Tuossa aamulla nyt pelannut kaksi peliä ja vähän tuntui molemmissa olevan tätä EA lisää. Molemmat voitin yhdellä maalilla ja todella nihkeitä pelejä itselle. Oli pakko käydä katsomassa vastustajien statsit, että olivatko kovia pelaajia vai mikä siitä niin vaikean teki. Toisen tilastot 313-276-42 ja toisen 262-296-61. Oma saldo kuitenkin huomattavasti voitollinen, eli kolmea peliä kohti häviän yhden noin keskimäärin. Pitkässä juoksussa kuitenkin aika iso tasoero näihin kahteen pelaajaan, jotka melkein häviävät enemään, kuin voittavat. Kumpikaan ei lisäksi osannut aloittaa yhtään, joka vielä osaltaan kertoo sitä, että ei ihan ykköskorin kavereita ole.
Molemmat pelit alkoivat täysin samalla kaavalla, eli alotusvoitosta kauhea rummutus vastustajan päätyyn ja sellaiset 2-3 kohtalaista maalipaikkaa. Vastustajan ensimmäinen hyökkäys ja kumpikin teki niistä maalin. Miten sattuikin? Ensimmäisessä pelissä se VS:n avausmaali nyt oli ihan OK, eli voitti irtokiekon kulmassa ja syötti takatolpalle, kun omaa pakkiani ei paskaakaan kiinnostanut pitää omaa miestään takatolpalla, vaan tällä oli se 2 metriä tilaa joka suuntaan. Voin ottaa maalin kuitenkin piikkiini, mutta vähän hassua se silti on, että oma maalivahti ei kyllä näissä peleissä koskaan sitä kovaa koppia ota. Kaveri ei käyttänyt lainkaan pakkeja, vaan pelasi aina hyökkääjällä ja ne sen pakit olivat kyllä aika ohittamattomia. Mikäli minä antaisin AI:n pelata bottipakeillani, niin vs menisi jatkuvasti laidasta kiertämällä ohi nopealla pelaajalla. Oli vähän huvittavaa, kun Mov Gaudreau ei päässyt millään pakeista ohi. No runttasin siitä pelistä sen 2-1 voiton. Voittomaali oli tosin aika raukkamainen, kun houkuttelin vastustajan AI pakin nurkkaan ja kierähdin keskelle ja ammuin ranteen ylänurkkaan. Tietysti jos noita olisi jauhanut koko pelin, niin ehkä se sitten olisi ollut pakotettu niitä käyttämään. Vastustajan maalin eteen oli täysin turha yrittää syöttää siellä AI merkkasi meikäläisen ukot ihan täysin. Ihan kun olisi kiviseinään päätään hakannut. Viivasta ammuin rumputulta, mutta tolppia lähemmäs ei mennyt.
Toinen peli oli sitten taas se nihkeä 2-1 voitto. Alkoi täysin samalla kaavalla, mutta tällä kertaa VS:n avausmaali oli osastoa naurettava. Kaveri syötti kiekon kolmen pelaajan läpi täysin epätoivoisesta paikasta takatolpalle tyhjiin ja taas ensimmäinen hyökkäys. Itselleni riittää, että vastustajalla yksi pelaaja on välissä, niin ei mene. Pirun hieno maali, mutta eihän tuossa ole enää mitään järkeä. Itse joudun kyllä ihan täysin vapaan syöttölinjan pelaamaan sahaamalla, että aukeaa takatolppa tai vaikka kiekko läpi menisikin niin ottaa vähintään sen pienen kimmokkeen ja oma pelaaja ei osu.
TUli tuossa katsottua TOP100 listaa ja ketä pelaajia vastaan olen siellä pelannut. Listalla kakkosena olevaa Honzicek1992 vastaan olen kerran pelannut ja nihkeä voitto. EI kauhean kummoinen pelaaja rankingiin nähden. TIlastot 1533-324-70, eli pelannut aika karmean määrän, joka selittää rankingin. Lisäksi sijalla 28 oleva Vapor- on tullut kohdattua ja muistaakseni pataan tuli. Kaverilla on kyllä ihan sekopäisen hyvä joukkue. Nelosketju Seguin-Bäckström-Hall. Joukkueen nimi onkin rahamiehet. Kaverin tilastotkin aika jäätävät 682-69-9 ja muistaakseni kaikki EA erikoismaalit repertuaarissa. Mutta katsokaapa ranking 3 olevan kaverin joukkuetta nimimerkki nikk09rus32. Olin ihan varma, että siellä on joku aivan karmea rosteri, mutta olikin jotain ihan muuta. Lisäksi pelimäärä 1729-1330-46 ihan käsittämätön. Mihinköhän kaveri käyttää saamansa kolikot vai myykö kaikki pois ja tekee tiliä.