Ihmeellisiä mielipiteitä. Kyllä minä ainakin olisin vastannut Crosby, Ovechkin, Datsjuk, Malkin, Zetterberg tai Lecavalier ja sitä rataa. Ne nyt vaan ovat sellaisia pelaajia, jotka helvetin mielelläni haluaisin omaan joukkueeseeni, enkä todellakaan pelaamaan omaa joukkuettani vastaan.
Kieltämättä erikoisia mielipiteitä noin ajateltuna. Ehkä tilanne kuitenkin tasoittuu, jos otetaan mukaan realiteetit sen suhteen, että kaikkia tähtiä ei yhteen joukkueeseen saa, ja silloin pitää olla näitä likaisen työn tekijöitä mukana. Ovatko ne likaisen työn tekijät sitten Maltbyn, Draperin tai Draken kaltaisia kokeneita johtajuutta tuovia veteraaneja, vai Carcillon tai Burrowsin kaltaisia nuorempia pelaajia, se on makukysymys.
Olen Henkan ja vilpertin kanssa samaa mieltä siitä, että jos joukkue on riittävän hyvä, niin joukkueessa ei tarvita ärsyttäjä-omaisuuksia. Kaikesta huolimatta pelit ratkaistaan edelleen maalilla, puolustuksessa, maalinteossa, erikoistilanteissa ja fyysisessä pelissä. Samalla olen kuitenkin nimimerkin DiSaster kanssa samaa mieltä siitä, että ärsyttäjillekin on oma sijansa joukkueessa.
Ei heidän avullaan tietenkään mestaruuksia voiteta samalla tavalla kuin vaikka kovalla puolustuksella tai hyvällä maalivahdilla, mutta kyllä heistä joukkueelle hyötyä on. Pitää muistaa se, että vaikka joku pelaaja lokeroidaan "agitaattoriksi" (koska juuri tuo ärsyttäjä-puoli tulee helposti esiin), se ominaisuus ei yksinään tee vielä NHL-pelaajaa. Se on kuin bonus muiden taitojen päälle.
Esimerkiksi Vancouverin Alex Burrows tunnetaan yleisesti vain agitaattorina, ja siitä hän on saanut "arvonsa". Käytännössä hän on kuitenkin ennen kaikkea 20 maalin ja 40 pisteen hyvin puolustava kolmosketjun hyökkääjä. Se, että Burrows menee usein rajan toiselle puolelle ja kalastelee ärsyttämällä jäähyjä tuon laittamani tsn:n linkin esimerkin mukaisesti, se on joukkueelle vain bonusta.
Ei tuosta hommasta kuitenkaan mitään hyötyä ole, jos (ja kun) joukkue ei pysty hyödyntämään noita tilaisuuksiaan. Mahdollisuuksia hän voi antaa, mutta pelit ratkaistaan edelleen toisaalla. Ennemmin tosin otan tuollaisen mahdollisuuksien antajan ja vastustajan pakan sekoittajan, kuin olen ottamatta.