NHL-pelipaidat

  • 853 883
  • 1 976

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavaa paitaa ostaessa en varmaankaan tule tänne etukäteen hehkuttelemaan kuvien kera...
Nätti paitahan tuo on, vaikka onkin feikki. Ei tuosta niin kannata ottaa itseensä, vaikka paita on hyvin vahvasti täällä todistettu piraatiksi. Ole iloinen siitä, että tuo on noin hyvä yksilö; feikkipaitojen laatu saattaa nimittäin olla aivan mitä sattuu. Itsekin ajattelin samanlaisen paidan hankkia, mutta suoraan Kiinasta, mistä tuollaisen saa tilattua Suomeen noin puoleen hintaan siitä, mitä maksoit.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Seuraavaksi ajattelin Gretzkyn maajoukkuepaidan hommata, mutta täytyy nyt sitten katsoa että mistä sen saisi edullisesti aitona ja kustomoituna. Jenkeistä varmaan joutuu tilailemaan. Muun muassa SportsK ja CoolHockey ovat hyviä vaihtoehtoja, molemmista saa aitoja paitoja edullisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jos joku on tilaamassa Toonjerseystä, tai jostain muusta halvasta paikasta paitaa, niin voisin ehkä lähteä kimppatilaukseen mukaan, jos siinä on jotain järkeä?

Ilmoitelkaa vaikka YV:llä, jos olette tilaamassa!
 

Matick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Kärpät
Joku täällä väitti, ettei replicoissa ole koskaan fight strapia tai muuten kyseessä on piraatti. Sain joululahjaksi nhl.com-shopista Carolinan paidan, josta sellainen löytyy. Olenkohan saanut sitten jonkun authentic paidan vai mistä tässä on kyse? Tuskin nhl:n kauppa mitään piraatteja myy?

E: Kävin katsomassa paitaa uudestaan ja siinä oli kasa lappuja kiinni vielä, kyllähän niissä authentic lukikin... en tiennytkään että oli näin kallis paita mutta hyväksyn tämän :D
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ja itse olen tyytyväinen.

Tämä nimenomaan on se millä on merkitystä.

Eiköhän täällä useampi ottanut asiaan kantaa siksi, ettet esim. joskus vahingossa myy tuota aitona paitana eteenpäin.

Olen itse saanut myös feikin kerran kun myyjä käytti kuvassa aitoa paitaa, mutta huomasihan sen heti kun paketin avasi. Samat hommat kun sinunkin paidassa. No, siitä tulis sitten sellainen rymypaita millä ei ole niin mitään väliä.

Maksoi vaan normireplican hinnan. Vähän kusetettu olo jäi, mutta sellaista sattuu. Enää en tilaa kun rivercitystä, nhl.comista ja meigreyltä. Sinähän et onneksi tässä hävinnyt mitään, kun ei aidompaa olisi tuolla hintaa voinut saadakaan.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Jos joku on tilaamassa Toonjerseystä, tai jostain muusta halvasta paikasta paitaa, niin voisin ehkä lähteä kimppatilaukseen mukaan, jos siinä on jotain järkeä?

Ilmoitelkaa vaikka YV:llä, jos olette tilaamassa!

Itse kun silloin joulukuussa yritin tuota Toonjerseytä, Paypalilla maksettaessa pukkasi Error-viestiä. Paypal ei tunnistanut maksun vastaanottajan nimeä. Päätin jättää homman sitten sikseen ja peruin tilauksen.

Ja mitä tuohon omaan paitaani tulee, niin CCM replicana se minulle myytiin. Eikä tullut kusetettu olo, kun paketin avasin ja paidan sain käteen, oli juuri sitä mitä kuvaus ja itse kuva näytti. Ei ole kyllä aikomustakaan ikinä luopua tuosta paidasta.
 
Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Itse kun silloin joulukuussa yritin tuota Toonjerseytä, Paypalilla maksettaessa pukkasi Error-viestiä. Paypal ei tunnistanut maksun vastaanottajan nimeä. Päätin jättää homman sitten sikseen ja peruin tilauksen.

Ja mitä tuohon omaan paitaani tulee, niin CCM replicana se minulle myytiin. Eikä tullut kusetettu olo, kun paketin avasin ja paidan sain käteen, oli juuri sitä mitä kuvaus ja itse kuva näytti. Ei ole kyllä aikomustakaan ikinä luopua tuosta paidasta.

Aijaa, täytyy sitten miettiä vielä. Siellä ne paidat ovat ainakin hyvän hintaisia, eikä minua juurikaan kiinnosta, että onko paita replica, vai authentic, kun en edes ymmärä mitä eroa niillä on. Minulle riittää että paita näyttää hyvältä, kun seinälle olen sen ajatellut laittaa, jos ostan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Replican ja Authentic-paidan erot ovat lyhyesti sanottuna paidan laadussa. Authentic-paidat ovat parempaa (paksumpaa, kestävämpää) kangasta, sillä ne ovat tehty kestämään pelaamista. Authentic-paidat näyttävät parin vuoden käytönkin jälkeen uusilta, kun taas Replicat näyttävät todellakin käytetyiltä.

Samaten Authentic-paidoissa on yksityiskohdat paremmin kohdallaan, esim rinnassa olevat logot ovat sellaisia paksuja, hienoja, ommeltuja logoja, kun taas replicoissa on sellainen ohut merkki liimattuna. Jos paidan meinaa seinälle laittaa, niin replica-varmasti ajaa asiansa.

Piraatit ovat sitten laadultaan enemmän lottoarvontoja. Tietenkin jos paidan seinälle meinaa laittaa, niin silloinhan riittää, että se näyttää hyvältä edes toiselta puolelta ja ihan todennäköisyyksienkin mukaan piraateissakin usein edes toinen puoli kelvolliselta näyttää :)
Eräs tännekin linkattu paita näyttää etupuolelta oikein hyvältä, vaikka selkäpuolen numerot minun silmään hirveältä näyttävätkin.
 
Rohkeasti voitte kyllä Toonjerseystä tilaila, mutta tosiaankin kimppatilauksena lähinnä menettää eli mielummin yksitellen. Itse tilailin tässä muutama kuukausi takaperin kokeilun vuoksi Capitalsin #8 winter classicin, maksoi ~36 euroa posteineen ja kesti tulla about 1,5vk. Kerroin tästä kaikesta muutama sivu taaksepäin, eli sieltä voi katsella tarkemmin, mutta summa summarum ihan ookoo laatuinen paita, joskin virheitäkin löytyy muutama.

Ja koska hinta oli tuo 36 euroa, eli alle tuon 43e verorajan, niin ei tullut mitään lisämaksujakaan (kimppatilauksessa raja ylittyy, siksi ei kannata missään nimessä :)). Periaatteessa voisin suositella kyseistä puljua, jos ostaa tietoisesti piraattipaitaa, mutta laatukin saattaa ilmeisesti heitellä niissä aika rajustikin, joten ei kannata odottaa virheetöntä paitaa.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tuli tässä pari viikkoa takaperin kirjoitettua Anaheim Ducksille ja pyydettyä Selänteen gameworn-pelipaitaa nimmarilla. Lähinnä kai halusin kokeilla, että toimiiko tuo edes ajatuksen tasolla, lukevatko ne noita pyyntöjä. En laittanut mitään kummempia verukkeita, kunhan kysyin onko mahdollista.

Torstaiaamuna postiluukkuuni tipahti ilmoitus, että minulle on saapunut paketti joka ei ole postiluukusta sisään mahtunut. Aluksi luulin että ilmoitus koskee Gretzky-paitaa, mutta sitten muistin että sehän oli maksikirje joka mahtuu postilaatikkoon. Maanantaina otan tuon ilmoituksen mukaan postiin, katsotaan sitten mitä siellä on. Jos on mitään.

Jos on jotain kerrottavaa, niin kerron kyllä sitten. Ihmettelin kyllä vähän että mikähän tämä on, kun Gretzky-paidan kuitenkin hain postista keskiviikkoiltana. Se oli vanhan kotiosoitteeni postiluukkuun maanantaina pudotettu ja asukas oli sen postiin vienyt. Maanantaina selviää tuon torstaiaamuna tulleen saapumisilmoituksen syy.
 
Viimeksi muokattu:

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuli tässä pari viikkoa takaperin kirjoitettua Anaheim Ducksille ja pyydettyä Selänteen gameworn-pelipaitaa nimmarilla. Lähinnä kai halusin kokeilla, että toimiiko tuo edes ajatuksen tasolla, lukevatko ne noita pyyntöjä. En laittanut mitään kummempia verukkeita, kunhan kysyin onko mahdollista.

Torstaiaamuna postiluukkuuni tipahti ilmoitus, että minulle on saapunut paketti joka ei ole postiluukusta sisään mahtunut. Aluksi luulin että ilmoitus koskee Gretzky-paitaa, mutta sitten muistin että sehän oli maksikirje joka mahtuu postilaatikkoon. Maanantaina otan tuon ilmoituksen mukaan postiin, katsotaan sitten mitä siellä on.

Liekö tässä nyt jotain pikku kikkaa taustalla, mutta pahoin pelkään, että Seläneteen geimerille käy samalla tapaa kuin Gretzkyn vastaavalle. Eli jää tulematta. Eivät kaikki maksikirjeetkään aina mahdu postilaatikkoon (tai ainakaan postiluukusta).
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Varmasti moneen kertaan kyselty tässäkin ketjussa, mutta kysytään kumminkin, että miten tuolta nhl.comin omasta nhl shopista saa tilattua. Tuleeko hyvin perille ja kestääkö älyttömän kauaa, sekä mikä on kaikista helpoin tapa maksaa nuo ostokset. Sieltä tilaamalla ei varmasti ainakaan tarvitse pettyä laatuun.
 
Varmasti moneen kertaan kyselty tässäkin ketjussa, mutta kysytään kumminkin, että miten tuolta nhl.comin omasta nhl shopista saa tilattua. Tuleeko hyvin perille ja kestääkö älyttömän kauaa, sekä mikä on kaikista helpoin tapa maksaa nuo ostokset. Sieltä tilaamalla ei varmasti ainakaan tarvitse pettyä laatuun.

En varsinaisesti vastaa juuri tuohon kysymykseen, mutta jos etsit jotain laajasti fanitettua pelaajaa/joukkuetta, niin kannattaa kiertää ainakin Intersportit läpi, eteenkin megastoret. Detroitin, Penguinsin, Capitalsin, Minnesotan paitoja löytyy ihan helvetin paljon, niin blancoja kuin nimilläkin varustettuja ja winter classic versioinakin tietysti. Joskus saattaa törmätä johonkin harvinaisempaankin pelaajaan, mutta pääpiirteittän ainakin nimettömänä paitoja löytyy melkeinpä jokaiselta joukkueelta. Joskus paitoja katsellessa on myyjä tullut ehdottamaan, että he voivat mahdollisesti tilata jonkun paidan, jos sen sitoutuu ostamaan. Hintaa en tiedustellut, mutta ei se ainakaan kalliimpaa voi olla kuin NHL shopista tilaamalla, mutta sen sijaan säästyy itse vaivoilta. Intersportissa myös näkee millainen se paita on, eikä hintaakaan ole yleensä paljoa (~100e nimetön, ~120e nimellä, jos oikein muistan).

Supporterplacesta löytyy myös paitoja, tosin nimettöminä (Crosby ja Ovechkin nimellä). Ihan hyvään hintaan lähtevät, 89.90e ja pari kappaletta alennuksessakin 69.90e, että sieltä tilailemaan jos löytyy oikea joukkue. Alla vielä linkkiä (linkki vie supporterplacen sivuille):

NHL Fanituotteet Pelipaidat | Supportersplace Suomi
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joskus paitoja katsellessa on myyjä tullut ehdottamaan, että he voivat mahdollisesti tilata jonkun paidan, jos sen sitoutuu ostamaan. Hintaa en tiedustellut, mutta ei se ainakaan kalliimpaa voi olla kuin NHL shopista tilaamalla, mutta sen sijaan säästyy itse vaivoilta. Intersportissa myös näkee millainen se paita on, eikä hintaakaan ole yleensä paljoa (~100e nimetön, ~120e nimellä, jos oikein muistan).
Kyllä ja ei. NHL.shopin paidoissa niment ovat tehty huomattavasti laadukkaammin kuin jossain Inttersportissa. Ammattimaisesti kustomoidyt nimet ja numerot maksavat sen ~75 dollaria kappale.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kyllä ja ei. NHL.shopin paidoissa niment ovat tehty huomattavasti laadukkaammin kuin jossain Inttersportissa. Ammattimaisesti kustomoidyt nimet ja numerot maksavat sen ~75 dollaria kappale.

Tarkoitin, että ilmeisesti Intersport voi itse tilata sen tarvittavan paidan sieltä NHL:n jälleenmyyjältä, tai mistä ne nyt ikinä saavatkaan tavaransa. En tiedä miten se systeemi menee, mutta eihän ne nyt mitään itse rupea nimiä painelemaan selkään, koska siihenhän tarvitaan NHL:n lisenssi, jos haluaa virallisennäköiset saada niistä painatuksista. Toki itse voi painattaa jotkut kumiset, mutta paskaltahan se nyt näyttää :D

Muutenhan Intersportissa myynnissä olevat, nimillä varustetut paidat ovat juurikin niitä NHL shopissakin myytäviä? En itse ole ainakaan mitään eroa huomannut, eikä sellaista vissiin voisikaan olla, koska Intersport on ihan virallinen lafka, joka ei käytännössä saa myydä piraattia tai syyllistyy aika koviin laittomuuksiin :D
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei nimien ja numeroiden ompelelmisessa virallisiin fanituotteisiin ole mitään laitonta tai kiellettyä. Lisenssit koskevat virallisia logoja ja tavaramerkkejä, ei esim fontteja tai värejä.

Kuitenkin jos premier-paidan kustomointi suoraan nhl-shopissa maksaa 55 dollaria, niin en usko, että sitä samaa palvelua saa välikäden (intersportin) kautta 20 eurolla. En suoraan sanottuna usko, että inttersport saa nykyisillä volyymeillä kummoisia jos minkäänlaisia alennuksia nhl-shopilta (ja kun nuo tehdään käsityönä, niin tuossa ei volyymitkään valtavia alennuksia tuo). Kuitenkin päälle tulee taatusti heidän omat katteensa ja verot + alvit.
 
Viimeksi muokattu:

Weikkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, RoPS, Devils, 49ers, LFC
Itse lähtisin myös jatkossa tilaamaan paitoja melkeinpä vain NHL.comista. Nyt tosin ostin ensimmäisen Devils -paitani (Brodeur #30) ihan Prudential Centeristä paikan päältä, jossa pääsin myös seuraamaan itse paidan painatusta. Hintaahan tuolle tuli se 195$, eli näemmä vähän enemmän kuin mitä nhl shopista olisi tullut, mutta eipä tuo 20$ ero kamalasti haittaa. Pitää katsoa jos joskus tuolta tilaisi vielä toisen omalla nimellä varustettuna.
 
Ahaa, enpäs tiennytkään, että nimet ja numerot saa painattaa virallisennäköisinä kuka vaan. Muistan joskus lukeneeni, että se vaatii lisenssiä, mutta voin olla väärässä, jep.

Mitä tulee tuohon 20e hintaan, niin kuten oletinkin ymmärsit väärin mitä ajoin takaa. Ei se kustomointi maksa 20 euroa, vaan ne NHL paidat, joissa on jo nimi niin maksavat 120e, nimettömät taas 100e. Eli 20e lisäämällä ei saa painatuksia, vaan voi ostaa Crosbyn/Ovechkinin/Koivun paidan, tai mitä niillä nyt onkaan nimillä varustettuja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mitä tulee tuohon 20e hintaan, niin kuten oletinkin ymmärsit väärin mitä ajoin takaa. Ei se kustomointi maksa 20 euroa, vaan ne NHL paidat, joissa on jo nimi niin maksavat 120e, nimettömät taas 100e. Eli 20e lisäämällä ei saa painatuksia, vaan voi ostaa Crosbyn/Ovechkinin/Koivun paidan, tai mitä niillä nyt onkaan nimillä varustettuja.

Pari vuotta sitten Intersport möi näitä Selänteen Anaheim-paitoja, jotka näyttivät hyvältä: fontti virallinen jne ja samaan aikaan möivät Koivun Canadiens-paitoja jotka suoraansanottuna näyttivät aivan hirveiltä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ohuesti häiritsee painatuksista puhuminen, kun aitojen paitojen nimet ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tehty niin, että kirjaimet ovat ommeltuina nimilaattaan ja sitten tämä laatta on ommeltuna paitaan kiinni.

Toki painattamalla tehtyjä paitoja (screened on) myydään ja ne ovat selvästi edullisempia, mutta omaan silmääni ne myös näyttävät aika halvoilta ja huonoilta.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tietääkö kukaan muuten, jos esim. SportsK:sta tai CoolHockeysta laittaa pelipaidan Wishlistille, kauanko se siellä säilyy?
 

Weikkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, RoPS, Devils, 49ers, LFC
Ohuesti häiritsee painatuksista puhuminen, kun aitojen paitojen nimet ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tehty niin, että kirjaimet ovat ommeltuina nimilaattaan ja sitten tämä laatta on ommeltuna paitaan kiinni.

Toki painattamalla tehtyjä paitoja (screened on) myydään ja ne ovat selvästi edullisempia, mutta omaan silmääni ne myös näyttävät aika halvoilta ja huonoilta.

Ainakin omasta mielestäni NHL shopin painatukset näyttävät aivan ommelluilta, löytyy ainakin nuo saumat jotka luovat illuusion ommelluista numeroista ja nimestä. Tietysti painatus voi lähteä helpommin irti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pitää todeta, etten ollut tietoinen että NHL-shop nykyään myy premierit painatuksilla, mutta näin ilmeisesti nykyään on. Authentic-paitojen kustomointi on 80$ ja Premierien 55$.
Ennen (lue airknittien aikaan) authentic ja replica-paitojen kustoimonnit olivat molemmat ommeltuja ja maksoivat siten tasan yhtä paljon (75 vai 79 dollaria kappale).
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Fun Stuff Storen nimienpainatus kohdassa lukee "Ei NHL-lisenssejä, joten voimme käyttää vain normaaleja kirjain ja numeromalleja". Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Siis onko nykyään noissa fanipelipaidoissa, mitä onkaan premium/replica what ever, niin nimet painettuja? Ei ole vastaan vielä tullut yhtään painettua NHL-pelaajan nimeä, mutta ilmeisesti tämä on nykyaikaa...wow. Aika SM-liiga-fiilis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös