NHL19 – yleinen keskustelu

  • 191 077
  • 705
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Jos olisi enemmän aikaa, niin ehtisi paremmin manaamaan taas kyseistä peliä (beta videon perusteella). Heti ensimmäinen maali tuolla videolla kuitenkin tuo jo yhden erittäin ison vitutuksen aiheen: On kyllä niin epärealistista syöttää suoraan taaksepäin kaverin lapaan vaikka et näe sitä pelaajaa ollenkaan! Saati sitten, että tuo pelaajan kropan pitäisi kääntyä paljon enemmän, että tuo syöttö olisi ylipäänsä mahdollinen! Tiedän, se on vain videopeli, mutta eikö ny tollasia asioita voisi saada helpolla hoidettua kuntoon?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Samaa paskaa kun edelliset.
En huomannut mitään eroa NHL 17 peliin.
Samat bugit edelleen.
Kauppaan jää tämikin rosterpäivitys.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
7 peliä pelasin ja itsellä 3,4 jäähyminuuttia per peli, mutta ei toi nyt mitään kauhean kivaa ole pelata, kun vastustajilla se 20-30 jäähyminuuttia pelissä. Noh murheensa kullakin.

Noin muuten peli on ottanut ihan hyviä askeleita viime rosteripäivityksestä, mutta ei toi nyt ihan ennakkotilaamaan saanut. Katsellaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Täällä puhutaan "HUT valinta-legendoista", mitä nämä ovat?
Mistään en mitään tiedä, mutta veikkaisin että sama asia kuin vuosi sitten ne jotkut ihmeen rookie-kortit, jossa sai valita kenet ottaa kun ennakkotilasi peliä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ensimmäisen tunti nyt pelailtu ja ekat hyvät fiilikset tuli tuosta ulkojää pelimuodosta. Oikeasti ihan onnistunut lisäys.

Itse oikeaan peliin en löydä hirveästi positiivistä sanottavaa. Ensimmäisen pelin jäähyt 20min vs 18min ja kaikki pokechekki penalteja. Mitä lie on tapahtunut kun tälläinen koodaus on mennyt näin pahasti pieleen? Kuitenkin tämä ei ole ennen ollut mikään ongelma niin miksi nyt tälläinen on päässyt käymään. Aikaisemmin oli kovan sähläyksen takana saada pelissä yli 10minuuttia jäähyminuutteja ja nyt voisi kuvitella, että pääsee vähällä kun ei tullut tässä erässä kuin kolme kertaa boksia. Varmasti kiva ideana, että pitää oikeasti nyt puolustaa äijää pois, mutta on täysin epärealististä ettei jääkiekossa käytetä mailaa puolustuksessa.

Vasta tosin se ensimmäinen peli takana, mutta aika arvalla näytti heittävän myös kummalla on kuumempi maalivahti. Voitin siis 5-1, mutta laukaukset olivat 17-24 ja vihulla oli oikeasti erittäin hyviä tilanteita, mutta oma veska otti koko ajan huipputorjuntoja. Itselläni vastaavasti upposi kaksi ripulirannetta siniviivalta ilman maskia.

Tästä pitää oikeasti pikkaisen parantaa, että tätä voisi kutsua valmiiksi peliksi. Tälläisenä tämä ei toimi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pokettakaa sitä kiekkoa, eikä miestä niin toimii hienosti se poke.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Pokettakaa sitä kiekkoa, eikä miestä niin toimii hienosti se poke.

Yritetään, mutta tarkuutta pitää näköjään olla aika kivasti. Toisenkin pelin jäähyt 14-18 eli melko korkeita lukemia vielä toistaiseksi. Voitin toisenkin pelin samoilla lukemilla 5-1 eli yleisesti peli luistaa ihan hyvin. Saas nähdä milloin tulee vastaan joku parempi. Siihen ei tosin vaadita kuin hyvä ylivoima.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Yritetään, mutta tarkuutta pitää näköjään olla aika kivasti. Toisenkin pelin jäähyt 14-18 eli melko korkeita lukemia vielä toistaiseksi. Voitin toisenkin pelin samoilla lukemilla 5-1 eli yleisesti peli luistaa ihan hyvin. Saas nähdä milloin tulee vastaan joku parempi. Siihen ei tosin vaadita kuin hyvä ylivoima.
Juu siis vain treenaamalla se onnistuu ja usein vastustajaa ei osaa/haua vähää alusta opetella tuota. Otan itsekin jäähyjä välillä tuolla vielä.

Kyllähän tätä ilmaiseksi pelailee, etenkin kun löysin porukan jossa pelailla tuota ihmeen EASHL:n ja pipolätkän välimallia, onko sitten joku NHL Threes vai mikä onkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari peliä takana ja mitäs sitä sanoisi.

Tykkään noista taklauksista. Pari kertaa pääsi ääneen sellainen "WOW!", kun lanasit kunnon vauhdeilla jonkun pystyyn. Tuntuma ja fiilis erilainen niihin, kuin aiemmissa peleissä ja fysiikatkin on monimuotoisempia, joten aina ei ukko lennä samalla tavalla.
Luistelu tuntuu myös hyvältä ja pelaaminen jotenkin sujuvammalta.

Muuten vaikea sanoa pelistä mitään. Valikot tuntuu ehkä vähän sujuvimmilta tai ainakin reagoivat painalluksiin paremmin. Toki itse julkaisuversiossa voi tilanne olla täysin eri kun on enemmän niitä valikoita ja dataa sitten, kun nyt vain pari pelimuotoa jne.

Pokechekit toimii mielestäni ihan hyvin, kunhan niiden kanssa on tarkkana. Jos olet jäljessä ja suoraan takana, niin jäähylle lähtee helposti, joten sitä pitää osata ajoittaa paremmin. Vähän ehkä herkkiä jäähyjä vielä silti, mutta ihan pieni tuunaus ja tuo on hyvä.
Eiköhän se kuitenkin muutu taas valitusten jälkeen sellaiseksi, että voi jonnet hakata sitä sitten julkaisun jälkeen ihan surutta.

Varovainen peukku gameplaylle näin parin pelin jälkeen.
 

Buster

Jäsen
Ones ihan kivaa hassuttelua. Tosin kaikki varmaan pelaa kohta isoilla kovanaamoilla, koska taklaamisen kautta on helpointa luoda tilaa ja paikkoja. Tuo koko tarjoaa kivan ulottuvuuden, jolla suojata ja on helppo kahvittaa veska, sekä saa otettua taklauksia vastaankin kiekko lavassa. Itse on vähemmän haavoittuvainen tulla taklatuksi pelistä ulos, jolloin koko ajan voi olla estämässä muiden maalintekoa jne. Tuo rusettiluistelu kutsuu helppoja taklauksia puoleensa ja sitten vain taklaa heti perään taklaajan, mistä ilmainen läpiajo. Ja kiekottomia kun saa taklata, niin muita pelaajia voi teilata jo irtokiekkoa kohti luistellessa. Mielikuvitus vain rajana. Kiekollisena tuolla ei välttämättä saa ihan samanlaisia ihmeitä kuin jollain liikkuvammalla, mutta tuo muoto palkitsee muutenkin konservatiiviset pelaajat ja tarjoaa kosolti "vahinkomaaleja", kun saa toisen riparit lyödä sisään jne. Tokko tarjoaa kovinkaan pitkään miellyttävää ajanvietettä ja vähän vaikea siihen on keksiä oikein parannuksiakaan. Paitsi aikaa saisi kyllä olla enemmän kellossa.

Yksi tyydyttävä peli tuli vedettyä, jossa joku kaveri johti yhdellä maalilla ja vain puolusti heittäen aina kiekon kauas maalista, sekä muutenkin pelaili sekunteja kellosta pois. Kun ei mistään tullut mitään, niin aloin pelata tuota johtajaa pelistä pois kun kellossa alkoi olla jäljellä enää 30 sekuntia. Tarkoitus oli antaa tuolle kolmannelle pelaajalle mahdollisuus tehdä tasoittava maali, että peli venyisi jatkoajalle ja itsellä säilyisi edes jonkinlainen mahdollisuus voittaa. Kun ei sille vapaa läpiajo maistunut, niin onnistuin pari sekkaa ennen loppua lämäämään patjojen kautta sille riparimaalin. Sitten sain kuin sainkin jatkoilla tehtyä kaksi maalia ja napattua voiton. Eka oli ihan perusvahinko, jossa seison maalin edessä palauttamassa energiaa ja noiden kahden taklaustilanteesta kiekko kimpoaa suoraan lapaan.

3 vs. 3:sia muutama pelattu ja se oli sitä perinteistä kohkaamista kun tuntemattomien kanssa vetelee. Ei saanut oikein mitään muuta kuvaa kuin, että vanhalta tutulta ja turvalliselta peliltä tuntui. 6 vs. 6:sia nolla, kerran pääsin aloitukseen asti ja sitten serveri jäi looppiin.

NHL 18 kävi joulun aikoihin kuukauden vierailulla, mutta ei sitä tullut enää pelattua. Aikanaan tuli niin paljon hakattua, että kaikki pelin tarjoama on jo koettu ja aika hankkia kokemuksia muiden pelien parista. Nämä tämänvuotiset gimmick-lisäykset ei kutittele yhtään. Vaatisi omalla kohdalla todennäköisesti yksinpelin muutosta immersiivisempään suuntaan. Eli pelaajien arvot tulisi paremmin esiin ja löytyisi hajontaa, sekä heikkouksia. Vastustaja kun heittää ykkösnyrkin kentälle, niin pitäisi olla tarkkana kuka niitä vastaan pelaa ja tarvittaessa vain keskittyä estämään niiden maalinteko. Yksittäisten pelaajien pelityyli heijastelisi paremmin oikeita vastakohtiaan, sekä ennen kaikkea AI ei olisi niin konemaisen kurinalainen ja vähän kaavamainen vastustaja. Jotenkin se tuntuu vain reagoivan ennemminkin kaikkeen pelaajan tekemään, kuin yrittäisi tehdä omia juttujaan (mikä on toki huomattavasti vaikeampi lähestymistapa). Slidereilla nyt saa jotain aikaan, mutta se on vähän keinotekoista ja usein pilaa pelikokemusta sitten joltain toiselta kantilta.
 

Barney

Jäsen
Kuka spämmistä puhui? Eihän tuossa ehtinyt edes miettimään spämmittämistä kun jo jäähylle mentiin. Ei siinä mitään jos tykkää jäähyherkästä pelistä, mutta itseäni ainakaan ei kiinnosta pätkääkään peli missä tulee 5sekunin jälkeen heti jäähy jos joutuu käyttämään pokechekkiä. Tuo ongelma oli jo yhdessä nhl18 päivityksessä ja oli kauheeta kuraa kun vähänkin jos tökki niin eiköhän pilli soinut ja 4minuutin erät olivat pelkkää vitsi.
Todennäköisesti johtuu siitä, että et osannut käyttää pokea. Sitä kun painoi oikeaan aikaan, niin kiekko lähti käytännössä aina vastustajan lavasta. Jäähylle joutui niissä tapauksissa, kun sitä käytti toivottomissa paikoissa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Toimiiko tuo 6vs6 ollenkaan. Yhden 3vs3 pelin pelasin ja arcademaisuudesta huolimatta se oli ihan kivaa. EASHL kyllä kiinnostaisi, mutta olisi kiva testata kunnolla sitä ennen ostopäätöstä. Jokainen peli on katkennut ennen kuin alkaakaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Todennäköisesti johtuu siitä, että et osannut käyttää pokea. Sitä kun painoi oikeaan aikaan, niin kiekko lähti käytännössä aina vastustajan lavasta. Jäähylle joutui niissä tapauksissa, kun sitä käytti toivottomissa paikoissa.

Voihan tuokin olla mahdollista, että olen käyttänyt pokea väärin. On vain jotenkin hullua, että viime änärissä lanseerattiin ns. defence stick ja nyt on aivan päinvastoin. Nyt yhdenkin prosentin arviointi virhe voi huonolla tuurilla aiheuttaa jäähyn.

Olen nyt voittanut kymmenen ottelua maalierolla 41-6 ja yleisesti peliä ovat ohjanneet jäähyt. Jos on ollut edes jotenkin tasainen matsi niin peli on oikeasti lässähtänyt heti kun olen päässyt kahden maalin johtoon. Silloin vihu on alkanut ottamaan näitä helppoja jäähyjä koska takaa ajo stressaa ja virheet korostuu. Varmaan tosi hauskaa olla kolmas erä kokonaan 5vs3 alivoimalla koska jäähyjä satelee sieltä täältä. Keskeytettyjä voittoja on viisi kappaletta ja täysin sen takia, että peli on mennyt ihan naurettavaksi jäähyjen takia.

Maalivahdit ovat myös melkoisen randomeja myös tänä vuonna. Tuntuu, että kovin helposti uppoo ripulit ja varmat maalit torjutaan luistimen kärjellä.

Edit. Lisätty sana "virhe"
 
Viimeksi muokattu:

Knap

Jäsen
Pelejä takana viisi. Ensimmäisessä pelissä ei tullut jäähyjä juuri, viimeisimmässä oli puolessa välissä peliä 30 minuuttia jäähyjä yhteensä. Viime pelissä poke check oli ehkä liian salliva, mutta sekin on parempi kuin tämä. Yleensä oon ollut melko hyvä tähtäämään nuo poket, enkä niistä liiemmin ole jäähyjä ottanut.. Mutta jumalauta, tässä pelissä jäähy on todennäköisempi kun onnistunut poketus. Pakko tuota on säätää.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toimiiko tuo 6vs6 ollenkaan. Yhden 3vs3 pelin pelasin ja arcademaisuudesta huolimatta se oli ihan kivaa. EASHL kyllä kiinnostaisi, mutta olisi kiva testata kunnolla sitä ennen ostopäätöstä. Jokainen peli on katkennut ennen kuin alkaakaan.
Mulla oli sama homma about 9/10 peleistä kaatui ennen kuin alkoikaan. Siispä poistin pelin ja latasin ja asensin sen uudestaan. Sekään ei auttanut, niin vaihdoin pleikkarissa langattoman ADSLn langattomaan yhteyteen puhelimen netin kautta. Nyt olen päässyt pelaamaan 3/3 yrityksestä.

Minulla on adsl yhteydessä heikko lähetysnopeus 1mb. Ja sekin tippuu langattomassa johonkin 0,4-0,8Mb. Puhelimessa on nopeampi netti, mutta ailahtelevuus on suurempi. Veikkaan, että minulla ei nopeus taida riittää tuohon betaan... muuta en oikein keksi...

Toivottavasti löydät jonkun konstin, että pääset kokeilemaan. 6vs6 on ehdottomasti se one and only... oikea virtuaalilätkä pelimuoto.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelejä takana viisi. Ensimmäisessä pelissä ei tullut jäähyjä juuri, viimeisimmässä oli puolessa välissä peliä 30 minuuttia jäähyjä yhteensä. Viime pelissä poke check oli ehkä liian salliva, mutta sekin on parempi kuin tämä. Yleensä oon ollut melko hyvä tähtäämään nuo poket, enkä niistä liiemmin ole jäähyjä ottanut.. Mutta jumalauta, tässä pelissä jäähy on todennäköisempi kun onnistunut poketus. Pakko tuota on säätää.
Joo.. On tääkin mun mielestä parempi kuin vanha ja tähänkin voisi jotenkin tottua. Mutta kyllä mää oon aika sata varma, että tota tullaan ainakin vähän säätämään, että takaa päinkin pystyy, edes täydellisellä ajotuksella pokemaan. Pidän itseäni aika pokecheck guruna ja en sitä lähes lainkaan turhaan rämpytä, enkä ole sillä ikinä paljo jäähyjä ottanut. Nyt kuitenkin on jäähyjä tullut pari kertaa, vaikka kiekko on ollut lähempänä ja oma mailani ei mielestäni lähelläkään vihun luistimia...jäähy on tullut ihan vain siksi, kun vihu on selkä minuun päin tai kääntämässä juuri selkäänsä.

Nythän tilalnne on se, että et pysty takaa päin puolustamaan vastustajaa vastaan käytännössä mitenkään. Nooooh... ei tämäkään mikään maailman loppu ole, vaikka tähän ei tulisikaan muutosta...sitten vaan sopeudutaan
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama pelihän tuo käytännössä on ihan täysin. Ihan kosmeettisia ovat muutokset. Luistelussa enemmän sulavuutta ja taklauksiin tullut vähän lisää eloa. Maalin tekeminen ainakin onetimerilla hitusen hankalampaa. Etunurkkaranne tomii edelleen. Pokesta tosiaan tulee karmea määrä jäähyjä, mutta itselle ei sinänsä ole ongelma 3 vs 3 pelissä ollut pakko puolustaa ilman suurempaa pokettamista, ellei halua antaa rankkareita liukuhihnalta.

Onko nyt niin, että EA alkaa rahastamaan myös EASHL:llä, eli boosteja voi ostella? Saa varmaan pelaamallakin auki, jos tuskassa vääntää, mutta jos et osta, niin vaikeata on alussa, kun osa laittaa rahat tiskiin.

EASHL-peleihin en pääse. Peli jumittaa aina, kun yritän peliin sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1997 painoksen jää peli tulematta tähän talouteen. Ei näillä "uudistuksilla" ja rosteripäivityksillä tulla tätä paskaa ostamaan.
 
Itselle muutaman pelikerran jälkeen jäi ihan positiiviset vibat. Luistelu varsinkin on ihan mahtavan arcademaista. Myös poketus on mennyt parempaan päin, kun ei enää pysty raiskaamaan sitä pokea ihan milloin sattuu. Vastustajille tuntui tosin tuottavan aika paljon ongelmia, mutta luulisi heidänkin sen ajan kanssa oppivan. Yksi asia, mitä en päässyt testaamaan, oli pilkut. Vieläkö ne samat vakiokikat toimii niissä? Miten nuo muut glitchimaalit? Itse en oikein noita ole ikinä oppinut kuin satunnaisesti, niin en oikein tiedä toimiiko vielä vai ei.

Aika paljon samaa kuin edellisessä, mutta silti vaikutti tosi paljon paremmalta. Kyllä tämä versio tulee ostettua.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli kokeiltua tuota Ones pelimuotoa, ja se oli yllättävänkin hauskaa. Niin simppeli, että siinä olisi pienellä jalostuksella ainesta kenties esport-peliksi? Toki viilausta vaatii, esim. isolla ukkelilla pelatessa taklaaminen antaa aivan liian ison edun, kun vastustajat keräilee itseään 10 sekuntia.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tämmöinen mutu ja mitä boosteja?

Se oli kysymys. Menin vaan tuonne pelaajan muokkauspaikkaan ja siellä oli kaiken maailman slotteja, joihin pystyi lisäilemään eri taitoja. Tuli heti mieleen, että noita varmaan saa rahalla auki.

Positiivista se, että pelaajaa pystyy enemmän muokkaaamaan nyt, kuten painoa ja painoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös