Jaaha, tänään HUT:ssa taas tällainen päivä että omat AI pelaajat eivät tee kentällä muuta kuin seisovat paikoillaan. Omien syötöt eivät mene kohdilleen (edes pakki-pakki), vedot lähtee tuhnuina tai reilusti ohi maalin, taklaukset ei onnistu, kiekonriistoista jatkuvasti jäähyä ja ukot ylipäätänsä liikkuu todella tahmaisesti. Vastustajan AI taas karvaa, iskee mun kiekolliseen pelaajaan kuin hyeena. Vastustajan syötöt taas menee mun ukkojen läpi, samoin niiden kiekollinen pelaaja luistelee mun ukkojen ohi heittämällä.. Sanomattakin selvää, tappioputkessa mennään (oisko nyt kuusi peliä ilman voittoa ja ilman että saan juurikaan edes maaleja).
Vituttaa että EA ei pysty tekemään peliä missä ei ole tällaista saatanan keinotekoista apusysteemiä.
Tuttua huttua. Tänään tuli sellainen peli Rank 32:sta vastaan. Morjens ja hyvää yötä. Onneksi näitä on nyt viikon sisään tullut 2 peliä. Pelasin loppuun asti kuitenkin. Näissä peleissä ei vain onnistu mikään. Taklaat vastustajan pelaajaa täydellä vauhdilla, kun puskee laidasta läpi. Pelaaja käy maassa, nousee ylös ja jatkaa laidasta läpi rynnimistä kun oma taklauksen suorittanut pelaajasi vielä kerää itseään taklauksen jäljiltä. Itse näet selvästi, kun poke osuu ja menee vastustajan mailasta läpi kiekkoon osuen ja vastustajan pelaaja ikään kuin imaisee kiekon takaisin mukaansa. Itse et voi mennä kahden metrin säteellä yhdenkään pelaajan lähelle tai kiekko lähtee varmasti joka pokesta. Kun vastustaja heittää takatolppasyötön kolmen pelaajan välistä takatolpalle syntyy eräänlainen kunniakuja, jota pitkin kiekko menee vastustajalle. Itse yrität syöttää ylivoimahyökkäyksestä, kun vastustajan yksi pelaaja on puolustusalueella, niin kiekko yleensä pysähtyy kuin seinään tai vähintään kimpoaa vaikka vastustajan perskarvasta niin, että oma pelaajasi ei siihen osu tai jos jostain syystä osuu, niin katkeaa maila tai muuten vaan ampuu tyhjästä maalista ohi. Mitäs muuta... Oma pelaajasi seuraa katsellaan kun kiekko lipuu kävelyvauhtia ohi, mutta ei kiinnosta ottaa haltuun. Vastustajalla ei ole hajuakaan esim. noista aloitustaktiikoista ja silti häviät 70% aloituksista, vaikka teet hyvällä ajoituksella. 4 muuta pelaajaa, joita AI ohjaa ei kiinnosta hevon vittuakaan mitä kentällä tapahtuu. Tämä johtaa siihen, että vastustajan pyöritykset jatkuvat käytännössä siihen asti, kun kiekko on maalissa tai peli menee muuten poikki. Jos esim. vastustaja ampuu viivasta ja tulee irtokiekko tai kiekko menee maalista ohi, niin häviät joka ikisen kaksinkamppailun kulmissa. Jos jostain ihme syystä kiekon saat, niin on melkein mahdoton pelata se ilman pitkää kiekkoa omista pois, koska vastustajan pelaajat hönkivät hulluna niskaan ja yhtään syöttöä et omille saa, ellei ihan tyhjä syöttöpaikka ole ja sittenkin vastaanottava pelaaja ei saa sitä ehkä haltuun ja kimoilee flipperinä taas peliin.
On ollut sellaisia pelejä, että ei tiedä olisiko voittanut, vaikka olisi saanut reiluista lähtökohdista pelata, mutta olisi ollut kiva saada se sauma edes. Sitten on sellaisia pelejä, että veisi 9/10:stä jos olisi tasaiset lähtökohdat, mutta et vain kuitenkaan voi mitään ja ne vituttaa kaikista eniten.