Elättelin vielä toiveita, että betassa nähty ei kertonut kaikkea, eli toivoin pelaajan kehityksen tulevan vielä mukaan lopulliseen peliin.. Ei ole tulossa.
En voi käsittää miten tähän ratkaisuun on päädytty. Ymmärrän, että tällä tavoitellaan tasaisempia lähtökohtia jokaiseen peliin, mutta mielestäni kehityksen poistaminen kokonaan on suuri virhe. Ainakin olisin toivonut, että pelaajan voisi lähtökohtaisesti muokata kokonaan itse, vaikka sitä ei sitten voisikaan kehittää. Nyt ei voi vaikuttaa edes pelaajan kokoon, vaan sekin määritellään valmiiksi pelaajatyypeissä.
EA kertoo tämän idean tulleen faneilta, mutta silti suurin osa ei nykyisestä systeemistä tykkää. Mielestäni tässä mentiin liian radikaaliin suuntaan, kun olisi pitänyt löytää se kultainen keskitie pelaajan kehityksen ja tasapuolisuuden kannalta.
Pelaajan kehityksessä on kaksi merkittävää puolta, joiden takia siitä tykkäsin. Ensinnäkin fiilis on ihan erilainen, kun pelaajan voi muokata täysin haluamakseen, jolloin sen tuntee enemmän "omaksi" (puhumattakaan siitä, että sen pystyi muokkaamaan omaan pelityyliin sopivaksi). Toisekseen, kehitys toi mukanaan jatkuvuutta, yksi iso asia lisää mitä pystyi tavoittelemaan pelaamalla pelejä ja etenkin pelaamalla hyvin.
Olen aivan varma, että tämän ratkaisun johdosta EASHL:n pelaaminen vähenee ja siihen kyllästytään paljon aiempaa nopeammin. Ehkä ensi vuonna sitten, EA.
Huoh.