NHL:n valmentajakaruselli

  • 578 239
  • 2 387

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vigneault sai sitten kenkää Philadelphiassa. Oisko se sitten Flyers legenda Rick Tocchet joka päätyy sinne?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Paul Mauricelle syy eroon oli että ei ilmeisesti vaan virta enään riittänyt.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Viimiset 14 matsii saldolla 4-10 ja valmentaminen ja eläminen koronarajotuksineen ei varmasti oo ihan mukavin tilanne. Toivottavasti kyse on vain loppuun palamisesta tms eikä mistään pahemmasta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toivottavasti kyse on vain loppuun palamisesta tms eikä mistään pahemmasta.
Kattelin ton pressin ja siinä Maurice vakuutteli että hänellä oli vaan fiilis että ns. eväät oli syöty ja katsoi että oli joukkueen/seuran etu että siinä tilanteessa jättäytyy sivuun.
 
Olen aina arvostanut Paul Mauricea ja tämän jälkeen vielä enemmän. Jos ei kykene enää koutsamaan joukkuettaan sinne mihin olisi edellytykset, niin on aika hypätä sivuun. Varsinkin kun on ollut samassa paikassa noin pitkään. Hänestä voisi moni valmentaja ottaa oppia.

Tämä tietenkin sillä varauksella, että kaapista ei paljastu myöhemmin mitään kammottavia luurankoja, minkä vuoksi on irtisanoutunut.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Olen aina arvostanut Paul Mauricea ja tämän jälkeen vielä enemmän. Jos ei kykene enää koutsamaan joukkuettaan sinne mihin olisi edellytykset, niin on aika hypätä sivuun. Varsinkin kun on ollut samassa paikassa noin pitkään. Hänestä voisi moni valmentaja ottaa oppia.

Tämä tietenkin sillä varauksella, että kaapista ei paljastu myöhemmin mitään kammottavia luurankoja, minkä vuoksi on irtisanoutunut.

Harvinaista höpöttelyä tämäkin. Mies oli täysi paskahousu, mitä tulee pelaajien peluuttamiseen ja aika monta korttia hän jätti katsomatta Jetsien osalta. Tietenkin se olisi vaatinut, että hyvien ystävien otteita olisi katsottu kriittisesti ja peliaikaa laskettu sekä vaatimustasoa nostettu. Tämä oli se helpoin ratkaisu miehen itsensä kannalta ja olisinkin toivonut, että seura olisi potkinut miehen jo aikoja sitten.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Itse en usko hetkeäkään että kyseessä olisi ollut miehen oma ratkaisu. Nyt vaan tarjottiin kunniakas poistuminen pitkäaikaiselle valmentajalle.

Kevin Cheveldayoff tarjosi miehelle mahdollisuuden pelastaa kasvonsa ja fiksuna miehenä Maurice tarttui siihen. "Paul will be taken care of" taitaa tarkoittaa ettei palkanmaksu lopu välittömästi tai vaihtoehtoisesti sitten Maurice löytyy matalasta haudasta. Toivon sydämeni pohjasta ensimmäistä vaihtoehtoa.
 

Åleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Huomenna julkisestaan uutinen, että Suomen maajoukkue on antanut kenkää Jukka Jaloselle ja kaikkien suomalaisten fani Paul Maurice on palkattu elinikäisellä sopparilla maajoukkueen päävalkuksi.

No joo, toisessa ketjussa nostettiin jo esille miten Maurice on peluttanu suomalaisia pitkin uraansa, eikä miestä mitenkään voi syyttää finskien syrjinnästä. Suoraselkäinen ratkaisu Paulilta.
 
Harvinaista höpöttelyä tämäkin. Mies oli täysi paskahousu, mitä tulee pelaajien peluuttamiseen ja aika monta korttia hän jätti katsomatta Jetsien osalta. Tietenkin se olisi vaatinut, että hyvien ystävien otteita olisi katsottu kriittisesti ja peliaikaa laskettu sekä vaatimustasoa nostettu. Tämä oli se helpoin ratkaisu miehen itsensä kannalta ja olisinkin toivonut, että seura olisi potkinut miehen jo aikoja sitten.

Näytä mulle valmentaja, jolla ei ole omia suosikkipelaajia, niin mä näytän sulle rehellisen poliitikon.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Näytä mulle valmentaja, jolla ei ole omia suosikkipelaajia, niin mä näytän sulle rehellisen poliitikon.

Et ole tainnut ihan hirveästi katsella Jetsien pelejä? Suosikkipelaaja tässä yhteydessä on todella lievä ilmaisu kuvaamaan Mauricen ja Wheelerin suhdetta. Toisaalta, onhan se tietyllä tavalla kunnioitettavaa pitää ystäviensä puolia, jopa niin että työpaikkakin lähtee alta.
 

ipaz

Jäsen
Et ole tainnut ihan hirveästi katsella Jetsien pelejä? Suosikkipelaaja tässä yhteydessä on todella lievä ilmaisu kuvaamaan Mauricen ja Wheelerin suhdetta. Toisaalta, onhan se tietyllä tavalla kunnioitettavaa pitää ystäviensä puolia, jopa niin että työpaikkakin lähtee alta.
No mutta nyt valmentajaksi nousee Dave Lowry, jonka poika Adam pelaa joukkueessa. Nouseeko pojan peliaika taivaisiin?

Onkohan muuten ensimmäinen isä-poika valmentaja-pelaaja parivaljakko NHL:ssä?
 
No mutta nyt valmentajaksi nousee Dave Lowry, jonka poika Adam pelaa joukkueessa. Nouseeko pojan peliaika taivaisiin?

Onkohan muuten ensimmäinen isä-poika valmentaja-pelaaja parivaljakko NHL:ssä?

Ja Jetsin AHL-jengin apukoutsina Pierre-Luc Duboisin faija. Tuohan näyttäisi olevan Jetsissä talon tapa.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Näytä mulle valmentaja, jolla ei ole omia suosikkipelaajia, niin mä näytän sulle rehellisen poliitikon.
Onko kyse edes varsinaisesti suosikkipelaajista? Jokaisella valmentajalla on näkemys siitä, miten voitetaan ja he arvioivat pelaajia pitkälti tämän mukaan.

Tietysti valmentajan näkemys voi olla väärä, mutta onko Jetsissä Mauricen aikana pelannut pelaajia pienessä roolissa, jotka muualle päästyään olisivat ns sytyttäneet ladon palamaan?
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Onkohan muuten ensimmäinen isä-poika valmentaja-pelaaja parivaljakko NHL:ssä?

On noita jokunen nähty aiemmin:

Lester Patrick valmensi (ja manageroi) poikiaan Lynnia ja Murrayta 1930-luvulla New York Rangersissa. Lynnia kaudesta 1934-35 aina viimeiseen päävalmentajakauteensa 1938-39 saakka. Murrayta puolestaan kaudesta 1937-38 kauteen 1938-39 saakka. Toimi kummankin managerina vielä sen jälkeen aina heidän NHL-urien loppuun saakka (Lester vetäytyi NHL:stä 1945-46 kauden päätteeksi ja tuo oli myös pojille viimeinen kausi NHL:ssä).

Lynn jatkoi tuota perinnettä sitten St.Louis Bluesissa kaudella 1974-75 kun hän valmensi poikaansa Craigia. Lynn tuli ylemmästä johtoportaasta takaisin penkin taakse kesken kauden, ja Craigin he hankkivat treidillä kesken kauden niin ikään.

Punch Imlachin poika Brent pelasi NHL:ssä 3 ottelua kausilla 1965-66 ja 1966-67 Toronto Maple Leafsin riveissä. Punch oli joukkueen GM/päävalmentaja kyseisillä kausilla.

Sid Abelin poika Gerry taas pelasi NHL:ssä yhden ottelun kaudella 1966-67, isänsä ollessa Detroit Red Wingsin GM/päävalmentaja tuolloin.

Bernie Geoffrion tuli Montreal Canadiensin penkin taakse kesken 1979-80 kauden. Hänen poika Daniel pelasi tuolloin tulokkaana Canadiensin riveissä.

Bill Dineen puolestaan valmensi poikaansa Kevinia Philadelphia Flyersissa kaudet 1991-92 ja 1992-93.

Tuossa taitaa olla kaikki päävalmentaja/pelaaja isä-poika kaksikot NHL:stä, tosin en ihan satavarmaksi voi sitä sanoa. Apulaisvalmentajina poikiaan valmentaneita on varmasti NHL:n historian ajalta nähty sitten hieman useamminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös