Lueskelin tuolla eri foorumeita, niin tämä vuosia puhuttanut EA tasoitus kulkee nykyään nimellä dynamic difficulty.
A paper written by EA employees on dynamic difficulty : FIFA
https://pdfs.semanticscholar.org/16c4/5d99437bd43e0e60fe160f058e3d824ef79d.pdf
Nyt itsellä tätä NHL:ää pelattuna se 150 peliä ja kyllä ihan hyvin voin kyllä tuon allekirjoittaa. Välillä peli pistää niin sanotusti kapuloita rattaisiin. Korostuu erityisesti HUT:ssa ja VS peleissä, koska siinä EASHL:ää enemmän AI pelaajia. HUT:tia en ole tänä vuonna edes korkannut, koska peli vaan haluaa sinun parantavan joukkuetta lyömällä pelin ihan jumiin ja käyttämään rahaa pakkojen ostoon. Myös vs peleissä ilmeisesti motiivi pitää heikommat pelaajat kiinnostuneina peleistä. Nostan tavallaan hattua niille, jotka pystyvät pelaamaan voitollista kiekkoa pelistä toiseen. Itselleni tulee tasaisin väliajoin ihan kauhea seinä vastaan, vaikka tuonne top100 olen itseni onnistunut raahaamaan. Oma pelaaminen perustuu niin paljon syöttelyyn, että olen aika altis tuon vaikutukselle. Aika moni noista kärkipelaajista on kehittänyt tavan pelata, eli pelkästään kynäilemällä ja kiekko pitämällä takaperinluistelulla vähentävät tuota vaikutusta.
Botithan eivät tässä NHL19 versiossa käytännössä tee mitään, eli eivät sido pelaajaa tai taklaa, vaikka laitat ne kuinka aggressiiviselle. Agressiivisella ne käytännössä vain pelaavat itsensä ulos, joten kiekon kanssa nämä tietyt pelaajat vain kulmassa odottavat sitä hetkeä, kun puolustus aukeaa. Kun laitat botit passiiviselle, niin jotkut pelaajat vain menevät laitaan ja odottavat siellä selkä kentälle päin, että annat paineen tai sitten maalin takana. Jos nämä kaverit pääsevät johtoon, niin se vain korostuu. Muutamia kertoja kun itse päässyt muutaman maalin johtoon alussa, niin muutamilla hajonnut kasetti aivan täysin, kun en enää annakaan sinne kulmaan tai maalin taa sitä painetta ja sitten heidän pelitapansa ei toimi.
Miten tuo dynamic difficulty sitten toimii mielestäni: Perustuu satunnaisten tapahtumien menemiseen pääsääntöisesti sinua vastaan. Pahimmillaan johtaa siihen, että et pysty syöttämään edes yhdestä pelaajasta "läpi", vaikka kuinka yrität linjaa katsoa vapaaksi ja vastaavasti vastustaja pistää takatolpalle kahden-kolmen pelaajan läpi. Olenkin sanonut pahimmillaan, että mikäli vastustajan perskarva on tiellä, niin ei mene läpi. Siihen sitten maalivahtien rajut tasoerot, 50-50 kiekkojen häviäminen, pomppukiekot ja reboundit menevät pääsääntöisesti vastustajalle ja reboundit monesti animaatiomaisesti suoraan lapaan, joka pahimmillaan johtaa siihen animaatioon, että pelaaja lyö sen ilmasta sisään. Kun yrität pokettaa kiekkoa, niin vastustajan pelaaja imaisee kiekon takaisin, kun vedät pelaajan pystyyn, niin vastustajan AI viilettää miljoonaa paikalle korjaamaan kiekon talteen. Myös AI heittäytyy välillä todella haluttomaksi ja huomaat, että kukaan ei tee itseään mihinkään pelattavaksi kiekottomana tai puolustussuuntaan vain pönöttävät. Tuota ei välttämättä kestä koko peliä, mutta sopivissa paikoissa. Kaikkein pahinta on se, kun saat sen TOP10 vastustajan vastaan ja sellaisessa pelissä vielä kaikki kääntyy sinua vastaan, eli joku random juttukin siinä on. Pääsääntlisesti tuo iskee kuitenkin sellaisissa peleissä, joissa vastustajan ranking on erittäin alhainen. Siksi varmaan jotkut tasaisin väliajoin aloittavat uudella accolla, koska vähän aikaa se toimii sitten kivasti.
Äsken pelasin todella huonoa pelaajaa vastaan. Häntä ei sinänsä olisi edes mikään dynamic difficulty auttanut, että pelasi karvaamalla täydessä tuskassa aina yhden pelajaan tilanteesta pois, jolloin tilaa jäi aina syöttää tyhjällä jäällä monta metriä. 5-0 ekaan erään. Voiton pelin kuitenkin vain 6-0. Mitä 5-0 tilanteen jälkeen tapahtui? Maalipaikkani kuitenkin tuplaantuvat, kun kaveri yritti entistä enemmän tuskassa prässätä ja pelasi enemmän ja enemmän itseään tilanteista pihalle. Holtby alkoi tässä tilanteessa vääntämään ihan karmeita haamutorjuntoja ja lisäksi omat kiekottomat pelaajani eivät enää menneetkään samalla tavalla takatolpille, kuin aikaisemmin, eli sijoittuivat niin typerästi, että onetimer vedot olivat aika harmittomia.
A paper written by EA employees on dynamic difficulty : FIFA
https://pdfs.semanticscholar.org/16c4/5d99437bd43e0e60fe160f058e3d824ef79d.pdf
Nyt itsellä tätä NHL:ää pelattuna se 150 peliä ja kyllä ihan hyvin voin kyllä tuon allekirjoittaa. Välillä peli pistää niin sanotusti kapuloita rattaisiin. Korostuu erityisesti HUT:ssa ja VS peleissä, koska siinä EASHL:ää enemmän AI pelaajia. HUT:tia en ole tänä vuonna edes korkannut, koska peli vaan haluaa sinun parantavan joukkuetta lyömällä pelin ihan jumiin ja käyttämään rahaa pakkojen ostoon. Myös vs peleissä ilmeisesti motiivi pitää heikommat pelaajat kiinnostuneina peleistä. Nostan tavallaan hattua niille, jotka pystyvät pelaamaan voitollista kiekkoa pelistä toiseen. Itselleni tulee tasaisin väliajoin ihan kauhea seinä vastaan, vaikka tuonne top100 olen itseni onnistunut raahaamaan. Oma pelaaminen perustuu niin paljon syöttelyyn, että olen aika altis tuon vaikutukselle. Aika moni noista kärkipelaajista on kehittänyt tavan pelata, eli pelkästään kynäilemällä ja kiekko pitämällä takaperinluistelulla vähentävät tuota vaikutusta.
Botithan eivät tässä NHL19 versiossa käytännössä tee mitään, eli eivät sido pelaajaa tai taklaa, vaikka laitat ne kuinka aggressiiviselle. Agressiivisella ne käytännössä vain pelaavat itsensä ulos, joten kiekon kanssa nämä tietyt pelaajat vain kulmassa odottavat sitä hetkeä, kun puolustus aukeaa. Kun laitat botit passiiviselle, niin jotkut pelaajat vain menevät laitaan ja odottavat siellä selkä kentälle päin, että annat paineen tai sitten maalin takana. Jos nämä kaverit pääsevät johtoon, niin se vain korostuu. Muutamia kertoja kun itse päässyt muutaman maalin johtoon alussa, niin muutamilla hajonnut kasetti aivan täysin, kun en enää annakaan sinne kulmaan tai maalin taa sitä painetta ja sitten heidän pelitapansa ei toimi.
Miten tuo dynamic difficulty sitten toimii mielestäni: Perustuu satunnaisten tapahtumien menemiseen pääsääntöisesti sinua vastaan. Pahimmillaan johtaa siihen, että et pysty syöttämään edes yhdestä pelaajasta "läpi", vaikka kuinka yrität linjaa katsoa vapaaksi ja vastaavasti vastustaja pistää takatolpalle kahden-kolmen pelaajan läpi. Olenkin sanonut pahimmillaan, että mikäli vastustajan perskarva on tiellä, niin ei mene läpi. Siihen sitten maalivahtien rajut tasoerot, 50-50 kiekkojen häviäminen, pomppukiekot ja reboundit menevät pääsääntöisesti vastustajalle ja reboundit monesti animaatiomaisesti suoraan lapaan, joka pahimmillaan johtaa siihen animaatioon, että pelaaja lyö sen ilmasta sisään. Kun yrität pokettaa kiekkoa, niin vastustajan pelaaja imaisee kiekon takaisin, kun vedät pelaajan pystyyn, niin vastustajan AI viilettää miljoonaa paikalle korjaamaan kiekon talteen. Myös AI heittäytyy välillä todella haluttomaksi ja huomaat, että kukaan ei tee itseään mihinkään pelattavaksi kiekottomana tai puolustussuuntaan vain pönöttävät. Tuota ei välttämättä kestä koko peliä, mutta sopivissa paikoissa. Kaikkein pahinta on se, kun saat sen TOP10 vastustajan vastaan ja sellaisessa pelissä vielä kaikki kääntyy sinua vastaan, eli joku random juttukin siinä on. Pääsääntlisesti tuo iskee kuitenkin sellaisissa peleissä, joissa vastustajan ranking on erittäin alhainen. Siksi varmaan jotkut tasaisin väliajoin aloittavat uudella accolla, koska vähän aikaa se toimii sitten kivasti.
Äsken pelasin todella huonoa pelaajaa vastaan. Häntä ei sinänsä olisi edes mikään dynamic difficulty auttanut, että pelasi karvaamalla täydessä tuskassa aina yhden pelajaan tilanteesta pois, jolloin tilaa jäi aina syöttää tyhjällä jäällä monta metriä. 5-0 ekaan erään. Voiton pelin kuitenkin vain 6-0. Mitä 5-0 tilanteen jälkeen tapahtui? Maalipaikkani kuitenkin tuplaantuvat, kun kaveri yritti entistä enemmän tuskassa prässätä ja pelasi enemmän ja enemmän itseään tilanteista pihalle. Holtby alkoi tässä tilanteessa vääntämään ihan karmeita haamutorjuntoja ja lisäksi omat kiekottomat pelaajani eivät enää menneetkään samalla tavalla takatolpille, kuin aikaisemmin, eli sijoittuivat niin typerästi, että onetimer vedot olivat aika harmittomia.
Viimeksi muokattu: