NHL-lockout, ketä tulee Suomeen?

  • 909 840
  • 1 358
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Oliko se "haetaan koko kaudeksi sitoutuvia pelaajia" oikeasti jotain, mitä Kekäläinen on sanonut, vai oliko vain joku jatkoajassa generoitunut "fakta", Bergenheim keissin yhteydessä? Meinaa ny jo Karlssonkin sanoo maikkarilla, ettei voi koko kautta pelata, vaikka haluaisi.

"We have a month to month agreement. I can stay the whole year, if it's a whole year lockout, if I want." - Erik Karlsson.

Pitäisi näkyä/kuulua haastattelussa, mutta en voi asiaa varmentaa, koska silverlight. Eli käännösvirhe tai toimittajan päiväuni.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oliko se "haetaan koko kaudeksi sitoutuvia pelaajia" oikeasti jotain, mitä Kekäläinen on sanonut, vai oliko vain joku jatkoajassa generoitunut "fakta", Bergenheim keissin yhteydessä? Meinaa ny jo Karlssonkin sanoo maikkarilla, ettei voi koko kautta pelata, vaikka haluaisi.
Maikkari käänsi haastattelun sivuilleen väärin ja nyt tämä virheellinen uutinen on aamusta asti levinnyt ympäri intternettiä. Hienoa. Oikeastihan Karlsson tuossa sanoo: "We have a month to month agreement. I can stay the whole year, if it's a whole year lockout, if I want."
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Se on sinänsä ihan sama vaikka maikkari ei olisikaan kääntänyt päin helvettiä. Karlssonilta yksikin ottelu on enemmän kuin Bergenheimin loppukauden kestävä diili. Rivimiehen ja supertähden ero on valtava ja siinä vaiheessa kun Karlssonin tasoinen jätkä on saatavilla, voidaan mun puolesta kaikista periaatteista luopua saman tien.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Maikkari käänsi haastattelun sivuilleen väärin ja nyt tämä virheellinen uutinen on aamusta asti levinnyt ympäri intternettiä.

Nykyajan maikkarit! Mitään tapoja.. Olis varmaan haastattelu pitäny itse katsoo, mutta ei kyl juurikaan otsikkoa enempää kiinnostanu ja jotenkin sitä taas luotti suomalaiseen mediaan, my mistake..
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Se on sinänsä ihan sama vaikka maikkari ei olisikaan kääntänyt päin helvettiä. Karlssonilta yksikin ottelu on enemmän kuin Bergenheimin loppukauden kestävä diili. Rivimiehen ja supertähden ero on valtava ja siinä vaiheessa kun Karlssonin tasoinen jätkä on saatavilla, voidaan mun puolesta kaikista periaatteista luopua saman tien.

Tämä logiikkahan ei vain ole mistään kotoisin. On siinä eroa otatko maailman parhaan pelaajan pelaamaan yhden pelin, josta voitto tulee kun "rivimiehen" joka pelaa 20 peliä auttaen joukkueen voittoon kahdessa pelissä. Se on puolet enemmän pisteitä HIFK:lle tai mille tahansa joukkueelle, ja runkosarjassa ne pisteet ratkaisevat lopulliset sijoitukset. Mitä pitempään Erik jatkaa Jokereissa sitä enemmän tilanne kääntyy meidän eduksi, mutta viiden pelin visiitti ei jätä oikein muuta käteen kuin kauniita muistoja.

En osaa oikein uskoa sen enempää lyhyeen vierailuun kuin pitempäänkään, sormet ristissä on toivottava, että Erik viihtyy hyvin Suomessa.
 

Kiraffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aamun Hesarissa oli haastateltu kaikkien seurojen tj/utj:tä työsulkupelaajiin liittyen. Itse jutusta huomasin seuraavan kohdan:

Vuorinen sanoo, että seuroille tarjotaan pelaajia varsin edullisesti. Miljonäärikiekkoilijat ovat tyytyneet jopa tuhannen euron ottelupalkkioihin, jos seurat maksavat heidän vakuutuksensa. Vakuutuksen hinta riippuu pelaajan iästä ja NHL-sopimuksen kestosta. Summat ovat vaihdelleet muutamasta tuhannesta jopa 30 000 euroon kuukaudessa.

Tarkoittaako tämä sitä, että E. Karlssonin vakuutus olisi kuitenkin vain 30k kuussa aiemmin uutisoidun jopa 100k:n sijaan? Toisaalta samassa jutussa mainitaan V. Filppulan pelaavan ottelukohtaisella sopimuksella, joten nämä faktat eivät välttämättä ole aina niin kunnossa.

30k kuussa olisi kuitenkin vain reilu 200k kaudessa, joka on Karlssonin tasoisesta pelaajasta melkoinen pilkkahinta.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
30k kuussa olisi kuitenkin vain reilu 200k kaudessa, joka on Karlssonin tasoisesta pelaajasta melkoinen pilkkahinta.

Kekäläinenkin taisi mainita jossain haastattelussa jo ennen Karlssonin tuloa Jokereihin, että julkisuudessa liiotellaan vakuutusmaksujen suuruutta melkoisesti, lisätään nollia vakuutussummien perään jne. Hän myös mainitsi samalla, että NHL:stä on mahdollista saada huippupelaajia liigaan suunnilleen samoilla kuluilla kuin mitä liigan kallispalkkaisimmat pelaajat maksavat normaalisti. Eli ei tuo 30k/kk kuulostaisi näiden lausuntojen perusteella mahdottomalta summalta. Siihen tietysti tulee lisätä vielä jonkinlaiset korvaukset pelaajalle.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Aamun Hesarissa oli haastateltu kaikkien seurojen tj/utj:tä työsulkupelaajiin liittyen.
Ketä meiltä haastateltiin?

Itse(kin) olen kyllä yllättynyt työsulkupelaajien määrän ja ennenkaikkea laadun suhteen. Jotenkin ilmapiiri noiden vakuutusmaksujen johdosta oli tuossa alkusyksystä sellainen, että lähinnä jotain halvoilla soppareilla pelaavia omia poikia saattaisi olla tulossa. En todellakaan odottanut, että tänne pamahtaisi Erik Karlssonin, Rich Peverleyn ja Frans Nielsenin tasoisia pelimiehiä. Hieno homma tietysti tämä. Melkein menee jo kovatasoisimmaksi työsuluksi, ainakin ulkomaalaisten kohdalta.
 

Silkkiuikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lentävä Kalakukko
Itse kiinnitin huomiota samaisessa Hesarissa Kimmo I. Kapasen kommenttiin, että "NHL apuja ei ole yhtään, mutta on mahdollisesti tulossa". Tähän asti on käsittääkseni pidetty ennemmin kiinni siitä, että tuskin tulee, mutta nyt kuulosti jo myöntyväiseltä. Veikkaan, että 1. kariutuneiden neuvottelujen jälkeen tulee seuraava aalto pelaajia ja myös KalaPa saa silloin osansa.

Itse toivoisin, että tämä pelleily loppuisi mahdollisiman nopeasti ja palaisimme normipäiväjärjestykseen.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Itse toivoisin, että tämä pelleily loppuisi mahdollisiman nopeasti ja palaisimme normipäiväjärjestykseen.
Miksi?

Aika shokeeraava uutinen tuo, ettei Ilvekselle ole tulossa NHL-apuja. Enpä olisi uskonut.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karlssonilta yksikin ottelu on enemmän kuin Bergenheimin loppukauden kestävä diili. Rivimiehen ja supertähden ero on valtava ja siinä vaiheessa kun Karlssonin tasoinen jätkä on saatavilla, voidaan mun puolesta kaikista periaatteista luopua saman tien.
No eihän tuota mieltä nyt voi oikeasti kukaan olla. Tai tietenkin voi, mutta vaikea sitä on uskoa.

Ja nyt ei ole kyse siitä että Jokereilla on Karlsson ja IFK:lla Bergenheim, ei liity siihen asetelmaan mitenkään tämä minun mielipiteeni.

Jos minulta kysytään kumpi on parempi vaihtoehto IFK:lle, Steven Stamkos tai Claude Giroux yhdeksi tai vaikka kolmeksi matsiksi vai Lennart Petrell tai esim. Lauri Korpikoski koko loppukaudeksi, niin eihän se superstaran yhden tai muutaman matsin hyöty ole mitään verrattuna tämän toisen vaakakupissa olevan ammattimiehen tuomaan koko kauden hyötyyn jengilleen. Toinen ei välttämättä ehdi pelata tai saavuttaa sarjapistettäkään joukkueelleen tai korkeintaan muutama piste tulee vierailun aikana tilille, toinen saattaa olla mukana monessa yksittäisen matsin ratkaisuhetkessä ja panoksellaan vaikuttaa esim. kotiedun saavuttamiseen ja lopulta jonkun pudotuspelisarjan asetelmiin keväällä. On loppuun asti mukana jotain kehittyvää kokonaisuutta, esim. joku tehokaksikko tai vahva kentällinen jossa painaa useamman kuukauden.

Hienoa se superstaran saaminen nähtäville on, ei siinä mitään mutta täysin eri linjoilla olen jos pitää alkaa valita superstaran yhden, kahden tai viiden matsin ja peruslaatupelaajan koko kauden sopimuksen välillä. Eihän niitä voi edes verrata.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hienoa se superstaran saaminen nähtäville on, ei siinä mitään mutta täysin eri linjoilla olen jos pitää alkaa valita superstaran yhden, kahden tai viiden matsin ja peruslaatupelaajan koko kauden sopimuksen välillä. Eihän niitä voi edes verrata.
Mä lähdin tässä siitä lähtökohdasta, että NHL alkaa viimeistää vuodenvaihteessa, joten ukkoja ei saa pleijareihin käyttöön. Silloin pelillisellä hyödyllä on isossa kuvassa melko marginaalinen merkitys.

Se, mikä vaakakupin näin lätkäfanin kannalta kääntää supertähden puoleen on elämyksellisyys. Jo nyt voi sanoa varmaksi, että Karlssonin esityksiä muistellaan vielä vuosien päästä kaiholla. Fleury, Nylander ja kumppanit näyttivät aikoinaan miten jätetään lähtemätön vaikutus ja uskon Erikin pystyvän about samanlaisen hysterian järjestämiseen. Jos näistä kahdesta olisi valittu Bergenheim (en oikeasti tiedä oliko kyse mistään valinnasta), jäisi päällimmäiseksi ajatukseksi todennäköisesti, että olipa helvetin kiva, että oma junnu kävi vähän pelailemassa, mutta onhan noita nähty muitakin. Toista Karlssonia ei ole, eikä tule ja siksi hänen pelaamisensa liigassa on täysin ainutlaatuista ja historiallista. Vaikka skulaisi vain vähän aikaa.
 

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä lista nykyisten lockout-pelaajien NHL-palkoista.

Ensimmäinen sarake on tämän kauden palkka, toinen sarake on koko jäljellä olevan sopimuksen arvo. Molemmista on vähennetty mahdollinen allekirjoitusbonus tämän kauden osalta. Valuutta on Yhdysvaltain dollari.
Lähde: capgeek.com

Jokainen voi tykönään päätellä mitä kenenkin vakuutus maksaa haitarilla muutamasta tuhannesta jopa 30 000 euroon kuukaudessa.

Koodi:
Jesse Joensuu		600,000		600,000
Lennart Petrell		825,000		825,000
Philip Larsen		900,000		2,050,000
Mikkel Boedker		1,000,000	2,200,000
Kris Russell		1,300,000	1,300,000
Jason Demers		1,400,000	1,400,000
Frans Nielsen		2,000,000	11,000,000
Sean Bergenheim		2,750,000	8,250,000
Jussi Jokinen		3,000,000	6,000,000
Rich Peverley		3,000,000	9,750,000
Valtteri Filppula	3,500,000	3,500,000
Erik Karlsson		5,000,000	44,500,000


Itse kun tutkin tätä listaa ja vertaan sitä Vuorisen ja Rajalan kommenttehin vakuutuksien hinnoista, niin on lähes uskomatonta ettei HPK:lla ole varaa maksaa Antti Miettisen vakuutusta. Miettisellä on yksi vuosi sopimusta jäljellä, jonka arvo on 1,5 miljoonaa.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen voi tykönään päätellä mitä kenenkin vakuutus maksaa haitarilla muutamasta tuhannesta jopa 30 000 euroon kuukaudessa.

Informatiivinen taulukko, mutta 30 000 euroa kuukaudessa on vakuutuksen suhteen alakanttiin esim. Karlssonin kohdalla, jonka vakuutus on arvioitu olevan 120000 euron kieppeillä kuukaudessa, jos Karlsson on vakuutettu koko jäljellä olevasta sopumusarvostaan.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Informatiivinen taulukko, mutta 30 000 euroa kuukaudessa on vakuutuksen suhteen alakanttiin esim. Karlssonin kohdalla, jonka vakuutus on arvioitu olevan 120000 euron kieppeillä kuukaudessa, jos Karlsson on vakuutettu koko jäljellä olevasta sopumusarvostaan.

Kekäläinen sanoi Urholla, että näissä vakuutusarvailuissa on yleensä ylimääräinen nolla perässä, joten olisiko sitten 12000 kuukaudessa lähempänä totuutta. No, luultavasti jostain siltä väliltä.

Sanoi myös, että NHL-pelaajilla on hyvin maltilliset palkkapyynnöt, koska haluavat pelaamaan eikä kaikille riitä paikkoja. Tuollainen NHL-tähti tyyliin Karlsson/Filppula kuulemma maksaa kaikkien kulujen jälkeen about saman verran kuin liigan kärkipelaajat.

Keklukin oli saanut kymmenien pelaajien listan, jossa sarakkeet palkkapyyntö ja vakuutusmaksun suuruus. Siitä vaan poimimaan, tarjontaa riittää.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Craig Smith Nashville Predatorsista KalPaan.

Edit. en kiusallanikaan laita lähdettä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
jos Karlsson on vakuutettu koko jäljellä olevasta sopumusarvostaan.

kuka uskoo tuohon? Se on vähän se kun Englannissa paloi kuninkaanlinna niin se ei ollut vakuutettu, vaan Ellu maksoi korjaukset omasta pussistaan. Kyse on todennäköisyyksien laskemisesta ja riskien hallinnassa mietitään toisessa vaakakupissa sitä, kuinka todennäköisesti jotain tapahtuu ja toisessa vaakakupissa sitä paljonko siihen varautuminen maksaa. On niin pieni todennäköisyys, että pelaaja loukkaantuu niin pahasti ettei pysty lainkaan enää pelaamaan tuon sopimuskauden aikana, joten en usko, että hän on vaatinut niin kattavaa vakuutusta. Käytännössä se vaatisi sellaisen loukkaantumisen, mikä katkaisisi koko uran. Toki onhan se mahdollista, että sellainen vakuutus on, mutta itse olen sitä mieltä, ettei mikään seura Euroopassa tarjoudu sellaista pelaajalle ottamaan ellei pelaaja maksaa siitä osaa itse.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kärpät julkistaa huomenna uuden NHL-vahvistuksen. Kyseessä on kova kanadalaishyökkääjä, nimi ei tiedossa vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös