NHL:n paras rankkarin ampuja?

  • 34 942
  • 212

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Morrow10 kirjoitti:
Hienon näköistä, joskin yliarvostettua pyörimistä. Haluaisin nähdä kun Hisey tekeen tuon pelissä, paineen alla ja 100kg puolustaja niskassa.
no eikös nyt puhuttu puhtaasti rankkarin ampumisesta, joka on muutenkin riittävän vaikeaa niin eihän panna enää 100 kg pakkia niskaan.. vai oliko se yksi sääntöuudistuksista? :)
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rob Hisey:
2004-05 Barrie Colts OHL 41 21 31 52
Eli ihan mukavat pisteet, ja maali oli hieno, mutta kokoa ei tosiaankaan liene tarpeeksi NHL-kentille. Parhaat rankkarien laukojat ovat mielestäni:
Joe Sakic
Jason Spezza
Mario Lemieux
Jaromir Jagr
Ilya Kovalchuk
Alexander Ovechkin
Marian Gaborik
 
Ei kellään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi MM'94 finaalista rankkarit videona? Siis mieluiten tietty jostain päin nettiä.

Voin lyödä vetoa, ettei Jarmo Myllys tiedä vieläkään miten Sakic teki sen maalin...

On varmaan toiseksi hienoin näkemäni maali koskaan (aika saattaa kullata muistot). Paras oli tietysti tämä Forsbergin maali edellisissä Suomessa pelatuissa MM-kisoissa Suomea vastaan "Jaa. Mitäpä sitä tekis? No jos sitä nyt sitten koittais..." ja koko helevetin kentän läpi ja vanhanaikaisella sisään...
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
En välttämättä kirjoitti:
Ei kellään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi MM'94 finaalista rankkarit videona? Siis mieluiten tietty jostain päin nettiä.

Voin lyödä vetoa, ettei Jarmo Myllys tiedä vieläkään miten Sakic teki sen maalin...

On varmaan toiseksi hienoin näkemäni maali koskaan (aika saattaa kullata muistot). Paras oli tietysti tämä Forsbergin maali edellisissä Suomessa pelatuissa MM-kisoissa Suomea vastaan "Jaa. Mitäpä sitä tekis? No jos sitä nyt sitten koittais..." ja koko helevetin kentän läpi ja vanhanaikaisella sisään...

Niin, varmasti mies asiansa osaa, mutta tuon maalin kyllä laittaisin täysin Suomen puolustuksen piikkiin. Sellaista pakittelua ja ihme menoa oli, että huh huh.
 
Taitopelaaja kirjoitti:
Niin, varmasti mies asiansa osaa, mutta tuon maalin kyllä laittaisin täysin Suomen puolustuksen piikkiin. Sellaista pakittelua ja ihme menoa oli, että huh huh.

Henkilökohtaisesti mä (tää on ihan puhtaasti mun mielipide, älkää suuttuko jos olette eri mieltä) laitan harvemmin rankkarimaaleja puolustuksen piikkiin. Mistäköhän tämmöinen mielipide mulle on päässyt syntymään?
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
En välttämättä kirjoitti:
Henkilökohtaisesti mä (tää on ihan puhtaasti mun mielipide, älkää suuttuko jos olette eri mieltä) laitan harvemmin rankkarimaaleja puolustuksen piikkiin. Mistäköhän tämmöinen mielipide mulle on päässyt syntymään?

Kyse lienee tuosta Fopan vanhanaikaisesta, jollaista tuskin rankkareissa on mahdollista tehdä. :)
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
En välttämättä kirjoitti:
Henkilökohtaisesti mä (tää on ihan puhtaasti mun mielipide, älkää suuttuko jos olette eri mieltä) laitan harvemmin rankkarimaaleja puolustuksen piikkiin. Mistäköhän tämmöinen mielipide mulle on päässyt syntymään?

Jaa nyt muutit sen sitten rankkarimaaliksi? Kannattais pysyä itse selvillä, mistä asioista puhuu.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Itse voisin pistää roponi likoon Alexei Perezoghinin ja Saku Koivun puolesta. Miksei myös Zednik ja Ribeiro saisi tehtyä muutaman maalin rankikisoissa.

Tässä kannataa ottaa huomioon yltiöpäinen kotiinpäinveto, jota tässäkin ketjussa harrastetaan. :)

Oikeasti ensi kauden kovimmat rankin vetäjät koko liigassa tulevat tuolta itärajan takaa: Kovy, Ilya, Nik, Pavel. Nyt voisi joku tehdä sopparin sen Hiekkatie-Karpovin kanssa. Ylimääräinen hyökkääjä ja painamaan rankit sisälle.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En tiedä muuta kuin sen, että Primeau on kerran laukonut rankun ja onnistui siinä. Sadan prosentin yli on kenenkään hankala mennä.
 
Taitopelaaja kirjoitti:
Jaa nyt muutit sen sitten rankkarimaaliksi? Kannattais pysyä itse selvillä, mistä asioista puhuu.

Tää saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta pitele penkistä kiinni jos tuntuu hurjalta väitteeltä. Kaikki 1994 MM-finaalin rl-kisan maalit syntyivät rankkareista. Näin mä asian muistasin. Korjaa jos olen väärässä.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
vilpertti kirjoitti:
En tiedä muuta kuin sen, että Primeau on kerran laukonut rankun ja onnistui siinä. Sadan prosentin yli on kenenkään hankala mennä.

Heh, jotain tällaista ajattelinkin, Wäinö kun ei muuten näissä puuhissa kuulosta vakuuttavimmalta vaihtoehdolta.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En välttämättä kirjoitti:
Tää saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta pitele penkistä kiinni jos tuntuu hurjalta väitteeltä. Kaikki 1994 MM-finaalin rl-kisan maalit syntyivät rankkareista. Näin mä asian muistasin. Korjaa jos olen väärässä.

Kerrotko vielä millä helvetin konstilla se Foppa laittoi vanhanaikaisen rankkukisassa sisälle? Tai mahdollisesti, että miten ymmärrät käsitteen vanhanaikainen?
 
Borgie kirjoitti:
Kerrotko vielä millä helvetin konstilla se Foppa laittoi vanhanaikaisen rankkukisassa sisälle? Tai mahdollisesti, että miten ymmärrät käsitteen vanhanaikainen?

En Välttämättä kirjoitti:
Ei kellään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi MM'94 finaalista rankkarit videona? Siis mieluiten tietty jostain päin nettiä.

Voin lyödä vetoa, ettei Jarmo Myllys tiedä vieläkään miten Sakic teki sen maalin...

Mun käsittääkseni sen maalin teki kyllä nimenoman Sakic, ei Forsberg. Forsberghan on mun käsittääkseni ruotsalainen, ja sitä kautta tietääkseni ei pelannut vuoden 1994 MM-kisojen loppuottelussa, sillä Ruotsi putosi välierissä. Sitä, oliko Foppa mukana noissa kisoissa ollenkaan, en osaa sanoa. Eikä sillä tämän asian kannalta ole pahemmin merkitystäkään.

Maali sinällään ei tullut vanhanaikaisella, sillä koska jääkiekon rangaistuslaukauksessa ei saa tulla taaksepäin, rangaistuslaukaus joko onnistuu tai epäonnistuu sillä hetkellä kun kiekko menee päätyviivan yli. Päätyviivahan on sama viiva kuin maaliviiva, maaliviiva vain sattuu olemaan kahden tolpan välissä. Tosin siitä kyllä nimenomaan maaliviivana puhutaan, mutta samaa viivaa se tietääkseni on.

Vanhanaikaisen sinällään ymmärrän niin, että kierretään maali ja laitetaan etukulmasta sisään, ihan tolpan vierestä. Selostajien mielestä kuitenkin monesti mikä tahansa maalinkiertämällä tehty maali on vanhanaikainen. En sitten tiedä mikä tässä on virallinen totuus, vai onko sellaista edes.

Mikä tässä nyt on sitten niin vaikeaa ymmärtää?
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yritänpä minäkin:

En välttämättä kirjoitti:
Paras oli tietysti tämä Forsbergin maali edellisissä Suomessa pelatuissa MM-kisoissa Suomea vastaan "Jaa. Mitäpä sitä tekis? No jos sitä nyt sitten koittais..." ja koko helevetin kentän läpi ja vanhanaikaisella sisään...

Sitä vaan, että tuskin oli rankkarimaali tämä. Ja tämän siis nimimerkki Taitopelaaja laittaisi Suomen puolustuksen piikkiin.

Ymmärsitkö vai onko vieläkin vaikeaa?
 
tommilin kirjoitti:
Yritänpä minäkin:



Sitä vaan, että tuskin oli rankkarimaali tämä. Ja tämän siis nimimerkki Taitopelaaja laittaisi Suomen puolustuksen piikkiin.

Ymmärsitkö vai onko vieläkin vaikeaa?


Eikai tästä maalista ole mitään epäselvyyttä missään vaiheessa ollutkaan? Tämä ketju koskee rangaistuslaukauksia, joten ei viitsitä tätä maalia sekoittaa asiaan. Kunhan ohimennen mainitsin.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
En välttämättä kirjoitti:
Mun käsittääkseni sen maalin teki kyllä nimenoman Sakic, ei Forsberg. Forsberghan on mun käsittääkseni ruotsalainen, ja sitä kautta tietääkseni ei pelannut vuoden 1994 MM-kisojen loppuottelussa, sillä Ruotsi putosi välierissä. Sitä, oliko Foppa mukana noissa kisoissa ollenkaan, en osaa sanoa. Eikä sillä tämän asian kannalta ole pahemmin merkitystäkään.

Mikä tässä nyt on sitten niin vaikeaa ymmärtää?

Anteeksi nyt vain jos olen ymmärtänyt jotenkin väärin, mutta musta on nyt alkanut tuntumaan, että nimimerkki "En välttämättä" kiistelee tässä jo itsensäkin kanssa. Ymmärsin alkuperäisen viestisi niin, että arvostit Sakicin rankkarimaalin toiseksi hienoimmaksi ja sitten Fosbergin maalin hienoimmaksi. Ja sen Fopan maalin luulin olevan se pelitilanteessa tehty maali surullisenkuuluisassa 6-5 matsissa eikä mikään rankkarimaali.

Ettei mene ihan hakoteille ketjun aiheen kannalta olen teemu_s:n kanssa samoilla linjoilla noista itänaapurin rankkarinvetäjistä. Toisaalta on mielenkiintoista nähdä miten veskareiden varustemuutokset tulevat rankkareihinkin vaikuttamaan.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En välttämättä kirjoitti:
Mikä tässä nyt on sitten niin vaikeaa ymmärtää?

Huoh.

En Välttämättä kirjoitti:
Paras oli tietysti tämä Forsbergin maali edellisissä Suomessa pelatuissa MM-kisoissa Suomea vastaan "Jaa. Mitäpä sitä tekis? No jos sitä nyt sitten koittais..." ja koko helevetin kentän läpi ja vanhanaikaisella sisään...

Johon Taitopelaaja

Taitopelaaja kirjoitti:
Niin, varmasti mies asiansa osaa, mutta tuon maalin kyllä laittaisin täysin Suomen puolustuksen piikkiin. Sellaista pakittelua ja ihme menoa oli, että huh huh.

En Välttämättä kirjoitti:
Henkilökohtaisesti mä (tää on ihan puhtaasti mun mielipide, älkää suuttuko jos olette eri mieltä) laitan harvemmin rankkarimaaleja puolustuksen piikkiin. Mistäköhän tämmöinen mielipide mulle on päässyt syntymään?

Taitopelaaja kirjoitti:
Jaa nyt muutit sen sitten rankkarimaaliksi? Kannattais pysyä itse selvillä, mistä asioista puhuu.

En Välttämättä kirjoitti:
Tää saattaa tulla sulle yllätyksenä, mutta pitele penkistä kiinni jos tuntuu hurjalta väitteeltä. Kaikki 1994 MM-finaalin rl-kisan maalit syntyivät rankkareista. Näin mä asian muistasin. Korjaa jos olen väärässä.

Niin tästä voisi ihan saada sellaisen käsityksen, että kerrot Foppan laittaneen rankun vanhanaikaisella sisälle, vai tiedätkö itsekkään enää mitä kirjoitat?
 
TAM kirjoitti:
Anteeksi nyt vain jos olen ymmärtänyt jotenkin väärin, mutta musta on nyt alkanut tuntumaan, että nimimerkki "En välttämättä" kiistelee tässä jo itsensäkin kanssa. Ymmärsin alkuperäisen viestisi niin, että arvostit Sakicin rankkarimaalin toiseksi hienoimmaksi ja sitten Fosbergin maalin hienoimmaksi. Ja sen Fopan maalin luulin olevan se pelitilanteessa tehty maali surullisenkuuluisassa 6-5 matsissa eikä mikään rankkarimaali.

Ettei mene ihan hakoteille ketjun aiheen kannalta olen teemu_s:n kanssa samoilla linjoilla noista itänaapurin rankkarinvetäjistä. Toisaalta on mielenkiintoista nähdä miten veskareiden varustemuutokset tulevat rankkareihinkin vaikuttamaan.

Nimenomaan, toiseksi hienoin, mutta hienoin rankkarimaali, ja niistähän tässä ketjussa keskustellaan vetäjien ohella. Kai tämän nyt sentään ymmärsin oikein?

Nuo maalivahtien varusteiden pienentyminenhän toisaalta myös lisää maalivahtien ketteryyttä, mutta kumpi on suurempi hyöty, pelaajalle enemmän tyhjää maalissa, vai maalivahdin lisääntyvä nopeus? Itse veikkaan sen menevän suht tasan, joka kai näkyy loppujen lopuksi siinä prosentissa, millä maaleja rankkareista tehdään.
 
Borgie kirjoitti:
Niin tästä voisi ihan saada sellaisen käsityksen, että kerrot Foppan laittaneen rankun vanhanaikaisella sisälle, vai tiedätkö itsekkään enää mitä kirjoitat?

Tähän jää sellainen kysymys, että miksi valitset tuohon toiseksi quoteksi tämän Forsbergin, etkä Sakicia, vaikka nimenomaan rankkareista tässä ketjussa keskustellaan?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Järkyttävää jankkaamista. Kyllä me vähemmälläkin uskotaan että Jaymond Flurrie on taas tullut kaapista ulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös