NHL19 – yleinen keskustelu

  • 190 267
  • 705
Suosikkijoukkue
Ässät
Noissa videoissa vastus pelaa kyllä sen verran yksinkertaista peliä, että pokea on helppo käyttää turvallisesti. Jos on vähänkin osaavampi pelaaja vastassa, niin tuolla spämmäyksellä saa akaiseksi vain jäähyjä. Muutoinhan tuossa käyteään pokea hyvältä etäisyydeltä ja muutenkin oikealla tavalla, jolloin ei pitäisikään tulla jäähyä. Lisäksi jos tuolla tapaa spämmäät jatkuvasti, niin jäät auttamatta jalkoihin hyvää pelaajaa vastaan, kun tuota vastaan on lopulta kohtalaisen helppoa pelata, mikäli tietää mitä tekee.

Itse pelaan tällä hetkellä tosiaan vain EASHL:ää, jossa poken käyttö on hyvin hillittyä. Ja jos joku joukkue sitä enemmän käyttää, niin istuu myös jäähyllä paljon ja ottaa yleensä huolella turpaan.
Tämä ei silti muuta sitä faktaa, että väittämäsi että huonoista pokeista tulee aina jäähyjä ei pidä paikkaansa. Jos teet piruetteja ja käännät enemmän selkääsi niin niitä jäähyjä tulee vihulle enemmän, se on selvää.. Se ei muuta silti sitä tosiasiaa, että ei tuo pokecheck nyttenkään ole kovinkaan hääppönen. Alkukaudesta sentään piti olla tosi tarkkana, ja sai tuntea vähän ylpeyttä, kun pystyi puolustamaan hyvin kuluttamatta jäähypenkkiä.

Toinen asia, joka noilla videoilla pistää silmään on, että pokea hakkaavan pelaajan vauhti ei hidastu käytännössä lainkaan... Ennen sentään luistimet sentään suunnilleen suli jäähän kiinni tuollaisesta rämpyttämisestä...
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
onks päivityksessä vähän ruuvattu pelinopeutta alaspäin? poken salliminen kieltämättä pien downeri, mutta muuten ihan lystiä puuha edelleen pelailla
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko porukka pelannut Franchisea vielä?

Itseäni kiinnostaa että onko pelaajien tekemät sopimukset yhtään linjassa oikeiden kanssa. Realismi karisee kyllä heti pois jos pelaavat liian halvalla. Katselin YouTubesta jotain videota jossa Erik Karlsson teki Senatorsin kanssa jatkot About 7.5m hinnalla.

Jos joku on pelannut ensimmäisen kauden jo loppuun niin voisi raportoida vähän noita sopimuksia.

Olin kyllä erittäin innoissani tuosta Franchisesta, mutta nyt se into lopahti jos jatkosopimuksia ei ole korjattu. En käsitä miten voi olla niin vaikeaa tehdä noita sopimusvaateita, McDavidin sopimus on katto niin luulisi olevan helppoa overallien perusteella verrata Connoriin ja laittaa palkkapyynnit niiden mukaan.

Tarkoitus oli hankkia peli kauden alun jälkeen mutta eiköhän tuo saa odottaa nyt jouluun asti.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Onko porukka pelannut Franchisea vielä?

Itseäni kiinnostaa että onko pelaajien tekemät sopimukset yhtään linjassa oikeiden kanssa. Realismi karisee kyllä heti pois jos pelaavat liian halvalla. Katselin YouTubesta jotain videota jossa Erik Karlsson teki Senatorsin kanssa jatkot About 7.5m hinnalla.

Jos joku on pelannut ensimmäisen kauden jo loppuun niin voisi raportoida vähän noita sopimuksia.

Olin kyllä erittäin innoissani tuosta Franchisesta, mutta nyt se into lopahti jos jatkosopimuksia ei ole korjattu. En käsitä miten voi olla niin vaikeaa tehdä noita sopimusvaateita, McDavidin sopimus on katto niin luulisi olevan helppoa overallien perusteella verrata Connoriin ja laittaa palkkapyynnit niiden mukaan.

Tarkoitus oli hankkia peli kauden alun jälkeen mutta eiköhän tuo saa odottaa nyt jouluun asti.
Näin kanssa tuon Karlsoni 7,5miljoonan ja ihmettelin mitähän vittua. Mutta toisaalta Stone ei suostu liittymään minun joukkueeseeni vapailta markkinoilta alle 12 miljoonan. Näin oma kohtasena huomiona.
 

samwise

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL
Onko porukka pelannut Franchisea vielä?

Itseäni kiinnostaa että onko pelaajien tekemät sopimukset yhtään linjassa oikeiden kanssa. Realismi karisee kyllä heti pois jos pelaavat liian halvalla. Katselin YouTubesta jotain videota jossa Erik Karlsson teki Senatorsin kanssa jatkot About 7.5m hinnalla.

Jos joku on pelannut ensimmäisen kauden jo loppuun niin voisi raportoida vähän noita sopimuksia.

Olin kyllä erittäin innoissani tuosta Franchisesta, mutta nyt se into lopahti jos jatkosopimuksia ei ole korjattu. En käsitä miten voi olla niin vaikeaa tehdä noita sopimusvaateita, McDavidin sopimus on katto niin luulisi olevan helppoa overallien perusteella verrata Connoriin ja laittaa palkkapyynnit niiden mukaan.

Tarkoitus oli hankkia peli kauden alun jälkeen mutta eiköhän tuo saa odottaa nyt jouluun asti.

No itse sain tehtyä Karlssonille 4x 7.5m jatkosopimuksen heti kauden alussa pelatessa Sharkseilla. Yhden kauden jaksoin tuota franchisea.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näin kanssa tuon Karlsoni 7,5miljoonan ja ihmettelin mitähän vittua. Mutta toisaalta Stone ei suostu liittymään minun joukkueeseeni vapailta markkinoilta alle 12 miljoonan. Näin oma kohtasena huomiona.

Voihan se olla että oli laitettu valmiiksi sinne jatkosopimushintaan.

Jos joku viitsii niin laittakaa tänne esim. Karlssonin, Matthewsin, Pavelskin ja Panarinin sopimuksia. Olisi hauska tietää varsinkin mitä tekevät AI:n joukkueessa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Franchise kyllä tuntuu ihan kivalta. Pari kautta sitä olen nyt tahkonut eikä ole tullut vastaan tälläisiä legendaarisia "Karlsson 7,5milj", muita kuin itse Karlsson. Kyllä yli 90overall pelaajat pyytävät todella kovaa palkkaa ja välillä keskiverto pelaajatkin saattavat pyyttää yli markkinahinnan.

Ja jos halutaan hassutella niin ei ainakaan realistisuutta puutu pelistä. Sain vapaista pelaajista Duchenen vasta 8,3miljoonalla vaikka alkuperäinen pyynti taisi olla 6,5milj. En päässyt kaudella play-offeihin ja arvatkaa kuka vaati siirtoa muualle parempaan joukkueeseen. Duchenen overall tipahti kauden aikana 85-->80.

Luonne näyttää olevan hyvin koodattu tiettyjen pelaajien kohdalla.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Voihan se olla että oli laitettu valmiiksi sinne jatkosopimushintaan.

Jos joku viitsii niin laittakaa tänne esim. Karlssonin, Matthewsin, Pavelskin ja Panarinin sopimuksia. Olisi hauska tietää varsinkin mitä tekevät AI:n joukkueessa.

Minulla Panarin pelaa tällä hetkellä 8,1milj/4v ja kokonaisuus 88. Alunperin sain vapaista 7,5milj/3v.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Onko muilla vaikeuksia saada kiekkoa maalille vetojen tai syöttöjen muodossa, tai yleensä syöttöjä perille 1v1 nettipelissä? Liian kovalla prosentilla stoppaa mielestäni tällä hetkellä. Siinä puolustavan lavassa on vielä isompi sädekehä kuin edellisissä versioissa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko muilla vaikeuksia saada kiekkoa maalille vetojen tai syöttöjen muodossa, tai yleensä syöttöjä perille 1v1 nettipelissä? Liian kovalla prosentilla stoppaa mielestäni tällä hetkellä. Siinä puolustavan lavassa on vielä isompi sädekehä kuin edellisissä versioissa.
Jep näin on... normi syötöt tuntuvat tosi usein ohjautuvan vastustajan mailaan. Mutta lättysyötöt toimivat vähän helpommin. Kannattaa kokeilla niitä. Ja sen sijaan, että hakisit luotisuoraa linjaa lapojen välillä, kannattaa pyrkiä useammin pelaamaan kiekkoa lättysyötöllä tilaan pelaajan edessä.

Noh, eipä tuo itseltänikään oikein onnistu, mutta olen melkein varma, että noin kannattaa toimia jos kädet ja pään nopeus siihen riittää.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hei kaikki! Onko tosiaan näin, että jos et world of chel-tilassa muokkaa ukkoa ihan ensimmäisellä kerralla ku pelin avaa, niin kaikki kasvot,silmät,parrat ja hiukset pitää avata lätkäkasseista munkittamalla? Vituttaa ku oli kiire pellailee sillon ku peli tuli, ja ajatteli muokata myöhemmin nuo hommat mut nyt ne on lukossa. Kavereilla jotka muokkas heti alkuun niin on nuo jutut auki.. Onko kukaan keksiny ratkasua tähän?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei kaikki! Onko tosiaan näin, että jos et world of chel-tilassa muokkaa ukkoa ihan ensimmäisellä kerralla ku pelin avaa, niin kaikki kasvot,silmät,parrat ja hiukset pitää avata lätkäkasseista munkittamalla? Vituttaa ku oli kiire pellailee sillon ku peli tuli, ja ajatteli muokata myöhemmin nuo hommat mut nyt ne on lukossa. Kavereilla jotka muokkas heti alkuun niin on nuo jutut auki.. Onko kukaan keksiny ratkasua tähän?
Ei ne ole sen enempää auki ensimmäisellä kerrallakaan. Alussa on auki tietyt asiat ja loput avataan pelaamalla. Ei sillä ole mitään merkitystä muokkaatko pelaajaa heti alussa vai joskus myöhemmin.

Ainakin itsellä oli todella paljon eri juttuja lukossa kun avasin Chelin ensimmäistä kertaa ja tein siihen pelaajan.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ne ole sen enempää auki ensimmäisellä kerrallakaan. Alussa on auki tietyt asiat ja loput avataan pelaamalla. Ei sillä ole mitään merkitystä muokkaatko pelaajaa heti alussa vai joskus myöhemmin.

Ainakin itsellä oli todella paljon eri juttuja lukossa kun avasin Chelin ensimmäistä kertaa ja tein siihen pelaajan.

Itseasiassa pystyt alussa muokkaamaan millasen ukkelin haluat, ja sillon jää auki nuo jutut. Tämä todettu toisella käyttäjällä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitä enemmän testailleet ovat pitäneet Franchise Modesta? Itse en kauheasti ole nyt ehtinyt pelaamaan oikein mitään, mutta kun HUT muuttui jälleen epämiellyttäväksi, pohdin josko offlinesta saisi mukavaa edes vähän alusta. Onko siis gameplay edelleen luotaantyöntävää myös offlinessa?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mitä enemmän testailleet ovat pitäneet Franchise Modesta? Itse en kauheasti ole nyt ehtinyt pelaamaan oikein mitään, mutta kun HUT muuttui jälleen epämiellyttäväksi, pohdin josko offlinesta saisi mukavaa edes vähän alusta. Onko siis gameplay edelleen luotaantyöntävää myös offlinessa?

Onhan nuo pienet lisäykset tuoneet lisää mielenkiintoa tuohon moodiin. Myöskin kone tarjoaa välillä aika mielenkiintoisia vaihtoehdotuksia verrattuna edellisiin änäreihin, positiivisella tavalla siis.

Gameplay nyt itsessään välillä samanlaista, kuin aiemmin. Itsellä tulokset nyt kuitenkin vaihdelleet enemmän kuin edellisessä änärissä, jossa saattoi käydä niin että CPU tekee 5 maalia, kun omat pelaajat ei osu mistään.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Aloitin Be A Pron 16-vuotiaana sentterinä. Noin 30 matsin jälkeen johdan joukkueen pistepörssiä ja koko OHL:n pistepörssissäkin olen kolmen parhaan joukossa. Kaikesta huolimatta tuli jälleen tiputus kolmosketjuun, koska tilastot eivät kuulemma ole kunnossa. Ei nyt saatana EA teidän kanssa. Pelaaja onneksi sentään on kehittynyt ihan kivasti ja eiköhän overallin saa johonkin 70 nurkille ennen varaustilaisuutta 2020.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Siis mikä juttu toi on mitä täältäkin saanu lukea että 1v1 pelatessa antaisi bottien hoitaa puolustuksen? En oo kyllä ihan samaa mieltä näin ~30 pelin jälkeen. Ei noi ainakaan maalinedustaa osaa yhtään puolustaa, siellä on lähes pakko olla itse. Tai sitten en vaan osaa.

Ja missä ne helvetin päivitykset viipyy? Haluaisin pikkuhiljaa pelaamaan tota EASHLlää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis mikä juttu toi on mitä täältäkin saanu lukea että 1v1 pelatessa antaisi bottien hoitaa puolustuksen? En oo kyllä ihan samaa mieltä näin ~30 pelin jälkeen. Ei noi ainakaan maalinedustaa osaa yhtään puolustaa, siellä on lähes pakko olla itse. Tai sitten en vaan osaa.

Ja missä ne helvetin päivitykset viipyy? Haluaisin pikkuhiljaa pelaamaan tota EASHLlää.
En ole 1v1 pelannut juurikaan nyt, mutta voisiko liittyä siihen taktiikkaan, mikä joukkueella on? Botithan käyttäytyvät sen mukaisesti kentällä.

Jos puhut EASHL:n osalta siitä pukukoppivirheestä, niin siihen on omatekoiset ratkaisut usein löydettävissä, kuten jatkiksen jengin sisällä löydettiin. Jos käytössäsi on "tavallinen" nettiyhteys reitittimen kera, niin voin tarvittaessa avustaa vaikka yv:llä, mikäli olet kiinnostunut tuolle itse jotain tekemään.

Toki silti turhauttaa ettei EA ole tuota korjannut, kun vastustajia meidän peleistä tippuu edelleen tasaiseen tahtiin, joten pelaamaan pääseminen on välillä vaikeaa. Kyllä tämän mittaluokan ongelmat pitäisi korjata välittömästi julkaisun jälkeen, koska näitä ei saisi julkaisuvaiheessa edes olla.
 
Siis mikä juttu toi on mitä täältäkin saanu lukea että 1v1 pelatessa antaisi bottien hoitaa puolustuksen? En oo kyllä ihan samaa mieltä näin ~30 pelin jälkeen. Ei noi ainakaan maalinedustaa osaa yhtään puolustaa, siellä on lähes pakko olla itse. Tai sitten en vaan osaa.
Antaa bottien hoitaa prässäämisen ja itse luutuaa tuon maalinedustan.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Antaa bottien hoitaa prässäämisen ja itse luutuaa tuon maalinedustan.

Tuo ei vaan toimi enää nykyisessä änärissä. Botit ovat niin huonolla älyllä varustettuja, että niiden ohitse pääsee helposti kiertämään maalille ja siinä saa vastustajan ohjaama puolustaja miettiä ottaako syöttöä vai laukausta maalin edustalla. Sama homma, jos antaa bottien puolustaa hyökkäykset siniviivan yli, vasemmalta ja oikealta mennään ohitse. Itse puolustan omaa aluetta vastustajan pelatessa laidoissa ohjaamalla oman pelaajan lähelle kiekkollista miestä. En kuitenkaan niin kiinni, että pelaan itseni ulos. Vaan sopivalle etäisyydelle mistä pystyy estämään leikkauksen keskelle ja samalla poikkisyötöt ottamaan pois. Maalin taakse ei koskaan saa mennä karvaamaan. Tähän asti ainakin toiminut pirun hyvin.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Psn: ExaTol
Joukkue: HcCreditCard
Kannattaa kiertää kyseinen pelaaja mahdollisimman kaukaa. Jätti HUT:ssa ohjaimen pöydälle ensimmäisen erän puolessa välissä, kun siirryin 4-1 johtoon.
 
Psn: ExaTol
Joukkue: HcCreditCard
Kannattaa kiertää kyseinen pelaaja mahdollisimman kaukaa. Jätti HUT:ssa ohjaimen pöydälle ensimmäisen erän puolessa välissä, kun siirryin 4-1 johtoon.
Mitäs tuo haittaa? Varma voitto. Ja jos aikaa on, niin tuossa on hyvä sauma kasvattaa taklauksia, maaleja ja laukauksia tavoitteita varten.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Vieläkös tuo BeAPro on samanlainen kuin pari vuotta sitten, eli vaikka aloittaisit tappelijapakilla niin sinulta odotetaan jatkuvasti pisteitä ja joukkuekaverit ovat aivan kädettömiä, ellet itse tee maaleja tai rakentele paikkoja?

Joskus olisin halunnut pelata vain "goonina" tuossa. Tapella ja ajella kaikkea mikä liikkuu mutta silti valmentaja ja joukkuetoverit odottivat, että minä teen kaikki maalit ja pisteet...
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Jos puhut EASHL:n osalta siitä pukukoppivirheestä, niin siihen on omatekoiset ratkaisut usein löydettävissä, kuten jatkiksen jengin sisällä löydettiin. Jos käytössäsi on "tavallinen" nettiyhteys reitittimen kera, niin voin tarvittaessa avustaa vaikka yv:llä, mikäli olet kiinnostunut tuolle itse jotain tekemään.

Toki silti turhauttaa ettei EA ole tuota korjannut, kun vastustajia meidän peleistä tippuu edelleen tasaiseen tahtiin, joten pelaamaan pääseminen on välillä vaikeaa. Kyllä tämän mittaluokan ongelmat pitäisi korjata välittömästi julkaisun jälkeen, koska näitä ei saisi julkaisuvaiheessa edes olla.

Lähinnä eashl ongelma itselläni on nuo vajaat pukukopit yksin pelatessa. Heittää aina 3v3, ihan muutaman 5v5 tai 6v6 päässyt aloittamaan. Viimeeksi eilen koitin kymmenisen kertaa hakea peliä, mutta joka kerta kopissa oli 3 pelaajaa ja 3 bottia per tiimi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähinnä eashl ongelma itselläni on nuo vajaat pukukopit yksin pelatessa. Heittää aina 3v3, ihan muutaman 5v5 tai 6v6 päässyt aloittamaan. Viimeeksi eilen koitin kymmenisen kertaa hakea peliä, mutta joka kerta kopissa oli 3 pelaajaa ja 3 bottia per tiimi.
Eikö tähän tullut korjausta tuossa uusimmassa päivityksessä? Iso lista korjauksia siellä oli, mutta en lukenut sitä tarkkaan läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös