Surtr / Tptk00
SaiPa - @Barney / Aurinkokunkku79
Sport - @Rairama / Rairama
Tappara - @Hercules
TPS - @Lucky Thirteen / LuckyNroThirteen
Ässät - @Naurava Kulkuri / K__O__S__E

Parilta osallistujalta puuttuu vielä tuosta listasta PS-käyttäjä, sillä he eivät ole sitä ilmoittaneet. Mitä mieltä olette erän pituudesta? Onlinepeleissä oletus taitaa olla 4 minuuttia, mutta tuossa edellisessä turnauksessa pelattiin 5 minuutin erillä, joten kumpi otetaan? Toinen sääntöihin liittyvä asia on tuo maalivahtien ohjaus. Ohjataanko itse maalivahteja rankkareissa vai jätetäänkö se tietokoneelle? Säännöiksi valitaan kansainväliset, joten muuta muokattavaa tuossa ei ole. Jatkoaika pelataan siis noilla säännöillä maaliin asti, mikä on varmaan pelillisesti fiksuinta.

Kun ollaan saatu päätettyä nuo säännöt, niin minun puolestani pelit voidaan aloittaa vaikka tänään. Oma ehdotukseni on, että peliaikaa annetaan kaikille kolme viikkoa eli siis 20.4. pitäisi olla runkosarja kaikkien joukkueiden osalta taputeltu. Jos kaikki saavat pelattua pelinsä pois nopeammin, niin aikataulua voidaan muokata niin, että pudotuspelit päästään aloittamaan jo aikaisemmin.
Ai että!! Nättii et saadaan kausi aikaiseksi. Kaikki säännöt käy!
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä mieltä olette erän pituudesta? Onlinepeleissä oletus taitaa olla 4 minuuttia, mutta tuossa edellisessä turnauksessa pelattiin 5 minuutin erillä, joten kumpi otetaan? Toinen sääntöihin liittyvä asia on tuo maalivahtien ohjaus. Ohjataanko itse maalivahteja rankkareissa vai jätetäänkö se tietokoneelle? Säännöiksi valitaan kansainväliset, joten muuta muokattavaa tuossa ei ole. Jatkoaika pelataan siis noilla säännöillä maaliin asti, mikä on varmaan pelillisesti fiksuinta.

Kun ollaan saatu päätettyä nuo säännöt, niin minun puolestani pelit voidaan aloittaa vaikka tänään. Oma ehdotukseni on, että peliaikaa annetaan kaikille kolme viikkoa eli siis 20.4. pitäisi olla runkosarja kaikkien joukkueiden osalta taputeltu. Jos kaikki saavat pelattua pelinsä pois nopeammin, niin aikataulua voidaan muokata niin, että pudotuspelit päästään aloittamaan jo aikaisemmin.

Mä liputtaisin 5min erillä ja maalivahdin ohjaus itse.

Parhaat pelaajat varmaankin osaavat kikat, jotka tietokonemolarille uppoavat lähes joka kerta, joten ohjaamalla itse pystyy sentään jollain tasolla vaikuttamaan lopputulemaan.
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rankkareissa manuaalinen ohjaus mieluummin. Mitä jatkoihin tulee niin itse kyllä olisin sillä kannalla että pelattaisiin kuten Liigassakin eli 5 min. 3 vs 3 ja pilkut petään. Pisteet jaettaisiin myöskin Liigan tapaan.
 

Barney

Jäsen
Eli mennään näillä säännöillä:

Vaikeustaso: Tähtipelaaja
Erän pituus: 5min
Säännöt: Kansainväliset
Maalivahdin ohjaus: Kyllä

Erän pituus ja säännöt pitää vaihtaa niistä, joita peli antaa oletuksena. Pudotuspelit mennään varmaan totutulla kaavalla: säälit paras kolmesta ja puolivälieristä eteenpäin paras viidestä. Pronssi ratkaistaan yksittäisellä ottelulla.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joko saa tänään lyödä pelejä käyntiin? JYP olisi ainakin haastettavissa peleihin 17:30-22:00 välisenä aikana.
 

Barney

Jäsen
Joko saa tänään lyödä pelejä käyntiin? JYP olisi ainakin haastettavissa peleihin 17:30-22:00 välisenä aikana.
Paikat on täytetty ja säännöt on päätetty, joten ei muuta kuin aloittamaan. SaiPan osalta kausi alkaa kuitenkin vasta myöhemmin, kun pitää pelata ensin tuo aikaisempi turnaus loppuun.

Päivitin tuohon avausviestiin turnauksen säännöt sekä tuon nimimerkin @Lucky Thirteen luoman tiedoston, jossa on sarjataulukko ja pistepörssi. Tuosta puuttuu vielä nimimerkin @Hercules PS-käyttäjä, mutta muuten kaikki oleellinen informaatio pitäisi löytyä avausviestistä.

Olisi mielenkiintoista, jos osallistujat viitsivät ottaa myös noita pelaajakohtaisia tilastoja ylös, jotta voidaan päivittää turnauksen pistepörssiä sekä maalivahtien tilastoja.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Voin kanssa tänään aloitella, klo 18.00-21.00 käypi.
Laitoinkin kaikille jo kaveripyynnöt, paitsi @Hercules psn vielä puuttuu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Päivittelin tonne exceliin nyt kaikki pelaajat pistepörssiin, sekä maalivahtitilastot. Maalivahdeista ois kiva saada ylös peliaika, torjunnat ja päästetyt maalit. Kenttäpelaajilta riittänee maalit ja syötöt.
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näyttäs siis kaikki olevan valmista, joten voisin polkaista omalta osaltani kauden käyntiin. Klo 17 asti aikaa ottaa pari peliä jos löytyy vastustajaa
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät



6:07 0-1 J.Jokinen(L.Bystrtöm, J.Lammikko) YV
7:06 0-2 O.Karvinen (S.Anttila, L.Kukkonen)

17:23 0-3 J.Lammikko (M.Pyörälä, J.Puljujärvi)

1:00 1-3 L.Pajuniemi (I.Filppula) YV
2:28 2-3 L.Pajuniemi (I.Filppula) YV
15:06 2-4 M.Pyörälä (J.Puljujärvi, J.Lammikko)
19:44 2-5 M.Pyörälä (J.Jokinen, J.Lammikko) YV TM
19:53 3-5 H.Kuru

P.Rybar 14/17 torjuntaa
R.Tirronen 19/23 torjuntaa
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös