Sitä vaan mietin kun näitä mouhotuksia saa ketjusta varsinkin maalittomien pelien jälkeen lueskella, niin missä on ne kaikki mouhotukset Jevgeni Malkinista? Ei toki uhkaa maaliennätystä, mutta ihan yhtälailla Team Putinin jäsen ja nousee nousemistaan NHL:n kaikkien aikojen pistepörssissä? Ironista on myös se, että eräskin ketjuaktiivi kannattaa joukkuetta missä Malkin pelaa eikä näe pelaajassa itsessään mitään väärää - Ei tietenkään kun pelaa "omien riveissä".
Vai olisiko niin, että tosiasiassa osa roikkuu täällä mukana vain, koska aiheesta on tullut jatkoajassa ns. Muoti-ilmiö?
Ymmärrän kyllä, että osalle aihe on ns. Läsnä ja lähellä sydäntä ja siksi tänne laitellaan viestiä. Jos nyt kuitenkin demonisoidaan Ovechkin, niin tehkää nyt sama myös muiden PutinTeamin jäsenten kanssa.
Mistähän tätä lähtisi purkamaan, että idiootitkin ymmärtävät ja jättävät whataboutismin pois. Tosiaan kuten joku sanoi, niin koulutuksesta ei ole varaa leikata yhtään sen huomaa tässä ketjussa hyvin selkeästi.
Lähdetään ihan ensiksi siitä liikkeelle, että ylivoimaisesti eniten NHL:ssä pelaavista venäläisistä arvostan tällä hetkellä Zadorovia. Ylivoimaisesti. Zadorov sanoi jossain haastattelussa, että venäläisillä pelaajilla oli tarkoitus tulla asian kanssa myös julki jollain tavalla, mutta osa vastusti tätä. Tämä kertoo siitä, että Ovechkinin lisäksi tuolla on myös muita putinisteja. Tai sitten vain pelkureita jotka eivät uskalla tulla julki. Toki kun tiedetään Venäjän sairas tapa toimia, niin ehkä se on ihan ymmärrettävääkin, mutta samalla hyvin väärin. Venäläisillä NHL-pelaajilla kun olisi iso mahdollisuus käyttää ääntään.
Mennään tähän Malkiniin sitten. Hän on team-putin jäsen tosiaan jonka on perustanut itse Ovechkin joskus taannoin. Malkin on historian saatossa laukonut myös jotain aivan uskomattoman juntteja kommentteja ja on tosiaan jäsen tuossa team-putinissa mikä on aivan saatanan typerää häneltä. 2022 sodan syttymisen jälkeen hän on ollut kuitenkin täysin hiljaa. Toivoisin tietenkin ihan jokaiselta pelaajalta Zadorovin kaltaista kannanottoa, mutta tosiaan Zadorov on tasan ainut joka on näin tehnyt. Kaikki muut Panarinia myöten ovat pysytelleet hiljaa. Kuten Zadorovin haastattelusta kävi ilmi, niin siellä on venäläisten NHL-pelaajien puolella erimielisyyksiä. Osa vastustaa, osa ei. Mutta mihin leiriin kukakin sitten mahtaa kuulua, kun tosiaan kaksi pelaajaa on vain ollut julkisuudessa kommenteillaan ja he ovat edustaneet ääripäitä asian suhteen? He ovat Ovechkin ja Zadorov. On Ovechkin, sitten on välissä muut venäläiset NHL-pelaajat ja on sitten Zadorov. Jokaiselle on käynyt täysin selväksi näiden kannattama politiikka.
Jos joku kysyy minulta suoraan, että mihin leiriin
uskoisin Malkinin kuuluvan, niin ikävä kyllä juurikin tuohon putinin jengiin. Onko se kuitenkaan varmaa? Ei ole. On vain yksi joka on sodan läpi tehnyt aktiivisesti putinia tukevia juttuja. Sitten on vain yksi joka on ääneen sanonut vastustavansa putinin hirmuhallintoa. Sitten on muut. Kucherov, Tarasenko, Kaprizov jne. Lähdetäänkö me enemmänkin arvuuttelemaan jokaisen oikeaa mielipidettä taustalla? Vai jätetäänkö whataboutismi tähän? Toki saat Malkinista möyhötä ihan vapaasti niin paljon kuin sielu sietää, perusta vaikka oma ketju hänelle.
Etkö tosiaan ymmärrä, miksi Ovechkin kerää kaiken paskan verrattuna muihin venäläisiin NHL-pelaajiin? Vai onko tässä taustalla se, että Ovechkin on sattunut olemaan yksi sinun lempipelaajista ja se tuntuu sinusta nyt pahalta? Ymmärrän sinua mikäli näin on. Minä itse heitin noin kaksi vuotta sitten Malkinin pelipaidan roskakoriin. Olin ostanut tuon ihan paikanpäältä, mutta ei vain pysty enää pitämään päällä tai seinällä tai mitään. Ei vain pysty. Pahalta se tuntui myönnettäköön tämä tässä ja nyt. Ehdottomasti oli oma lempipelaaja, mutta vielä pahemmalta tuntuu maailman meno, putinin aiheuttama kärsimys nyt Ukrainassa ja se miten paljon esim. me täällä Suomessa joudumme ohjaamaan resurssejamme puolustusvoimiin vain, koska meillä on hirmuvaltio rinnalla.
Tämä osaltani tässä, koska enempää minulla ei ole tähän annettavaa ja olen selvästi muutamien (ja myös moderaattorien) hampaissa täällä vaikka minulla tulee pitkiäkin taukoja tähän ketjuun.
E: Korjattu kirjoitusvirhe.