Ihan pelleilyksi mennyt tämä 1. divari..
Eikä tarvitsisi siinä alkuvalikossakaan näkyä toisen joukkueen parhaan arvon omaava pelaaja. Toki se menisi sitten siihen samaan kuten maalivahtien tilastoissa, että peliin asti mennään ja keskialoituksessa joku katselee minkälainen rosteri toisella on ja luikkii karkuun. Ykkösdivarissa tuntuu olevan kyllä niin pienimunaista porukkaa, että alta pois. Tuossa sunnuntaina hain viisi kertaa peliä ja tuli sama suomalainen jamppa vastaan siinä alkuvalikossa, mutta ei lähtenyt pelaamaan vaikka tasaisesti kone arpoi koti-ja vierasmatseja ja yhteyskin ilmeisesti oli molemmilla vihreä. Lähetin sitten viestin ja kysyin, että "Miksi et pelaa?", niin vastasi ettei viitsi kun tarvitsee voiton. Jatkokysymyksenä sitten laitoin, että "Mistäköhän tiedät että häviäisit?", niin laittoi että koska meikäläisellä oli Jari Kurri siinä valikossa, niin ei viitsi pelata. Eli 91 arvoinen Kurri sai tämän kaverin "pelkäämään", herranjumala ykkösdivarissa!
Toivottavasti tämä sankari vihdoin löysi pelinsä, kun lähti jotain "Paras pelaaja" Mikko Koivua vastaan pelaamaan ja otti kunnolla turpaan.
Pienimunaista tai ei, hannarimaista tai ei, mutta itse kyllä katson nuo maalivahtien statsit joka kerta - Ihan vain siitäkin syystä, että niistä voi jo aika hyvin päätellä, että syncroaako joku. Esimerkiksi eilen tuli vastaan pelaaja, jolla maalivahdin statsit olivat (1. divarissa) 77-0-0. Ihan helvetin varmasti kukaan vetää tuollaisella saldolla ilman minkäänlaista paskaa. Toki on mahdollista, en minä sitä kiellä, mutta epäilen vähän. Samaten on tullut vastaan heppu jolla statsit olivat luokkaa 300-3-0, niin eipä siinä paljoa tarvita päätellä, että A) joko kyseessä on maailman paras pelaaja tai B) kyseessä on syncroaja, joka kaataa pelin jos tappio on tulossa. Kumpaa veikkaisitte moisilla statistiikoilla?
Alkuvalikon pelaaja ei kiinnosta itseäni vittuakaan, lähinnä se, että jos jo nimimerkistä / joukkueen nimestä näkee, että kyseessä on täysi pelle niin en jaksa edes pelata. Harvinaisen hyvänä esimerkkinä joukkueen nimi, jossa pelkkiä L ja I kirjaimia (ällä toki pienenä) niin, että on mahdollisimman vaikea hahmottaa - Tai nimimerkissä vastaavaa. Tai muuta mukavaa jonnemaista hakamussutusta.
Peli kun starttaa niin harvoinpa sitä tulee luikittua vastustajan pelaajiston takia karkuun, vaikka vituttaahan se heti ensimmäisestä sekunnista lähtien kun jäälle astelee joku viisikko tyyliin Bure - Linden - Ovechkin, Redden - MacInnis. Sen tietää tasan tarkkaan mihin se peli menee ja se menee siihen, että vastustaja veivaa niitä vitun säbäranteita koko sen 60 minuuttia pelistä.
Mistä päästäänkin siihen, että minusta on ihan yhtä pienimunaista ja halpamaista, että nykyään harva enää tuolla ykkösdivarissa osaa oikeasti pelata lätkää. Ei ne vitun säbärannarit ja kiekon suojaus täydet 60 minuuttia ole mitään helvetin jääkiekkoa - Se on EA:n tyhmyyden hyväksikäyttämistä ja bugien hyödyntämistä. Bugien siinä määrin, että ei nyt saatana ihan oikeasti lätkässä joka vitun kerta uppoa veto, joka lähtee ranteelta pisteiden välistä.. Ei saatana vaikka laukojana olisi itse Patrik Laine.
Samaten ihan yhtä munatonta, mitä tiedän kyllä harvinaisen monen täälläkin harrastavan, on lähteä karkuun mikäli vastustaja tekee maalin ensimmäisellä minuutilla. Se, jos mikä vasta onkin paskamaista. Ja tässäkin kohtaa hyödynnetään EA:n tyhmyyttä ihan yhtälailla.
Joku arviolta 50 peliä nyt hakannut ykkösdivaria ja sanoisinko, että kahdesti olen saanut vastaani oikeasti hyvän pelurin, joka pelaa peliä nimeltä jääkiekko. Pelaa kovaa, on taitava, osaa pelata, mutta ei hae kokoaikaa niitä vitun rannelaukauksia vaan yrittää monipuolisesti maaleja ja jos voitto irtoaa, niin irtoaa se pelkästään siksi, että on niin pirun hyvä. Tällöin olen laittanut myös molemmille herroille menemään kiitosviestin, sillä vaikka olen helvetin huono häviäjä, ei se oikeastaan edes vituta (paitsi jos ratkeaa johonkin EA:n bugiin) koska hyvä peli piristää niin saatanasti tässä syöpädivarissa.