NHL:n työsulkuvahvistukset HIFK:ssa

  • 75 699
  • 162

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Avataanpa oma ketju mahdollisille työsulkuvahvistuksille.

Itse jo kirjoitin tuonne joukkueen rakennusketjuun seuraavaa:

"Miksiköhän Leksa sitä numeroa vaihtoikaan..? =D

No joo, nää on spekulaatioita, mutta kyllä mä uskon Zetan meillä pelaavan. Kaikkien aikojen IFK-suosikeistani ihan kärkipäässä. Tomppa NYT hereillä, Z kotiin! En todellakaan usko tätä korttia jätettävän käyttämättä.
Norja ei ole treenimatseissa vakuuttanut, joten sikälikin Bäckström olisi loistava vahvistus tolppien väliin, mutta toisaalta taas Ortio on ollut hyvä ja haluaisin antaa hänellekin paljon vastuuta... Mutta eihän me voida Nikestä kieltäytyäkään, jos haluaa palata kotiin, eihän?
Lennu on niin IFK, että kotiin vaan.
Myös OJ olisi tarpeellinen lisä sentterivahvuuteen.
Pikku R on myös sellainen vahvistus, että tervetuloa vaan.

Oma hankintajärjetykseni olisi ihan pelipaikkoja ajatellen seuraava:
1./2. Zeta
2./1. OJ
3. Bäcks
4. Tuomo
5. Lennu "

Tuomo siksi vasta nelosena, kun OJ on selkeä sentteri ja Tuomo taas pelannut enimmäkseen laidassa nahilassa. Meillä Tuomo pystyisi toki vetämään myös keskellä, mutta OJ varmempi haku tähän rooliin.

Miten Toni Lydman? Ei taida olla enää intsressiä tulla... Enkä kyllä itse kaipaa koko joukkueellista änärimiehiä. Noi yllä olevat viisi kyllä kelpais ja en usko, että liikaa sekoittaisivat jengiä, etenkin kuin muutamalle pelipaikalle on tarvetta saada vahvistusta.
 
Viimeksi muokattu:

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Nyt nähdään, mihin Nybarista on. Toisin kuin muut täällä, itse lähtisin vahvistamaan ensisijaisesti puolustusta ja sitten sen Zidlickyn ja jonkun oman pään kokeneen NHL-äijän jälkeen katselemaan hyökkäysvahvistuksia, mieluiten koodinimellä "raketti-maalintekijä" ja sitten katselemaan Lennua/Päällikköä. Ortiolla päästään pitkälle, mutta tottakai Bäcks hänen parikseen kelpaa, ei siinä.

Itsehän pitäisin parhaana mahdollisena vaihtoehtona sitä, että SM-liigaan ei tulisi ketään tai olisi joku max. määrä pelaajia per joukkue, ketä rapakon takaa saisi tulla, väliltä 1-3. Ei taida toteutua...

Oma tärkeysjärjestys liittyen NHL-pelaajiin:
1. kiekollinen puolustaja
2. pomminvarma sentteri-tapaus, "Päällikkö"?
3. laituri, joko Lennu/Ruutu (kummatkin?) tai se saatanan kova maalitykki (=Ruutukin käy tähän hommaan myös)
4. Pari pykälää rikkaamman miehen Kurvinen
5. Bäcke Ortion pariksi

Näistä ehkä se 2-3 toteutuu, mikäli änäri-äijiä Suomeen tulee.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma hankintajärjetykseni olisi ihan palipaikkoja ajatellen seuraava:
1./2. Zeta
2./1. OJ
3. Bäcks
4. Tuomo
5. Lennu

Nuo vakuutusmaksut ovat vissiin aika kivan kokoisia. Lisäksi pitäisi varmasti jotain maksaa itse pelaajillekin. Siinä mielessä aika tarkkaan kannattaisi punnita, että ketä otetaan. NHL-pelaajat eivät ainakaan viime työsulkukaudella taanneet menestystä missään määrin. Lisäksi en usko, että työsulku kestää koko kautta. Mutta ehkä 2-3 pelaajaa voisi joukkueeseen kiinnittää, mikäli talodellinen riski ei olisi suuri. Petrell on todennäköisesti halukas tulemaan IFK:hon ja hänet pitää silloin ottaa. Petrell on jonkun kauden pelannut hienoisella kotiseutualennuksellakin IFK:ssa, joten näkisin että on lähes velvollisuus tarjota muutenkin niin seurauskolliselle pelaajalle pelipaikka punaisista.

Kaikki hyviä nimiä. Kolmen kärjen koostaisin Petrellistä, Zidlickystä ja Jokisesta.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmen kärjen koostaisin Petrellistä, Zidlickystä ja Jokisesta.

Sama kolmen kärki. Zetan todella haluaisin nähdä vielä kerran Hifkin paidassa, tulis vaikka viikoksi.
OJ koska sentteri olis enemmän kuin tervetullut ja Lennusta ei kahta sanaa, aina pitää löytyä paikka hänelle.

Nybarista ei tosin koskaan tiedä, voi olla ettei tänne tule ketään näistä.
Lennu eilen jo twiittasi menevänsä työvoimatoimistoon ;)
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Eiköhän ole niin ettei lähdetä siihen ralliin mitä Pena teki, järki käteen ja katsotaan rauhassa. Pari täsmää ja se siinä.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähdetään nyt siitä, että Lennu on se varmin tapaus joka IFK:ssa tulee pelaamaan. Enkä pistä vastaan, vaikka laituriosastolla onkin jo tungosta. Lennun niittejä on ikävä.

En jaksa uskoa, että OJ enää Suomeen tulisi. Bäckström on vähän kakspiippuinen juttu, mutta en usko hänenkään Suomeen tulevan. Toisen vahvistuksen toivon olevan Zidlicky. Nämä "riittäisi" minulle.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma tärkeysjärjestys liittyen NHL-pelaajiin:
1. kiekollinen puolustaja
2. pomminvarma sentteri-tapaus, "Päällikkö"?
3. laituri, joko Lennu/Ruutu (kummatkin?) tai se saatanan kova maalitykki (=Ruutukin käy tähän hommaan myös)

Itse en vieläkään usko, että työsulku venyisi niin pitkälle, että SM-liigaan pelaajia lähtisi valumaan. Ratkaisua puidaan kellon ympäri ja on kaikkien etu, että uusi sopimus saadaan syntymään seuraavien viikkojen aikana.

MIKÄLI semmoista ei synny ja jotkut päättäisivät tänne tulla skulaamaan, olisi järjestykseni sama kuin yllä mainittu.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lennu on näistä kaikista se potentiaalisin nimi, muttei tottapuhuen mikään sateentekijä, varsinkin kun samantyylisiä pelaajia joukkueessa on jo iso liuta (tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö Lennua pitäisi ottaa tilaisuuden tullen).

Päällikkökin kelpaisi, mutten valitettavasti usko, että hän olisi tänne on tulossa. Sama pätee Nikke Bäckströmiin.

Oman toivelistani kärkipäätä pitävät herrat Zidlicky ja Tuomo. Zidlicky toisi puolustuksen kiekollisen osaamisen aivan uusiin sfääreihin ja Ruutu nyt on sen kaliiberin pelaaja, josta olisi silkkaa idiotismia kieltäytyä. Vähän kuin Lennu, mutta yksinkertaisesti vain parempi, mitään Lennulta tietenkään pois ottamatta.

Mites muuten Lydman? Tiedän, että todennäköisempi osoite Suomessa on Lahti, mutta pelasihan hän kuitenkin viime työsulun aikana muutaman ottelun IFK:ssa.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli työsulku alkaa ja mikäli HIFK joitakin änäripelaajia riveihinsä saalistaisi, toivoisin ensisijaisesti nuoria, nälkäisiä, lupaavia pelimiehiä taustaan ja historiaan katsomatta. Z on hieno mies ja toivottavasti joskus päättää uransa stadissa, mutta OJ on jotenkin väsynyt ajatus. Uusi Brewerin Calle jostain joka nouskoon samanlaiseksi yhden kauden legendaksi omalla tontillaan kuin Halkidis aikanaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tässä on mielestäni kaksi eri tapaa miten suhtautua näihin mahdollisiin NHL-vahvistuksiin.

A. Haetaan niitä pelaajia jotka ovat ns "omia poikia" mutteivät välttämättä auta HIFK;ta menestymään kaudella. Tietty on kiva heitä katsella taas HIFK;n paidassa, mutta onko hyötyä on eri asia.

B. Haetaan niitä pelaajia joilla on osaamista, taitoa, asennetta luistella kaukaloon illasta toiseen VOITTAMAAN pelit. Näitä pelaajia voisivat olla Zetterbergin tyyppiset ruotsalaiset, kanukit tai jenkit.

Viime työsulkukaudella mentiin metsään. Oli liikaa "staroja" jengissä, asenne ei paras mahdollinen. Jos vaikka Nybari nyt yllättäisi ja ottaisi sellaisia pelaajia, taustasta riippumatta, jotka haluavat pelata ja voittaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
4. Pari pykälää rikkaamman miehen Kurvinen

Puutun nyt vain tähän, kun pisti silmään. Meiltä puuttuu kokoonpanosta ihan oikeakin Kurvinen, joten odottelisin, että knockout palaa kentälle. Vai haetaanko tässä koodinimi "Kankea"? Klubi on aloittanut vähän nihkeästi, mutta annetaan sillekin ne perinteiset 10 matsia armonaikaa.

Zeta pitää ehdottomasti kotiuttaa, jos ukko on saatavilla, mutta muita vahvistuksia mä en VIELÄ tekis alakertaan.
Marek - Söde
Klubi - Kurvi
Jokela - Varakas
Toi on mun mielestäni ihan riittävä pakisto tähän liigaan sittenkin, jos pitää pysäyttää kaksin kappalein Koivuja tai Filppuloita.

Kuten kirjoitin toiseen ketjuun, niin OJ olis kiva, koska on sentteri. Kai se Lennu täytyy ottaa, jos on tullakseen, mutta Tuomolle mä näkisin enemmän tarvetta. Kuten joku muukin totesi, niin moni pelaaja varmaan odottelee vielä pari viikkoa nähdäkseen, edistyykö neuvottelut vai karkaako sopu yhä kauemmas. En siis pidätä hengitystäni näitä Amerikan-apuja odotellessani.

Mutta olis ne silti kiva nähdä punanutussa... Vielä kerran. Pomo ja Marek. Snif!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kuten kirjoitin toiseen ketjuun, niin OJ olis kiva, koska on sentteri. Kai se Lennu täytyy ottaa, jos on tullakseen, mutta Tuomolle mä näkisin enemmän tarvetta.

Ja kyllähän Tuomo varmaan edelleen pystyy keskelläkin pelaamaan, vaikka on NHL:ssa ja maajoukkueessa laitaan siirtynyt. Ennemmin Tuomo kuin OJ minusta.
 

Lorimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leeds United
Lennusta puhutaan täällä vähän siihen malliin, että tulkoon vaan vaikka ei toisi joukkueeseen mitään, mitä siellä jo ei ole. Itse olen sitä mieltä, että se Lennu joka ratkoi mestaruuskaudella pleijareita lähes yksin on jotain sellaista mitä meillä ei tällä hetkellä ole.
 

Stigu

Jäsen
Lennusta puhutaan täällä vähän siihen malliin, että tulkoon vaan vaikka ei toisi joukkueeseen mitään, mitä siellä jo ei ole. Itse olen sitä mieltä, että se Lennu joka ratkoi mestaruuskaudella pleijareita lähes yksin on jotain sellaista mitä meillä ei tällä hetkellä ole.
Amen! Perkele täällä kaipaillaan jotain PumpkinHeadia ja Kyykypaskiksen broidia jengiin, vaikka tuolla ulkona on vapaana eräs kaikkien aikojen IFK-ikoneista. Lennu-Liivik-Talaja-ketjua odotellessa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tänne saadaan todennäköisesti "omista pojista" vain Petrell. Kannattaa lukea Uugen viimeisin kirjoitus patukkasivuilta, siinä on ajatusta ja aika paikkansa pitävä kirjoitus tämän hetken rosterista.

Zeta pelaa todennäköisesti Kladnossa työsulun ajan. OJ:ta ei taida paljoa Suomi kiinnostaa, viettääkö enää edes kesiään täällä? Mulla on sellainen kuva kaverista, että elämä ja koti löytyy nykyään P-Amerikasta, joten sekin taitaa olla turha toivo. Tuomo Ruutu on täysin kyssäri. Bäckström vähän 50-60 kannattaako tuoda kotiin. Toni Lydman taitaa olla myös pelaaja, jota ei SM-liiga enää nappaa, ainakin viimeksi täällä ollessaan ei ollut kovinkaan innoissaan tästä sarjasta.

HIFK:lla olisi ulkkaripaikka käyttämättä (Perraultin saikun ajan), joten joku kova P-Amerikkalainen puolustukseen, koska Klubberi ei täytä kiekollisen pakin saappaita alkuunkaan. Ja sitten joku svenssoni hyökkäykseen, vaikka Kyynikon ehdottama Zetterberg, jonka soppari on aivan perkeleen kallis vakuutettava...

Tässä oma lista:

P-Amerikkalainen pakki
Petrell
Zetterberg tai joku muu kova EU-sentteri.

Hankintoja saadaan kuitenkin odottaa todennäköisesti ainakin kuukausi, mihin HIFK:lla ei kyllä ole varaa. Hankintoja pitää alkaa tehdä jo nyt, koska rosteri on vajavainen tällä hetkellä puolustuksen ja alempien ketjujen osalta. Nuoret eivät pysty kantamaan sitä vastuuta, mitä heille tarjotaan tällä hetkellä. Ja oletettu kiekollinen pakki on juuri niin heikko kuin saattoi pelätä, vaikka täällä jotkut ovat nähneet jotain valonpilkahduksia, niin kokonaisuutena Klubberi ei täytä niitä saappaita jotka hänen pitäisi -> kiekkollinen liideri puolustuksessa ja ylivoiman siniviiva pelote.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huh! Petrell-Liivik-Talaja olisi muuten hieno ketju toteutuessaan! Vastustajan pakeilla vois olla mukavaa. Sääli jos Zeta tosiaan Kladnoon menee, yksi kaikkien aikojen suosikeista. Nybari hoida se tänne, Zidlicky oikeesti viel diggas stadista ja HIFK:sta!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Amen! Perkele täällä kaipaillaan jotain PumpkinHeadia ja Kyykypaskiksen broidia jengiin, vaikka tuolla ulkona on vapaana eräs kaikkien aikojen IFK-ikoneista.

Ikoni joo, mutta ihan rehellisesti kyllähän sekä "PumkinHead" sekä "Kyykypaskiksen broidi" ovat pelaajina tällä hetkellä hieman eri tasolla kuin Lennu. Ja tämä ei edelleenkään ole Lennun vähättelyä, joka olisi varmasti EHT-tason pelaajana SM-liigan parasta A-ryhmää. Mielelläni hänetkin IFK:ssa näkisin.

Tuomosta tulee mieleen, että monet tuntuvat dissaavan häntä vain sen takia kun velipoikansa loikkasi Narreihin. No, pelasihan se Tuomokin toki joskus A-junnuikäisenä siellä pari kautta, mutta mitä sitten? Niin pelasi aikoinaan kapteenien kapteeni Ville Peltonenkin, eikä edes junnuna.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei auta kuin toivoa, että Nybarilla on suhteet kunnossa ja se, mitä IFK:sta maailmalla puhutaan on oikeiden puhemiehien käsissä. Saa tänne tulla pohjois-amerikkalaisiakin!

Lennu on itsestään selvä tarvitaan laituria tai ei. Lennu on Lennu. Lennu on ihana! Lennu on IFK.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kannattaa huomioida myös Zetan palkka, joka on tällä hetkellä 4 milj €:a ja kolme vuotta vielä jäljellä. Vakuutusmaksut hunajaa, sama pätee Tuomo Ruutuun, hänellä on neljä vuotta sopparia jäljellä ja liksa lähes 5 milj.. Vaikka HIFK:lla onkin kassassa tuohta tällä hetkellä, niin onko järkeä laittaa lyhyisiin soppareihin mottipäisiä summia kiinni? Petrellin vakuuttaminen onnistuisi näihin edellä mainittuihin verrattuna nallekarkeilla. Mitäköhän Zetterbergin vakuuttaminen maksaisi? Siinä jäisi todennäköisesti Penankin turskat kakkoseksi? :D Zetterbergin sopparin arvo on vain 73 milj. € ja 12 vuotta...

edit. näissä suomalaisissa pelaajissa on se huono puoli, että heillä tulee oleskeluaika vastaan verottajan puolesta jo ennen marraskuuta, joten sopparit tulisivat olemaan kuukauden mittaisia, niin kuin Kärppien ja Jokisen kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Židlickýsta sen verran, että tshekkimedia on jo epävirallisen virallisesti uutisoinut hänen aloittavan Sparta Prahassa.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Lennu ehdottomasti numero 1 kotiutettava, tämän jälkeen Nikke ja sitten muut. Joku kova ulkolaispakki ois kans kiva.
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Aivan ehdoton numero yksi on Martin Brodeur. Nakit sulaa jo.

Noita naapurimaan kavereita pitäs houkutella nyt oikeen tosissaan. Ykkössenaks Zetterbergiä tai Sediniä. Meillä saa bamlata ruotsia.

EU-pelaajia PITÄÄ yrittää. Jos ei tuu ni ei tuu, mutta nyt kun joukkue huutaa paria huippumiestä ja stuntteina on tarjolla maailman parhaat, niin nyt sitä Penan faksia käyttämään.

Hehkuttelen mielessäni jo kilpipaitoja joiden selässä lukee Giroux, Zetterberg tai Crosby. Talouspuoli kun ei ole mun vastuulla, niin mä saan toivoa ja unelmoida.

Mitäs sanoo pikkupojat pihapeleissä? Mä oon Crosby, se pelaa IFKssa.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Hehkuttelen mielessäni jo kilpipaitoja joiden selässä lukee Giroux, Zetterberg tai Crosby. Talouspuoli kun ei ole mun vastuulla, niin mä saan toivoa ja unelmoida.

Mitäs sanoo pikkupojat pihapeleissä? Mä oon Crosby, se pelaa IFKssa.

Eikös Malkin ole houkuttelemassa Crosbya Venäjälle ?

Expressenin mukaan Adam Larsson yrittää puhua Zach Parisea Larssonin pelikaveriksi Skellefteån riveihin, Erik Karlssonia kiinnostaisi pelata Ruotsissa, mieluiten elitserienissä, "För mig är Sverige det givna alternativet, och är det bara allsvenskan som är öppen så får jag se om något finns där, sa han och erkände att han helst av allt ser att Hockeyligan ändrar sig om elitserien.
- För oss svenskar hade det varit lättast och roligast."
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Malkin ole houkuttelemassa Crosbya Venäjälle ?

Expressenin mukaan Adam Larsson yrittää puhua Zach Parisea Larssonin pelikaveriksi Skellefteån riveihin, Erik Karlssonia kiinnostaisi pelata Ruotsissa, mieluiten elitserienissä
Malkinin seuralla meni jo NHL-pelaajakiintiö täyteen, joten Crosbya ei siellä ilmeisesti nähdä. Hieman laiskasti olen tätä myllerrystä seurannut, mutta eikös Elitserienissä kielletty nämä pätkätyöläiset? NHL-työsulun pituudestahan ei ole mitään tietoa vielä.

Harmi, että Zidlicky valitsee kotimaansa. Joku kiekollinen pakki me kuitenkin tarvitaan. Timonenkin taitaa suunnata Kuopioon ja Rafalskin skrinnarit ovat yhä tiukemmin naulakossa, joten johonkin aivan ulkopuoliseen hakuun on tyydyttävä. Calgaryyn siirtynyt Dennis Wideman on ollut jo pidempään yksi lempipakeistani, Nybari soitas sille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös