Tässä on nyt pikkusen ylimääräistä aikaa niin laitan ajantapoksi tähän pienen kaneetin millä pelistä saisi roppakaupalla paremman, pelaajan näkökulmasta.
Käytän paljon vertauksia NBA 2k-sarjaan, miksi? No se on kehitetty ja siinä olevat asiat sovellettavissa, joten ei olisi mitenkään utopistista ajatella etteikö tälläinen peli olisi mahdollinen.
Pelin sisäiset animaatiot:
- Muutama erillainen luisteluanimaatio. On perin outoa että jokaikinen ukko luistelee yhtähyvin. Esim juuri NBA 2k-sarjassa pelaajilla on omat heittotyylinsä ja tehdyllekin pelaajalle saa valita sadoista animaatioista. Tuo vähän sitä kirjoa.
- Samaa tekniikkaa käyttäen laukaisu animaatioita voisi tehdä erillaisia ja eritoten se perkeleen säbäranne helvettiin pelistä ja sassiin. Enemmän näpäytys ranteita ja tämä "lataus" pienemmäksi.
Sliderit/attribuutit:
- atribuutti skaala jonnekkin 10-99 alueelle, koko vaikuttamaan fysiikkaan ja kykyyn liikkua kentällä. Jos laitetaan vaikka Larkin ja joku yksijalkainen puujalka soturi vierekkäin niin Larkinin pitää viedä se luistelu kilpa reilusti. Myös ketteryys pienille pelaajille eduksi ja sitten isoille taasen voima.
- NBA-sarjassa on erillaisia badgeja joilla pelaajat on eri osa-alueilla hyviä/loistavia. Jotkut taklaa kovaa joillakin on one-timer badge ja joillakin pass vision etc.
- Lisäksi NBA:sta kopioidaan tendencies sliderit, joilla jokainen pelaaja saadaan enemmän uniikiksi, esim Ovechkin laukoo hanakasti, Clutterbuckit taklaa ja etc.
Taklaus animaatiot 90% alemmaksi ja kovat pommit badgejen taakse. Tällä hetkellä jokasesta niitistä on joka perkeleen äijä katollaan.
Peli tempoa hitaammaksi ja typerestä pelaamisesta armotonta sakotusta vaikeimmilla tasoilla.
Sitten avoin muokattavuus pelille. Kun yhteisö saa käyttöönsä vaikka koko interfacen niin saadaan kaunis, monipuolinen peli. Ja ainakin helppo olisi antaa Naamojen, paitojen sekä hallien graafinen muokattavuus sekä rostereiden teko yhteisölle niin voisi EA:lla olla enenmmän aikaa rakentaa hyvä peli.
Tässä nyt vaan pieni otos ajankuluksi.