Oma lista. Pelaajat eivät ole missään järkevässä järjestyksessä, kunhan roiskin ekana mieleen tulevat.
Matt Martin (Liigan taklaajakuningas)
Cal Clutterbuck (Silloin kun kaveri pelasi vielä Wildissa, ja oli suorastaan täysin pitelemätön ihmistykinkuula)
Carey Price (Maailman paras omalla pelipaikallaan)
Pekka Rinne (Mä olen heikkona isoihin ja äärimmäisen atleettisiin maalivahteihin. Rinteen tarina ja urapolku on jotain aivan käsittämättömän kunnioitusta herättävää. Toivon sydämeni pohjasta, että Peksi ehtii pokkaamaan Stanley Cupin tai Vezinan, tai molemmat, ennen kuin ura on paketissa)
Drew Doughty (Äärimmäinen kilpailijan luonne, aivan käsittämättömän taitava)
Jonathan Toews (Ehkä se suurin suosikkini - kun tämä kaveri tekee 5 pistettä Wildia vastaan ja nöyryyttää suosikkijoukkuettani, ei mua edes vituta)
Alex Pietrangelo (Mielestäni jopa hieman aliarvostettu pelaaja - ehdottomasti yksi parhaista ja viihdyttävimmistä omalla pelipaikallaan)
Leo Komarov (Vittu mikä pärstä)
Ryan Reaves (Mun ylivoimainen suosikkipelaaja tästä kategoriasta, taklaa kuin eläin, tappelee kuin eläin ja näyttää eläimeltä. Eläin)
Vladimir Tarasenko (Mistä näitä venäläisiä maalitykkejä oikein tulee? Iso ja aivan jumalattoman vahva, hyvän luistelun ja lähes rajattoman taidon lisäksi. Ei voi kuin arvostaa)
Alexander Ovechkin (Aikansa paras maalintekijä. Ehkä jopa kaikkien aikojen paras. Iso, tuulennopea, vahva ja tykkää taklata kaikkea mikä liikkuu. En ymmärrä miten joku ei syty)
Leon Draisaitl (Täydellisen sentterin prototyyppi. Iso, taitava, eikä kaihda fyysisiä vääntöjä, vaikkei mikään kilipää olekaan. Tulee olemaan painonsa arvoinen kullassa Edmontonille - ehkä jopa enemmän kuin eräs McDavid)
Brent Burns (Vittu mikä pärstä. En pysty käsittämään, miten tuon kokoinen puolustaja pystyy luistelemaan niin hyvin. Laukaus löytää aivan uskomattomalla prosentilla tiensä maalille asti - mistä tahansa)
Victor Hedman (Kiintiöruotsalainen. Täydellisen puolustajan prototyyppi. Lidström -tyyppisiä viboja)
Periaate pitkälti omassa ajattelussa on: kuka on sellainen pelaaja kenestä tykkään ja kuka yksin riittää siihen, että haluan katsoa kyseisen joukkueen satunnaisen ottelun, riippumatta siitä mikä on fiilikseni itse joukkueen suhteen.
Makuni näyttäisi olevan melko sekava, vaikka paljon löytyy puukätisiä pommikoneita, raskaan työn raatajia hyökkääjien osalta ja oikealta ampuvia, isoja ja taitavia pakkeja. Onpa mukaan livahtanut pari venäläistä, maalintekijää Jumalan armosta.
Suomalaisia en Pekka Rinteen lisäksi listannut yhtään, koska pidän tasaisesti kaikista, erityisesti nuoremman polven pelaajista ja toivon jokaiselle pitkää ja antoisaa uraa. Jos nyt yksi pelaaja kuitenkin pitää nostaa tikunnokkaan, niin nostan siihen värilasien takaa Mikael Granlundin.
Myös Wildin pelaajat loistavat poissaolollaan. Luonnollisesti koska katson Wildin pelejä riippumatta ketä siellä pelaa. Mutta jos täytyy yksi pelaaja nostaa framille, niin sen on oltava Ryan Suter. Liigan täydellisin pelaaja omassa päässä. Piste.
Bonuksena heitän vielä kehiin maalivahti Josh Hardingin. Toki mies joutui muutama vuosi sitten lopettamaan MS-taudin oireiden pahenemisen myötä, mutta tällä kaverilla vain taivas oli rajana. Äärimmäisen atleettinen ja lahjakas maalivahti. Oli kaudella 13-14 puhkeamassa täysillä kukkaan ja potentiaalia oli vääntää suorastaan hirviömäinen kausi tilastojen valossa.
edit:
Jaa, en näköjään laske Komarovia suomalaiseksi. Jätetäänpä aivopieru korjaamatta varsinaiseen tekstiin, jotta palstaveljet näkee, että minäkään en ole täydellinen.
Heitetään kehiin vielä honorable mentions ilman saatteita tai perusteluja:
Sidney Crosby
Connor McDavid
Patrice Bergeron
David Backes
Duncan Keith
John Tavares
Semyon Varlamov
Sergei Bobrovski
Patrick Kane
Tyler Seguin
Oliver Ekman Larsson