TPS 4
TPS:lle mukaan on luettu Petu Nummelin, vaikka tuleekin sveitsistä. Mukaan ei ole luettu niitä pelaajia jotka ovat käyneet pyörähtämässä, mutta ovat jo lähteneet suomesta pois.
TPS: Koivu ja Korpikoski kävivät jo ja palaavat mahdollisesti vielä, pakistossa Petu ja 3 änäriukkoa. Lockoutin ulkopuolelta mainittakoon Niittymäki, Engren, Willsie ja Locke...eivät varmaan mitään halpoja ukkoja. Saas nähdä mitä Turussa on saatu aikaiseksi...toimaria ja valmentajaa on jo vaihdettu ja pelaajia on tullut ja mennyt...kuulostaa kalliilta kaudelta, mutta miten hyvin on taustat hoidettu kuntoon?
Itse olen eniten huolissani Ilveksen, TPS:n, Tapparan, Pelicansin ja IFK:n kohdalla. Kesällähän tuon taas sitten tietää.
Miksi Petu on mukana, vaikka lähtenyt jo takaisin sinne Sveitsiin?
3 Lockout äijää tällä hetkellä joista kaksi pelikunnossa kokoonpanossa (Russell & Shattenkirk) ja yksi joka ilmeisesti hengailee Turussa vielä vaikkei pelaamaan vielä ilmeisesti vähään aikaan ainakaan pysty (Martinez).
Itse en tällä hetkellä ole kovin huolissani Tepsistä, vaikka nuo NHL-starat lähtisivätkin, kuitenkin onnistuttiin voittamaan Kärpät vain kahdella NHL-pakilla ja ilmoitettu on, että mikäli noita äijiä lähtee niin korvaavia haetaan tilalle.
Myöskin yhteistyökumppanit on ollut hyvinkin näkyvästi esillä kun noiden kanssa ollaan sopimuksia tehty ja vuolaat kiitokset heille Tepsin sivuilla ilmoitettu. Tämän vuoksi en usko heissä olevan mitään taloudellistä riskiä.
Uskoisin myös Niittymäen olevan suht halpa, häntä ei kuitenkaan tuon lonkkajutun takia varmaan hirveen moneen joukkueeseen kovasti yritetty, nyt pääsee näyttämään miten äijä oikeesti kestää ja mahdollisesti parempiin rahoihin jossain muualla vielä joskus. Halvalla tarkoitan lähinnä sitä, ettei varmaan ole ihan huikeita NHL-lisiä, ei missään tapauksessa myöskään ilmainen, halpa suhteessa siihen, mitä maksaisi täydessä kunnossa ollessaan.
Engren on helvetin hyvä sijoitus, siitä kuuluukin maksaa. Willsie on varmastikkin halvempi kuin Locke, joka se on todellakin ollut vähän turhan kova sijoitus. Locke on ainoa mihin on mennyt liikaa rahaa suhteessa tuloksiin.
Ei TPS näillä mestaruutta voita, eikä varmaan edes pleijareihin pääse, mutta yleisö ka on suunniteltuun budjettiin nähden plussalla peräti tuhannella ihmisellä ja yhteistyökumppanit ovat näkyvästi olleet esillä.
Kyllä mä ainakin vielä haluaisin tämän lockoutin aikana nähdä vielä yhden Saku Koivun Tepsin paidassa, enkä usko, että TPS NHL:n lockoutin takia mihinkään konkkaan joutuu.