Oikeastikko porukka täällä edelleen ajattelee, että EA jotenkin vaikuttaa näillä slumpeilla ja kaiken maailman tasoitusjärjestelmillä otteluiden ja ilmeisesti tiettyjen pelaajien otteisiin.. camoooon!
Minullekin tulee välillä pitempiä voittoputkia, välillä tulee takkiin, välillä veska hörppää ja välillä ottaa lähes kaiken kiinni! Sitä sattuu ja yleensä se johtuu ihan omista otteista, sillä kyllä tuolla sen verran koviakin pelaajia on, että ei ole varaa kesken pelin herpaantua ote hetkeksikään. Lisäksi vielä kun tympäsee tai peli vituttaa niin entistä huonommin ne otteet näkyy kaukalossa kun ohjainta puristaa tiedostamattaan kyrpä otsassa!
Itse väittäisin että hoksottimissa on jotain vikaa, jos ei huomaa noita pelin aika selviä "epätasaisuuksia" vähän tilanteesta riippuen. HUTtia on tullut pelattua ensimmäisestä versiosta lähtien ja "änäriä" 95:sta lähtien joka vuosi satoja pelejä. Yksinpelissä ja perus nettipelissä pelaajat toimivat paljon johdonmukaisemmin, eikä tule noita ihan ihmeellisiä heittelyitä.
Ainakin itse pidän sitä outona että vaikka käytännössä koko ajan pelaan melkein samalla sapluunalla, mutta säätelen toki aktiivisuutta tilanteen mukaan, niin välillä säädöt on puolessa välissä ja tietokoneen äijät pyrkivät iholle ja ottavat irtokiekkoja. Välillä kun lyöt high pressuren päälle, niin mitään painetta ei saa aikaan, eikä irtokiekotkaan kiinnosta. Pahimmassa tapauksessa kolmannessa erässä vedät kaikki karvaukset täysille kiriä varten ja koko joukkue makaa keskialueella. Joko peli on aivan päin helvettiä koodattu tai sitten tuolla taustalla on joku AI:ta säätelevä ruuvi ja en nyt lähde arvailemaan mikä sen idea on.
Lähipiirissä on tuttu joka pelasi EASHL pelejä ison liudan ja pärjäsi joukkueensa kanssa niissä kohtuullisen hyvin. Sanoi että kun jonkun verran treenaavat 4-5 pelaajalla, kun perheellisiä ovat. Omien bottien taso riippuu ihan vastustajan tasosta, eli botti voi olla ihan täysi keila kentällä jos vastustajan on selkeästi huonompi ja vastustajan botit pelaavat vastaavasti aktiivisesti.
EA:lla on todella pitkä historia "kuminauha" tekoälyn käyttämisessä mm. kaikki Need For Speed pelit käyttävät ko. algoritmia. Fifassa ja Maddenissa on ollut erilaisia säätöjä ja epäloogisuuksia. Tuota "kuminauhaa" oli jo 90-luvun lopussa tietokoneen kanssa pelatessa ja se oli vielä todella räikeää. Minulla ei ole mitään epäilystä siitä etteikö EA voisi tehdä noita säätöjä ihan omien mielihalujensa mukaan. Eipä noista kiinni jää, kun koodia ei pääse kukaan tutkimaan.
HUT on sellainen rahasampo EA:lle että kyllä siinä pieni houkutus on säätää sitä niin että porukka on tyytymätön joukkueeseen ja haluaa kehittää sitä vuoden läpi. En sano että näin olisi, mutta olisi aika lapsellista ajatella toisinkaan. EA on pörssiyhtiö ja toimintaa ohjaa raha. Ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä.