NHL20 – yleinen keskustelu

  • 287 521
  • 1 529

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Tuli ensimmäinen maalin taakse suojausnappi pohjassa ja sieltä vanhanaikaisella maaleja yrittävä jonne vastaan. Haastavan tuosta tekee se että sitä ei oikein pysty puolustamaan yhtä pelaajaa ohjatessa kuin vain estämällä maalin taakse menemisen kokonaan. Kaveri tuli peruuttamalla alueelle ja jatkoi tuota samaa koko pelin, tosin lopputuloshan oli että nousin 2-5 tappiolta 7-5 voittoon. Oli kyllä makein voitto hetkeen, mahtoi kaveria vituttaa kun hänen killer taktiikkansa ei toiminutkaan tällä kertaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Itse sain compin palkinnot menemälle edelliisin kausiin ja siellä luki reward available.
Toi hopea tason pelimuoto osottautui mukavaksi. Vielä on noin 3h testijaksoa jäljellä katsotaan josko innostusta riittäisi sen jälkeenkin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Auttakaapas tyhmää vajakkia... Mistäs saa tota "hyökkäys suuntaa" vaihdettua yksin pelatessa. Eli jos haluaisin vaikka kotijoukkueella pelatessa hyökätä 2 erän "alas päin". Saisi vähän harjoitusta sitä varten, että pelaat kaveria vastaan ?
En kuolemaksenikaan muista mistä se asetus löytyy ja en nyt vaan etsimällä sitä löydä
 
Auttakaapas tyhmää vajakkia... Mistäs saa tota "hyökkäys suuntaa" vaihdettua yksin pelatessa. Eli jos haluaisin vaikka kotijoukkueella pelatessa hyökätä 2 erän "alas päin". Saisi vähän harjoitusta sitä varten, että pelaat kaveria vastaan ?
En kuolemaksenikaan muista mistä se asetus löytyy ja en nyt vaan etsimällä sitä löydä

Asetukset -> Kuva-asetukset -> Kuvakulman perspektiivi
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Saanko jostain naulittua omalle joukkueelleni jonkun erikoispaidoista (Stadion Series) ns. pysyväksi kotipaidaksi, ettei tarvitse jokaista peliä aloittaessa muistaa vaihtaa sitä manuaalisesti ennen pelin aloitusta? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Onkos muille käynyt sitä EASHL:ssä että vastustajat poistuu kolmannessa erässä ja teidän joukkue häviää pelin? Kävi just tänään kun 9-1 maalin jälkeen vaatustajat painoi paussille ja tuli sitten "yhteys vaatustajaan katkennut", no hävittiin se sitten 3-0 vaikka pisteet joita tehtiin jäi voimaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onkos muille käynyt sitä EASHL:ssä että vastustajat poistuu kolmannessa erässä ja teidän joukkue häviää pelin? Kävi just tänään kun 9-1 maalin jälkeen vaatustajat painoi paussille ja tuli sitten "yhteys vaatustajaan katkennut", no hävittiin se sitten 3-0 vaikka pisteet joita tehtiin jäi voimaan.
Ei ole käynyt koskaan, vaikka pelaamillani pelimäärillä luulisi kaiken mahdollisen tulleen jo vastaan. Käytännössähän tuo menee niin, että pelistä ensimmäisenä poistuva joukkue häviää pelin aina. Epäilisin, että tässä on saattanut käydä jonkinlainen yhteysongelma, jonka vuoksi kaikki ovat pudonneet pelistä ja teidän joukkue on siinä sitten arvottu häviämään.
 

Jake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saiko kukaan mitään squad battle pakoista? Itse olin elite 1 tasolla ja pakkoja tuli yhteensä 6,mutta 82 taisi olla suurin kortti. Edellisellä viikolla sieltä sentään tuli 86 Kirk Mclean. Diamond Choise pakasta sentään 86 Marchand ja 86 Matt Murray. Sen mitä näin muiden nostoja noista ilmaisena tulleista pakoista,niin ei mitään suuria nostoja enään tullut verrattuna aiempaan. Oisko Ea vähän säätänyt huonompaan suuntaan. Ei näy riittävän edes supertähti tasolla kaikkien pelien voittaminen ja useammalla maalilla tuonne 100 sakkiin squad battleissä. Sen verran työlästä hommaa se kuitenkin on,että ei monta kertaa jaksa yrittää en ainakaan itse jaksa uusia peliä, jos ei sitä 5 maalin eroa tule.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kyllä tää peli vaan saa verenpaineet nousee niin.että pitää heittää toinen peli koneesee välillä. Pelasin tuossa seuratilaa Floridalla. No harjoitusottelut meni ammattilais tasolla ja tulokset oli 7-5:ttä vähintää joka pelissä. No sit nostin tason kauden alussa tähtipelaajaa ja tukkaan tuli niin,että tukka lähti mukaan.. Eka peli Tampaa vastaan 12-1 pataan. Lopetin 3 erän kohalla kun 12:ta maali tuli. Toinen peli sitten päättyi kans lopetukseen tuloksessa 2-8, joten maaliero kahden pelin jälkee oli 3-20. Ei kovin hohdokasta ollu pelata enää.
 

Holik

Jäsen
Saman toistoa mitä vuosien aikana moni muukin on sanonut, mutta onlinessa ärsyttää erityisesti kaksi asiaa. Hidastuksien katselijat, mutta myös pelaajat jotka hakkaavat vain varmoja maaleja sisään. On totta, että puolustamalla ne pystyy pelaamaan pois. Ihmettelen vain pelaamisen mielekkyyttä jos aina samalla tavalla tekee maaleja. Itse ainakin tulee yritettyä monenlaisista paikoista laittaa verkot töttörölle.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Online versus tuntuu vedot välillä lähtevän vähän hassusti. Vaikka on tähtäys kohti yläkulmaa lähtee veto kuin kohti magneettia suoraan veskarin syliin. Varsinkin kauempaa näin. Vai onko tähän tullut joku vetojen epäonnistumis% kasvu. Muuten kyllä tuntuu kaikin puolin paremmalta kuin NHL19 nyt kun on EASHL ehtinyt myös testaamaan jokusen pelin.
Nostelen tätä omaa kysymystä, onko muilla tullut vastaan? Taas pääsin vetämään monta hyvää kutia manuaalisesti L2 pohjassa pakilla viivasta, kiekko kun tulee lähtee ihan ihme tussu ja yleensä suoraan veskarin syliin vaikka tähtäys kohti ylämummua. Tuntuu hassulta, 19 lähti ihan hyvin.
 
Mikä homma EASHL:ssä... 30 sekunttia peliä jäljellä ja "lennän" pelistä ulos. Tuli ilmoitus, että en ole hyvä joukkuepelaaja, että pelipaikkani annetaan jollekkin muulle. Mitäs helvettiä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä homma EASHL:ssä... 30 sekunttia peliä jäljellä ja "lennän" pelistä ulos. Tuli ilmoitus, että en ole hyvä joukkuepelaaja, että pelipaikkani annetaan jollekkin muulle. Mitäs helvettiä?
Siis pelasitko nimenomaan joukkueessa EASHL, vai drop-in? Ilmoittiko peli näin, vai joku joukkueen jäsen?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peli ilmoitti ja pelasin 6 vs 6 drop in -pelin.
En ole itse juurikaan drop-ineissä pelannut, mutta siinä on ilmeisesti nykyään systeemi, jolla pyritään välttämään liikaa sooloilua. En tiedä tarkkaan mihin perustuu, mutta epälisin että liittyy siihen ettei puolusta kunnolla tai ei syötä kiekkoa eteenpäin ollenkaan.

E: Ilmeisesti jäähyilemällä saa helpoiten kenkää. Jäähyjen syyllä ei taida olla pahemmin merkitystä, vain määrä ratkaisee.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Nostelen tätä omaa kysymystä, onko muilla tullut vastaan? Taas pääsin vetämään monta hyvää kutia manuaalisesti L2 pohjassa pakilla viivasta, kiekko kun tulee lähtee ihan ihme tussu ja yleensä suoraan veskarin syliin vaikka tähtäys kohti ylämummua. Tuntuu hassulta, 19 lähti ihan hyvin.
Saa sillä L2 peruuttaa aika paljon viivassa ennenkuin laukaisukulmakaan pelaajalla on sellainen missä maali on kohtisuoraa edessä. Aika monesti maali on siellä yläkäden kainalossa niin eipä sinne irlkään lähe veto kovin hyvin. Toki jos lähdet viivan keskiosasta peruuttamaan viivassa kätisyyden kannalta "oikealle" puolelle, niin kyllä silloin on ainakin itsellä vedot lähteneet ihan ok.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nostelen tätä omaa kysymystä, onko muilla tullut vastaan? Taas pääsin vetämään monta hyvää kutia manuaalisesti L2 pohjassa pakilla viivasta, kiekko kun tulee lähtee ihan ihme tussu ja yleensä suoraan veskarin syliin vaikka tähtäys kohti ylämummua. Tuntuu hassulta, 19 lähti ihan hyvin.
Uusien laukausuanimaatioiden myötä myös muutettiin aika paljon sitä, miten hyvin vedot lähtevät riippuen syötön osumisesta kohdalleen ja missä asennossa laukausta suorittava pelaaja on. Jos syöttö ei tule juuri oikeaan kohtaan, niin veto lähtee huonosti tai one-timeria ei välttämättä lähde ollenkaan. Kunnollisen one-timerin lähteminen on siis isolta osin myös syötöstä kiinni. Tämä pätee myös tavalliseen (ei one-timer) laukomiseen, eli miten tahansa ei voi kiekon kanssa pyöriä ja odottaa, että laukomishetkellä pelaaja asettuu kohdilleen oikein. Ennen laukomisen aloittamista pelaaja täytyy yrittää kääntää sellaiseen asentoon, että laukaus saadaan lähtemään hyvin.

Mitä tulee tähtäykseen, niin jonkin verran sitä on muutettu mielestäni huonompaan suuntaan. Nykyään pelaajan tähtäys tallentuu aiemmin kuin ennen. Tämä tarkoittaa sitä, että jos vanhasta tottumuksesta siirrät tähtäyksen viime hetkellä yläpesää kohti, niin sitä ei lasketa, vaan tähtäys menee sen mukaan miten tatti on ollut aiemmin laukausanimaation aikana. Tämä pätee pääasiassa one-timereihin - tai ainakin niissä sen merkittävästi huomaa.
 
Viimeksi muokattu:

HokiHero

Jäsen
Täytyy sano että ehkä tässä on kasvanut vain ohi tästä pelisarjasta kun hauskuus vähenee vuosi vuodelta kun HUTia pelaa. Nyt kun hopeacomppi loppui olen jaksanut pelata 3 peliä ja kertaakaan en ole iloinnut pelistä vaikka tykkään useista uudistuksista.

Eniten rasittava ongelma on aivan tajuttoman tehokas kiekon suojaaminen etenkin legendoilla. Esimerkiks 90 ovr Gretzkyä vastaan tekisi mieli laittaa ohjain pöydälle. Puolustaja pysähtyy kovallakin vauhdilla kuin tiiliseinään - > pitäis keskittyä vain pelaamaan syöttölinjoja mutta tuntuu että kaikki lätkän nopeus ja hauskuus katoaa etenkin kun 80% pelaajista ei muuta tee kuin pyörii kulmissa kunnes tekee virheen ja saa annettua sen yhden ainoan syötön takatolpalle.


Myös taktiikka jossa vastustaja lähtee oman maalin taakse ja odottaa siellä niin kauan kun pelaan kärkikarvaajan ulos pistää miettimään mikä helvetti pelaajia vaivaa? Tuli tänään lähdettyä 0-0 tilanteessa menemään kun vastustaja lähti jatkuvasti takaisin maalinsa taakse kun mulla sattui puolustus olemaan suunnilleen organisoidusti vastassa.




Onko noista be a gm, world of chel, be a pro tms mihinkään?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko noista be a gm, world of chel, be a pro tms mihinkään?
World of Chelin alta nykyään löytyvä EASHL on mielestäni täysin ylivoimaisesti NHL-pelisarjan paras pelimuoto. Ilman sitä en koko peliä enää ostaisi, koska mitään muita pelimuotoja ei ole enää hauska pelata.

Jos et tiedä mihin EASHL viittaa, niin käytännössä siis be a pro:n tyyliin jokainen pelaa omalla pelaajallaan, mutta tämä tehdään netissä. Peleissä ei siis yleensä ole bottipelaajia ollenkaan, tai jos on, niin hyvin vähän. Maalivahdit ovat usein botteja, mutta jokaisen kenttäpelaajan tonttia hoitaa yleensä ihminen.

Parhaimmillaan tämä on luonnollisesti silloin, kun löytyy itselle sopiva joukkue ja pelikaverit.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pari vuotta on tämä pelisarja ollut hyllyllä, joten kysytään nyt seuraavaa:

Koskas on perinteisesti tullut ensimmäinen rosteripäivitys NHL-kauden alettua? Onko vielä siis ongelmaa, että osa yliopistopelaajista tai muista puuttuu koko pelistä, vaikka ovatkin jo muutaman NHL-pelin saaneet vyölleen?

Tämä siksi, että haluaisin aloittaa Be a GM:n (seuratila kai nykyään) mahdollisimman oikeilla rostereilla. Toki muokkaan ja teen pelaajia myös itse ennen master-version aloittamista, mutta olisi kiva, ettei ihan sataa valmista NHL-pelaajaa tarvitsisi itse luoda.

Edellinen änäri oli tosiaan mallia NHL16, jossa pelasin Be a GM:ää jonnekkin 2028-2029 kauteen asti. Samanlainen pidempi sessio olisi tarkoitus aloittaa tässäkin versiossa, mutta rosterien pitää olla jiirissä. Pitää vielä tutkia kuinka nuoria pelaajia tässä voi itse tehdä, mutta tarkoitus olisi tehdä nuoristakin ikäluokista pelaajia odottelemaan tulevia drafteja.

Nyt olen aloitellut uuden "seuratilan" treenaamisen fantasiadraftin kautta. Ekat pelit meni jollain oletusvaikeustasolla, mutta kun sieltä tuntui tulevan pelkkiä voittoja, niin laitoin vaikeimmalle. Verenpaine koholla on saanut pelata, kun botti heittää kiekko lavasta lapaan hirveällä temmolla ja laittaa tiiveimmänkin sumppupuolustuksen läpi lättyä takatolpalle. Recordi vaikeimmalla asteella on jotain tyyliin 9-22-2.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös