NHL:n maaliennätyksen metsästys

• 783 611
  • 2 884

JuiWSH

Jäsen
Hienoja kiekkoilijoita varmasti kaikki edellä mainitut mutta jokseenkin ihmisperseitä nykyään. Saavutukset himmenee nykyvalossa.
Tämän takia pyrinkin irroittamaan urheilijan vain suoritusta tekeväksi "hahmoksi", joka on irrallinen tämän arvomaailmasta ja mielipiteistään. Suurin osa urheilijoista on, ikävä kyllä, jokseenkin tai jopa täysin ihmisperseitä: osa vain mulkkuja ja osa muuten hyviä tyyppejä, mutta kannattavat tai uskovat johonkin asiaan, joka saa heidät vaikuttamaan vähintäänkin kyseenalaiselta. Tämä ei sinänsä ole yllättävää, kun eletään ensin teini-ikä oman kuplan hypessä, josta jatketaan sitten toiseen kuplaan nauttimaan vielä isommasta hypestä ja aivan satumaisista rahasummista.

Mielestäni on ihan ok olla kannattamatta henkilöitä yllämainitun perusteella, mutta jos heidän arvomaailmaansa lähtee perehtymään ja sen pohjalta aktiivisesti päättää ruveta vihaamaan jotakin urheilijaa, niin aika vaikeaa on seurata mitään urheilulajia. Olettaen siis, että on oikeasti "objektiivinen" tämän vihakampanjansa suhteen.

Huomautettakoon, että puhun nyt tosiaan arvomaailmasta ja mielipiteistä: teot ovat sitten asia erikseen.

Tämä nousee aina tasaisin väliajoin esiin, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Jagr on itse sen myöntänyt, että jos olisi tuolloin 36-vuotiaana vielä jatkanut NHL:ssä, niin se ura olisi päättynyt paljon aiemmin. NHL-pelien fyysinen kuormitus olisi aihettanut sen, ettei hän olisi pystynyt enää pelaamaan 40-vuotiaana NHL:ää. KHL-kaudet (3 kpl) siihen väliin toimivat hänelle tietynlaisena kuntoutuksena ja lepuutuksena, minkä ansiosta hän löysi vielä uuden kevään palatessaan NHL:ään 39-vuotiaana.

Todennäköisesti siis se Jagrin kokonaismaalimäärä olisi itse asiassa paljon pienempi ilman noita KHL-kausia. Niitä maalejahan tuli lopulta 120 kpl vielä lisää tuossa NHL-paluun jälkeen.
Okei, tässä tapauksessa aiemman kommenttini voi unohtaa. Voi hyvinkin olla mahdollista, että tuolla kolmella sapattivuodella hengitettiin lisää virtaa NHL-uraan, ja Jagr tietää tämän ja oman kroppansa varmasti paremmin kuin minä.

Mutta todettakoon nyt sitten vaan näin, että sääli ettei rikkonut tuota 800 maalin rajaa. Olisi kiva, jos kyseinen pelaaja komeilisi enemmän noissa tilastoissa.

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Lisätäänpä tännekin vielä huomiona, että ilmeisesti Rangers-pelin hatun myötä Ovechkinista tuli myös ensimmäinen pelaaja kautta aikain, joka on tehnyt 200 maalia tai enemmän 3:lla eri vuosikymmenellä. Ovien tapauksessa siis 2000-, 2010-, ja 2020-luvulla. Toki kyseessä on hieman "luovempi" ennätys sikäli, että tällaisten rikkomismahdollisuuteen vaikuttaa merkittävästi pelaajan omien taitojen lisäksi myös se minä vuonna pelaaja on syntynyt ja sitä myöten minä vuonna pääsee änäriuransa aloittamaan. Esim. Gretzkyllä uran aloitus syksyllä 1979 osui tämän kaltaisten enkkojen kannalta huonoimpaan mahdolliseen kohtaan. Mutta nostetaan kuitenkin esiin pikanttina yksityiskohtana siitä, kuinka Ovie näillä maalimäärillä alkaa olla tosiaan olla siinä vaiheessa, että melkein joka maalilla jotain enkkoja poksahtelee.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Okei, tässä tapauksessa aiemman kommenttini voi unohtaa. Voi hyvinkin olla mahdollista, että tuolla kolmella sapattivuodella hengitettiin lisää virtaa NHL-uraan, ja Jagr tietää tämän ja oman kroppansa varmasti paremmin kuin minä.

Mutta todettakoon nyt sitten vaan näin, että sääli ettei rikkonut tuota 800 maalin rajaa. Olisi kiva, jos kyseinen pelaaja komeilisi enemmän noissa tilastoissa.
Juuri näin. Tosin en minä nyt lähtisi välttämättä puhumaan säälistä pelaajan kohdalla, joka on tehnyt 4. eniten maaleja koko liigan historiassa. Ja ilman tuota paluukierrosta neljänkympin tienoilla Jagrin maalimäärä olisi oikeuttanut vasta 15. sijaan mm. Teemu Selänteen taakse, joka silloin oli eniten maaleja tehnyt europpalainen. Mutta ne 120 maalia uran ehtoolla nostivat Jaromirin sinne top-3:een. Eikä se Jagr edes ollut mikään puhdas maalitykki, vaan enemmänkin pitäisin häntä playmakerina, joka teki myös paljon maaleja. Epäitsekäs joukkuepelaaja viimeisen päälle, vaikka onkin historian parhaita maalintekijöitä.

Lubeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Anaheim Ducks

HaPo

Jäsen
En ymmärrä keskusteluja siitä että Ovie lopettaisi NHL:uran rikottuaan ennätyksen, miksi? Kun katsoo Capsien runkoa on se contender monta vuotta eteenpäin ja Oviella riittää janoa jahdata vielä moneksi vuodeksi eteenpäin SCuppia. Ovie pystyy pelaamaan vielä kausina 27-28 ja saa nähdä miten lähelle pääsee 1000 rajaa?

Ferris

Jäsen
En ymmärrä keskusteluja siitä että Ovie lopettaisi NHL:uran rikottuaan ennätyksen, miksi? Kun katsoo Capsien runkoa on se contender monta vuotta eteenpäin ja Oviella riittää janoa jahdata vielä moneksi vuodeksi eteenpäin SCuppia. Ovie pystyy pelaamaan vielä kausina 27-28 ja saa nähdä miten lähelle pääsee 1000 rajaa?

Mutta onko Capseilla halua maksaa 10+ miljoonaa miehelle enää ensi kauden jälkeen, kun rooli pienenee entisestään? Tai ainakin pitäisi pienentyä. Kasi tuskin palkanalennuksia tulee ottamaan vastaan, joten sen puoleen olisi kaikkien kannalta parempi kun NHL-ura loppuisi viimeistään vuoden päästä. Toki Leonsis haluaa lypsää lehmäänsä niin kauan kun sen jalat kantaa, mikä tarkoittanee jatkoa jos venäläinen niin haluaa. Itse toivon uuden aikakauden alkavan viimeistään kesällä -26.

HaPo

Jäsen
Mutta onko Capseilla halua maksaa 10+ miljoonaa miehelle enää ensi kauden jälkeen
Eiköhän Ovie tee Crosbyt ja ottaa 8m$ kaudessa pelinumeron mukaan. Protas ja Strome vetää vielä halvoilla soppareilla monta vuotta etiäpäin, muistetaan liigan palkkakaton korotus joten ei Ovien mitään kovia palkan alennuksia tarvitsisi ottaa ja miksi pitäisi kun on top3 pelaaja omalla pelipaikalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy