Mainos

NHL17 – yleinen keskustelu

  • 255 059
  • 894

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mahtavan näköistä on meno ajassa 0:57-0:58. Mitkä magneettilavat?
Kunhan niitä liimalapoja ja magneetti-syöttöjä on edes hiottu paremmaksi, mutta kova pelko on että samaa saakutin menoa tulee olemaan mitä ollut NHL15- ja NHL16-peleissä.

Pelkään että kiekot menevät edelleen laitojen läpi vaikka tuota muokattiin harvinaisemmaksi NHL16-peliin ja AI on vieläkin liian usein idiootti. Tätäkin EA hioi NHL15-pelistä paremmaksi, mutta edelleen osa niistä luisteluista jonnekin maalin edestä, ihan ihmeellisistä pysähdyksistä kun syötän kiekkoa (antaa kiekon mennä vaan pitkäksi) ja syötön väliin säntäilevää tampiobottia näkee jäällä aivan liian usein. Lisäksi toivon ettei mailanoston spammaus toimi enää lähellekään samalla prosentilla mitä viime vuoden pelissä. Se oli täysin järjetöntä ja luonnotonta, mistä asennoista sen mailan sai nostettua ja kiekon pois pelaajalta. Pokea sentään hiottiin paremmaksi, mutta sen korvasi lähes täysin vain sitten tuo mailanostolla spämmääminen NHL16-pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eniten nykyisessä änärissä vituttaa melkein tuo kun pelaaja ei saa kiekkoa haltuun, ja sitten joudutaan tekemään saatanan iso kaarros taaksepäin hakemaan se. Tekoäly myöskin mukava jos omat pakit ovat jostain syystä liian alhaalla, niin täytyy rynnätä vastaan kun vastustaja painaa täyttä höyryä kiekon kanssa sinisen yli, ja ennen kuin ehtii saamaan oikean pelaajan haltuunsa on vastustaja jo maalivahdin kanssa nokikkain. Näihin jos saisi jotain parannusta niin kiva.

Muutenhan en osaa tuosta mitään sanoa. Johtuukohan kenties siitä, kun siitä on niin kauan aikaa kun viimeksi on tullut (hyvä) änäri ulos jossa on ollut iso muutos edellisvuoden änäriin. Ja NHL15 ei lasketa kun sekin tuli vallan uudelle konsolille, ja pahasti keskeneräisenä. Ensi vuoden peliin tulee mahdollisesti tuo FIFAankin tullut Frosbite -pelimoottori jos oikein muistan lukeneeni, joten josko NHL18 räjäyttäisi pankin.

Beta tulee parin viikon päästä, joten ei kauaakaan kun pääsee jo testailemaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Jyyd Itse pelkään Fifa17-pelin olevan lähinnä pelkkä grafiikkapäivitys, pienin patchauksin peliin ja FUT:n muutokseen hieman. Samaa odotan NHL18-pelilstä ja sitten se seuraavan vuoden versio on se ensimmäinen potentiaalinen "pankin räjäyttäjä". Fifan osalta selviää syyskuun loppupuolella, kun EA Access-versio saapuu testiin ja kai se demokin jotain osviittaa antaa.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
NHL16 jäi ostamatta, mutta siinä oli kait nuo samanlaiset "viivat" käytössä, mitkä näyttää, että minne syöttää ja minne veto lähtee, mutta saako niitä pois? Itseäni tuollaiset häiritsee.

Muutoin varmasti suuri parannus tulossa itselleni, kun NHL15 PS3:lle on viimeisin mitä olen pelannut. Ja kun tuo GM-modekin uudistuu, niin tulee lisää mielenkiintoa. Miten tuo NHL16:ssa käytössä ollut BeaGm moden pelaajien moraali toimi ja onki se vielä NHL17:sta?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
@Jyyd... ja sitten se seuraavan vuoden versio on se ensimmäinen potentiaalinen "pankin räjäyttäjä".

Juuri tämä ajatusmaailma (syyllityn siis itsekkin) mahdollistaa EA:n silmille pissimisen. Pankki räjähtää tasan ja vasta siinä vaiheessa kun markkinoille tulee vahva ja varteenotettava kilpailija. Ehkä Kiinan potentiaalinen lätkähype (hah) toisi lisää kiinnostusta markkinoille.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
NHL16 jäi ostamatta, mutta siinä oli kait nuo samanlaiset "viivat" käytössä, mitkä näyttää, että minne syöttää ja minne veto lähtee, mutta saako niitä pois? Itseäni tuollaiset häiritsee.

Saa. Se on pelin oma traineri aloittelijoille, joka on automaattisesti päällä pelin käynnistyessä ja niin kauan että laitat sen pois päältä asetuksista.

Juuri tämä ajatusmaailma (syyllityn siis itsekkin) mahdollistaa EA:n silmille pissimisen. Pankki räjähtää tasan ja vasta siinä vaiheessa kun markkinoille tulee vahva ja varteenotettava kilpailija. Ehkä Kiinan potentiaalinen lätkähype (hah) toisi lisää kiinnostusta markkinoille.
Niin. Siksi laitoin mukaan sanan "potentiaalinen". Itsehän siis uskon tasan en sekuntiakaan että sieltä tulee juuri yhtään kummoisempi peli mitä nyt on, kunhan se hieman edellisestä hiottu versio, että näyttää fanipojille jotenkin uudelta edes.

Mutta mä ostan silti joka vuosi sen änärin. Viime vuonna mulle tosin maksettiin siitä kun vein vanhat pelit vaihdossa ja tänä vuonna käytin rakkaalta äidiltäni saamani syntymäpäivärahan (koskaan ei ole liian vanha tähän) änärin ostamiseen+vein NHL16-pelin vaihdossa. Kyllä tätä "ilmaiseksi" pelaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mutta mä ostan silti joka vuosi sen änärin. Viime vuonna mulle tosin maksettiin siitä kun vein vanhat pelit vaihdossa ja tänä vuonna käytin rakkaalta äidiltäni saamani syntymäpäivärahan (koskaan ei ole liian vanha tähän) änärin ostamiseen+vein NHL16-pelin vaihdossa. Kyllä tätä "ilmaiseksi" pelaa.

Itse tein nyt periaatepäätöksen, etten osta peliä tänä vuonna. Koitan omalta osaltani laittaa muutospainetta EA:n suuntaan. Saas nyt sitten nähdä kun peli on julkaistu, kuinka siisti tuo uudistunut GM-moodi on.

EASHL:nkin pilasivat uusimmassa versiossa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
@Jyyd Itse pelkään Fifa17-pelin olevan lähinnä pelkkä grafiikkapäivitys, pienin patchauksin peliin ja FUT:n muutokseen hieman. Samaa odotan NHL18-pelilstä ja sitten se seuraavan vuoden versio on se ensimmäinen potentiaalinen "pankin räjäyttäjä". Fifan osalta selviää syyskuun loppupuolella, kun EA Access-versio saapuu testiin ja kai se demokin jotain osviittaa antaa.
Voi olla käytännössä pelkkä grafiikkapäivitys, mutta mitä pelikuvaa olen nähnyt niin kyllä tuo ainakin erilaiselta ulkoapäin näyttää. Itselle tuli vähän FIFA10 tai PES-tyyliset fibat kun katselin videoita. Eipä Fifassakaan tottapuhuen ole mitään mullistavaa vuosi toisensa jälkeen, mutta eipä tarvitsekaan kun peli ja valikot toimii oikein hyvin.

Sen sijaan toivottavasti ne nyt perkele ovat nopeuttaneet vähän valikoiden toimimista tuohon pian ilmestyvään änäriin. En tiedä kuinka montaa oikeasti vituttaa tämä, mutta FIFAa pelanneena ainakin voi todeta valikoiden ja erilaisten siirtymien olevan vieläkin aivan liian hitaat. Ja tähän vielä joidenkin ominaisuuksien puuttuminen vaikkapa HUTista. Fifassa pystyt kätevästi ostamaan pelaajalle huutokaupasta vaikka sopimuksen tai fitnessiä, mutta änärissä jos olet menossa jo peliin (kokoonpano taustalla) ja pari pelaajaa on loukkaantunut, niin voi paska. Miksei sinne huutokauppaan pääse suoraan tuosta pelaajan kortista, vaan täytyy kelata hitaiden siirtymien läpi taaksepäin ja käydä sieltä huutokaupasta asti hakemassa se kortti? Helpottaisi jo paljon, kun ei olisi kokoajan sellainen pieni vitutus takaraivossa noista valikoista kun vihdoin pääsee itse peliin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@powerplaymaker Itselläni jäi taas EASHL väliin itse pelissä, mutta kyllähän se "pakko-hahmo" pilasi sitä jo siinä betassa.

@Jyyd GM ollut ainakin ihan tasan sama kura jo Fifa11-pelistä alkaen, mitä vähän patchailtu ja lisätty kirsikka koristamaan. Tämä vitutti itseäni suuresti kun pääosin pelasin vain tuota. Fifa 16 piti jo jättää väliin, mutta ostin silti tuon kun halusin oppia pelaamaan onlinessa. Enää en Fifaa osta ennen kuin on täysin varmaa että ne offline-muodot ovat täysin uudistettuja. Mutta tätä voi jatkaa omassa ketjussaan.
 
Viimeksi muokattu:

Knap

Jäsen
Toivottavasti nämä helvetin pelin jäätymiset loppuu. En tiedä mikä voisi vituttaa enemmän kuin se kun olet simuloinut kauden vaikka GM:ää (tai useammankin) ja aukaiset vaikka jonkun UFA pelaajan pelaajatiedot, niin arvaa aukaiseeko, kyllä tottakai, sellaisen mustanruudun :)
HUTissa tökkii myös se marketplace mut ei se siellä niin paljoa ärsytä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
NHL 17 | EA SPORTS Hockey League: Build Your Brand | Xbox One, PS4 - YouTube

Siitä jälleen uusi traileri, koskien EASHL:ää. Pelaajaluokkia on nyt toistakymmentä ja mitä enemmän tiimi pelaa, sitä enemmän saa "unlockattua" mm. olkapäihin logoja. Mutta kyllä tuo saa taas miettimään että tuntuu tänäkin vuonna kaikki itse pelaamisen ulkopuolinen olevan EA:lle tärkeintä. Control the ice-traileri ku näyttää liikaa NHL16-peliltä. Mutta 9 päivää kun vielä odottaa, niin betan saa testiin ja tuolloin sitten mielellään mahdollisimman monelta palautetta EA:n suuntaan, mitä pelissä pitää parantaa, tätä kun EA kovasti betallaan vissiin toivoo.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelaajaluokkia olisi voinut tehdä vieläkin enemmän, mutta on tuokin jo askel parempaan suuntaan. Taklaavasta snipusta tulee varmasti monen suosikki. Tässä vielä lueteltuna nuo uudet pelaajaluokat:

Hitting Sniper
Jumbo Playmaker
Two Way Dangler
Puck Moving Defenseman
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo on tuo EA:n homma ihan puuhastelua. Laitetaan "uusia" ominaisuuksia kuten logoja joukkueiden olkapäihin ja nimellisiä uusia pelaajatyyppejä joilla ei ole käytännön kanssa juuri mitään tekemistä. Pelaajat näyttää kaikki massalta ja pelaaminen muistuttaa enemmän salibandya kuin kiekkoa. Täytyisi tehdä kokonaan uusi peli jotta saataisiin hyvä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Edelleen pari tosi isoa ongelmaa. Syöttö lähtee mistä vain asennosta riippumatta vastustajasta samantien ja niin kovaa kun vaan voi. Kiekko on edelleen noissa videoissa ainakin turhan "eloton" esine. Eli siis kiekko on jonkun pelaajan hallussa liian liimattuna. Toki jotain ihan hyviä juttujakin, kuten tuo "taistelu tilasta" maalin edessä. Toisaalta tuosta tulee mieleen se kun aikanaan tehtiin laitapelaamiseen se oma "minipeli" joka oli täysin iralllinen itse pelistä. Eli onko nytkin sitten tuossa maalin edessä oma "minipeli" missä pelataan ihan eri peliä kuin muuten kaukalossa.
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Taitaa olla edelleen parempi idea pysytellä NHL04 modatussa PC versiossa. Viimeinen konsoli änäri oli 14 eikä nuo pelit näytä parantuneet mihinkään. Sama peli vuodesta toiseen ilman uudistuksia joita olisi toivonut tulleen jo vuosia sitten.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Edelleen pari tosi isoa ongelmaa. Syöttö lähtee mistä vain asennosta riippumatta vastustajasta samantien ja niin kovaa kun vaan voi. Kiekko on edelleen noissa videoissa ainakin turhan "eloton" esine. Eli siis kiekko on jonkun pelaajan hallussa liian liimattuna. Toki jotain ihan hyviä juttujakin, kuten tuo "taistelu tilasta" maalin edessä. Toisaalta tuosta tulee mieleen se kun aikanaan tehtiin laitapelaamiseen se oma "minipeli" joka oli täysin iralllinen itse pelistä. Eli onko nytkin sitten tuossa maalin edessä oma "minipeli" missä pelataan ihan eri peliä kuin muuten kaukalossa.
Tuohan on varmaankin aikalailla sama mekaniikka, joka taisi tulla uutuutena NHL 12:een, mutta katosi 14:n jälkeen, toivottavasti edes vähän paranneltuna. Eli jälleen kerran peliin tuodaan uutuutena asioita, jotka on poistettu jossain vaiheessa, että ne voidaan sitten lisätä myöhemmin takaisin ja hehkuttaa uudistuksena. Ei siinä sen kummempaa minipeliä ollut, kuin pakin ja kiekottoman hyökkääjän liimautuminen toisiinsa, josta pystyi irrottautumaan pyöräyttämällä tattia. Pelaajien koko tai statsit eivät luonnollisesti vaikuttaneet millään tapaa näissä tilanteissa pärjäämiseen.

Osittain toimi silti ihan hyvinkin, sillä se teki takatolpalla ja maalin edessä kyttäämisestä vaikeampaa ja antoi puolustajalle mahdollisuuden estää 16:ssa aivan liian tehokkaat syötöt maalin edestä. Toisaalta puolustaja liimautui usein haluamattaankin kiinni kiekottomaan hyökkääjään, jolloin kiekollinen pääsi tekemään välillä mitä lystää.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Muistan kun jossain änärissä lanasin pelaajan laitaan niin, että mies oli pää alaspäin jäälle. Pisti silti samaan aikaan aivan jäätävän nappisyötön suoraan sinisen kohdalla luistelleelle hyökkääjälleen. Vieläkin harmittaa etten saanut tuota pätkää videolle. Kunhan vastaavaa ei nähdä NHL17+poketus ja irtokiekko mene kuin Raipen lätty sinne vastustajan lapaan ja mailanosto ole luokkaa järjetön, niin hyvään suuntaan ollaan menty.

Nuo olivat idiootti-AI:n lisäksi suurimmat harmaita hiuksia aiheuttavat asiat NHL16-pelissä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni tuon mailan noston vois korvata "huitomisella". Löisi sekä ylä- että alakautta mailaan. Nykyisissä änäreissä se on aina sellainen tonni seteli ilme, kun nostat mailaa ja maila hajoaa tästä. Näyttäkää mulle edes pari videota oikeasta elämästä missä maila hajoaa sitä nostettaessa. Nuo EASHl areena uudistukset ovat luokkaa viikon hauskaa sen jälkeen sama se.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mielestäni tuon mailan noston vois korvata "huitomisella". Löisi sekä ylä- että alakautta mailaan. Nykyisissä änäreissä se on aina sellainen tonni seteli ilme, kun nostat mailaa ja maila hajoaa tästä. Näyttäkää mulle edes pari videota oikeasta elämästä missä maila hajoaa sitä nostettaessa. Nuo EASHl areena uudistukset ovat luokkaa viikon hauskaa sen jälkeen sama se.
Ja samaan aikaan sen mailan saa täysin huoletta lyödä kädestä pois, ihan sama onko pelaaja yksin läpi vai alimpana miehenä ja selvitä tästä joka kerta rangaistuksetta. Rangaistus tulee vain jos maila hajoaa ja tuokin toki tulee täysin random-generaattorilla, joka nyt toki on ymmärrettävää koska realistiseksi tuota varmasti olisi aika vaikea saada.
 

Episodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tappara
Eli EASHL:ssä pelkkää grafiikka- logo- ja hiustyylimuokkauksia. Oleellisin, eli pelaajien ominaisuuksien muokkaaminen on jätetty unholaan. Odotin jo toiveissani, että tähän uuteen änäriin se saataisiin takaisin. Ton pelaajatyypin valitseminen ja olemattomat levelit on todella turha juttu... #voivoi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös