NHL-pelipaidat

  • 855 529
  • 1 979

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihan samanlaiset RBK:n tagit hologrammeineen feikeistä löytyy.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihan miten haluat. Olen aina sanonut, että pienellä osaamisella paskoistakin paidoista saa otettua kuvat jotka näyttävät hyviltä ja joilla pystyisi suorastaan kusettamaan ostajaa. Kun saat sen paidan, niin kannattaa kääntää se ylösalaisin ja chekata paita sieltä. Hihat noissa feikki paidoissa kaikkein eniten tökkivät. Ne ovat jotenkin kapeita ja epäsuhtaisia.
 

Haukijärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Nyt meidän pitäisi miettiä, että onko myyjän business ostaa edellisiä ja myydä niitä reilulla persnetolla vai ostaa kiinan piraatteja 30 dollarilla ja myydä niitä voitolla.

Maksoin Kiinassa NHL-paidoista about 10-15e kappale :) Ja kyllä siellä hyvälaatuisiakin paitoja on, mutta olen jo aikaisemmin sanonut täällä että suurin osa oli aivan kauheaa kuraa. Värit vituillaan, nimet väärin päin, Selänteen Jets-paidassa epämääräinen kengänjälki, väärät numerot jne. Toki valkkasin itselle laadullisesti parhaat paidat, mutta kyllä niissäkin aika paljon lankoja roikkuu. Ja paidoissa oli kaikki hologrammitarrat, made in canada-shitti yms patchit.

En väitä että nuo paidat olisivat välttämättä piraatteja, mutta Filppulan paidan alakulman helmojen epämääräiset ompeleet aiheuttivat melkoisen deja vu tunteen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En väitä että nuo paidat olisivat välttämättä piraatteja, mutta Filppulan paidan alakulman helmojen epämääräiset ompeleet aiheuttivat melkoisen deja vu tunteen.
Kuten sanoin feikkipaidoistakin saa pienellä osaamisella - tässä tapauksessa asettelulla - otettua hyvännäköisiä kuvia. Tuossa Filppulan paidassa nimen ja numeron asettelu on erittäin onnistunut ja tuo kaareva kirjoitus (oikeaoppisesti ei nimilaattaa, vaan kirjain kirjaimelta yksittäin ommeltuna) ei ole kuitenkaan ihan helpoin saada sattumaan kohdalleen.

Verrataan sitä vaikka näihin yritelmiin:
http://www.oufaner.com/images/Nicklas Lidstrom Jersey Detroit Red Wings 5 White.jpg

http://www.jerseymarket.net/images/...dstrom Premier Red Home NHL Hockey jersey.jpg

http://cdn2.iofferphoto.com/img/item/205/735/356/jY85.jpg

näistä kaikista näyttää hienot tagit ja hologrammit löytyvät ja varmasti made in ganada -tekstikin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun vielä tuota myyjää ja hänen valikoimaansa katsoo, niin herää hieman epäilys, että näinköhän myyjällä on noita myymiään paitoja hallussa vai myykö hän niitä ajatuksella, että tilaa vasta sitten kun joku on paidan sitoutunut ostamaan. Esim nuo vuoden vaihteen Winter Classicit ovat aika tuoreita tapauksia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
eiköhän se niitä tilaa joko ebaystä tai noilta piraattisivustoilta kuten vaikka tuo www.oilersjerseysmall.com/

Aidot fanipaidat valmistetaan suurissa tehtaissa Kanadassa tai muualla, mutta esim shop.nhl.comin paitojen kustomoinnit hoidetaan jossain Ohiossa tai vastaavissa paikoista, joista ne postitetaan ostajille. En ole yllättynyt ettei myyjä siitä tiedä mitään.

Ei tuolla sisällä mitään NHL-logoa ole, eikä sellaista siinä pitäisikään olla.
 
Onhan nuo kaikki feikkejä, näkeehän sen heti.

Filppulan paita muuten aika huolellisesti valmistettu, mutta seuraaviin kohtiin on syytä katsoa: Nimi, joka ei ole aivan suorassa, eikä sopusuhtaisesti numeroon verrattuna. A on yli numeron, mutta F ei ole yhtään. Niiden kuuluisi olla identtisesti toisiinsa verrattuna. Replica paidan erottaa EDGE (aito, sama kuin pelaajat käyttää) paidasta siitä, että alaosassa on sellainen "repeämä", kun taas EDGE:ssä se on yhtenäinen sauma. Samaten materiaali on EDGE:ssä kestävämpää ja venyvämpää kuin replicassa. Myös painoa on aidolla paidalla enemmän sen takia. Tuo paita on olevinaan replica, mutta sauma näyttäisi olevan silti ommeltu (huom. edgessä se on tehty niin, ei ommeltu)

Yzerman-paidassa teksti on myös vinosti...

Lucicin tapauksessa taas ei ole RBK-lätkää paidan etupuolen alaosassa, vaan luultavasti piraattifirma koitti näin saada paidasta "aidon", koska EDGE:ssä sitä ei ole. Samaten, jos ei silmäni huijaa, taitanee paidassa olla fight strap, joka niin ikään löytyy vain EDGE:stä.

Tälläisiä huomioita näin kuvien perusteella, mutta lähemmällä tarkastelulla livenä virheitä löytyy varmasti enemmänkin. Joka tapauksessa sen tunnistaa jo materiaalista, eteenkin jos vertaa replicaa (oli aito tai ei) ja aitoa EDGE-mallisto. Aidon EDGE:n/game wornin/game issuedin omistavat tajuavat mistä puhun, mistä eroista siis. Itse tosiaan omistan kaksi game worn EDGE:ä ja yhden tuollaisen piraattireplican, joka tosin oli naamioitu "aidoksi". Fight strappikin löytyi, joka tosin oli sekin niin säälittävä viritys aitoon verrattuna (2x ohuempi ja ihan heikko), ettei mitn rajaa. Hihatkaan eivät muuten venyneet yhtään, vaikka pitäisi.

Toki piraattipaita maksaakin toon jerseystä sen 35e kotiin toimitettuna (itse tilasin sieltä piraattipaitani, ihan tarkoituksella :D), kun taas EDGE:n uusi paita sen 400 dollaria nimellä varustettuna (NHL shop), johon vielä postikulut... Game worn EDGE meneekin jo useaan sataan.

Jos joku on kuitenkin hyvin innokas tuhlailemaan rahaa, niin melko edullisesti saattaa saada paidan meigrayn omasta kaupasta, jossa on tarjolla useita eri paitoja ja jokaiselta joukkueelta, jopa eri liigoista Amerikkojen puolelta. On nimillä ja ilman, eli ne joita ei saatu tuolla NHL auctionissa myytyä. Toki useilla on hintaakin yli 2000 dollaria, mutta löytyy myös halpoja ja esim Toronton aidoksi pelipaidaksi valmistettu paita irtoaa 50 dollarilla, johon tosin tulee vielä 75 dollaria postikuluja, kun kerran kyselin. Joka tapauksessa siellä on myynnissä aitoja paitoja suoraan joukkueiden omista varastoista (no name), eli peleihin valmistettu mutta ylimääräiseksi aikoinaan jäänyt. Ennemmin itse maksaisin hiukan enemmän, mutta saisin oikean pelipaidan kuin maksaisin noinkin isoja summia huuto.netissä tarjolla olevista paskapaidoista. Toivottavasti oli jollekin apua tästä lyhyehköstä infosta :D


e. Siinä ois muutama linkki suht. edulliseen aitoon pelipaitaan (linkit vievät meigrayn sivuille)

Washington Capitalsin valkoinen kotkapaita, nimetön:
http://www.meigray.com/edealinv/servlet/ExecMacro?nurl=control/StoreItem.vm&ctl_nbr=2381&siId=5748176&catLevel=1&scLevel=0&thisCatLevel=&oldParentID=57411&catParentID=57411&scId=57411

Toronto Maple Leafsin valkoinen pelipaita, nimetön:
http://www.meigray.com/edealinv/servlet/ExecMacro?nurl=control/StoreItem.vm&ctl_nbr=2381&siId=5748158&catLevel=1&scLevel=0&thisCatLevel=&oldParentID=57411&catParentID=57411&scId=57411

NY Islandersin sini-oranssi pelipaita:, joka on muuten jo EDGE 1.0 malli:
http://www.meigray.com/edealinv/servlet/ExecMacro?nurl=control/StoreItem.vm&ctl_nbr=2381&siId=4947780&catLevel=1&scLevel=0&thisCatLevel=&oldParentID=57411&catParentID=57411&scId=57411

Kuvista voi myös katsastaa nuo leikkaukset jne, eli noissa airkniteissä (ennen EDGE:ä ollut malli) on suora alaosa, EDGEssä taas tuollainen kaareva ja myöskin tuo yhtenäinen sivu näkyy hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ehkä voisin tätä postausta hieman tarkentaa. Ensinnäkin edge on tuon kankaan nimi, jota nykyään pelipaidoissa käytettään (on käytetty vuodesta 2005-06 alkaen). Aluksi käyttöön tuli edge 1.0, mutta koska se oli kertakaikkiaan niin susi, niin jo heti kesken kauden RBK joutui tuomaan tilalle version 2.0. Tätä ennen paitojen materiaalina käytettiin airknit (tai knit muutamilla kanadalaisilla joukkueilla). Tuo Gretzkyn vintage on airknit, Lucic edge.

Airknit-paidoista on feikkejä merkittävästi vähemmän kuin edgeistä.

Paitoja ei myöskään kustomoida paitoja valmistavilla tehtailla. Aitoon paitaan voidaan ommella vaikka kuinka paskat numerot ja feikkipaita voidaan viedä kustomoitavaksi vaikka samaan paikkaan jota joukkueet käyttävät. Joka tapauksessa työ on tarkkaa käsityötä ja siinä virheitä sattuu parhaillekin. Gretzkykin pelasi yhden NHL-pelin paidalla jossa oli nimessä kirjoitusvirhe (GRETKZY). Liigassa Ilveksen veska pelasi paidalla jonka hihanumeroina olivat 47 ja 74. Niinpä pienet asettelussa olevat epätarkkuuden eivät todista vielä mitään.
 
Milläköhän perusteella Lucic on mielestäsi EDGE? Muun muuassa leikkaukset ovat ihan väärin, jos vertaa aitoon. Ja kyllä sitä voi hyvällä omatunnolla sanoa mallistonkin nimeksi, koska niin se onkin, vaikka EDGE sattuisikin olemaan materiaalin nimi... Tosissaanhan sitä uutta materiaaliakin on vain selässä ja sivuilla, muuten ihan samaa materiaalia kuin airknit.
 
Noh, kyllä me voidaan vääntää rautalangastakin ja minulla onkin sopivasti tarjota sulle Lucicin game worn-paidasta kuva, jota voit vaikka vertaila tuohon huuto.net-paitaan.

Huuto.net LUCIC (linkki vie huuto.netiin):
Boston Bruins #17 Milan Lucic pelipaita (XL) 73.00 - Ulkoilu- ja urheiluvaatteet - Vaatetus - Huuto.net (avoin)

NHL auctionissa oleva LUCIC game worn, stanley cup finals- patchilla (linkki vie nhl-sivulle):
NHL Auctions

Itseasiassa kun tarkemmin katselin, niin löytynee myös fontti virheitä. Bostonin logoa ympäröivä keltainen ympyrä on huuto.net paidassa paljon paksumpi kuin aidossa ja myös numeroiden alaosat ovat isompia tuossa feikissä kuin aidossa paidassa... Ei toki merkittäviä virheitä, mutta kaikesta huolimatta tuo on selkeä FEIKKI tuo huuto.net, etkä oikeastaan voi väittää EDGE:ksi, koska materiaalia ei oikein voi kuvasta päätellä. Tuossa game wornissa taas näkyy ensimmäisestä kuvasta EDGE-takaosa, josta siis näkyy hieman läpi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En minä missään vaiheessa ole väittänytkään, etteikö huuto.netin paita olisi feikki. Tuota paitatyyliä ei vain ole valmistettu airknittina, eli edge-paita se on. Tai tarkempaa olisi sanoa, että sellaista se jäljittelee.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Itse en oikein tiedä, että voiko RBK Replica-paitaa verrata aitoon paitaan. Joku muu voi varmaan täsmentää.

Ehkä tuossa Huuto.netin paitakuvassa hämää hieman se, että hihat eivät ole suorassa.
 
En minä missään vaiheessa ole väittänytkään, etteikö huuto.netin paita olisi feikki. Tuota paitatyyliä ei vain ole valmistettu airknittina, eli edge-paita se on. Tai tarkempaa olisi sanoa, että sellaista se jäljittelee.

Tässä olikin oma pointtini ja koko väittelyn idea, mitä olen tässä koittanutkin kertoa. Ja ei niitä voi oikein verrata, koska käytännössä eri tarkoituksiin valmistettu (replica on faneille ja pro, jota olen nimennyt aina vain EDGE:ksi pelaajille peleihin/koville faneille :D)

Ilmeisesti sattunut ymmärrys virhe muutenkin tässä, kun on paitoja nimetty. En ole tuota feikkiä väittänytkään airknitiksi, mutta itse sanon EDGE:ksi siis pro pelipaitaa, eli sitä mitä pelaajatkin käyttää. RBK replica on sen sijaan ihan vain replica fanipaita, jota sinä olet siis myös tässä EDGE:ksi sanonut (itse en mallia tiedä, ihan vain replica mun sanavarastossa) :D
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos ihan tarkkoja ollaan niin ennen Edge-paitoihin siirtymistä niiden parempilaatuisten fanipaitojen nimitys oli pro authentic tai authentic (malli oli CCM-6100) ja halvempien semi-pro (CCM-550). Edge-aikana noita parempilaatuisia myydään edelleen nimellä Authentic ja halvempia nimellä Premier.

Joukkueet eivät noista edgen myötä tulleista uusista leikkauksista olleet aluksi mitenkään innoissaain. Rangers ainakin ensimmäisenä vuonna ompeli ne vaippa-osat piiloon.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ihan tarkkoja ollaan niin ennen Edge-paitoihin siirtymistä niiden parempilaatuisten fanipaitojen nimitys oli pro authentic tai authentic (malli oli CCM-6100) ja halvempien semi-pro (CCM-550). Edge-aikana noita parempilaatuisia myydään edelleen nimellä Authentic ja halvempia nimellä Premier.

Joukkueet eivät noista edgen myötä tulleista uusista leikkauksista olleet aluksi mitenkään innoissaain. Rangers ainakin ensimmäisenä vuonna ompeli ne vaippa-osat piiloon.

Aivan totta ja tosiaan edelleen EDGE:ssä lukee tuo authentic jersey, kun taas replicassa on juurikin premiere, aivan oikein sanot. Käväsin äsken kattomassa ja todennut asian :D

Ja tuo vaippa nyt onkin aivan perseestä ja itse henk koht tykkään enempi EDGE 1.0:sta, jossa se ei ole niin järkyttävän kokoinen. Enkä oikein tiedä millä tavalla se muutenkaan on susi, itse ainakin tykkään siitä paljon enemmän kuin 2.0:sta. Itse omistan SaiPan versioina siis molemmat, 2010-2011 kauden 2.0 ja 2009-2010 1.0...
 
Youth on tosin juniorikoon-mallisto, eikä aikuisille tarkoitettua. Sr koot ovat ne hiukan kalliimmat premieret, hintaa näyttäis olevan $124.99 nimettömänä. Ja ilman muuta nuo premieretkin ovat hyvää kamaa, eikä oikeastaan ole sen fiksumpaa ostaa pro authenticia. Authenticissa vaan on se aitous ja yleinen laatu, joka ehkä viehättää jotakuta ja jota ei ole premiere paidoissa, mutta noin muuten fanitusmielessä premiere on mielestäni väh. loistava ja niitäkin parempi vaihtoehto on piraattikopio, joka ei maksa paljoa mitään :D

Itse en edes viitsisi ostaa muuten vaan uutta authenticia, vaan game worn pitäisi siinä tapauksessa olla. Ja NHL game wornit kun sattuu maksamaan auton verran, niin en sellaisia tule mitä luultavimmin koskaan omistamaankaan :D.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja tuo vaippa nyt onkin aivan perseestä ja itse henk koht tykkään enempi EDGE 1.0:sta, jossa se ei ole niin järkyttävän kokoinen. Enkä oikein tiedä millä tavalla se muutenkaan on susi, itse ainakin tykkään siitä paljon enemmän kuin 2.0:sta.
Juttuhan meni niin että silloin RBK alkoi tätä Edge-mallistoa rummuttaa, niin he mainostivat kuinka ovat tehneet tuhansia tunteja hienoja testejä tuulitunneissa ja testanneet pelaajien kanssa kuinka paitojen ilmanvastus on pienempi ja näinollen pelaajat ovat 0,0003 prosenttia nopeampia kuin ennen tai jotain vastaavaa aivan naurattavaa. Samalla he kehuivat kuinka heidän uusi super-edge-materiaalinsa ei ime kosteutta vaan pitää pelaajat mukavan kuivina.

Ensinnäkin pelaajat eivät noista tiukoista makkarankuorista tykänneet vaan about kaikki pelaajat vaihtoivat pari kokoa isompiin paitoihin, etteivät ne olisi ollleet niin tyköistuvia. Se siitä merkittävästä ilmanvastusedusta. Isompi ongelma oli kuitenkin tuo superhieno materiaali. Se ei tosiaan imenyt kosteutta, mutta eihän se kosteus minnekään haihtunutkaan tai muutenkaan mysteerisistä itsestään kadonnut, vaan seurauksena oli vain että se imeytyi varusteisiin, erityisesti hanskoihin, mikä oli pelaajille erittäin epämiellyttävää.

Niinpä RBK joutui nolosti häntä koipien välissä hätäaikataululla lanseeraamaan tuon 2.0:n eli korvaamaan etu ja takaosat airknit-materiaalilla eli palaamaan siltä osin vanhaan. Leikkaukset pysyivät edelleen noina uusina, eivät varmaan kehdanneet niissä enää perääntyä.

Juuri kukaan ei noista uusista paidoista tykännyt, mutta saipahan RBK nostettua Premier ja Authentic-paitojen hintaakin tässä yhteydessä 50 dollarilla.

Suoraan sanottuna tämä oli mielestäni RBK:lta niin surkeaa toimintaa kokonaisuudessan, että olen jossain määrin tuntenut vahingoniloa, että piraattituotanto räjähti käsiin juuri Edgeen siirtymisen yhteydessä. Tekisivät sen verran hyviä paitoja kohtuuhinnalla, etteivät piraatit osasi tehdä edes jossain määrin kilpailukykyisiä tuotteita puoli-ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse en edes viitsisi ostaa muuten vaan uutta authenticia, vaan game worn pitäisi siinä tapauksessa olla. Ja NHL game wornit kun sattuu maksamaan auton verran, niin en sellaisia tule mitä luultavimmin koskaan omistamaankaan :D.
NHL Gameworneja saa kuitenkin halvimmilaaan parilla-kolmella sadalla eurolla, joten jos siinä selässä ei ole pakko lukea Crosby tai Lucic vaan kelpaa esim Jarkko Ruutu, Sami Salo tai Sean Bergenheim, niin ihan hyviä vaihtoehtoja nekin ovat. Eipä silti kai tuon hintaisia autojakin on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
NHL Gameworneja saa kuitenkin halvimmilaaan parilla-kolmella sadalla eurolla, joten jos siinä selässä ei ole pakko lukea Crosby tai Lucic vaan kelpaa esim Jarkko Ruutu, Sami Salo tai Sean Bergenheim, niin ihan hyviä vaihtoehtoja nekin ovat. Eipä silti kai tuon hintaisia autojakin on.

Tai varsinkin jos kelpaa joku semirandom russki pikakiitäjä, voi saada pelaajan todelliseen tasoon nähden oikein mallikkaita kaappauksia. Haju kaupan päälle. Minun ainoa gameworn Dmitri Khristich haisee varsin ukrainalaiselle.
 
NHL Gameworneja saa kuitenkin halvimmilaaan parilla-kolmella sadalla eurolla, joten jos siinä selässä ei ole pakko lukea Crosby tai Lucic vaan kelpaa esim Jarkko Ruutu, Sami Salo tai Sean Bergenheim, niin ihan hyviä vaihtoehtoja nekin ovat. Eipä silti kai tuon hintaisia autojakin on.

Epäilisin kyllä, että Seanin tai Salon paita irtoaisi noin halvalla, mutta joka tapauksessa tuo 300 euroakin on jo aika paljon opiskelijalle :D

Ja kiitoksia selvennyksestä noista 1.0 ja 2.0 hommasta, enpäs tiennytkään tuota "riitaa".
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Epäilisin kyllä, että Seanin tai Salon paita irtoaisi noin halvalla, mutta joka tapauksessa tuo 300 euroakin on jo aika paljon opiskelijalle
Kyllä mulla on tästä ihan faktatietoa ja kiinnostuneet voivat ottaa yv:llä asiasta yhteyttä.

Jostain luin, että näitä RBK Edge-paitoja (siis aitoja Reebokin valmistamia) valmistetaan Indonesiassa nykyään. Ja että laatu olisi sen mukainen.
Minä en yhtään authentic edgeä omista enkä ole koskaan omistanut (gameworn-edgejä on joku ~75), mutta ainakin vanhaan hyvään aikaan Kohon/CCM/Reebokin authentic airknitit tehtiin Kanadassa ja semi-prot Indonesiassa. Tällä oli väliä aina silloin kun EU ja NAFTA olivat tullisodassa ja määräsivät toistensa tuotteisiin sakkotullit tuplana.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Latvia vs Ranska
  • 1.93
  • 4.10
  • 3.20
Tanska vs Kanada
  • 15.00
  • 10.00
  • 1.10
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös