NHL:n paras rankkarin ampuja?

  • 34 871
  • 213

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Nyt kun on tullut tuo uusi sääntö, jossa otetaan käyttöön rankkarikisa tasapelin ja sitä seuranneen 5minuutin jatkoajan jälkeen, niin kenestä kehkeytyy NHL:n kovin rankkari-guru? Näitähän tullaan suorittamaan aika paljon kauden aikana ja pelimiehet ovat sen tasoisia, että varmasti tullaan näkemään aikas näyttäviä veivejä. Eli kertokaapas kenestä se tulee, onko se jokin vanha kettu, vai uusi tähti kuten Crosby?
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milan Hejduk on ollut aika jäätävä näkemissäni rankkareissa. Jonkun aikaa pientä veiviä ja napakka rannari yläkulmaan. Yksinkertaista, tehokasta ja kaunista.

Jason Williams voi olla myös kova sana, ainakin täällä esittämiensä otteiden mukaan. Mutta ei sitä tiedä kuka loppujen lopuksi nousee "rankkaristaraksi". Hyvin monella on ainakin edellytykset siihen. Mutta veikkaan NHL:n yhtä taitavimmista pelaajista, ellei taitavin: Pavel Datsyuk
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Datsun voipi olla kova, mutta kyllä mä edelleen luulen, että Super-Mario sen kiekon pistää vapaasta tilanteesta kaikista varmimmin maaliin.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Datsyuk tosiaan on aika kova luu näissä hommissa, suomea vastaankin pisti ihan nätisti. Entä Ilja, eikös se rannari oikeelle ylös ole maailma parhaimpia, Rick Nash ja kumppanit. Kyllä ne nyt on ne nuoremmat kaverit kovempia näissä.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Jos Chelios vielä palaa, niin veikkaan häntä. Eikös se ollut aikanaan opetellut mm. Brett Hullin ja Marion laukasutyylejä. Esitteli jossain NHL Powerweekissä muistaakseni.


Oikeasti veikkaan Rick Nashia, koska hän todennäköisesti laukoo rankkareita liigassa eniten. Columbuksessa kun ei hirveästi ole noita muita pomminvarmoja ratkaisijoita.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Henkka kirjoitti:
Datsun voipi olla kova, mutta kyllä mä edelleen luulen, että Super-Mario sen kiekon pistää vapaasta tilanteesta kaikista varmimmin maaliin.

Jep, joko rannari yläkulmaan tai kassari kahville ja kiekko rystyltä maaliin.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Pavel Datsyukilla on ainakin varastossa kikkoja ja laukauskin on hyvä, että maalivahdeilla on miettimistä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ronning kirjoitti:
Jos Chelios vielä palaa, niin veikkaan häntä. Eikös se ollut aikanaan opetellut mm. Brett Hullin ja Marion laukasutyylejä. Esitteli jossain NHL Powerweekissä muistaakseni.

Nyt on kyllä pakko myöntää että putosin täydellisesti.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Morrow10 kirjoitti:
Jos mä saisin valita vetäjän kaikista Nhl-pelaajista, se olisi Mats Sundin.

Sundinilla on se vakiokikka, vartaloharhautus oikealle ja rystynosto läheltä maalin kattoverkkoon.
 

Jusa #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rossiya
Jos ei olisi ura loppunut loukkaantumisiin niin the one and only: Pavel Bure #10. Pelaaja, jonka rikkomisesta on NHL:ssä vihelletty eniten rangaistuslaukauksia ja onnistumisprosentti on todella hyvä.

Edit. nykypelaajista Dats on aika kova.

Edit 2. Kun Bure pelasi rikkinäisellä polvellaan viimeisiä pelejään Rangersissa eräässä pelissä Radek Bonk luisteli läpiajoon päässeen Buren kiinni metrien päästä, jota ennen tuskin olisi koskaan tapahtunut kenenkään pelaajan toimesta. Niin, ja Bure teki muuten maalin...
 
Viimeksi muokattu:
Mä sanosin et Joe Sakic. Se on aivan järkyttävän nopea se ranne. Varmaan maailman nopein.
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Parhaita mielestäni:

Joe Sakic (ranne, kokemus, harhautukset)
Pavel Datsuyk (uskomattomat harhautukset)
Rick Nash (röyhkeys, rysty)
Milan Hejduk (ketteryys, ranne)
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Datsyuk (Maagiset harhautukset, loistava laukaus)
Kovalchuk (Laukaus)
Roach (Mm-kisoissa nähty mihin pystyyn) ;)
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Itse en ole pitänyt Nashia koskaan mitenkään ihmeellisenä läpiajojen päättäjänä. Suurin osa miehen maaleista syntyy lähes kaikilla muilla tavoilla kuin puhtaista läpiajoista. Luulisin, että Columbus luottaa tiukassa paikassa myös Zherdeviin.

Joukkueista Atlanta on rankkareissa varmasti vahvoilla. Ilya, Heatley ja Savard onnistuvat varmasti enemmän kuin epäonnistuvat. Avseilla on laittaa kehiin Hejduk, Tanguay, Sakic ja Forsberg etc. mutta Aebischer ei oikein vakuuta.

Yksittäisistä pelaajista Jagr, Datsyuk, Mario ja Sakic nousevat ainakin mulla ensimmäisinä mieleen.

Otsikon ysymykseen voisi vielä lisätä, että kuka puolestaan torjuu rankkareita parhaiten, jos Hasek jätetään pois laskuista?
 
Itselläni tulee heti mieleen Datsyuk, kuten näköjään muillakin. Myös muuta venäläiset Samsonov ja Ilja etunenässä tulevat varmasti olemaan tehokkaita rankkareissa. Ja tosiaan Andy Roach voisi olla musta hevonen :)
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun maalivahdin varusteet ovat pienentyneet uskoisin loistavien laukojen olevan vahvemmilla kuin ennen. Tosin loistava harhauttajakin vie maalivahdin kioskille ja tekee maalin.

Nash
Hejduk
Kovalchuk
Datsjuk
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vakavasto otettuna niin veikkaisin kyllä noita venäläisiä kikkailioita:
Datsuk ja Ovetskin jne.
Sitten kyllä noi tshekit hallitsee kanssa, mutta kyllä noi laukojatkin varmaan pärjää. Esim. Sackic
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös